C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

joo elikkäs tiedustelisin vähän asioita

-millasella budjetilla pitäisi lähteä liikkeelle?
-entä leimauksen laita?
-minne pitäisi ottaa yhteyttä?
-ja onko järkevää/ylipäätään mahdollista laittaa kompressori remmi vai pakokaasuahdin?
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Budjetti riippuu tehoista mitä haet. Tuo kone kestää varmasti kohtuu isotkin tehonlisäykset. Ahtimen tyyppi taas riippuu minkälaisesta vääntökäyrästä tykkäät. Mekaanisilla vääntää heti kun kaasua painetaan ja huippukierrosten teho jää pienemmäksi. Pakokaasuahtimella taas kestää kerätä kierroksia ennen kun alkaa paineet nousemaan. Sillä saadaan korkeammille kierroksille tehoja reilustikkin ahtimesta riippuen. Ihteä tympäsee välillä tuon ison turbon toiminta kun haluais lähteä risteyksestä rivakasti niin pari sekuntti-pari menee ennen kuin paineet nousee ja lähetään kunnolla. Eikä huvita aina jarrua vasten kerätä kierroksia risteyksessä :D mekaaninen ahdin ja pakokaasuahdin yhdessä olis loistava ajatus mutta rakentamiselle tulee hintaa. Mieti nyt haluatko tehoa/vääntöä heti kun kaasua painaa ja hengettömämmän yläkierrosalueen vai haluatko hengettömän alakierrosalueen ja voimaa yläkierroksille :D leimausasioissa tulee varmasti ongelmia noin uuden auton kanssa. Trafilta kannattaa leimausasioita kysellä kun niillä on sitä oikeaa tietoa (todennäkösesti :D ).
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Siekkinen kirjoitti:Budjetti riippuu tehoista mitä haet. Tuo kone kestää varmasti kohtuu isotkin tehonlisäykset. Ahtimen tyyppi taas riippuu minkälaisesta vääntökäyrästä tykkäät. Mekaanisilla vääntää heti kun kaasua painetaan ja huippukierrosten teho jää pienemmäksi. Pakokaasuahtimella taas kestää kerätä kierroksia ennen kun alkaa paineet nousemaan. Sillä saadaan korkeammille kierroksille tehoja reilustikkin ahtimesta riippuen. Ihteä tympäsee välillä tuon ison turbon toiminta kun haluais lähteä risteyksestä rivakasti niin pari sekuntti-pari menee ennen kuin paineet nousee ja lähetään kunnolla. Eikä huvita aina jarrua vasten kerätä kierroksia risteyksessä :D mekaaninen ahdin ja pakokaasuahdin yhdessä olis loistava ajatus mutta rakentamiselle tulee hintaa. Mieti nyt haluatko tehoa/vääntöä heti kun kaasua painaa ja hengettömämmän yläkierrosalueen vai haluatko hengettömän alakierrosalueen ja voimaa yläkierroksille :D leimausasioissa tulee varmasti ongelmia noin uuden auton kanssa. Trafilta kannattaa leimausasioita kysellä kun niillä on sitä oikeaa tietoa (todennäkösesti :D ).

-siinäpä tuli jonkunverran perus nippelitietoa, mites ton kompressori ahtimen laita, sehän kuitenkin löytyy pienemmästä bensakoneesta jo tehtaalla, luulisi lieventävän haasteita leimalle, tehoa nyt toi 280 joku 310 vois olla hieno, mutta lähinna newtonit kiinnostais nyt on sen 395?Nm joku 450-500 ois loistavaa mutta näihin lukemiin ei taida tolla kompuralla päästä? kai se ihan remmiahdin sitten ois mikä pitäs juntata? mistä kyselemään ja millasessa hintahaarukassa ollaan?

-tietenkin jos joku erimieltä tai jotain muuta vihiä niin voi kertoa ei siis ole mitään lukkoonlyötyä :)
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Feremenco kirjoitti:-siinäpä tuli jonkunverran perus nippelitietoa, mites ton kompressori ahtimen laita, sehän kuitenkin löytyy pienemmästä bensakoneesta jo tehtaalla, luulisi lieventävän haasteita leimalle, tehoa nyt toi 280 joku 310 vois olla hieno, mutta lähinna newtonit kiinnostais nyt on sen 395?Nm joku 450-500 ois loistavaa mutta näihin lukemiin ei taida tolla kompuralla päästä? kai se ihan remmiahdin sitten ois mikä pitäs juntata? mistä kyselemään ja millasessa hintahaarukassa ollaan?

