W124 kylmäkäynnistys ongelma
W124 kylmäkäynnistys ongelma
Sellaista ongelmaa havaittu tässä 250Dssä, että auto ravistaa ja kuulostaa kylmäkäynnistyksen jälkeen aivan kuin kävisi vajaalla sylintereillä(?)
ja sinistä savua työntää niin julmetusti.
-Hehkujen jännitteet on tarkistettu ja kaikki on niinkuin pitääkin (ja hehkuvalot palaa hehkuttaessa ja sammuu kun auto käynnistyy)
- ja Akku vaihtuu uuteen 100ah huomenissa..
Olisiko mahdollisesti hehkureleessä joku kosketushäiriö(?)
Koska auto toimii moitteetta lämpimänä ja minkäänlaisia käynnistysvaikeuksia ei ole kun on kerran käyntiin saatu.
ja sinistä savua työntää niin julmetusti.
-Hehkujen jännitteet on tarkistettu ja kaikki on niinkuin pitääkin (ja hehkuvalot palaa hehkuttaessa ja sammuu kun auto käynnistyy)
- ja Akku vaihtuu uuteen 100ah huomenissa..
Olisiko mahdollisesti hehkureleessä joku kosketushäiriö(?)
Koska auto toimii moitteetta lämpimänä ja minkäänlaisia käynnistysvaikeuksia ei ole kun on kerran käyntiin saatu.
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Voi olla kusevaa suutinta,paljonko on kilometrejä autossa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Tarkotit varmaan että hehkujen vastukset on mitattu? Kannattaa mitata/mittauttaa virtamittarilla paljonko hehkut ottaa virtaa niin saa tarkempaa kuvaa kunnosta tai jos ei oo vähään aikaan vaihettu niin vaihtaa suosiolla uudet. Vanhat karstottuneet toimii todella huonosti uusiin verrattuna. Hehkureleen kärjissä voi olla kosketushäikkää mutta senkin näkee samalla kun mittaa hehkut virtamittarilla. Suutinkärjet on kans yks vaihtoehto ja nekin kannattaa huoltaa jos ei vuosiin ole tehty. Mitenkäs meneekö kirkkaissa polttoaineputkissa ilmakuplia heti käynnistyksen jälkeen?Northi kirjoitti:Sellaista ongelmaa havaittu tässä 250Dssä, että auto ravistaa ja kuulostaa kylmäkäynnistyksen jälkeen aivan kuin kävisi vajaalla sylintereillä(?)
ja sinistä savua työntää niin julmetusti.
-Hehkujen jännitteet on tarkistettu ja kaikki on niinkuin pitääkin (ja hehkuvalot palaa hehkuttaessa ja sammuu kun auto käynnistyy)
- ja Akku vaihtuu uuteen 100ah huomenissa..
Olisiko mahdollisesti hehkureleessä joku kosketushäiriö(?)
Koska auto toimii moitteetta lämpimänä ja minkäänlaisia käynnistysvaikeuksia ei ole kun on kerran käyntiin saatu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Tervehdys,
Omassa w124 250D vm. 88 vastaavat oireet ja olen jo toiveikkaasti hakua käyttänytkin. Tänään availin suuttimien putkia auton käydessä, mutta en niissä eroa huomannut. Jokaisen avaaminen aiheutti käyntiin häiriötä samalla tavalla. Mittasin myös hehkujen vastukset ja olivat lähes prikuullen samat kaikissa viidessä.
Miten hehkuille menevä virta mitataan? Mittarin toinen lanka hehkun päähän ja toinen maihin hehkutuksen aikana? Miten tuo suuttimien huolto tapahtuu sitten? Ja mitäs muuta voisi yrittää
Niin ja onko ketjun aloittajan ongelma ratkennut?
Omassa w124 250D vm. 88 vastaavat oireet ja olen jo toiveikkaasti hakua käyttänytkin. Tänään availin suuttimien putkia auton käydessä, mutta en niissä eroa huomannut. Jokaisen avaaminen aiheutti käyntiin häiriötä samalla tavalla. Mittasin myös hehkujen vastukset ja olivat lähes prikuullen samat kaikissa viidessä.
Miten hehkuille menevä virta mitataan? Mittarin toinen lanka hehkun päähän ja toinen maihin hehkutuksen aikana? Miten tuo suuttimien huolto tapahtuu sitten? Ja mitäs muuta voisi yrittää

