
kiinteät alapallot . apuja
kiinteät alapallot . apuja
elikkä auto 3.2 24v coupe sportline -93 alapallo pitäis vaihtaa katastuksiin mutta kiinteä alapallonivel ja uus tukivarsi 615 e mitähän tässä tekis miten pääsis halvimmalla? tietysti ku hitsais tukivarren kylkee uuen pallon jostaki 124:sta mutta tohtiiko sillä pirukaa ajaa sen jälkee hyvijä neuvoja kaipailisin. hinta on kl varaosilta ku soitin sinne normaaliin alustaan olis 260e 

Re: kiinteät alapallot . apuja
normaali alustalla olevan alatukivarsi (ja se pallonivel) ei sovi sportlinen jarrujen kanssa bolt on tyylillä yhteen, eli pallonivel ottaa levyyn...Kahila kirjoitti:elikkä auto 3.2 24v coupe sportline -93 alapallo pitäis vaihtaa katastuksiin mutta kiinteä alapallonivel ja uus tukivarsi 615 e mitähän tässä tekis miten pääsis halvimmalla? tietysti ku hitsais tukivarren kylkee uuen pallon jostaki 124:sta mutta tohtiiko sillä pirukaa ajaa sen jälkee hyvijä neuvoja kaipailisin. hinta on kl varaosilta ku soitin sinne normaaliin alustaan olis 260e
mutta sitten niitä vaihtoehtoja


tuo 615 €:n hinta alatukivarrelle saa kyllä kummasti aivonystyrät liikkeelle vaihtoehtoja miettiessä

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: kiinteät alapallot . apuja
niin tarkoititko että normaali 124 sedanin tukivarsi vai sedan jossa sportline vai coupe normaali tukivarsi 

Re: kiinteät alapallot . apuja
reilu kuussataa on vehon parihinta. KL:ssä ne on jotai n. 200 eur kappale.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: kiinteät alapallot . apuja
no ainaki kun sinne soitti sanoivat että tuo on 615 ja normaaliin alustaan reilut 200e ja tarvikemotista sanoivat samaa. :S saiski tuolla 600e nuo pari niin ehkä voisinki ostaa ja jos vielä passais sportline coupeen.
Re: kiinteät alapallot . apuja
Mitä maksaa, jos koneistaa pallon kohdalle sopivan (ahtaan) reijän, mihin sopii vakio 124 alapallo.
Se tukivarsihan on kallistettu siitä pallon päästä.
Arvioin, että ehkä 140euroo kaksi reikää. Ja vakio pallot 50ekee pari. On sitten edullisempi jatkossa vaihtaa.
Se tukivarsihan on kallistettu siitä pallon päästä.
Arvioin, että ehkä 140euroo kaksi reikää. Ja vakio pallot 50ekee pari. On sitten edullisempi jatkossa vaihtaa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: kiinteät alapallot . apuja
mitäs eroa sportline coupessa muka on sportline sedaniin verrattunaKahila kirjoitti:no ainaki kun sinne soitti sanoivat että tuo on 615 ja normaaliin alustaan reilut 200e ja tarvikemotista sanoivat samaa. :S saiski tuolla 600e nuo pari niin ehkä voisinki ostaa ja jos vielä passais sportline coupeen.