-tietenkin jos joku erimieltä tai jotain muuta vihiä niin voi kertoa ei siis ole mitään lukkoonlyötyä :)
Mutta tuota mallia ei ole kompuralla ja tuo on vielä vähäpäästönen eli ahdinta ei SAIS asentaa :D kyllä tuolla kompuralla saa vääntöjä melko reilusti nostettua mutta en tiedä saako noin paljoa ainakaan pienellä mallilla. Remmiahtimella sitten tarkotan kaikki noita remmillä pyöriviä mukaanlukien kompressori. Hinnat liikkuu arviolta noin 500 eurosta pariin tuhanteen euroon riippuen onko käytetty ja minkä merkkinen. Käytettyjä löytyy varmasti joiltakin foorumeilta myynnissä. Jostakin purettavasta kompuramersusta voit myös kysellä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja napa »

C36 AMG taitaa vain olla niin uusi, että on aina vähäpäästöinen, joten ahtamiset saa unohtaa... ainakin jos auton meinaa pitää tieliikenteessä, monttu/peltoautoa saa kyllä ahtaa ihan vapaasti :D

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Viimeksi muokannut napa, To 05.04.2012 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kai sen kompuran joutuu irrottamaan katsastusta varten, ellei teetä kalliiita päästömittauksia.

Moottorin saisi vaihtaa tehokkaampaan tietyillä edellytyksillä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja napa »

JarkkoN kirjoitti:
Moottorin saisi vaihtaa tehokkaampaan tietyillä edellytyksillä.
taitaa mennä C36 AMG:n tehot jo vakiona yli sen 7 kg/KW rajan, joten ei onnaa tämäkään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja tomant »

W202 C36 AMG:n kone on alunperin tehty 280-lohkosta isommalla porauksella (89,9 -> 91,0) ja iskulla (73,5 -> 92,4). Lohko ei ehkä ole paras mahdollinen lisävirityksiä ajatellen. Tehoa lienee löytyneen 276 hv (noin 203 kW) ja omapaino oli luokkaa 1560 kg, joten tehoa voisi sen puoleen ottaa noin 223 kW (noin 303 hv). Onko C36 mallisarjan tehokkain vai onko se C43, se pitäisi selvittää Trafista. Muuten pitäisi tekniikan vastata tuota C43-mallia. Päästöjen todentamiseksi pitäisi ilmeisesti varata noin 1000 euroa per testi.

Edit: mitat ristissä ,-)

tomant
Viimeksi muokannut tomant, To 05.04.2012 22:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

tomant kirjoitti:W202 C36 AMG:n kone on alunperin tehty 280-lohkosta isommalla iskulla (89,9 ->91,0) ja porauksella (73,5 ->92,4). Lohko ei ehkä ole paras mahdollinen lisävirityksiä ajatellen.

tomant
Ai siinä on semmonen homma. Taitaa olla pyttyjen välit aika lyhkäset noin isolla porauksella..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja napa »

Siekkinen kirjoitti:
Ai siinä on semmonen homma. Taitaa olla pyttyjen välit aika lyhkäset noin isolla porauksella..
jep, muutenkin tuollainen C36 kone on ihan onneton viritys tarkoituksessa, kun tehdas on jo kaiken repinyt irti, mitä siitä saa (vaparina), joten ahtamalla tehtävä viritys on tuhoon tuomittu yritys, ainakin jos puhutaan normaalista tehojen kaksinkertaistamisesta...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Olin virheellisesti siinä uskossa että tuon kokonen kone olis tehty isommasta lohkosta ja olis siten vähän kestävämpi viritettävä. Olis noissa tehoissa vielä parannettavaa vaparinakin kun vertaa muiden merkkien tehokkaampiin malleihin. Ei välttämättä itse mutta amg:n pajalla olisivat voineet 300 hevosta edes rikkoa :D onhan tuo kone kuitenkin 3.6 litranen.. Onkohan siinä sitten ajateltu käyttöikää vai mitä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja amgenter »

napa kirjoitti:jep, muutenkin tuollainen C36 kone on ihan onneton viritys tarkoituksessa, kun tehdas on jo kaiken repinyt irti, mitä siitä saa (vaparina), joten ahtamalla tehtävä viritys on tuhoon tuomittu yritys, ainakin jos puhutaan normaalista tehojen kaksinkertaistamisesta...
Napa on ihan oikeassa. Tuota ei kannata lähteä ahtamaan jos vähänkään pidempi käyttöikä tai leima on mielessä. Jos jotain haluaa tehdä niin ostaa koneen C55:sta ja heittää paikoilleen, koska noita W202 malleja tehtiin isolla kasilla (vaikka harvinaisia ovat), niin sääntöjen mukaan pitäisi olla laillista. 55:een koneeseen on puolestaan tehty useita ahtamisia ja saavutettu hyviä tuloksia. Siitä en tiedä salliiko 202-kori tuota ahtimen lisäämistä. Viisammat kertokoot siitä.