Niin ja onko ketjun aloittajan ongelma ratkennut?
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Ennen kuin purat enempää autoa, niin ota hehkutulpat irti ja katso että ne varmasti myös toimivat (tulevat hetkessä punahehkuisiksi).
Mulla oli 123:ssa samanlainen oire. Yleismittari väitti, että tulpat toimii, mutta yksi tulppa ei "hehkunut" lämpesi tosin...
Oireet oli tosiaan sellaiset, että pelkäsin koneen tulevan ulos konehuoneesta kun käynnistin.
Mulla oli 123:ssa samanlainen oire. Yleismittari väitti, että tulpat toimii, mutta yksi tulppa ei "hehkunut" lämpesi tosin...
Oireet oli tosiaan sellaiset, että pelkäsin koneen tulevan ulos konehuoneesta kun käynnistin.

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Virta mitataan vaikka pihtivirtamittarilla jossa riittää asteikko (tuossa koneessa 80A riittää). Ne maksaa vähän enemmän kuin perus yleismittarit joissa on 10 ampeerin asteikko. Sitten laitat kylmän koneen hehkuttamaan ja pihdin hehkujen johtonipun taikka ihan yksittäisen hehkun johon ympärille ja katot paljonko se/ne ottaa virtaa. Yhen pitäis ollaa kylmänä n. 10-15A ja se lähtee siitä laskemaan pikkuhiljaa.tosca kirjoitti:Tervehdys,
Omassa w124 250D vm. 88 vastaavat oireet ja olen jo toiveikkaasti hakua käyttänytkin. Tänään availin suuttimien putkia auton käydessä, mutta en niissä eroa huomannut. Jokaisen avaaminen aiheutti käyntiin häiriötä samalla tavalla. Mittasin myös hehkujen vastukset ja olivat lähes prikuullen samat kaikissa viidessä.
Miten hehkuille menevä virta mitataan? Mittarin toinen lanka hehkun päähän ja toinen maihin hehkutuksen aikana? Miten tuo suuttimien huolto tapahtuu sitten? Ja mitäs muuta voisi yrittää
Niin ja onko ketjun aloittajan ongelma ratkennut?
Suutinhuollossa vaihetaan suutinkärjet jotka maksaa laadusta riippuen noin 18-40 euroa kappale. Samalla hiotaan suuttimien tiivistekartioiden tiivistepinnat hiomatahnalla ettei suutin jää vuotamaan liitoksesta. Sitten jos mittari löytyy niin testataan avautumispaineet ja tarvittaessa lisätään rikkoja jousen päälle nostamaan jousen jännitystä ja siten avautumispainetta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Kiitos vastauksista. Yritän ensin mitata hehkuille menevää virtaa ja sen jälkeen hehkujen irroitus ja kai nuo voi sitten jo samalla vaihtaa muutenkin.
Yksi juttu vielä; voisiko hehkurele tehdä kiusaa tässä tapauksessa, jos ei hehkutakaan tarpeeksi pitkään? Yksi oire jonka unohdin mainita on, että hehkun valo syttyy aina hieman viiveellä (1-2 s) kun virran kääntää päälle.
Yksi juttu vielä; voisiko hehkurele tehdä kiusaa tässä tapauksessa, jos ei hehkutakaan tarpeeksi pitkään? Yksi oire jonka unohdin mainita on, että hehkun valo syttyy aina hieman viiveellä (1-2 s) kun virran kääntää päälle.
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
tosca kirjoitti:Kiitos vastauksista. Yritän ensin mitata hehkuille menevää virtaa ja sen jälkeen hehkujen irroitus ja kai nuo voi sitten jo samalla vaihtaa muutenkin.
Yksi juttu vielä; voisiko hehkurele tehdä kiusaa tässä tapauksessa, jos ei hehkutakaan tarpeeksi pitkään? Yksi oire jonka unohdin mainita on, että hehkun valo syttyy aina hieman viiveellä (1-2 s) kun virran kääntää päälle.
Vaikka hehkuvalo sammuu jatkaa hehkutus silti n. puoli minuuttia, kuulee auton sisälle asti kosauksen kun hehkutus todella loppuu.
Omassa autossani on sellainen vika hehkutuksessa että jos on vaikka viisi minuuttia sähkölämmityksessä niin kone luulee että on tarpeeksi lämpöjä ja sammuttaa hehkuvalon. Antaa vaan hehkuttaa sen 15 sekkaa niin hyvin starttaa.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Pakoventtiiliongelma 4 ja 5 sylinterissä. Tyyppivika ! 

W201, 2,5 D, vm91