SAA POISTAA

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

tänää potkastii rojekti jatkoon! eka 70cm lunta pois katolta ja sitte hilattii tallii.

cooleri on miltei kiinni. en tiiä oisko pitäny hiukan madaltaa sitä ku tulee pari kol senttiä puskurin lipan alapuolelle.
painemittarit tuli asennettua.

on siinä vielä melkosesti hommaa vaikkee ookkaa ku pikku juttuja :)
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

olikohan se niin että siitä alavesi letkusta lähtevä haara menee paisariin? ja sitte siitä koneen kyljestä lähtevä saman kokonen letku menee närhen munille?

cooleri vaati hiukka paljo sovittelua että mahtu puskurin taakse..

huomenna tilataan uudet bilsteenit eteen ja jarru satulan tiivisteitä. vielä ku muistas mitkä jarrulevyt piti tilata noille bensa 24v satuloille?? olikoha ne noi 295mm?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

vesi letkut muistat ainakin oikein :thumbup:
w201 om605
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

onkoha mulle nyt oikeet satulat myyty? 300e 24v mersusta piti olla. mutta miks on eri kokoset männät. 4-mäntää per satula ja yhdessä satulassa 2kpl 34mm ja 2kpl 38mm. ATEn satulat.

bilsteinit tilattu 178e kpl. paikallisessa varaosa liikkeessä 210e kpl ja 2-4 viikkoa odotusta. http://www.modificars.fi" onclick="window.open(this.href);return false; täältä lupasivat parissa päivässä.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

soittivat sitte perää että bilsteneis menee 4 viikkoa.. nooh ei auta ku oottaa. laatikkoon vaihdoin kardaanin laipan. joutu tekee hienon erikois hylsyn sille mutterille :D

Kuva

cooleri löysi paikkansa. pari tuntia joutu sovittelee. puskuriaki joutu veistelee sisäpuolelta aika reilusti. jäi sen pari senttiä puskurin alle. jos alkaa ottaa osumaa ni täytyy sitte suosiolla vaan hiukan pienentää sitä.

Kuva

perä pitäs tulla huomenna matkahuollossa. en tiiä vaihdanko sitä vielä. ajattelin että auto ois leimattuna pääsiäiseks mutta en sitte tiiä ku pitäs ne iskaritkin vaihtaa. sen tietää että jos nyt laittaa ajo kuntoon ja aikoo tehdä sitten myöhemmin loppuja niin ne jää kyllä tekemättä :lol:

mitäs ootte mieltä pitäiskö tehdä tuohon kilven paikalle niitä ilmanotto reikiä? jotain 3-5kpl 70mm tms. toisaalta ois helvetin hyvä ni sais cooleri enempi viimaa. mutta mihin kilven sitte laittas? ilman kilpeä auto näyttää aivan sellaselta tuning härveliltä mikä on kesken eikä ikinä valmistu.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mitkäs Bilsteinit tilailit ku noin kauan menee?

Ejit: Mjaa hinnasta päätellen Sprintit, ois kait noit ollu jossai hetiki :roll:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

jeemu kirjoitti:Mitkäs Bilsteinit tilailit ku noin kauan menee?

Ejit: Mjaa hinnasta päätellen Sprintit, ois kait noit ollu jossai hetiki :roll:
b6 sportit. kysyin jo parista paikasta. ja tuolta mistä tilasin ni sanoivat ensin että parissa päivässä.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

tuossa tota filtteriä asentelin ja olin suunnitellu laittaa huohotin putken vakio paikkaan eli filtterin ja ahtimen väliseen putkeen. mutta sitte tuli mielee että onko siellä liian kova imu että alkaa öljyä imee sinne? :D vai onko se ok paikka?
`
huomenna meinasin jos käymään laittas. miten ton uuden ahtimen kanssa piti toimia ennen käyntiin laittoa?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

oltzi kirjoitti:tuossa tota filtteriä asentelin ja olin suunnitellu laittaa huohotin putken vakio paikkaan eli filtterin ja ahtimen väliseen putkeen. mutta sitte tuli mielee että onko siellä liian kova imu että alkaa öljyä imee sinne? :D vai onko se ok paikka?
`
huomenna meinasin jos käymään laittas. miten ton uuden ahtimen kanssa piti toimia ennen käyntiin laittoa?
En laittaasi huohotinta imupuolle. Syöö miestä jos ottaa öljykäynnin. Suoraa maahan vain tai tehä joku säiliö sille?

