tänää potkastii rojekti jatkoon! eka 70cm lunta pois katolta ja sitte hilattii tallii.
cooleri on miltei kiinni. en tiiä oisko pitäny hiukan madaltaa sitä ku tulee pari kol senttiä puskurin lipan alapuolelle.
painemittarit tuli asennettua.
on siinä vielä melkosesti hommaa vaikkee ookkaa ku pikku juttuja
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
olikohan se niin että siitä alavesi letkusta lähtevä haara menee paisariin? ja sitte siitä koneen kyljestä lähtevä saman kokonen letku menee närhen munille?
cooleri vaati hiukka paljo sovittelua että mahtu puskurin taakse..
huomenna tilataan uudet bilsteenit eteen ja jarru satulan tiivisteitä. vielä ku muistas mitkä jarrulevyt piti tilata noille bensa 24v satuloille?? olikoha ne noi 295mm?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
onkoha mulle nyt oikeet satulat myyty? 300e 24v mersusta piti olla. mutta miks on eri kokoset männät. 4-mäntää per satula ja yhdessä satulassa 2kpl 34mm ja 2kpl 38mm. ATEn satulat.
bilsteinit tilattu 178e kpl. paikallisessa varaosa liikkeessä 210e kpl ja 2-4 viikkoa odotusta. http://www.modificars.fi" onclick="window.open(this.href);return false; täältä lupasivat parissa päivässä.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
soittivat sitte perää että bilsteneis menee 4 viikkoa.. nooh ei auta ku oottaa. laatikkoon vaihdoin kardaanin laipan. joutu tekee hienon erikois hylsyn sille mutterille
cooleri löysi paikkansa. pari tuntia joutu sovittelee. puskuriaki joutu veistelee sisäpuolelta aika reilusti. jäi sen pari senttiä puskurin alle. jos alkaa ottaa osumaa ni täytyy sitte suosiolla vaan hiukan pienentää sitä.
perä pitäs tulla huomenna matkahuollossa. en tiiä vaihdanko sitä vielä. ajattelin että auto ois leimattuna pääsiäiseks mutta en sitte tiiä ku pitäs ne iskaritkin vaihtaa. sen tietää että jos nyt laittaa ajo kuntoon ja aikoo tehdä sitten myöhemmin loppuja niin ne jää kyllä tekemättä
mitäs ootte mieltä pitäiskö tehdä tuohon kilven paikalle niitä ilmanotto reikiä? jotain 3-5kpl 70mm tms. toisaalta ois helvetin hyvä ni sais cooleri enempi viimaa. mutta mihin kilven sitte laittas? ilman kilpeä auto näyttää aivan sellaselta tuning härveliltä mikä on kesken eikä ikinä valmistu.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
tuossa tota filtteriä asentelin ja olin suunnitellu laittaa huohotin putken vakio paikkaan eli filtterin ja ahtimen väliseen putkeen. mutta sitte tuli mielee että onko siellä liian kova imu että alkaa öljyä imee sinne? vai onko se ok paikka?
`
huomenna meinasin jos käymään laittas. miten ton uuden ahtimen kanssa piti toimia ennen käyntiin laittoa?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
oltzi kirjoitti:tuossa tota filtteriä asentelin ja olin suunnitellu laittaa huohotin putken vakio paikkaan eli filtterin ja ahtimen väliseen putkeen. mutta sitte tuli mielee että onko siellä liian kova imu että alkaa öljyä imee sinne? vai onko se ok paikka?
`
huomenna meinasin jos käymään laittas. miten ton uuden ahtimen kanssa piti toimia ennen käyntiin laittoa?
En laittaasi huohotinta imupuolle. Syöö miestä jos ottaa öljykäynnin. Suoraa maahan vain tai tehä joku säiliö sille?
En tuoho käynnistämiseen muita sanoos ku sammutin päällä pyöritttää konetta hetke aikaa jotta lähtee öljyt kietään ahtimelle.
oltzi kirjoitti:voikos ton koneen sammuttaa tukkimalla imusarjan? ku siin on se putki tulo ni siihe joku iso metalli levy tms.
EI kannata !!! Ainoa oikea sammutustapa dieselmoottorissa on sulkea polttoainelinja !
Toivottavasti taaskaan ei tullut kerrottua viritysopillisia neuvoja. Kun nuo liippaa niin lähelle sellaisia perusasioita, jotka kuuluvat moottorisuunnittelijan perustietoihin.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Siekkinen kirjoitti:Miks et halua ihan sammuttimella sammuttaa?
kyllä halu on kova mutta ku ei sammunu ja pitäis testailla onko vika ite sammutin mötikäs vai muualla. et jossei taaskaa sammu ni ei viitis ravottaa löpö putkea ku sit sitä valuu konet pitkin..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Jos letkusta imasemalla sammuu niin vika on alipaineentulossa,virtalukon alipaineventtiilissä tai putkissa siinä matkalla. Jos imasemalla ei sammu niin voi olla sammuttimen kalvo puhki.
jos ei sammu stoppivisustakaan niin vikaa on pumpussa. Itelläni on aina joku lankunpätkä valmiina jos alkaa käymään öljyllä jostakin syystä. tämä siis isomman rempan jälkeen varotoimenpiteenä.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Terho P kirjoitti:jos ei sammu stoppivisustakaan niin vikaa on pumpussa. Itelläni on aina joku lankunpätkä valmiina jos alkaa käymään öljyllä jostakin syystä. tämä siis isomman rempan jälkeen varotoimenpiteenä.
