124 ce ikkunan nostin "tartis viel yhen neuwon"
124 ce ikkunan nostin "tartis viel yhen neuwon"
ihan pieni ja nopea kysymys. että meneekö noita ikkunan sähkö nostimia
kuskin ovista oikeesti rikki kun nousee hitaasti mutta laskee nopeesti.
meneekö rasvaamalla vai kannattaako marssia vehoon.??
kiitos etu käteen.
kuskin ovista oikeesti rikki kun nousee hitaasti mutta laskee nopeesti.
meneekö rasvaamalla vai kannattaako marssia vehoon.??
kiitos etu käteen.
Viimeksi muokannut mer126, Ma 31.03.2008 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Mulla rupee aika-ajoin kanittaa se lasi siitä etureunasta. Käyttäytyy juuri noin. Koita voidella sitä etureunan uraa jollain, siis sitä peilikolmion takana olevaa. Ite oon ruikkinu sinne nestemäistä teflonia tms. Silikooni vois toimia myös tai sitte synteettinen vaseliini. Joku ny kuitenki mikä ei jähmety pakkasella. Sitten se pelaa taas pitkään.
Terv. Juri
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Sinne kertyy sellasta maantiepikeä (rasvaa, pikeä, pölyä yms.) siihen kiskoon ja se alkaa kanittamaan ajan mittaan. Sitä oli jopa millin paksuudelta mun autossa, etenkin etureunassa. Rasva auttaa vähäksi aikaa, mutta ei poista ongelmaa, niin rapasin pois ne ryönät. Oli ikkunasysteemi auki pari viikkoa sitten kun korjailin kulunutta hammasratassysteemiä, joka oli ko. liukumattomuuden takia rikkoutunut.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
No just niinkuin Sergey sano. Toihan on ns. kestävän kehityksen malli. Se voitelu on tosiaan vaan ensiapu. Mutta, jos et ole aikeissa lähiaikoina purkaa ovea, kannattaa se voitelu kuitenki tehdä. Nyt se nimittäin käy sen nostinkoneiston hampaiden päälle, ja niiden korjaaminen onkin sitten jo isompi prosessi.
Terv. Juri
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Jos se ikkuna nousee aivan tasaisesti ja ei pidä mitään ihmeellistä ääntä noustessaan ylös, niin olen sitä mieltä että rupeaa olemaan ikkunan moottori tiensä päässä. Voitelu voi auttaa hetkeksi, kun poistaa sitä kitka rasitetta, mutta pidemmän päälle uutta moottoria tilalle vaan.
Tupakkamiehen vanha auto, kun on ollut kuskinikkuna kovassa käytössä...
Tupakkamiehen vanha auto, kun on ollut kuskinikkuna kovassa käytössä...
220.128 Black Mirror
Sehän se mullakin on... Ikkunan reunan kangassuojassa on muutama polttojälkikin. Tekohengitin sitä yläpään hammasratastusta hitsailemalla, mun W116 se kesti n. vuuden silleen.Kryptonite kirjoitti:Tupakkamiehen vanha auto, kun on ollut kuskinikkuna kovassa käytössä...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Jos tarkotat ikkunan ulkopuolella olevaa koriste listaa (ovessa) niin se lähtee nostamalla irti.mer126 kirjoitti:hei viel semmonen juttu että nouseeko se lista ihan ylös päin pelkästään vetämällä irti kun tuntuu olevan niin sairaan kireellä?????
vai onko jollain ruuvilla sisä puolelta kiinni??
Ja ovipahvissa oleva lista lähtee ovipahvin mukana.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
juu
olihan se moottori sitten varmaan ihan sökönä meinaan otin listan irti ja kattelin niin ihan kun uusi olisi ollut tiivisteeet sisä puolelata
joten ei johdu ikkunan nihkeys ainakaan siitä varmaan pitää ottaa ovi pahvit auki.
nyyh se on siinnä mielessä mälsää kun saa pelkää että rikkoo jonkun glipseistä
joten ei johdu ikkunan nihkeys ainakaan siitä varmaan pitää ottaa ovi pahvit auki.
nyyh se on siinnä mielessä mälsää kun saa pelkää että rikkoo jonkun glipseistä
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä sitä saa hiukan elvytettyä kun otat sen moottorin pois ja putsaat sen ns. kulmavaihteen sisältä käsin.
Elikkä ruuvvaat ruuvit irti ja laittelet uudet rasvat sinne hammaspyöriin.
Toinen on vielä et jos huikan raotat sitä ite moottorin kuorta ja annat sinne pikkasen paineilmaa että sieltä hiilipöly lähtee häirittemästä pois.
En sitä sähkömoottoria ole uskaltanut purkaa kokonaan kun se vaikutti et sitä ei ehjänä saa takasin.
Elikkä ruuvvaat ruuvit irti ja laittelet uudet rasvat sinne hammaspyöriin.
Toinen on vielä et jos huikan raotat sitä ite moottorin kuorta ja annat sinne pikkasen paineilmaa että sieltä hiilipöly lähtee häirittemästä pois.