En tuoho käynnistämiseen muita sanoos ku sammutin päällä pyöritttää konetta hetke aikaa jotta lähtee öljyt kietään ahtimelle.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

nonii kävi se hetken. ja hetken liikaaki ku ei sammunu avaimesta. lauhduttimen yks letku kusee öljyä.

eikös sammutin oo ehjä jos imee ite niistä letkuista alipaineen ja kone sammuu?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja rumilus »

oltzi kirjoitti:nonii kävi se hetken. ja hetken liikaaki ku ei sammunu avaimesta. lauhduttimen yks letku kusee öljyä.

eikös sammutin oo ehjä jos imee ite niistä letkuista alipaineen ja kone sammuu?
Niinhähän se toimii. :wink:
Toivottavasti ei tullut annettua liikaa viritysopillisia neuvoja. :angel:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

rumilus kirjoitti:
oltzi kirjoitti:nonii kävi se hetken. ja hetken liikaaki ku ei sammunu avaimesta. lauhduttimen yks letku kusee öljyä.

eikös sammutin oo ehjä jos imee ite niistä letkuista alipaineen ja kone sammuu?
Niinhähän se toimii. :wink:
Toivottavasti ei tullut annettua liikaa viritysopillisia neuvoja. :angel:
jesh. ei tullut..

onneks toi öljy vuoto tuli nyt eikä ajossa.. oli putki ruostunu puhki kennon päästä.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

voikos ton koneen sammuttaa tukkimalla imusarjan? ku siin on se putki tulo ni siihe joku iso metalli levy tms.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja rumilus »

oltzi kirjoitti:voikos ton koneen sammuttaa tukkimalla imusarjan? ku siin on se putki tulo ni siihe joku iso metalli levy tms.
EI kannata !!!
Ainoa oikea sammutustapa dieselmoottorissa on sulkea polttoainelinja !
Toivottavasti taaskaan ei tullut kerrottua viritysopillisia neuvoja. :angel: Kun nuo liippaa niin lähelle sellaisia perusasioita, jotka kuuluvat moottorisuunnittelijan perustietoihin. :wink:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Miks et halua ihan sammuttimella sammuttaa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Siekkinen kirjoitti:Miks et halua ihan sammuttimella sammuttaa?
kyllä halu on kova mutta ku ei sammunu :D ja pitäis testailla onko vika ite sammutin mötikäs vai muualla. et jossei taaskaa sammu ni ei viitis ravottaa löpö putkea ku sit sitä valuu konet pitkin.. :)
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jos letkusta imasemalla sammuu niin vika on alipaineentulossa,virtalukon alipaineventtiilissä tai putkissa siinä matkalla. Jos imasemalla ei sammu niin voi olla sammuttimen kalvo puhki.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja Terho P »

jos ei sammu stoppivisustakaan niin vikaa on pumpussa. Itelläni on aina joku lankunpätkä valmiina jos alkaa käymään öljyllä jostakin syystä. tämä siis isomman rempan jälkeen varotoimenpiteenä.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Voihan sammutinvipu olla irti pumpun sisältä mutta siihen en usko. Vivusta siis kuitenkin sammuu? Eihän sulla mene huohotusletku imuputkeen?

Edit. Viittasin tuolla huohotusletkulla juurikin öljykäyntiin mutta se käynti eroaa vähän normaalista ja todennäkösesti huomaat jos niin käy :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Terho P kirjoitti:jos ei sammu stoppivisustakaan niin vikaa on pumpussa. Itelläni on aina joku lankunpätkä valmiina jos alkaa käymään öljyllä jostakin syystä. tämä siis isomman rempan jälkeen varotoimenpiteenä.
Nyt heräsi kyllä pöljällä mielenkiinto :o Eli mitenkäs sen tuolla lankunpätkällä oikein saa sammumaan?
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

mik_ko kirjoitti:
Terho P kirjoitti:jos ei sammu stoppivisustakaan niin vikaa on pumpussa. Itelläni on aina joku lankunpätkä valmiina jos alkaa käymään öljyllä jostakin syystä. tämä siis isomman rempan jälkeen varotoimenpiteenä.
Nyt heräsi kyllä pöljällä mielenkiinto :o Eli mitenkäs sen tuolla lankunpätkällä oikein saa sammumaan?
villi veikkaus ois että turbon imupuolelle tappamaan kone?. ettei kone saa ilmaa?.
Jeemun kuvaa lainaten idea varmaan tuollane? vaikka tuommonen giljotiini pitäs mun mielestä olla jokaisessa ST mersus jos sattuu että kone ottaa päälle 100km/h vauhis öljykäynninn nii saa jollaki sammumaan.
toivottavasti ei paljo aihe karannu :D
Kuva
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Siekkinen kirjoitti:Voihan sammutinvipu olla irti pumpun sisältä mutta siihen en usko. Vivusta siis kuitenkin sammuu? Eihän sulla mene huohotusletku imuputkeen?

Edit. Viittasin tuolla huohotusletkulla juurikin öljykäyntiin mutta se käynti eroaa vähän normaalista ja todennäkösesti huomaat jos niin käy :D

just rempattu pumppu ni on varmaan vika mun laittamissa putkissa. tässä kun ei ole sitä stoppi vipua.. huohotus ei mee vielä mihkää.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Voihan sammutinvipu olla irti pumpun sisältä mutta siihen en usko. Vivusta siis kuitenkin sammuu? Eihän sulla mene huohotusletku imuputkeen?