Edit:

W202:een muita isomman V8-koneen tuomia muutoksia: Päivitetty vaihteisto (jotain tekemistä neulalaakerin kanssa), päivitetty perä ja jotain pohjalevyjen/suojien muutoksia. Nämä ovat aika harvinaisia mutta W202-koppaiseen pitäisi periaattessa olla vaihdettavissa 5,4 V8 kone, jolla hepat nousevat ihan kohtuullisesti 280 -> 367.
Viimeksi muokannut amgenter, Pe 06.04.2012 01:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja napa »

Siekkinen kirjoitti:Olin virheellisesti siinä uskossa että tuon kokonen kone olis tehty isommasta lohkosta ja olis siten vähän kestävämpi viritettävä. Olis noissa tehoissa vielä parannettavaa vaparinakin kun vertaa muiden merkkien tehokkaampiin malleihin. Ei välttämättä itse mutta amg:n pajalla olisivat voineet 300 hevosta edes rikkoa :D onhan tuo kone kuitenkin 3.6 litranen.. Onkohan siinä sitten ajateltu käyttöikää vai mitä.
niille kai riitti siihen aikaan se, kun oli kuitenkin tehokkaampi, kuin lähin kilpailija, eli bmw M3... tehoja sais vaparina varmasti yli 300 helposti, mutta kestävyyden kustannuksella, se on tietysti ihan selvä... aika miedot puristuksetkin on koneessa (ainakin omasta mielestä), kun vain 10.5:1 :shock: tuonne jotain 13,5:1 puristeista mäntää ja ECU kuntoon, niin vois paukkua jopa 350 heppaa :think: isku toisaalta on niin pitkä, ettei tuota oikein kierrättää uskaltaisi jatkuvasti, ehkä juuri sen penkitys session ajan :D

mutta jotenkin tuo kone ei herätä oikein mielenkiintoa edes teoriatasolla virittää :thumbdown: mikä on sinänsä outoa...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Joku valmis kompurakone vois olla hyvä aihio viritykseen. Luulis olevan vähän kestävämpi viritettävä. Mutta jos jonkun 230k:n laittaa ja alkaa sitä virittämään niin siitä ei saakkaan helpolla samoja tehoja kuin tuosta vakiona :D kasikoneet on tietenkin asia erikseen. Niissä on melko matala viritystaso kun tehoja ei pari litraa isommassa koneessa ole kuin 60 heppaa enemmän. Sais varmasti kevyelläkin ahtamisella isoja lukemia.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

juuu ok... mites tuo 5.4 v8, missä korissa sitä on käytetty että mistä semmoisen voisi saada? herää kysymys että onko C43 porattu myös c280 lohkosta? ahtaminen siis ei tule kuuloonkaan, lisäksi haluaisin lisätä BMW E36 M3 3,2 litrasessa koneessa enemmän hepoja muistaakseen 321?
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Feremenco kirjoitti:juuu ok... mites tuo 5.4 v8, missä korissa sitä on käytetty että mistä semmoisen voisi saada? herää kysymys että onko C43 porattu myös c280 lohkosta? ahtaminen siis ei tule kuuloonkaan, lisäksi haluaisin lisätä BMW E36 M3 3,2 litrasessa koneessa enemmän hepoja muistaakseen 321?
Mallissa C43 on V8-moottori, ei suora kuutonen, kuten mallissa C280.

