kiinteät alapallot . apuja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kahila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 21.12.2010 19:50

kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja Kahila »

elikkä auto 3.2 24v coupe sportline -93 alapallo pitäis vaihtaa katastuksiin mutta kiinteä alapallonivel ja uus tukivarsi 615 e mitähän tässä tekis miten pääsis halvimmalla? tietysti ku hitsais tukivarren kylkee uuen pallon jostaki 124:sta mutta tohtiiko sillä pirukaa ajaa sen jälkee hyvijä neuvoja kaipailisin. hinta on kl varaosilta ku soitin sinne normaaliin alustaan olis 260e :twisted:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja napa »

Kahila kirjoitti:elikkä auto 3.2 24v coupe sportline -93 alapallo pitäis vaihtaa katastuksiin mutta kiinteä alapallonivel ja uus tukivarsi 615 e mitähän tässä tekis miten pääsis halvimmalla? tietysti ku hitsais tukivarren kylkee uuen pallon jostaki 124:sta mutta tohtiiko sillä pirukaa ajaa sen jälkee hyvijä neuvoja kaipailisin. hinta on kl varaosilta ku soitin sinne normaaliin alustaan olis 260e :twisted:
normaali alustalla olevan alatukivarsi (ja se pallonivel) ei sovi sportlinen jarrujen kanssa bolt on tyylillä yhteen, eli pallonivel ottaa levyyn...

mutta sitten niitä vaihtoehtoja :wink: askartele jarrulevyn ja navan väliin muutaman millin spaceri ja jarrusatulan kiinnityksen väliin vastaava, niin sopii se normi alatukivarsi :twisted: millejä en muista tähän hätään varmaksi, mutta n. 6 mm pitäis riittää... jotku hurjat on rälläkällä pyyhkineet siitä normaali alatukivarren reunasta tavaraa pois että ei raavi levyyn, mutta se on aika riskaabeli homma omasta mielestä...

tuo 615 €:n hinta alatukivarrelle saa kyllä kummasti aivonystyrät liikkeelle vaihtoehtoja miettiessä :D

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kahila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 21.12.2010 19:50

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja Kahila »

niin tarkoititko että normaali 124 sedanin tukivarsi vai sedan jossa sportline vai coupe normaali tukivarsi :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja Sergey »

reilu kuussataa on vehon parihinta. KL:ssä ne on jotai n. 200 eur kappale.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kahila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 21.12.2010 19:50

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja Kahila »

no ainaki kun sinne soitti sanoivat että tuo on 615 ja normaaliin alustaan reilut 200e ja tarvikemotista sanoivat samaa. :S saiski tuolla 600e nuo pari niin ehkä voisinki ostaa ja jos vielä passais sportline coupeen.
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Mitä maksaa, jos koneistaa pallon kohdalle sopivan (ahtaan) reijän, mihin sopii vakio 124 alapallo.
Se tukivarsihan on kallistettu siitä pallon päästä.

Arvioin, että ehkä 140euroo kaksi reikää. Ja vakio pallot 50ekee pari. On sitten edullisempi jatkossa vaihtaa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja napa »

Kahila kirjoitti:no ainaki kun sinne soitti sanoivat että tuo on 615 ja normaaliin alustaan reilut 200e ja tarvikemotista sanoivat samaa. :S saiski tuolla 600e nuo pari niin ehkä voisinki ostaa ja jos vielä passais sportline coupeen.
mitäs eroa sportline coupessa muka on sportline sedaniin verrattuna :think: tai uudempiin isokoneisiin (isojarruisiin) farmareihin verrattuna, joissa on myös "sportlinen" jarrut ja tukivaret...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja Sergey »

300-24 ja 320 on näköjää myös eri osat...
Kahila kirjoitti:no ainaki kun sinne soitti sanoivat että tuo on 615 ja normaaliin alustaan reilut 200e ja tarvikemotista sanoivat samaa. :S saiski tuolla 600e nuo pari niin ehkä voisinki ostaa ja jos vielä passais sportline coupeen.
mene tuonne KL-varaosien kotisivulle ja sieltä ruksit 198e vasen ja 220e oikea, ja posti tuo kotiin.
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 30.03.2012 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja napa »

