W124 230 VM-91 Kalkattaa
W124 230 VM-91 Kalkattaa
Tällanen vika ilmaantunut että jostain koneen etupuolelta ja kuuluu myös pakosarjan puolelta hyvin sellanen kalkattava ääni tyhjäkäynnillä.Kuuluu kylmällä/lämpimällä koneella samalla lailla.Kierroksilla tai vedättäessä ei kuulu.Ääni häviää aina muutamaksi sekunniksi ja taas alkaa.Tekeekös laakerivika koneessa tämmöistä? Öljynpaineet on kuitenkin kuumana 2.5.
Re: W124 230 VM-91 Kalkattaa
Paljonko on kilsoja koneessa?Onko jakoketju vaihdettu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 VM-91 Kalkattaa
Ajettu on 500 tuhatta,ketjun vaihdosta ei ole tietoa.Jos tää alkuperäinen ketju niin taitaa sitten olla aika loppuun kulunu..
Re: W124 230 VM-91 Kalkattaa
Suosittelen kyllä ketjun vaihtoa enenkuin katkeaa.Jos öljynpaine ok vaikka eihän se siihen katso, laakerit ois ok.
Toisaalta jos voitelu häiriötä pienemmällä paineella laakeri välys pieni joka katoaa sitten kun paine nousee.
Kato ketju ensin mutta jos muutavikaa niin vaihtokoneen etsintään.
Syökö muuten jo noilla kilsoilla miten paljon öljyä?
Toisaalta jos voitelu häiriötä pienemmällä paineella laakeri välys pieni joka katoaa sitten kun paine nousee.
Kato ketju ensin mutta jos muutavikaa niin vaihtokoneen etsintään.
Syökö muuten jo noilla kilsoilla miten paljon öljyä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 VM-91 Kalkattaa
tolla keinoin muuten aikoinaan kalkatti ,hävis ääni ja tuli aika ajoin takaisin perkins diesel ja syy oli kiertokangen yläpään laakeri joka oli soikeaksi kulunut ja lähtenyt pyörimään pesässään.
Mutta onkohan moinen mahdollista kun onko männäntappi sokilla lukittu vai lämpö sovitus ilman helaa kanki ja tappi?
Mutta onkohan moinen mahdollista kun onko männäntappi sokilla lukittu vai lämpö sovitus ilman helaa kanki ja tappi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 VM-91 Kalkattaa
Öljyä ei tarvi lisätä kymppitonnin vaihtovälillä,kansiremppa on tehty 450 tkm kohdilla.Täytyy kokeilla jos se ketjun vaihdolla hiljenis.
Re: W124 230 VM-91 Kalkattaa
Se on helppo vaihtaa itsekin kun on sitten apuna joku ja niittaa sen hyvin tai niitturilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 VM-91 Kalkattaa
Riittääkös pelkkä ketjun vaihto vai tarviikos muitakin osia jakopäähän hommata?
Re: W124 230 VM-91 Kalkattaa
Kiristäjä on joko kunnossa tai ei mutta älä sitä vielä vaihda kuitenkaa ja laahainten vaihtossa pitää purkaa koneen etuosa kokonaan eli vaihda pelkästään ketju.Voi tietysti olla että laahainkin on poikki jolloin ne olisi uusittava mutta katso vaikka venakopan sisään ensin.
venttiilikopan tiivistettäkään ei tartte vaihtaa.
Sitten jos itse vaihdat niin kiristäjä pois ja pura se osiin ,asenna ensin runko ja sitten rojut perään.mu jos et pura sitä niin uusi ketju katkeaa heti.
venttiilikopan tiivistettäkään ei tartte vaihtaa.
Sitten jos itse vaihdat niin kiristäjä pois ja pura se osiin ,asenna ensin runko ja sitten rojut perään.mu jos et pura sitä niin uusi ketju katkeaa heti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 VM-91 Kalkattaa
Kiitokset ohjeista,katsotaan ja tutkitaan jos vaikka selviäis vain ketjun vaihdolla.