w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
joo elikkä millanen homma on katsastaa tollanen c mersun 200d turbon kans nyt tarvitta apuja. tuo c mersun moottori on kyllä jo muutoskatsastettu. vieläku sais turbon kans. mitä mahtaa vaatia?
Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
Mikä on auton vuosimalli? Mahollisesti tarvii alustaa/jarruja muutella riippuu tehoista.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
jos auto on riittävän vanha, ettei ole vähäpäästönen, niin käyt tehopenkissä ja penkität vähemmän, kun 90 heppaa, niin menee samoilla vaatimuksilla, kun vapari 2,5 diiselikin. aika pitkälti samat jarrut jne, ku 200D:ssäkin. sitten vaan konttorille muutoskatsastaan.
mutta, jos se auto taas on jokou uudempi ja vähä päästönen, niin sitten menee hankalaks.
mutta, jos se auto taas on jokou uudempi ja vähä päästönen, niin sitten menee hankalaks.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
auton vuosmalli on -85 eli jos siitä penkittää sen alle 90 hepoo ni ei paljo tarvi muutella mitää. mikäs siinä sit on raja siinä vuosmallis kuis vanha tarvii olla!?
Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
sä oot turvassa sen suhteen... vähäpäästöisten raja menee jossain -90 ja uudemmat autosta riippuen...tatsku kirjoitti:auton vuosmalli on -85 eli jos siitä penkittää sen alle 90 hepoo ni ei paljo tarvi muutella mitää. mikäs siinä sit on raja siinä vuosmallis kuis vanha tarvii olla!?
90 hp pitäis tosiaan mennä ihan vakio osilla, mutta eikös 2.0 bensassa ole ihan sama alusta, eli myös n. 120 hp pitäis onnistua ilman muutoksia, joka vois olla hieman uskottavampaakin...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
asia selvä kiitokset avusta. joo eikös niissä mahda olla! no joo olis se ehkä hieman uskottavampi nyt on potkua nois 160-170hp väännöistä ei tietoa. ahtoja täl hetkel 1.0bar saa pienentää melko roimasti ja syöttöa sama homma. tarviiko se konttorilla muuta kun penkitys todistuksen alle 120hepa tehoista?
Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
Riippuu konttorista mutta joskus vaaditaan yhdenmukaisuustodistukset. Niistä näkyy että sun autossa ja vertailuautossa on todella samat alustan osat. Tee sellanen syötönsäätöruuvi että taitat peltiä,teet siihen reiän, hitsaat mutterin ja laitat sen kiinni sammutinkellon alle. Toinen pää sitten sammutinvivun kohalle ja pyörittelet siitä sun asentaman pellin mutterin läpi pultin jota pyörittämällä sammutinvipu laskee. Se vähentää syöttöä. Katot vaan että sammutinvipu pääsee vapaasti nousemaan ylös kun haluat taas täydet tehot käyttöön. Tuo helpottaa vaparin pumpun kanssa elämistä kummasti kun ei tarvii aina irrotella takakantta ja öljynsuodattimen jalkaa.tatsku kirjoitti:asia selvä kiitokset avusta. joo eikös niissä mahda olla! no joo olis se ehkä hieman uskottavampi nyt on potkua nois 160-170hp väännöistä ei tietoa. ahtoja täl hetkel 1.0bar saa pienentää melko roimasti ja syöttöa sama homma. tarviiko se konttorilla muuta kun penkitys todistuksen alle 120hepa tehoista?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
joo mulla on jo sellanen tuo on pp pumppu. no täytyypi käydä vaikka konttorilta kyselemäs ennakkoon. sitte viä et missä noissa tehdyissä pumpuissa on paikka ahtopaine letkulle että se ei koko ajan sais sama verra ruokaa. en oo ite kerinny viel ottaa pumppuu irti ja tutkailemaan viisaammat vaan kerto et siin pitäs olla sellanen !
Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
Vaparin pumpussa sitä ei ole. Turbon pumpussa ahtopaineelle on kello siinä pumpun päällä sammutinkellon vieressä. Siinä kellon kylessä on letkunpaikka. Tuo vaparin pumppu on huono tuohon tarkotukseen jos ei tee siihen sammutinvipuun sitä sylinteriä joka nostaa vivun automaattisesti ylös kun ahtopainetta tulee.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
joo täytyypi tutkailla. juu ku mulla on kyllä se vipu siinä jo!
Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
Niin sammutinvipu on tietenkin mutta ei oo sitä sylinteriä mikä säätää sammutinvipua automaattisesti. Mynädiesel tekee noita ainakin. En tiiä tekeekö muut..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus
ai siis joo , enheti käsittäny! aivan eiku tuo mun pumppu on pp tekemä!