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: kiinteät alapallot . apuja
300-24 ja 320 on näköjää myös eri osat...
mene tuonne KL-varaosien kotisivulle ja sieltä ruksit 198e vasen ja 220e oikea, ja posti tuo kotiin.Kahila kirjoitti:no ainaki kun sinne soitti sanoivat että tuo on 615 ja normaaliin alustaan reilut 200e ja tarvikemotista sanoivat samaa. :S saiski tuolla 600e nuo pari niin ehkä voisinki ostaa ja jos vielä passais sportline coupeen.
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 30.03.2012 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: kiinteät alapallot . apuja
kyllä, tarkoitin että otetaan normaali sedanin alatukivarsi ja sovitetaan muut osat (jarrulevy ja satula) niin, että homma toimii... spacerien teko jarrulevylle ja satulalle maksaa arviolta 50-100 € kaikkineen ja sitten voi jatkossa käyttää sitä normi sedanin vaihdettavaa alapalloa (hinta n. 50 €) + ihan aluperäisiä ja modaamattomia jarruosia...Kahila kirjoitti:niin tarkoititko että normaali 124 sedanin tukivarsi vai sedan jossa sportline vai coupe normaali tukivarsi
500 €:n lankku, ducato ja lankku...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: kiinteät alapallot . apuja
pihalla kyllä löytyis tuo sedani 3.2 mutta näyttää just samalta pitäis varmaa mitata vielä onko niin pöhölösti että olis vaan 6mm eroja sedani normaaliin ja sportline coupee? joku tehny joskus nuin että muokannu? joo kyllähän tuo onnistuis ku tietäis onnistuuko se noin helpolla ;o
Re: kiinteät alapallot . apuja
Täällä muuten joku pähkäili kuvien kanssa moisesta ja teki jonkun viritelmän,hyvän.
Pitäisi vaan etsiä.
Pitäisi vaan etsiä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: kiinteät alapallot . apuja
minä tein ainakin sen viritelmän, jossa laitoin skodan levyt ja isot 4 mäntäiset satulat (w124 400E) normi w124 alatukivarsien kanssa...atlas kirjoitti:Täällä muuten joku pähkäili kuvien kanssa moisesta ja teki jonkun viritelmän,hyvän.
Pitäisi vaan etsiä.
500 € lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: kiinteät alapallot . apuja
Koko tukivarsi nivelineen 50€ saksan ebayssä (uudet)
edit: eiku 69€ +pk.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=w124 ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=w124 ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: eiku 69€ +pk.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=w124 ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=w124 ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: kiinteät alapallot . apuja
Itse päädyin myös tuohon Ebay-vaihtoehtoon oman 500E:n kanssa. 20€ postikulujen kanssa ei tee konkurssia. Oletettavasti samat tukivarret kuin 320 sportlinessä. Alunperin oli kiinteät pallonivelet, nyt on vaihdettavat.
Seuraava omistaja kiittää, kun tekee noita "skodavirityksiä". Eikä edes säästä mitään. Saahan sitä toki harrastaa...napa kirjoitti:minä tein ainakin sen viritelmän, jossa laitoin skodan levyt ja isot 4 mäntäiset satulat (w124 400E) normi w124 alatukivarsien kanssa...atlas kirjoitti:Täällä muuten joku pähkäili kuvien kanssa moisesta ja teki jonkun viritelmän,hyvän.
Pitäisi vaan etsiä.
500 € lankku, ducato ja laguna...
Re: kiinteät alapallot . apuja
tuskin tulee seuraavaa omistajaa tuolle mun 300E:lle, ellei omaa poikaa sellaiseksi lasketa... no, tuo nyt oli enemmän sellainen kokeilu, lopulliset levyt on hieman isommat, kuin nuo 300 mm... (345 mm löytyy skodan valikoimista) ja hankala mun olis tuota myydäkkin, kun pitäis saada yli 20 000 € tuosta ruosteisesta -89 mallisesta 300E mersustatulimäki kirjoitti:
Seuraava omistaja kiittää, kun tekee noita "skodavirityksiä". Eikä edes säästä mitään. Saahan sitä toki harrastaa...

tuosta säästöstä olen kyllä vahvasti erimieltä! laita linkki mistä muualta saa alle 40 €:lla 345 mm levyt jotka sopii w124 mersuun heittämällä... nyt kun olen 20 € uhrannut muutoksiin skodan levyille


