Normaali paine jäähdyttimessä (m102)
Normaali paine jäähdyttimessä (m102)
Mikä on normaali paine jäähdyttimessä (m102)? kuinko kovat nuo letkut oikein saa olla? alkaa tuntua että autossa on kansi paskana.
veskola: Otsikkoa muokattu....
veskola: Otsikkoa muokattu....
Re: Normaali paine jäähdyttimessä (m102)
uusi 1,4bar
Uuden korkin toimivuuden voit varmistaa siten, että ylitäytät paisarin kylmänä ja ajat koneet kunnolla lämpöseks ja sen jälkeen tarkistat onko korkki päästänyt ylimääräiset nesteet ylivuotoputken kautta pihalle.iluke kirjoitti:uusi 1,4bar
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Normaali paine jäähdyttimessä (m102)
kuuluuko sieltä ylitäyttöletkusta tulla aina hieman kosteutta? nimittäin omassani ainakin tulee
Re: Normaali paine jäähdyttimessä (m102)
ööö... ei, mikä kyllä viittaa liian suureen paineeseen järjestelmässä -> kansi/kansipahvi vika mahdollisuus...iluke kirjoitti:kuuluuko sieltä ylitäyttöletkusta tulla aina hieman kosteutta? nimittäin omassani ainakin tulee
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Normaali paine jäähdyttimessä (m102)
Jos se hävittää paisarista nesteitä jatkuvasti niin silloin on v****ssa matoja, eli joko pahvi-tai kansivika. Voi myös lämppärin kenno vuotaa tai joku letku.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Normaali paine jäähdyttimessä (m102)
Pahvin siitä viikko sitten vaihdoin :/
Häätynee ostaa viel uudet ylä & alavesiletkut ja termarin kotelo ja sen tiiviste
Häätynee ostaa viel uudet ylä & alavesiletkut ja termarin kotelo ja sen tiiviste
Re: Normaali paine jäähdyttimessä (m102)
Osta samalla alumiininen termostaattikotelon kansi, jota löytyy vanhemmissa M102-koneissa, esim. W123-korissa. Se muovikansi on aika heppoista tekoa, omassa koneessani se ainakin hajosi.iluke kirjoitti:...Häätynee ostaa viel uudet ylä & alavesiletkut ja termarin kotelo ja sen tiiviste
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Normaali paine jäähdyttimessä (m102)
Sama täälläkin. Muovinen oli vetäytynyt kieroksi.tomant kirjoitti:Osta samalla alumiininen termostaattikotelon kansi, jota löytyy vanhemmissa M102-koneissa, esim. W123-korissa. Se muovikansi on aika heppoista tekoa, omassa koneessani se ainakin hajosi.iluke kirjoitti:...Häätynee ostaa viel uudet ylä & alavesiletkut ja termarin kotelo ja sen tiiviste
tomant
Re: Normaali paine jäähdyttimessä (m102)
Pitää vielä niitä kokeilla.