Automaattirempasta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
M-man
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 11.05.2004 08:15
Paikkakunta: Oulu

Automaattirempasta

Viesti Kirjoittaja M-man »

Tervehdys vaan kaikille foorumin MB-harrastajille !

Aattelin tässä näin ensimmäisenä viestinäni esittää automaattiin liittyvän kysymyksen. Lähinnä tämä koskee pohjoisen harrastajia.

Eli onkos kellään kokemusta Oulun seudun automaattisäätäjistä ja -korjaajista vai pitäskö mennä suosiolla Veholle ?
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Niin jos tarkoitat laatikon säätämistä niin tästä löytyy ohje:
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... saato.html

Hakutoiminnolla löytyy aiheesta lisädataa.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Avatar
M-man
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 11.05.2004 08:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja M-man »

Olen tietoinen "hausta" (olen jopa sitä käyttänytkin ja olen tuon mainitsemasi
sivunkin aiemmin jo lukenut) mutta nyt olikin tarkoitus teettää tuo homma toisella ja siksi olisi hyvä kuulla kokemuksia toisilta jotka ovat moista Oulun seudulla tettäneet. Ts. onko onnistunut halvemmilla pajoilla vai olisiko pitänyt
pitäytyä kalliissa merkkiliikkeessä ?
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

M-man kirjoitti:Olen tietoinen "hausta" (olen jopa sitä käyttänytkin ja olen tuon mainitsemasi
sivunkin aiemmin jo lukenut) mutta nyt olikin tarkoitus teettää tuo homma toisella ja siksi olisi hyvä kuulla kokemuksia toisilta jotka ovat moista Oulun seudulla tettäneet. Ts. onko onnistunut halvemmilla pajoilla vai olisiko pitänyt
pitäytyä kalliissa merkkiliikkeessä ?
Minä kysyin kerran Jyväskylän Veholta automaatin säädöstä:

"Kyllä siihen ainakin puoli päivää pitää varata ja nuo laatikko hommat on 360mk:n tuntitaksalla."
Säädin itse ja se kesti ekakerralla tunnin. Nyt menee puolessa, kun ei tartte koeajaa säädön välissä niin monasti, kun on jo vähän perstuntumaa.

Älä siis turvaudu kalliiseen merkkihuoltoon. Saattavat jopa saada vahinkoa aikaiseksi.

Yksi Helsingin korjaaja olis säätänyt 1000mk:lla, sekin oli minusta liikaa.

Yksi Kuopion paja remontoi koko lootan 550€:llä ja se oli minusta ok-hinta.

Suosittelen minäkin edelleen säätämään itse, vaikka oletkin päättänyt viedä auton pajalle.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mikäs oli auton tyyppi?

722.4 laatikoissa säätö on n. tunnin homma koeajoineen.

Juuri oli työn alla 722.6 laatikko ja ei ole mitään ulkoisia säätöjä ja laatikko meni uusiksi suurien vaurioiden takia...

DD:?? mikäs paja tekee täydellisen lootaremontin 500€?? Osineen? :roll: :lol:
Joku mersupurkaamo??
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

agip kirjoitti:Mikäs oli auton tyyppi?

722.4 laatikoissa säätö on n. tunnin homma koeajoineen.

Juuri oli työn alla 722.6 laatikko ja ei ole mitään ulkoisia säätöjä ja laatikko meni uusiksi suurien vaurioiden takia...

DD:?? mikäs paja tekee täydellisen lootaremontin 500€?? Osineen? :roll: :lol:
Jarkko Siekkinen "Jarkko S" teki rempan tuohon hintaan toissa syksynä. Nyt hinta saattaa olla vähän noussut, kun alv. on tullut kuviin mukaan. Taitaa silti mennä aika samoihin, kun kytkinremppa Veholla.
Korjausta varten jouduin otattamaan laatikon irti muualla. Siitä tuli muutama kymppi lisää kuluja.
Tuolla kerhon linkeistä löytyy jarkon sivut.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... inkit.html

ja tuoltakin tarinasta se on linkitetty.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... aatti.html
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, Vehosta kertoo paljon sekin että kaveri vei autonsa paikalliseen säädettäväksi minun vastusteluista huolimatta, lopputulos oli:

Loota paskana, ei sitä saa säätöihin. Pitää irroittaa ja lähettää Helsinkiin korjattavaksi, hintaa ainakin 2000 €. Sitten lähestyttiin säädön tehnyttä asentajaa joka kertoi että veti paineet ohjearvoihin ja kiristi vaijeria vaikka kaveri oli valittanut että vaihtaa liian herkästi...