Kahila kirjoitti:niin tarkoititko että normaali 124 sedanin tukivarsi vai sedan jossa sportline vai coupe normaali tukivarsi :D
kyllä, tarkoitin että otetaan normaali sedanin alatukivarsi ja sovitetaan muut osat (jarrulevy ja satula) niin, että homma toimii... spacerien teko jarrulevylle ja satulalle maksaa arviolta 50-100 € kaikkineen ja sitten voi jatkossa käyttää sitä normi sedanin vaihdettavaa alapalloa (hinta n. 50 €) + ihan aluperäisiä ja modaamattomia jarruosia...

500 €:n lankku, ducato ja lankku...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kahila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 21.12.2010 19:50

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja Kahila »

pihalla kyllä löytyis tuo sedani 3.2 mutta näyttää just samalta pitäis varmaa mitata vielä onko niin pöhölösti että olis vaan 6mm eroja sedani normaaliin ja sportline coupee? joku tehny joskus nuin että muokannu? joo kyllähän tuo onnistuis ku tietäis onnistuuko se noin helpolla ;o
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja atlas »

Täällä muuten joku pähkäili kuvien kanssa moisesta ja teki jonkun viritelmän,hyvän.
Pitäisi vaan etsiä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja napa »

atlas kirjoitti:Täällä muuten joku pähkäili kuvien kanssa moisesta ja teki jonkun viritelmän,hyvän.
Pitäisi vaan etsiä.
minä tein ainakin sen viritelmän, jossa laitoin skodan levyt ja isot 4 mäntäiset satulat (w124 400E) normi w124 alatukivarsien kanssa...

500 € lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
reimond
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 22.03.2012 21:31

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja reimond »

Koko tukivarsi nivelineen 50€ saksan ebayssä (uudet)

edit: eiku 69€ +pk.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=w124 ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;

Tai:

http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=w124 ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

Itse päädyin myös tuohon Ebay-vaihtoehtoon oman 500E:n kanssa. 20€ postikulujen kanssa ei tee konkurssia. Oletettavasti samat tukivarret kuin 320 sportlinessä. Alunperin oli kiinteät pallonivelet, nyt on vaihdettavat.
napa kirjoitti:
atlas kirjoitti:Täällä muuten joku pähkäili kuvien kanssa moisesta ja teki jonkun viritelmän,hyvän.
Pitäisi vaan etsiä.
minä tein ainakin sen viritelmän, jossa laitoin skodan levyt ja isot 4 mäntäiset satulat (w124 400E) normi w124 alatukivarsien kanssa...

500 € lankku, ducato ja laguna...
Seuraava omistaja kiittää, kun tekee noita "skodavirityksiä". Eikä edes säästä mitään. Saahan sitä toki harrastaa...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja napa »

tulimäki kirjoitti:
Seuraava omistaja kiittää, kun tekee noita "skodavirityksiä". Eikä edes säästä mitään. Saahan sitä toki harrastaa...
tuskin tulee seuraavaa omistajaa tuolle mun 300E:lle, ellei omaa poikaa sellaiseksi lasketa... no, tuo nyt oli enemmän sellainen kokeilu, lopulliset levyt on hieman isommat, kuin nuo 300 mm... (345 mm löytyy skodan valikoimista) ja hankala mun olis tuota myydäkkin, kun pitäis saada yli 20 000 € tuosta ruosteisesta -89 mallisesta 300E mersusta :D mutta pojalle se varmaan kelpaa, ainakin se on ihan onnessa ollut tässä rakenteluvaiheen aikana, kun sen autoon tulossa "remmimoottori"... niiden kahden holset hx 40 superin päälle se ei vain vielä ole oikein ymmärtänyt, miten ne liityy kuvioon...

