380 sl:ään gm pikkulohko

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
gipsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 06.01.2006 11:48
Paikkakunta: Porvoo

380 sl:ään gm pikkulohko

Viesti Kirjoittaja gipsy »

Onko kukaan tällä foorumilla tehnyt tekniikaswappia 107- koriseen siten , että alkuperäisen 380 -tekniikan tilalle tulisi jokin jenkkitekniikka ?
Mitä katsastus sallii ja hyväksyy?
Tilanne on sellainen , että käsiin tipahti vähän kehno -81 380 sl , josta jälleen jakoketju hypännyt ja bonuksena moottorinohjausboksi pöllitty. :D Mieleen tuli , että tekisi tuosta jotain ihan muuta , vaikkapa juuri jenkkikasikoneisen lotkottimen. Siksi tässä kyselemään että mitä vaaditaan ja kuinka onnistuu? Onkos kellään kokemuksia ja millainen tekniikkapaketti voisi ilman megaongelmia tulla kyseeseen?
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

Re: 380 sl:ään gm pikkulohko

Viesti Kirjoittaja GMB »

Josko meinaat vaihtaa jonku muun koneen ni olisin kiinnostunu tuosta romusta ja sit onko se tuo sytkä yksikkö mikä siitä on kadonnu? Paino on se mikä ameriikin koneissa on jotain aivan muuta mitä mersussa ei tehot.
tein itse ja säästin
gipsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 06.01.2006 11:48
Paikkakunta: Porvoo

Re: 380 sl:ään gm pikkulohko

Viesti Kirjoittaja gipsy »

Se boksi puuttuu mikä on matkustajan jalkatilassa ja mikä kokoaa tietoja eri antureilta ja ohjaa ruiskun toimintaa. 450: kin on aikalailla pataraudasta koottu myös, joten mahtaako noi jenkkikasit kauheasti poiketa painosta ? En oo koskaan tosin tutustunut amerikankahdeksikkoon muuten kuin kuuntelemalla ja ajamalla.
Ei tästä olis tarkoitus kisakonetta viritellä vaan joku letkeä kesäpäivän surffisohva jolla nyt just saa hiukset sekaisin. :wink:
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

Re: 380 sl:ään gm pikkulohko

Viesti Kirjoittaja GMB »

Onko 450 muka rautaa ku toi 380 on amuliinia,paino täydessä työkunnossa laatikon kanssa 280kg
tein itse ja säästin
gipsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 06.01.2006 11:48
Paikkakunta: Porvoo

Re: 380 sl:ään gm pikkulohko

Viesti Kirjoittaja gipsy »

450 lohko on oikeeta rautaa. Kannet tosin köykämiiniä.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2311
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: 380 sl:ään gm pikkulohko

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:) ...täällähän on juuri käynnissä sec > pikkulohko projekti :evil:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 380 sl:ään gm pikkulohko

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä W111 kupeessahan on chevyn pikkulohko:

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3448227.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 380 sl:ään gm pikkulohko

Viesti Kirjoittaja unski »

Se boksi puuttuu mikä on matkustajan jalkatilassa ja mikä kokoaa tietoja eri antureilta ja ohjaa ruiskun toimintaa.
Tuossa mallissa boksia ei tarvita kuin lambdan ohjaaman seoksen minimaalliseen säätöön. Muutamalla jumppilangalla moottorin saa toimimaan n. 98%.

Offtopic: Mikäli 380:nen mylly tulee jossain välissä myyntiin niin se kiinnostaa. :)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin