
Kakkosnelonen ei käynnisty.
Kakkosnelonen ei käynnisty.
Niin eilen ajoin auton parkkiin 10 minuutiksi ja koitin lähtee niin ei enää auto käynnistynyt. Auto on MB 300E -89. Kun virta-avaimen kääntää startatakseen, niin enää ei kuulu semmosta surinaa, joka aina ennen on kuulunut hetken aikaa. Viittaisiko tämä johonkin sähkövikaan sitten? Mistähän se surina mahtaa kuulua? Autossa on myös cobran hälytin ja ajonesto. Voiko ajoneston vikaantuminen tehdä moisen tempun? Jos jollain on vihjeitä niin kaikki noteerataan. Tietäisi vähän mistä vikaa lähteä paikallistamaan 

Re: Kakkosnelonen ei käynnisty.
Onko se bensapumppu mikä lakkasi surisemasta?
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Re: Kakkosnelonen ei käynnisty.
Polttoainepumppu kylmänä.protoni kirjoitti:Kun virta-avaimen kääntää startatakseen, niin enää ei kuulu semmosta surinaa

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Kakkosnelonen ei käynnisty.
Pyöriikö kone kun starttaa? 

Joo kone kyllä pyörii ilosesti mutta ei edes lupaa. Mietin kans bensapumppua kun ei bensa haise vaikka kuinka starttaa. Missäköhän sen pumpun rele on? Onko se joku niistä akun takana olevista mustista laatikoistaMauri H. kirjoitti:Joo, polttoainepumppu on tehnyt lakon, tai sen rele.

Viittaa polttoaineen saanti ongelmiin, tuota tyhmä kysymys mutta tarkasta
onko ainetta tarpeeksi. Mittariin ei aina voi luottaa, kaverile kävi aika perinteikäs että polttoainemittari oli jumiutunut ja ihemetteli että ei käy, no ei käynyt kun ei ollut bensaa. Mutta muuten tuo rele tai pumppu on pois pelistä.
onko ainetta tarpeeksi. Mittariin ei aina voi luottaa, kaverile kävi aika perinteikäs että polttoainemittari oli jumiutunut ja ihemetteli että ei käy, no ei käynyt kun ei ollut bensaa. Mutta muuten tuo rele tai pumppu on pois pelistä.
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Polttoainepumpun musta rele on siellä akun takana liitinkannassa kiinni.
Releen voi ohittaa yhdistämällä kannasta muistaakseni? navat 30 (jännite akulta) ja 87 (jännite polttoainepumpulle). Pitäisi hörähtää käyntiin, jos kunnossa ja jollei cobran ajonnesto sitä jotenkin estä.
Voihan tuota jännitettä koittaa syöttää suoraan pumpullekin, jos tuo cobra siellä ryppyilee.
Releen voi ohittaa yhdistämällä kannasta muistaakseni? navat 30 (jännite akulta) ja 87 (jännite polttoainepumpulle). Pitäisi hörähtää käyntiin, jos kunnossa ja jollei cobran ajonnesto sitä jotenkin estä.
Voihan tuota jännitettä koittaa syöttää suoraan pumpullekin, jos tuo cobra siellä ryppyilee.
Tänään lähti sitten käyntiin kun meinasin ruveta asiaa tutkiin. No kävin kaupassa ja homma toimi. Sit tankilla ja tankkauksen jälkeen ei taas käynnistynyt. No eikun työntämään autoa pois kun jonoa kertyy. Sit kun sain työnnettyä mittarin luota pois niin käynnisty taas ongelmitta. Melkosta.. Kai se rele sitten vetelee viimesiäänTipi kirjoitti:Viittaa polttoaineen saanti ongelmiin, tuota tyhmä kysymys mutta tarkasta
onko ainetta tarpeeksi. Mittariin ei aina voi luottaa, kaverile kävi aika perinteikäs että polttoainemittari oli jumiutunut ja ihemetteli että ei käy, no ei käynyt kun ei ollut bensaa. Mutta muuten tuo rele tai pumppu on pois pelistä.

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Vois olla tietty rele.
Vai voiko suodatin olla niin tukossa, että pumppu painaa päin "seinää"?
Silloin ei surisekaan?
Mutta joskus kun kerran kuitenkin käy?
Vai voiko suodatin olla niin tukossa, että pumppu painaa päin "seinää"?
Silloin ei surisekaan?
Mutta joskus kun kerran kuitenkin käy?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Niin se rele taitaa olla jotain parinsadan hintaluokkaa. Ei viitsisi varmaan uutta ostaa testatakseen. Pitääpi eka hutkia ja toivoa jotain halvempia vikoja. Harmi vaan kun ei tiedä välttämättä onko vika korjaantunut vai ei, kunnes auto taas jättää starttaamatta tai ei jätäkilpivar kirjoitti:Vois olla tietty rele.
Vai voiko suodatin olla niin tukossa, että pumppu painaa päin "seinää"?
Silloin ei surisekaan?
Mutta joskus kun kerran kuitenkin käy?