tuosta säästöstä olen kyllä vahvasti erimieltä! laita linkki mistä muualta saa alle 40 €:lla 345 mm levyt jotka sopii w124 mersuun heittämällä... nyt kun olen 20 € uhrannut muutoksiin skodan levyille :think: (okei, tuo "skoda" tarkoittaa tässä tapauksessa isoa audia :D, mutta ihan sama mikä vw konsernin auto on kyseessä, kaikki ne skodia mulle on... )

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Viimeksi muokannut napa, La 31.03.2012 02:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja veskola »

Anna sä vaan noita neuvoja noitten pommien tekoon...me täällä sitten puretaan niintä ...hheeehhheee loppuun vitsit.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:Anna sä vaan noita neuvoja noitten pommien tekoon...me täällä sitten puretaan niintä ...hheeehhheee loppuun vitsit.
pommi ja pommi... jos tuosta jarrulevyn ja satulan siirtämisestä pommina puhutaan, niin suurempiakin pommeja kyllä löytyy katsastetuista autoista, ei se rälläkällä alatukivarren ohentaminen ainakaan turvallisempaa/järkevämpää ole :think: ja siihenkin neuvoon törmää aika usein... tuo skodan jarrulevyn sovittaminen w124 mersuun taas ei mielestäni kuulu edes pommiryhmän mietittäväksi... se on suunnilleen samaa vaikeus/vaarallisuusastetta, kuin eri ET lukemalla olevan vanteen asentaminen... ja tuo skodan jarrulevyn ja satulan siirron laillisuuskin on tullut monesti tarkistettua ihan konttorilta, ettei tuo mitenkään mun omalla luvalla tehty muokkaus ole...

tuosta en muista varmaksi oliko se juuri sportlinen alapallo, joka ei tahdo kestää välillä edes 10 000 km, joten tuollainen pieni vaiva saada sinne sovitetua normi alatukivarsi, olis kyllä ihan taloudellisessa mielessä järkevää, jos aikoo autoa pitemmän aikaa itsellä pitää, kuten mulla on yleensä aina, siksi nämä mun neuvot voi tuntua välillä hieman oudoilta, kun ne ei oikein sovi tähän kulutushysteria yhteiskuntaan, vaan ovat enemmän tuolta 1800 luvun puolelta, jolloin asiat tehtiin kestämään isältä pojalle ja mielummin vielä pojanpojalle :think: (nämä ebayn alatukivarret saattoi muuten olla juuri niitä, joiden kesto on luokkaa 10 000 km...)

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Kahila kirjoitti:elikkä auto 3.2 24v coupe sportline -93 alapallo pitäis vaihtaa katastuksiin mutta kiinteä alapallonivel ja uus tukivarsi 615 e mitähän tässä tekis miten pääsis halvimmalla? tietysti ku hitsais tukivarren kylkee uuen pallon jostaki 124:sta mutta tohtiiko sillä pirukaa ajaa sen jälkee hyvijä neuvoja kaipailisin. hinta on kl varaosilta ku soitin sinne normaaliin alustaan olis 260e :twisted:
Merteil sama osa 286 € kpl O/V. Laita uuteen alatukivarren alapalloon rasvanippa tule melkein ikuinen alapallo. Minulle se tehtiin katsastus miehen annettua sellaisen neuvon katsastuksen yhteydessä, se on oikeaa toimintaa nykyisin katsastuksessa. :thumbup:
Meseillään
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
niin mullahan on tavalliset tukivarret isojen jarrujen kanssa laitettu pienellä kotkauksella
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Mese 320 TE kirjoitti:Merteil sama osa 286 € kpl O/V. Laita uuteen alatukivarren alapalloon rasvanippa tule melkein ikuinen alapallo. Minulle se tehtiin katsastus miehen annettua sellaisen neuvon katsastuksen yhteydessä, se on oikeaa toimintaa nykyisin katsastuksessa. :thumbup:
Merteilin tukivarsi taitaa muuten olla Lemförderi, joten uskon, että kestää ilman nippaakin 100tkm (villi veikkaus)
Ja joo rasvanippa hmmm....
Alapallo, joka ei ole suunniteltu rasvanipalle:
Ottakaa huomioon, että siellä ei ole kanavaa (pallonivelessä) mitä pitkin rasva "kiipeää" pallon ohi. Eli kun alakautta tuuppaa (paineella!) rasvaa, niin se jää pallon alapuolelle. Ja puristaa entistä tiukemmin palloa kuopastaan ylös/ulospäin vaurioittaen nylonpinnotetta (liukupinta) pallon sisärakenteessa.
Ja siihen kun vielä yhdistää vaseliinin, joka turvotta tuon nylonisen liukupinnan, niin on ihan itse nokkeluudella pallo pilattu.