Alkuperäisessä E36 M3-mallissa oli kolmelitrainen kone, jossa 286 hv ja Evo-mallissa tuo 3,2 litraa ja 321 hv. Mersussa on enemmän kiinnitetty huomiota kestävyyteen kuin tehoihin.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

väyrysestähän ne v8 koneet on peräisin. joku ihan vakio kasi jo liikuttaisi ceetä melko rivakasti ja muutos olisi edullisempi vaihtoehto.

sitten myyt c36 tekniikan pois, esim w108 nokalla se olisi mukava laitos :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

Hestec'in laitattamalla C36;n niin siitä saa noi 320hv ja vääntö muistaakseni kasvoi samassa suhteessa.
Toki pelkka hestec ei riitä vaan pitää laittaa paremmin hengittävä putkisto kanssa ja pitikö myös suuttimet vaihtaa, mutta noista suuttimista en ihan varmaksi muista.
Sit tälläinen on kans aika kiva.
Kuva
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuon koneen ahtamisen saa unohtaa. Sylintereiden välit tosi kapeat. Mutta eiköhän se kestävä kone muuten oo ja vaparina luulis irtoavan reilusti 300 heppaa mutta se ei oo halpaa virittämistä se.
S124 300TE
W124 300D
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja jönni »

Kuin isot c36:n vakio suuttimet on?
c36 AMG -94
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

Empä enää muista. :oops:
Mutta kurkkaa mitä siinä suuttimen kyljessä lukee ja kuukleta. :wtf:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja napa »

jönni kirjoitti:Kuin isot c36:n vakio suuttimet on?
mun tietojen perusteella pitäis olla ihan samat, kuin esim. w124 320E mallissa, eli tuollaiset...

Kuva

juuri ja juuri nuo saattaa siihen 280 heppaan piisata, jos vähän on bensanpainetta nostettu (3 bar. -> 3.5 bar.) niin ei tarvitse kuitenkaan vielä 100% aukiololla ajaa...

no, vertailun vuoksi saatiin kyllä ihan vakiolla bensanpaineella kaverin voorttista 210 cc/min suuttimilla n. 240 heppaa, että kyllä nuo pitäis piisata...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

noh jos ahtamisen voi kerta unohtaa, mites sitten muu virittäminen? nokat sytytys jne jne? mistä kannattaa alottaa ja millasessa hintahaarukassa mennään?
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Moottorinohjauksen vaihtamalla ja jollain kisakateilla vois päästä tuonne ~310 hepan tehoihin. Iskutilavuuttahan piisaa, mutta iskunpituus on pitkä, eli ei oo mikään kierroskone.
S124 300TE
W124 300D
Pitkäkatto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 23.01.2010 12:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Pitkäkatto »

Kaverilla C36:ssa pelkillä jenkeistä tilatuilla nokilla 335hk/450nm Harisen penkissä mitattuna.Overlappii nokissa vaan sen verran et meinaa päästöt mennä yli leimalle...
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ohhoh :shock: No kyllähän bensakoneesta saa, repiihän ne niistä jokkisromuistakin tyyliin 1,6L ja 160-180 heppaa. Eikä niihin laiteta suuria summia kiinni. Tuohon 36:seen ku vaihtais vielä jonku cdi:n 6vaihteisen manuaaliaskin nii sehän liikahtaiskin jo johonki :roll:
S124 300TE
W124 300D
7u0mas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 30.08.2010 17:33

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja 7u0mas »

Pitkäkatto kirjoitti:Kaverilla C36:ssa pelkillä jenkeistä tilatuilla nokilla 335hk/450nm Harisen penkissä mitattuna.Overlappii nokissa vaan sen verran et meinaa päästöt mennä yli leimalle...
Osaatko sanoa liikettä missä näitä myydään?
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

7u0mas kirjoitti:
Pitkäkatto kirjoitti:Kaverilla C36:ssa pelkillä jenkeistä tilatuilla nokilla 335hk/450nm Harisen penkissä mitattuna.Overlappii nokissa vaan sen verran et meinaa päästöt mennä yli leimalle...
Osaatko sanoa liikettä missä näitä myydään?

Saiskos vähän tietoa mistä tilattu nuo nokat?
Pitkäkatto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 23.01.2010 12:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Pitkäkatto »

Sen verran täytyy korjata kun näköjään muisti pettää (soitin kaverille) et ne nenäkepit oli Belgiasta tilattu ja mestaa ei nyt yhenäkin sekään muistanu. Stage 3 kepit 305 asteen imu ja 302 asteen pako.. toiminta alue 5500-7500 rmp.. ja ne tehotki näköjään vähä kasvoi vuosien aikaan eli oikeet oli 242kw/415 nm...ja harisen säätämä...muuta ei oo tehty..
Pitkäkatto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 23.01.2010 12:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?

Viesti Kirjoittaja Pitkäkatto »

http://turbobandit.com/shop/?artnr=401&cat_id=122" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos ei itte jaksa ruveta tekemään.... :D
Vastaa Viestiin