En sitä sähkömoottoria ole uskaltanut purkaa kokonaan kun se vaikutti et sitä ei ehjänä saa takasin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
kuskin sähölasi,,230ce
juu, sama rojekti tällä viikolla,,,,230ce,,,,nappia ,kun painoi,,kuului naps vaan,,,jotenka auki vaan, ja kas; kulmavaihde tosi hurjassa kunnossa,,,ei muutakuin rälläkällä pääty "auki" ja kas....hela lähes yhtä puuta,,pikkurattaan kans,,mikä pyörittää ikkunaratasta,,,,,täys puhdistus ja liottelua wd-40 kans,,,ni hyvin rokkaa,,,,,vähän menee harrasteluksi kyllä,,,mutta mahdollisuus pieneen tuntipalkkaan lienee, mikäli tykkää tutkia pieniä sähkö palikoita,,,,metallikiekon alla kuminen soft sydeemi, mikä pehmentää äkkipysähtymisiä,ja vastaavia,,,,mutta ilman täyspurkamista ei ois tullu enää kalua,,,,oli akselistaan niin vahvasti jumissa,,,kokeilin ekaks, ilman purkua,sain pyörimään,,,mutta voimaa ei ollutkaan, kun piti saada ikkuna kiin,,,,ja kerta viellä,ni avot...ja hyvin toimii!!
---ajatus mielessä kyllä välillä kävi, että saakohan uuden mihin hintaan???
---ja vaikuttaa siltä,että niin tiivis kulmavaihdepaketti oli, että syy oli vähänen voiteluaine alunperin, ja huohotuksen puuttuminen,,eli hikoillut,,ehkä?
että tämmönen tarina,,,,toivottavasti jollekin hyötyä...
---ajatus mielessä kyllä välillä kävi, että saakohan uuden mihin hintaan???
---ja vaikuttaa siltä,että niin tiivis kulmavaihdepaketti oli, että syy oli vähänen voiteluaine alunperin, ja huohotuksen puuttuminen,,eli hikoillut,,ehkä?
että tämmönen tarina,,,,toivottavasti jollekin hyötyä...
Mitäs muuten noihin ikkunan nostomekanismeihin, lukkoihin ym. oven sisällä oleviin osiin kannattaisi laittaa voiteluaineeksi. Tehaanjäljiltähän autoissa on yleensä jotain valkoista tai keltaista "vaseliinia", mikä kuitenkin aika pitkään tuntuu palvelevan voitelutarkoituksessa.
Onko kellään hajua mitähän tämä on? Jos vaikka löytyisi aseöljyjä parempikin vaihtoehto, kun olisi juuri ovet purattuna...
Onko kellään hajua mitähän tämä on? Jos vaikka löytyisi aseöljyjä parempikin vaihtoehto, kun olisi juuri ovet purattuna...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: 124 ce ikkunan nostin "tartis viel yhen neuwon"
Saako noista kulmavaihteista sen (muovisen) hammasrattaan jotenkin irti?
Autona R129, mutta nostimen moottorit on noissa 90 lukulaisissa hyvin saman näköisiä.
Itellä pitää hirweetä kitinää, kun moottoria pyöritetään. Avasin kannen ja puhdistin rasvat ym. pois ja paineilmalla suhuttelin, laitoin normaalia vaseliinia rattaille, mutta ei vaan kitinä lopu. Jotain saissee on vissiin sen hammasrattaan alla.
Autona R129, mutta nostimen moottorit on noissa 90 lukulaisissa hyvin saman näköisiä.
Itellä pitää hirweetä kitinää, kun moottoria pyöritetään. Avasin kannen ja puhdistin rasvat ym. pois ja paineilmalla suhuttelin, laitoin normaalia vaseliinia rattaille, mutta ei vaan kitinä lopu. Jotain saissee on vissiin sen hammasrattaan alla.
560 SEC 1988
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
Re: 124 ce ikkunan nostin "tartis viel yhen neuwon"
Eikö oisi helpompi porata 3mm reikä ja spay vaseliini sisään ?
Oletteko huomanneet spay vaseliinissa että jos heti kun käytät ekat suihkaisut niin ei tule kuin liuotinta ja sitten vasta rasvaa.
Tulivaan huomattua kun kestolaakeriin laitoin peräkärryn napaan ja parinviikon päästä leipo kiinni,toiselle puolelle laitoin samaan aikaan rasvaa kun oli kunnolla auki,no se olikin jees.
Oletteko huomanneet spay vaseliinissa että jos heti kun käytät ekat suihkaisut niin ei tule kuin liuotinta ja sitten vasta rasvaa.
Tulivaan huomattua kun kestolaakeriin laitoin peräkärryn napaan ja parinviikon päästä leipo kiinni,toiselle puolelle laitoin samaan aikaan rasvaa kun oli kunnolla auki,no se olikin jees.
Viimeksi muokannut atlas, Ke 29.02.2012 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: juu
Mersun ovipahvi kiinnikkeet jos rikot niin lekaa ja rautakankea saa käyttää.mer126 kirjoitti:olihan se moottori sitten varmaan ihan sökönä meinaan otin listan irti ja kattelin niin ihan kun uusi olisi ollut tiivisteeet sisä puolelata
joten ei johdu ikkunan nihkeys ainakaan siitä varmaan pitää ottaa ovi pahvit auki.
nyyh se on siinnä mielessä mälsää kun saa pelkää että rikkoo jonkun glipseistä
Ei mersun ovi ole kuin toyotasta vaan tosi fiksusti tehty.Vanhoissa fordeissa ja japseissa vetäisy taktiikalla lensi kaikki kiinnikkeet tai reikien kohdilta lenti silppua
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-