500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Viimeksi muokannut napa, La 31.03.2012 02:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: kiinteät alapallot . apuja
Anna sä vaan noita neuvoja noitten pommien tekoon...me täällä sitten puretaan niintä ...hheeehhheee loppuun vitsit.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kiinteät alapallot . apuja
pommi ja pommi... jos tuosta jarrulevyn ja satulan siirtämisestä pommina puhutaan, niin suurempiakin pommeja kyllä löytyy katsastetuista autoista, ei se rälläkällä alatukivarren ohentaminen ainakaan turvallisempaa/järkevämpää oleveskola kirjoitti:Anna sä vaan noita neuvoja noitten pommien tekoon...me täällä sitten puretaan niintä ...hheeehhheee loppuun vitsit.

tuosta en muista varmaksi oliko se juuri sportlinen alapallo, joka ei tahdo kestää välillä edes 10 000 km, joten tuollainen pieni vaiva saada sinne sovitetua normi alatukivarsi, olis kyllä ihan taloudellisessa mielessä järkevää, jos aikoo autoa pitemmän aikaa itsellä pitää, kuten mulla on yleensä aina, siksi nämä mun neuvot voi tuntua välillä hieman oudoilta, kun ne ei oikein sovi tähän kulutushysteria yhteiskuntaan, vaan ovat enemmän tuolta 1800 luvun puolelta, jolloin asiat tehtiin kestämään isältä pojalle ja mielummin vielä pojanpojalle

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: kiinteät alapallot . apuja
Merteil sama osa 286 € kpl O/V. Laita uuteen alatukivarren alapalloon rasvanippa tule melkein ikuinen alapallo. Minulle se tehtiin katsastus miehen annettua sellaisen neuvon katsastuksen yhteydessä, se on oikeaa toimintaa nykyisin katsastuksessa.Kahila kirjoitti:elikkä auto 3.2 24v coupe sportline -93 alapallo pitäis vaihtaa katastuksiin mutta kiinteä alapallonivel ja uus tukivarsi 615 e mitähän tässä tekis miten pääsis halvimmalla? tietysti ku hitsais tukivarren kylkee uuen pallon jostaki 124:sta mutta tohtiiko sillä pirukaa ajaa sen jälkee hyvijä neuvoja kaipailisin. hinta on kl varaosilta ku soitin sinne normaaliin alustaan olis 260e

Meseillään
Re: kiinteät alapallot . apuja
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
niin mullahan on tavalliset tukivarret isojen jarrujen kanssa laitettu pienellä kotkauksella
niin mullahan on tavalliset tukivarret isojen jarrujen kanssa laitettu pienellä kotkauksella
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: kiinteät alapallot . apuja
Merteilin tukivarsi taitaa muuten olla Lemförderi, joten uskon, että kestää ilman nippaakin 100tkm (villi veikkaus)Mese 320 TE kirjoitti:Merteil sama osa 286 € kpl O/V. Laita uuteen alatukivarren alapalloon rasvanippa tule melkein ikuinen alapallo. Minulle se tehtiin katsastus miehen annettua sellaisen neuvon katsastuksen yhteydessä, se on oikeaa toimintaa nykyisin katsastuksessa.
Ja joo rasvanippa hmmm....
Alapallo, joka ei ole suunniteltu rasvanipalle:
Ottakaa huomioon, että siellä ei ole kanavaa (pallonivelessä) mitä pitkin rasva "kiipeää" pallon ohi. Eli kun alakautta tuuppaa (paineella!) rasvaa, niin se jää pallon alapuolelle. Ja puristaa entistä tiukemmin palloa kuopastaan ylös/ulospäin vaurioittaen nylonpinnotetta (liukupinta) pallon sisärakenteessa.
Ja siihen kun vielä yhdistää vaseliinin, joka turvotta tuon nylonisen liukupinnan, niin on ihan itse nokkeluudella pallo pilattu.
Jos nyt sitä palloa tarvitsee "voidella", niin laittakaa se "injektioruiskulla" suojakumista läpi ja vielä sellaista joka ei pilaa sitä sisäpinnoitetta.
Kyllä se rasva kulkeutuu suojakumin altakin sinne pallon sisälle... Sellainen ominaisuun nyt vaan kaikilla voiteluaineilla on.
Vielä siitä rasvanipan asentamisesta.. Miten se mahtaa onnistua poramaan niin, ettei poranterä "lipsahda" palloon saakka? Sillä kun osuu, niin tekee jäljen ja ajan kanssa tuo "jälki" nirhaa sen nylonpinnan rikki.
Nippa on ihan hieno keksintö, mutta ne pallonivelet joissa se on... niissä on myös rasvaurat jotka osaavat "handlata" sen paineella tuupatun rasvan.
Taitaa muuten olla Jenkkiautoharrastaja se ko. katsuri? Harvinainen rotu