No minä koeajoin ja meinasin että vaijeri liian kireällä. Lisäksi vaihto oli omituinen, alkoi luistavana ja sitten yhtäkkiä repäisi kauheasti. Llaitoin uuden alipainemodulaattorin tilaukseen, myöhemmin vaihdoin sen ja säädin paineet sopiviksi, kokeiltiin 3 kertaa välissä ennen kuin tuli mieleinen. Ja toimii loistavasti.

Eli Veho halusi 2000 €:n remppaa ja pari viikkoa aikaa, itse tein n. 70 €:llä ja muutamassa tunnissa koko homman, eli kustannuksia oli modulaattorin hinta, kaverilta en kehdannut rahaa ottaa.

Vehoon ei kannata näissä hommissa kauheasti luottaa, eivät osaa yhtään improvisoida, kuten kuluneen laatikon säätämisessä tarvii, ne vetävät vaan ohjekirja-arvoihin paineet vaikka loota niillä vielä luistaisikin. Perstuntumalla ne pitää säätää.

Niin, ja se Konehuolto Siekkinen on todella asiallinen paja, ainakin oma loota saa matkata suomen halki sinne kun rempan aika tulee, ei mitään kysymyksiäkään asiasta.
Avatar
cace
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 15.04.2004 15:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja cace »

Sen verran Raision Vehosta, että siellä säädätin oman W124 200b -88 automaattilaatikon, muistaakseni 85e. Selitykset mitä oli tehty tuntuivat loogisilta. Sanoivat tosin että saattaa "luisto/vaihtelu" uusiutua ja nyt on sitä tekemässä... :(

Kysäisinpä mitä maksaisi aukiotto ja korjaus. Noh. 1500e pelkät työt ja osat päälle. :cry:

Joten kysymys. Kuka Turun seudulla osaisi homman hoitaa reippaasti edullisemmin? Auto-Haapanen ei innostunut, sanoi olevansa jenkkilaatikoiden kanssa enempi tekemisissä.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja Aku P »

cace kirjoitti:Joten kysymys. Kuka Turun seudulla osaisi homman hoitaa reippaasti edullisemmin? Auto-Haapanen ei innostunut, sanoi olevansa jenkkilaatikoiden kanssa enempi tekemisissä.
Jos ei ole liian kaukana niin kysy Salon takaa Kiskosta: US Motor Oy, p 739 2400/Vainio. Ovat laitelleet aika eksoottisiakin laatikoita mutta myös tuoreempia euro- ja muita lootia.

Vielä kauempana mutta kuitenkin "oikealla reunalla SUomea":
Autotransmission Tmi Nätkin Pekka
Uusiniityn teollisuus alue
PL 11
28601 Pori
Puh: 02-6486677

Viimemainittu hoitaa ainakin USA-laatikoita.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

jeps

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

...Jos Siekkiselle lähettäminen ei tule kyseeseen, niin kertokaa ihmeessä mitä kustantaa laatikkoremppa sielläpäin. Vertailuksi Oy Powermatic LTD olisi rempannut askini toissavuonna 10000mk:lla.
Joku suositteli sitä silloin joskus....
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No, mä ihan uteliaisuuttani kysyin tuolta US-motorsista talvella rempan hintaa. Karkea heitto oli 1000-1200 euroa, mutta eipä kai noista "apteekin hintoja" juuri remonteista annetakaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
cace
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 15.04.2004 15:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Kallista

Viesti Kirjoittaja cace »

Aku P kirjoitti:No, mä ihan uteliaisuuttani kysyin tuolta US-motorsista talvella rempan hintaa. Karkea heitto oli 1000-1200 euroa, mutta eipä kai noista "apteekin hintoja" juuri remonteista annetakaan.
No juu. Mutta sinällään vaikuttaa turhan arvokkaalta jos auto itte on vajaa 5ke.

Kokemuksia vaihtoaskeista ja hinnoista?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja karra »

Aku P kirjoitti: Vielä kauempana mutta kuitenkin "oikealla reunalla SUomea":
Autotransmission Tmi Nätkin Pekka
Uusiniityn teollisuus alue
PL 11
28601 Pori
Puh: 02-6486677

Viimemainittu hoitaa ainakin USA-laatikoita.
Ja mersunkin. Soitin kerran kun kyselin neuvoja ja hän mainitsi että silloinkin oli 2 laatikkoa juuri työn alla. OT: Minulla katosi vaihteet ja hätäpäissäni purin jo "governorin" eli keskipakoissäätäjänkin irti. Alipainemodulaattorin (tilasin KL:ltä) vaihdon jälkeen syyksi selvisi alipainevuoto löysän letkuliitoksen takia. :oops:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Kallista

Viesti Kirjoittaja Aku P »

cace kirjoitti:
Aku P kirjoitti:No, mä ihan uteliaisuuttani kysyin tuolta US-motorsista talvella rempan hintaa. Karkea heitto oli 1000-1200 euroa, mutta eipä kai noista "apteekin hintoja" juuri remonteista annetakaan.
No juu. Mutta sinällään vaikuttaa turhan arvokkaalta jos auto itte on vajaa 5ke.

Kokemuksia vaihtoaskeista ja hinnoista?
Niin, onhan tuo tuhat euroakin hirveä määrä rahaa. Silti vähemmän kuin esim Vehon 2000 euroa...
Luonnollisesti vaihtolaatikko on vaihtoehto, tietysti vaan niissäkin on riskinsä, käytettyjä osia kun ovat. Samassa mittakaavassa kuin esim peruskunnostettuja koneita, ei taideta myydä rempattuja laatikoita.
Sääli sinänsä, sillä luulisi että isommissa sarjoissa tehtävän työn kautta hinnatkin vähän tipahtaisivat. Vaikka eipä noilla automaatilootilla taida ainakaan Suomessa kovat irto-osamarkkinat olla. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: Laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki P »

cace kirjoitti:Sen verran Raision Vehosta, että siellä säädätin oman W124 200b -88 automaattilaatikon, muistaakseni 85e. Selitykset mitä oli tehty tuntuivat loogisilta. Sanoivat tosin että saattaa "luisto/vaihtelu" uusiutua ja nyt on sitä tekemässä... :(

Kysäisinpä mitä maksaisi aukiotto ja korjaus. Noh. 1500e pelkät työt ja osat päälle. :cry:

Joten kysymys. Kuka Turun seudulla osaisi homman hoitaa reippaasti edullisemmin? Auto-Haapanen ei innostunut, sanoi olevansa jenkkilaatikoiden kanssa enempi tekemisissä.
Ei muuta ku Jarkko S:ään yhteyttä.
Varsinkin jos tekee homman sillä DD:n mainitsemalla 500€:llä :shock:

(Itse en kyllä tekisi niin halvalla) :wink:
Joku mersupurkaamo??
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

agip kirjoitti:
cace kirjoitti:Sen verran Raision Vehosta, että siellä säädätin oman W124 200b -88 automaattilaatikon, muistaakseni 85e. Selitykset mitä oli tehty tuntuivat loogisilta. Sanoivat tosin että saattaa "luisto/vaihtelu" uusiutua ja nyt on sitä tekemässä... :(

Kysäisinpä mitä maksaisi aukiotto ja korjaus. Noh. 1500e pelkät työt ja osat päälle. :cry:

Joten kysymys. Kuka Turun seudulla osaisi homman hoitaa reippaasti edullisemmin? Auto-Haapanen ei innostunut, sanoi olevansa jenkkilaatikoiden kanssa enempi tekemisissä.
Ei muuta ku Jarkko S:ään yhteyttä.
Varsinkin jos tekee homman sillä DD:n mainitsemalla 500?:llä :shock:

