
Auto oli yllättävän hyväkuntoinen ja vähäkilometrinen ottaen huomioon, että vuosimalli on 2000. Mittariin oli kertynyt ostohetkellä kohtuulliset 142000 kilometriä ja sisältä ja ulkoa autoa tutkittaessa tämä on helppo uskoa. Kaikki huollot on tehty merkkiliikkeessä ajallaan ja ainoa ruostekukkanen oli takakontin lukon ympärillä. Moottorina löytyy 2.8 litrainen bensakone automaattilaatikko jatkeenaan, joka tuntuu kehräävän kuin kissa ja verrattuna edelliseen 1.6 litraiseen Volkkariin on lisävoiman tuntu ilmeinen.
Auto on alkuperäinen Suomiauto ja siinä on varsin mukavasti lisävarusteita kuten ksenonvalot, ortopedipenkki kuljettajalla, sähkösäätöiset nahkajakkarat, vakionopeudensäädin, lämmitetty takapenkki yms.
Pientä remonttia on jo kerinnyt olla, sillä auton sisävalot eivät aluksi reagoineet mitenkään ovien aukaisuun. Ratkaisu löytyi tutkimalla ovien kytkimiä ja kuljettajan oven painike olikin murtunut ja sen uusiminen kustansi 8 euroa Veholta. Ensimmäisen yön aikana kerkesi kyllä mielessä manata kaiken mahdollisen läpi, mutta onneksi vika ei köyhdyttänyt tuota enempää.

Lisäksi autosta löytyi vänkärin ovenkahvasta pieni kauneusvirhe, sillä alkuperäinen kromaus oli alkanut murtumaan pois. Ratkaisuksi löytyi kokonaan uudet kromikuoret vanhojen kahvojen päältä KM-Partsin kautta.

Mielestäni uudet kromikuoret istuvat auton ilmeeseen melkeinpä paremmin kuin alkuperäiset, sillä kyseinen tyyli tulee jatkumaan myös muualla autossa ja edellämainitusta paikasta tilasin myös hieman ehosteita sisätiloihin, mutta siitä lisää huomenissa.
(Edit. Vaihtoin oikealle osastolle)