Nyt heräsi kyllä pöljällä mielenkiinto Eli mitenkäs sen tuolla lankunpätkällä oikein saa sammumaan?
Terho P kirjoitti:jos ei sammu stoppivisustakaan niin vikaa on pumpussa. Itelläni on aina joku lankunpätkä valmiina jos alkaa käymään öljyllä jostakin syystä. tämä siis isomman rempan jälkeen varotoimenpiteenä.
Nyt heräsi kyllä pöljällä mielenkiinto Eli mitenkäs sen tuolla lankunpätkällä oikein saa sammumaan?
villi veikkaus ois että turbon imupuolelle tappamaan kone?. ettei kone saa ilmaa?.
Jeemun kuvaa lainaten idea varmaan tuollane? vaikka tuommonen giljotiini pitäs mun mielestä olla jokaisessa ST mersus jos sattuu että kone ottaa päälle 100km/h vauhis öljykäynninn nii saa jollaki sammumaan.
toivottavasti ei paljo aihe karannu
Siekkinen kirjoitti:Voihan sammutinvipu olla irti pumpun sisältä mutta siihen en usko. Vivusta siis kuitenkin sammuu? Eihän sulla mene huohotusletku imuputkeen?
Edit. Viittasin tuolla huohotusletkulla juurikin öljykäyntiin mutta se käynti eroaa vähän normaalista ja todennäkösesti huomaat jos niin käy
just rempattu pumppu ni on varmaan vika mun laittamissa putkissa. tässä kun ei ole sitä stoppi vipua.. huohotus ei mee vielä mihkää.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Siekkinen kirjoitti:Voihan sammutinvipu olla irti pumpun sisältä mutta siihen en usko. Vivusta siis kuitenkin sammuu? Eihän sulla mene huohotusletku imuputkeen?
Edit. Viittasin tuolla huohotusletkulla juurikin öljykäyntiin mutta se käynti eroaa vähän normaalista ja todennäkösesti huomaat jos niin käy
just rempattu pumppu ni on varmaan vika mun laittamissa putkissa. tässä kun ei ole sitä stoppi vipua.. huohotus ei mee vielä mihkää.
Kokeile vaikka pihteillä kääntää jos sitten sammuu. Putket menee niin että virtalukon venttiilin pohjaan menee jatkuva alipaine ja siitä toisesta lähöstä lähtee sitten sammutinkellolle. Niin yksinkertanen se on niin sammuko se muuten imasemalla?
Siekkinen kirjoitti:Voihan sammutinvipu olla irti pumpun sisältä mutta siihen en usko. Vivusta siis kuitenkin sammuu? Eihän sulla mene huohotusletku imuputkeen?
Edit. Viittasin tuolla huohotusletkulla juurikin öljykäyntiin mutta se käynti eroaa vähän normaalista ja todennäkösesti huomaat jos niin käy
just rempattu pumppu ni on varmaan vika mun laittamissa putkissa. tässä kun ei ole sitä stoppi vipua.. huohotus ei mee vielä mihkää.
Kokeile vaikka pihteillä kääntää jos sitten sammuu. Putket menee niin että virtalukon venttiilin pohjaan menee jatkuva alipaine ja siitä toisesta lähöstä lähtee sitten sammutinkellolle. Niin yksinkertanen se on niin sammuko se muuten imasemalla?
en keksiny missä sen stoppi vivun kuuluis olla.
ei oo vielä päässy kokeilee uudestaan ku se öljynlauhduttimen putki kusi. ja se on nyt irti. huomenna pitäs teettää uudet letkut uuteen lauhduttimeen.
nyt on paikkailtu viimisiä ruosteita ja metsästetty jarru satuloita. uudetki sais ainoastaan 320e kappale
maalarin kanssaki juteltu ylimaalauksesta..
ja se perkeleen perä ei oo vieläkään tullu ja jätkä ei vastaa puhelimeen eikä txt. rikosilmotus on tehty..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Kyllä noissa OM 601...602...603 on kaikissa mekaaninen sammutusvipu uutena.
Sitten OM 604...605...606 on manuaalilaatikollisissa mekaaninen sammutusvipu, mutta automaattivaihteistoisissa polttoainesuodattimen päällä kierrettävä polttoainelinjan sulkuventtiili.
EDIT:
Olisi se ollut mukava tietää perän myyjän tiedot.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
rumilus kirjoitti:Kyllä noissa OM 601...602...603 on kaikissa mekaaninen sammutusvipu uutena.
Sitten OM 604...605...606 on manuaalilaatikollisissa mekaaninen sammutusvipu, mutta automaattivaihteistoisissa polttoainesuodattimen päällä kierrettävä polttoainelinjan sulkuventtiili.
EDIT:
Olisi se ollut mukava tietää perän myyjän tiedot.
Ja siinä pumpun kylessä on se akseli minkä päälle vipu tulee. Siihen voi tietenkin tehä jonkun patentin myyjän tiedot olis tosiaan kiva tietää itekkin. Aina on hyödyks jos osaa karttaa huijareita.