(Itse en kyllä tekisi niin halvalla) :wink:
Jarkkokin varmaan nostanut hintoja. On kuulemma liikevaihto kasvanut noilta ajoilta ja alvia pitää nykyään maksaa. On se silti vielä Suomen halvin ja PARAS! :wink:
Varautukaa 600-700Euroon...veikkaisin.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Day Downhill kirjoitti: (Varautukaa 600-700Euroon...veikkaisin.
Mikä on silti vain noin kolmannes Vehon könttäsummasta. :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
cace
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 15.04.2004 15:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja cace »

Day Downhill kirjoitti:Jarkkokin varmaan nostanut hintoja. On kuulemma liikevaihto kasvanut noilta ajoilta ja alvia pitää nykyään maksaa. On se silti vielä Suomen halvin ja PARAS! :wink:
Varautukaa 600-700Euroon...veikkaisin.
Eikös Jarkolle pidä lähettää / viedä pelkkä laatikko? Johan sen iroittaminen ja kiinnittäminen saati rahti maksaa myös jotain...
Avatar
M-man
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 11.05.2004 08:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja M-man »

No niin Oulun Vehoa edullisempi paja löytyi. En tässä vielä kehu paikaa kun ei ole kokemusta miten homma meni. Myöhemmin pistän infoa, jos vaikka joku muu tarvii samoja palveluja.

Diagnoosi osoitti että vuotaa öljyä turbiinikoppaan mistä tihuuttaa sitten edelleen alleen kun ei siinä koneen ja kopan välissä ole tiivisteitä. Ilmeisesti mennyt etustefa tai etupumpun o-rengas. Vai ?

No nyt ei tarvis enää saada kuin osat ja kääriä hiat.

Mitenkäs on arvon W126 tuntijat saako 300:n laatikon tiivisteitä yksin kappalein vai pitääkö ostaa koko sarja. Samalla voisitte kehua jotain ko. osien hankintakanavaa jos on kokemusta.

Tarvisin lähinnä etustefan, (ensiö? vai etu?) pumpun o-rengas + se paperitiiviste.

Samalla vois tietysti tarkistaa ja jopa vaihtaa sen taka stefankin, vaikkei sieltä vuoda.

Olisiko mitään muuta mitä voisi tarkistaa samalla kun kerta lootaa ruvetaan repiin auki.
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

W123:n automaatissa turbiini kotelon takaa tulee esiin ensimmäinen planeetta pyörästö. Sen keskellä olevien ristipää ruuvien kireys kannattaa tarkistaa ja laittaa vaikka lukkoliimalla kiinni. Tuppaavat joskus aukeemaan itsestään ja jyrsivät hyvällä tuurilla öljykanavat puhki turbiinikotelosta. Itselläni kävi semmonen vaurio. Vääntynyt ruuvi löytyi öljyn vaihdon yhteydessä öljypohjasta. Onneksi koteloon ei tullut kuin muutema naarmu. Joutui vaan irrottamaan turbiinikotelon ruuvien paikalleen laittamiseksi. Korvasin ne kuusiokolo ruuveilla.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
M-man
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 11.05.2004 08:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja M-man »

Joo osia saa Veholta yksittäin. Hintahaarukka 5-10 Euroa.
Kaikki muut löytyi hyllystä paitsi se paperiläpykkä. Tosin
sekin taisi löytyä Espoosta eli tulenee tänne Ouluun lähiaikoina.

Sitten ei muuta kuin pari kannua öljyä mukaan ja pajalle.
Avatar
M-man
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 11.05.2004 08:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja M-man »

No niin laatikko kunnossa jälleen. Vaihtaa säntillisesti eikä vuoda alleen. Kyllä uskallan suositella Oulun seudun harrastajille Vierimaata Haukiputaan Annalankankaalla, Konetie 19. Helppo osata: uudelta 4-tieltä rampista 15 vanhalle 4-tielle, suoraan vanhan 4-tien yli. Olet konetiellä. Tulee tiukka 90-asteen kaarre vasempaan. Seuraavan risteyksen jälkeen heti vasemmalla. Tähdellistä kalustoa pihassa.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

agip kirjoitti:Mikäs oli auton tyyppi?