No eipä nuo rele-viat itsekseen korjaannu muutakuin korkeintaan väliaikaisesti.
Ensiapu:
Väännä rautalangasta U:n muotoinen hyppylanka.
Kun auto seuraavan kerran toppaa, niin nykäse rele irti ja pistä tuo hyppylanka liitinkannan napojen 30/87 (ovat vastakkaiset navat) väliin (pumpulle menee nyt virta suoraan akulta), starttaa auto ja aja Veholle/romikselle ja osta toimiva rele. Näin vältyt työntämiseltä/hinurilta.
Voit myös yrittää korjata vanhaa relettä, monesti vain jotkut sisäiset liitokset hapettuneet ja hoituvat tinalla.
Niin ja vältä harakiri ohituksia kunnes rele on kunnossa.
Ensiapu:
Väännä rautalangasta U:n muotoinen hyppylanka.
Kun auto seuraavan kerran toppaa, niin nykäse rele irti ja pistä tuo hyppylanka liitinkannan napojen 30/87 (ovat vastakkaiset navat) väliin (pumpulle menee nyt virta suoraan akulta), starttaa auto ja aja Veholle/romikselle ja osta toimiva rele. Näin vältyt työntämiseltä/hinurilta.
Voit myös yrittää korjata vanhaa relettä, monesti vain jotkut sisäiset liitokset hapettuneet ja hoituvat tinalla.
Niin ja vältä harakiri ohituksia kunnes rele on kunnossa.
Näyttää ottavan virran ylijännitereleeltä nastaan 30, eli voisi olla myös sulakevika / kosketushäiriö siellä. Kannattaa varmaan tarkistaa.Ponton kirjoitti:Polttoainepumpun musta rele on siellä akun takana liitinkannassa kiinni.
Releen voi ohittaa yhdistämällä kannasta muistaakseni? navat 30 (jännite akulta) ja 87 (jännite polttoainepumpulle). Pitäisi hörähtää käyntiin, jos kunnossa ja jollei cobran ajonnesto sitä jotenkin estä.
Voihan tuota jännitettä koittaa syöttää suoraan pumpullekin, jos tuo cobra siellä ryppyilee.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
No ihme kun auto on toiminut sitten ihan hyvin kun pitäis ihmetellä vikaa. Tänään sitten taas kaupasta kotiin ja parkkipaikalla sammu vauhdista. Jouduin työntää ruutuun kun ei ihan jaksanut lipua. Onneks sentään tohon sammahti eikä jonnekin keskelle ruuhkaa.
Koitin sitten käynnistellä niin käynnistäminen pyörittää kyllä starttia, mutta muuten aika mykkä auto. Edes mittariston varotusvalot ei syty kun laittaa virrat päälle startatakseen. En huomannut katsoa paloko ajovalot. Onko noi varotusvalot yms. sieltä releen kautta, vai mikähän siellä pätkii? Nyt ei ole sitten rautalankaa eikä jaksa tonne sateeseen lähtee semmosta hakeen. Toivotaan huomiseksi parempia vianmetsästyskelejä. Melkeinpä toivoisi ettei nyt aamulla sitten lähtisi taas käyntiin
Koitin sitten käynnistellä niin käynnistäminen pyörittää kyllä starttia, mutta muuten aika mykkä auto. Edes mittariston varotusvalot ei syty kun laittaa virrat päälle startatakseen. En huomannut katsoa paloko ajovalot. Onko noi varotusvalot yms. sieltä releen kautta, vai mikähän siellä pätkii? Nyt ei ole sitten rautalankaa eikä jaksa tonne sateeseen lähtee semmosta hakeen. Toivotaan huomiseksi parempia vianmetsästyskelejä. Melkeinpä toivoisi ettei nyt aamulla sitten lähtisi taas käyntiin

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Hei nyt äkkiä se auto kuntoon, menee merkin maine !protoni kirjoitti:Jouduin työntää ruutuun kun ei ihan jaksanut lipua.

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
No PRKLAri66 kirjoitti:Hei nyt äkkiä se auto kuntoon, menee merkin maine !protoni kirjoitti:Jouduin työntää ruutuun kun ei ihan jaksanut lipua.