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: kiinteät alapallot . apuja
Kyllä sen reijän voi porata, kun laittaa rajoittimen poranterään ja etenee varovasti lyhentäen rajoitinta. Toisekseen se vaseliini nousee käsiprässillä sieltä suojakumiin asti, jos painelee useampia kertoja tule vaseliini ulos kumin välistä. Alkuperäisiin alapalloihin laitettujen nippojen jälkeen on kaverin autolla yli satatuhatta km jo. Renkaiden vaihdon yhteydessä pari puristusta vaseliinia palloonsa on toiminut hyvin ainakin tähän asti. 

Meseillään
Re: kiinteät alapallot . apuja
Hienoa että nousee ylös asti.
On vaan tullut vastaan, että painaa pallon tiiviisti kupin yläreunoja vasten ja jää "paine" kupin pohjalle, mikä ei hyvä.
Niin sitä vaan, että saman asian se rasva sieltä suojakumin alta tekee, eikä tarvitse porata.
Kaik tablaa tavallaan ...
Kunhan hyvä tulee
On vaan tullut vastaan, että painaa pallon tiiviisti kupin yläreunoja vasten ja jää "paine" kupin pohjalle, mikä ei hyvä.
Niin sitä vaan, että saman asian se rasva sieltä suojakumin alta tekee, eikä tarvitse porata.
Kaik tablaa tavallaan ...
Kunhan hyvä tulee

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: kiinteät alapallot . apuja
Sitä toista konstia eli isolla lääkeruiskulla ja isollaneulalla jonka terävä pää on pyöristetty hiomalla se pyöreäksi ettei kumi repeä.jvk210cdi kirjoitti:Hienoa että nousee ylös asti.
On vaan tullut vastaan, että painaa pallon tiiviisti kupin yläreunoja vasten ja jää "paine" kupin pohjalle, mikä ei hyvä.
Niin sitä vaan, että saman asian se rasva sieltä suojakumin alta tekee, eikä tarvitse porata.
Kaik tablaa tavallaan ...
Kunhan hyvä tulee
Sillä olen painanut vaseliinia muihin palloniveliin kumi ja pallotapin välistä. Vinkkinä kannattaa lämmittää ruisku niin menee helpommin neulasta läpi vaseliini.

Meseillään
Re: kiinteät alapallot . apuja
apteekin ruiskut ei sitten kestä yhtään lämmitystä, ainakaan nuo 1,2mm mitä hain ite. syyt on ihan muualla mitä autoilun tarpeet 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: kiinteät alapallot . apuja
No järki pitää lämmittämisessäkin olla, ei sitä "keittää" pidä. Hieman käden lämpöä lämpöisempänä noin 40 astetta tulee herkästi läpi neulasta. Neula kannattaa liimata ruiskuun kiinni irtoaa muuten helposti.Sergey kirjoitti:apteekin ruiskut ei sitten kestä yhtään lämmitystä, ainakaan nuo 1,2mm mitä hain ite. syyt on ihan muualla mitä autoilun tarpeet

Meseillään