722.4 laatikoissa säätö on n. tunnin homma koeajoineen.

Juuri oli työn alla 722.6 laatikko ja ei ole mitään ulkoisia säätöjä ja laatikko meni uusiksi suurien vaurioiden takia...

DD:?? mikäs paja tekee täydellisen lootaremontin 500€?? Osineen? :roll: :lol:
Eli mitä eroa on 722.4 ja 722.6 laatikoissa??
Omassa on 4-vaihteinen eli siis mikä laatikko?? ja onko siinä ulkopuolista säätömahdollisuutta?
Kysyvä ei tieltä eksy :roll:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Make kirjoitti:
agip kirjoitti:Mikäs oli auton tyyppi?

722.4 laatikoissa säätö on n. tunnin homma koeajoineen.

Juuri oli työn alla 722.6 laatikko ja ei ole mitään ulkoisia säätöjä ja laatikko meni uusiksi suurien vaurioiden takia...

DD:?? mikäs paja tekee täydellisen lootaremontin 500€?? Osineen? :roll: :lol:
Eli mitä eroa on 722.4 ja 722.6 laatikoissa??
Omassa on 4-vaihteinen eli siis mikä laatikko?? ja onko siinä ulkopuolista säätömahdollisuutta?
Kysyvä ei tieltä eksy :roll:
Eiköhän tuo ole juuri 722.4, ja säädöt on.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

M-man kirjoitti:No niin laatikko kunnossa jälleen. Vaihtaa säntillisesti eikä vuoda alleen. Kyllä uskallan suositella Oulun seudun harrastajille Vierimaata Haukiputaan Annalankankaalla, Konetie 19. Helppo osata: uudelta 4-tieltä rampista 15 vanhalle 4-tielle, suoraan vanhan 4-tien yli. Olet konetiellä. Tulee tiukka 90-asteen kaarre vasempaan. Seuraavan risteyksen jälkeen heti vasemmalla. Tähdellistä kalustoa pihassa.
uskaltaako kysyä paljon tuli koko laatiko rempan hinnaksi... itellä menee myös ässän laatikko remppaan tässä lähiaikoina... kylmänä ei mene neloselle ennen kuin huudattaa pari kilometriä kolmosella ja kakkosen -->kolmosen vaihto luistaa aikalailla... lämpimänä pelaa loistavasti...
Avatar
M-man
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 11.05.2004 08:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja M-man »

No sanotaan diplomaattisesti että reilusti halvemmalla kuin Veholla.
En kehtaa tässä ruveta hintoja asentajan puolesta määrittelemään
mutta varmaan ottamalla yhteyttä itse Vierimaahan ja tiedustelemalla
alkaako tekeen hommaa ja mihin hintaan pääsee alulle. Jonoihin
kannattaa varautua sillä osaavalla tekijällä on luonnollisesti aina
muitakin teettäjiä.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Terve. Nyt kun toi kevät vaan lähtee tuleen ja suola katoo teiltä, niin tarvisi marsu ottaa ajoon ja viedä laatikko säädettäväksi. en tiedä tarviiko peräti tehdä jotain
isompaa säätöjen lisäksi. Vikana joutuu luistattaan että vaihtaa vaihdetta eli kaasua hellätä. Vaihtaa tosin ite sitten juuri ennen rajotinta. 5 vaihde ei tunnu oikeen vaihtuvan laisinkaan. Laatikko on 722.5
Tarvisi nyt jonkinlainen hinta-arvio mahdollisesta fiksauksesta. Sellanen hyvä paikka mihin voin ajaa auton ja sitten myös hakea sieltä. Ettei tarvitse irottaa laatikkoa yhessä ja viedä toiseen säädettävksi/korjattavaksi.
220.128 Black Mirror
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 15.07.2003 13:08
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja stefa »

Yks erittäin varteenotettava laatikon korjaaja löytyy täältä Pohjanmaaltakin Timo Suojanen Kitinojalla. Voi suositella. Oman 722.3 laatikon vahvisti, asensi shift kitin ja hyvä tuli.
Vastaa Viestiin