Renkaatki päivitin vähän aika sitten eikä pysty ees ajeleen. Oishan sinne isommatki mahtunu, eli pitänee noista talvivanteet tehdä kun saa lisää pelimerkkejä http://koti.mbnet.fi/protoni/mersu/sivu2.jpg /offtopic
Vielä semmonen kymysys että voisiko vika olla virtalukon pohjassa? Isäukkoki oli innostunut ja veholle soitellut josta olivat moisen diagnoosin antaneet. Vähän erikoista jos mittariston valot katoo ja auto ei käynnisty, mutta esim. lämmityslaite pyörii. Minä mitään (etenkään) noista sähkövioista tiedä 

Kyllähän se on mahdollista, sillä virta-avaimen kauttahan ne virrat kulkee useampaan kohtaan. Ainakin mittariston varoitusvaloille. Sen voisi kokeilla tekemällä ohituksen virtalukolle, eli johdot irti virtalukonpohjasta ja starttaa kuin autovaras. Jos lähtee käyntiin niin vika on silloin todennäköisesti virtalukossa.
Okei hyvä homma kiitos. Kävin äsken ihmetteleen sen jäljiltä kun sen ruutuun työnsin. Kyllä nyt lähti taas kun palmun alta. Aika erikoinen kyllä jos virtalukon pohja on rikki ja kesken ajon menee pimeäksi. Toisaalta miksikäs ei. Ens kerralla pitää varmaan ihmetellä vikaa heti kun auto pimenee. Toivottavasti johonkin ruuhkan keskellepetri.n kirjoitti:Kyllähän se on mahdollista, sillä virta-avaimen kauttahan ne virrat kulkee useampaan kohtaan. Ainakin mittariston varoitusvaloille. Sen voisi kokeilla tekemällä ohituksen virtalukolle, eli johdot irti virtalukonpohjasta ja starttaa kuin autovaras. Jos lähtee käyntiin niin vika on silloin todennäköisesti virtalukossa.

Mulla ilmennyt 190 2.0 ihan samantyyppistä vikaa! Joskus lähtee helähtäen käyntiin, joskus taas saa sahaa aika helkkarin pitkään, lähtee kylläkin aina käyntiin, kertaakaan ei ole tosissaan jättänyt parkkipaikalle. Nyt lähiaikoina alkanut myös sammumaan ajossa. Ja viimeksi tuntui "tukehtuvan" kun laittoi vaihteen päälle. Vika ei ollut ainakaan kosketushäiriö koska vaihdoin virranjakajan ja tulpat, eikä vikaa löytynyt, antoi hienon sinisen kipinän. Oli pajallakin, joskin ei äijä tuntunut pahemmin tietävän mitä teki, mutta epäili ajonestoa. Alkaa omat niksit loppumaan, onko ehdotuksia minne viedä tai mitä tehdä? Ainakin bensansuodattimen ajattelin tarkistaa, ja saattaisiko tankissa olla roska...?
Polttoainepumpun paineenvaraaja falskaa. Kylmäkäynnistyksissä käytä virta-avainta 2-3 kertaa virrat päälle, virrat pois, jollainka pa-pumppu surahtelee ja kehittelee paremmat paineet pa-järjestelmään ennen varsinaista starttausta.Ebabaa kirjoitti:Mulla ilmennyt 190 2.0 ihan samantyyppistä vikaa! Joskus lähtee helähtäen käyntiin, joskus taas saa sahaa aika helkkarin pitkään, lähtee kylläkin aina käyntiin, kertaakaan ei ole tosissaan jättänyt parkkipaikalle.
EDIT: niin olihan kyse ruiskumallista

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Ei mutta eikö tuo 190 2.0-mallisena käsitelty auto ole kaasarilla, jolloin bensapumppu on mallia imevä ja näin järjestelmään ei itse asiassa ole ajatuskaan synnyttää painetta.M.K kirjoitti:Polttoainepumpun paineenvaraaja falskaa. Kylmäkäynnistyksissä käytä virta-avainta 2-3 kertaa virrat päälle, virrat pois, jollainka pa-pumppu surahtelee ja kehittelee paremmat paineet pa-järjestelmään ennen varsinaista starttausta.Ebabaa kirjoitti:Mulla ilmennyt 190 2.0 ihan samantyyppistä vikaa! Joskus lähtee helähtäen käyntiin, joskus taas saa sahaa aika helkkarin pitkään, lähtee kylläkin aina käyntiin, kertaakaan ei ole tosissaan jättänyt parkkipaikalle.
EDIT: niin olihan kyse ruiskumallista
Siis jos kyseessä tosiaan ei ole E-versio.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Itse kävin paikallisella mersukorjaajalla kysymässä viasta, eikä osannut sanoa juuta eikä jaata. Voi johtua monesta jutusta ja pitäis saada auto pajalle sillon kun ei toimi jne. No virtalukon pohja ja itse asiassa koko virtalukko on nyt vaihdettu. Siitä rungosta oli pala irti siitä osasesta joka sinne pohjaan meni. Eli koko roska sit loppujen lopuks uutta
. Toivotaan että nyt ei oireet uusiudu. Jos uusiutuu niin hanskalokerossa on nyt johto jolla auton sammuessa testataan seuraavaks releen toimivuus. Niin vika on ilmennyt aina lämpösenä. Kyllä auto aamulla lähtee ja vie perille, mutta tarpeeks kun pyörittelee niin saattaa tehdä tenän. Mikähän siinäkin. No pitääpi raportoida myöhemmin uusiutuuko vika vaiko eikö.