Jos nyt sitä palloa tarvitsee "voidella", niin laittakaa se "injektioruiskulla" suojakumista läpi ja vielä sellaista joka ei pilaa sitä sisäpinnoitetta.
Kyllä se rasva kulkeutuu suojakumin altakin sinne pallon sisälle... Sellainen ominaisuun nyt vaan kaikilla voiteluaineilla on.

Vielä siitä rasvanipan asentamisesta.. Miten se mahtaa onnistua poramaan niin, ettei poranterä "lipsahda" palloon saakka? Sillä kun osuu, niin tekee jäljen ja ajan kanssa tuo "jälki" nirhaa sen nylonpinnan rikki.

Nippa on ihan hieno keksintö, mutta ne pallonivelet joissa se on... niissä on myös rasvaurat jotka osaavat "handlata" sen paineella tuupatun rasvan.

Taitaa muuten olla Jenkkiautoharrastaja se ko. katsuri? Harvinainen rotu :wtf:
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Kyllä sen reijän voi porata, kun laittaa rajoittimen poranterään ja etenee varovasti lyhentäen rajoitinta. Toisekseen se vaseliini nousee käsiprässillä sieltä suojakumiin asti, jos painelee useampia kertoja tule vaseliini ulos kumin välistä. Alkuperäisiin alapalloihin laitettujen nippojen jälkeen on kaverin autolla yli satatuhatta km jo. Renkaiden vaihdon yhteydessä pari puristusta vaseliinia palloonsa on toiminut hyvin ainakin tähän asti. :thumbup:
Meseillään
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Hienoa että nousee ylös asti.
On vaan tullut vastaan, että painaa pallon tiiviisti kupin yläreunoja vasten ja jää "paine" kupin pohjalle, mikä ei hyvä.

Niin sitä vaan, että saman asian se rasva sieltä suojakumin alta tekee, eikä tarvitse porata.

Kaik tablaa tavallaan ...
Kunhan hyvä tulee :thumbup:
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

jvk210cdi kirjoitti:Hienoa että nousee ylös asti.
On vaan tullut vastaan, että painaa pallon tiiviisti kupin yläreunoja vasten ja jää "paine" kupin pohjalle, mikä ei hyvä.

Niin sitä vaan, että saman asian se rasva sieltä suojakumin alta tekee, eikä tarvitse porata.

Kaik tablaa tavallaan ...
Kunhan hyvä tulee :thumbup:
Sitä toista konstia eli isolla lääkeruiskulla ja isollaneulalla jonka terävä pää on pyöristetty hiomalla se pyöreäksi ettei kumi repeä.
Sillä olen painanut vaseliinia muihin palloniveliin kumi ja pallotapin välistä. Vinkkinä kannattaa lämmittää ruisku niin menee helpommin neulasta läpi vaseliini. :thumbup:
Meseillään
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja Sergey »

apteekin ruiskut ei sitten kestä yhtään lämmitystä, ainakaan nuo 1,2mm mitä hain ite. syyt on ihan muualla mitä autoilun tarpeet 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: kiinteät alapallot . apuja

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Sergey kirjoitti:apteekin ruiskut ei sitten kestä yhtään lämmitystä, ainakaan nuo 1,2mm mitä hain ite. syyt on ihan muualla mitä autoilun tarpeet 8)
No järki pitää lämmittämisessäkin olla, ei sitä "keittää" pidä. Hieman käden lämpöä lämpöisempänä noin 40 astetta tulee herkästi läpi neulasta. Neula kannattaa liimata ruiskuun kiinni irtoaa muuten helposti. :thumbup:
Meseillään
Vastaa Viestiin