Edit. Viittasin tuolla huohotusletkulla juurikin öljykäyntiin mutta se käynti eroaa vähän normaalista ja todennäkösesti huomaat jos niin käy :D

just rempattu pumppu ni on varmaan vika mun laittamissa putkissa. tässä kun ei ole sitä stoppi vipua.. huohotus ei mee vielä mihkää.
Kokeile vaikka pihteillä kääntää jos sitten sammuu. Putket menee niin että virtalukon venttiilin pohjaan menee jatkuva alipaine ja siitä toisesta lähöstä lähtee sitten sammutinkellolle. Niin yksinkertanen se on :D niin sammuko se muuten imasemalla?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Siekkinen kirjoitti:
oltzi kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Voihan sammutinvipu olla irti pumpun sisältä mutta siihen en usko. Vivusta siis kuitenkin sammuu? Eihän sulla mene huohotusletku imuputkeen?

Edit. Viittasin tuolla huohotusletkulla juurikin öljykäyntiin mutta se käynti eroaa vähän normaalista ja todennäkösesti huomaat jos niin käy :D

just rempattu pumppu ni on varmaan vika mun laittamissa putkissa. tässä kun ei ole sitä stoppi vipua.. huohotus ei mee vielä mihkää.
Kokeile vaikka pihteillä kääntää jos sitten sammuu. Putket menee niin että virtalukon venttiilin pohjaan menee jatkuva alipaine ja siitä toisesta lähöstä lähtee sitten sammutinkellolle. Niin yksinkertanen se on :D niin sammuko se muuten imasemalla?
en keksiny missä sen stoppi vivun kuuluis olla.

ei oo vielä päässy kokeilee uudestaan ku se öljynlauhduttimen putki kusi. ja se on nyt irti. huomenna pitäs teettää uudet letkut uuteen lauhduttimeen.

nyt on paikkailtu viimisiä ruosteita ja metsästetty jarru satuloita. uudetki sais ainoastaan 320e kappale :lol:
maalarin kanssaki juteltu ylimaalauksesta.. :thumbup:

ja se perkeleen perä ei oo vieläkään tullu ja jätkä ei vastaa puhelimeen eikä txt. rikosilmotus on tehty.. :twisted:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

oltzi kirjoitti:...vielä ku muistas mitkä jarrulevyt piti tilata noille bensa 24v satuloille?? olikoha ne noi 295mm?

Mansen Kooällässä on noita Zimmermanin reikälevyjä hyllyssä, vois saada sopivasti. :wink:
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

JarsaR kirjoitti:
oltzi kirjoitti:...vielä ku muistas mitkä jarrulevyt piti tilata noille bensa 24v satuloille?? olikoha ne noi 295mm?

Mansen Kooällässä on noita Zimmermanin reikälevyjä hyllyssä, vois saada sopivasti. :wink:
jos tarkotat mansella tamperetta ni eipä ollu ainakaa eile :D
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja rumilus »

oltzi kirjoitti: en keksiny missä sen stoppi vivun kuuluis olla.



ja se perkeleen perä ei oo vieläkään tullu ja jätkä ei vastaa puhelimeen eikä txt. rikosilmotus on tehty.. :twisted:

Tuossa kuva, josta pääsee selville missä mekaaninen stopklipare sijaitsee.

Kuva

Kuka oli perän myyjä, jos vaikka muutkin osaisi karttaa moista viheltäjää ?
Ja tietysti maksoit koko hinnan etukäteen ?
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja oltzi »

rumilus kirjoitti:
oltzi kirjoitti: en keksiny missä sen stoppi vivun kuuluis olla.



ja se perkeleen perä ei oo vieläkään tullu ja jätkä ei vastaa puhelimeen eikä txt. rikosilmotus on tehty.. :twisted:

Tuossa kuva, josta pääsee selville missä mekaaninen stopklipare sijaitsee.

http://i7.aijaa.com/b/00305/9785419.jpg

Kuka oli perän myyjä, jos vaikka muutkin osaisi karttaa moista viheltäjää ?
Ja tietysti maksoit koko hinnan etukäteen ?
tänks kuvasta :thumbup: oiskoha jätetty mynällä pois koko vipu? en kyllä muista että vanhassa vakio pumpussakaan ois ollu.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8&t=116293" onclick="window.open(this.href);return false;
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Kyllä noissa OM 601...602...603 on kaikissa mekaaninen sammutusvipu uutena.
Sitten OM 604...605...606 on manuaalilaatikollisissa mekaaninen sammutusvipu, mutta automaattivaihteistoisissa polttoainesuodattimen päällä kierrettävä polttoainelinjan sulkuventtiili. :wink:

EDIT:
Olisi se ollut mukava tietää perän myyjän tiedot. :problem:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

rumilus kirjoitti:Kyllä noissa OM 601...602...603 on kaikissa mekaaninen sammutusvipu uutena.
Sitten OM 604...605...606 on manuaalilaatikollisissa mekaaninen sammutusvipu, mutta automaattivaihteistoisissa polttoainesuodattimen päällä kierrettävä polttoainelinjan sulkuventtiili. :wink:

EDIT:
Olisi se ollut mukava tietää perän myyjän tiedot. :problem:
Ja siinä pumpun kylessä on se akseli minkä päälle vipu tulee. Siihen voi tietenkin tehä jonkun patentin :D myyjän tiedot olis tosiaan kiva tietää itekkin. Aina on hyödyks jos osaa karttaa huijareita.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin