C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
joo elikkäs tiedustelisin vähän asioita
-millasella budjetilla pitäisi lähteä liikkeelle?
-entä leimauksen laita?
-minne pitäisi ottaa yhteyttä?
-ja onko järkevää/ylipäätään mahdollista laittaa kompressori remmi vai pakokaasuahdin?
-millasella budjetilla pitäisi lähteä liikkeelle?
-entä leimauksen laita?
-minne pitäisi ottaa yhteyttä?
-ja onko järkevää/ylipäätään mahdollista laittaa kompressori remmi vai pakokaasuahdin?
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Budjetti riippuu tehoista mitä haet. Tuo kone kestää varmasti kohtuu isotkin tehonlisäykset. Ahtimen tyyppi taas riippuu minkälaisesta vääntökäyrästä tykkäät. Mekaanisilla vääntää heti kun kaasua painetaan ja huippukierrosten teho jää pienemmäksi. Pakokaasuahtimella taas kestää kerätä kierroksia ennen kun alkaa paineet nousemaan. Sillä saadaan korkeammille kierroksille tehoja reilustikkin ahtimesta riippuen. Ihteä tympäsee välillä tuon ison turbon toiminta kun haluais lähteä risteyksestä rivakasti niin pari sekuntti-pari menee ennen kuin paineet nousee ja lähetään kunnolla. Eikä huvita aina jarrua vasten kerätä kierroksia risteyksessä
mekaaninen ahdin ja pakokaasuahdin yhdessä olis loistava ajatus mutta rakentamiselle tulee hintaa. Mieti nyt haluatko tehoa/vääntöä heti kun kaasua painaa ja hengettömämmän yläkierrosalueen vai haluatko hengettömän alakierrosalueen ja voimaa yläkierroksille
leimausasioissa tulee varmasti ongelmia noin uuden auton kanssa. Trafilta kannattaa leimausasioita kysellä kun niillä on sitä oikeaa tietoa (todennäkösesti
).



W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Siekkinen kirjoitti:Budjetti riippuu tehoista mitä haet. Tuo kone kestää varmasti kohtuu isotkin tehonlisäykset. Ahtimen tyyppi taas riippuu minkälaisesta vääntökäyrästä tykkäät. Mekaanisilla vääntää heti kun kaasua painetaan ja huippukierrosten teho jää pienemmäksi. Pakokaasuahtimella taas kestää kerätä kierroksia ennen kun alkaa paineet nousemaan. Sillä saadaan korkeammille kierroksille tehoja reilustikkin ahtimesta riippuen. Ihteä tympäsee välillä tuon ison turbon toiminta kun haluais lähteä risteyksestä rivakasti niin pari sekuntti-pari menee ennen kuin paineet nousee ja lähetään kunnolla. Eikä huvita aina jarrua vasten kerätä kierroksia risteyksessämekaaninen ahdin ja pakokaasuahdin yhdessä olis loistava ajatus mutta rakentamiselle tulee hintaa. Mieti nyt haluatko tehoa/vääntöä heti kun kaasua painaa ja hengettömämmän yläkierrosalueen vai haluatko hengettömän alakierrosalueen ja voimaa yläkierroksille
leimausasioissa tulee varmasti ongelmia noin uuden auton kanssa. Trafilta kannattaa leimausasioita kysellä kun niillä on sitä oikeaa tietoa (todennäkösesti
).
-siinäpä tuli jonkunverran perus nippelitietoa, mites ton kompressori ahtimen laita, sehän kuitenkin löytyy pienemmästä bensakoneesta jo tehtaalla, luulisi lieventävän haasteita leimalle, tehoa nyt toi 280 joku 310 vois olla hieno, mutta lähinna newtonit kiinnostais nyt on sen 395?Nm joku 450-500 ois loistavaa mutta näihin lukemiin ei taida tolla kompuralla päästä? kai se ihan remmiahdin sitten ois mikä pitäs juntata? mistä kyselemään ja millasessa hintahaarukassa ollaan?
-tietenkin jos joku erimieltä tai jotain muuta vihiä niin voi kertoa ei siis ole mitään lukkoonlyötyä

--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Mutta tuota mallia ei ole kompuralla ja tuo on vielä vähäpäästönen eli ahdinta ei SAIS asentaaFeremenco kirjoitti:-siinäpä tuli jonkunverran perus nippelitietoa, mites ton kompressori ahtimen laita, sehän kuitenkin löytyy pienemmästä bensakoneesta jo tehtaalla, luulisi lieventävän haasteita leimalle, tehoa nyt toi 280 joku 310 vois olla hieno, mutta lähinna newtonit kiinnostais nyt on sen 395?Nm joku 450-500 ois loistavaa mutta näihin lukemiin ei taida tolla kompuralla päästä? kai se ihan remmiahdin sitten ois mikä pitäs juntata? mistä kyselemään ja millasessa hintahaarukassa ollaan?
-tietenkin jos joku erimieltä tai jotain muuta vihiä niin voi kertoa ei siis ole mitään lukkoonlyötyä

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
C36 AMG taitaa vain olla niin uusi, että on aina vähäpäästöinen, joten ahtamiset saa unohtaa... ainakin jos auton meinaa pitää tieliikenteessä, monttu/peltoautoa saa kyllä ahtaa ihan vapaasti 
500 €:n lankku, ducato ja laguna...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Viimeksi muokannut napa, To 05.04.2012 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Kai sen kompuran joutuu irrottamaan katsastusta varten, ellei teetä kalliiita päästömittauksia.
Moottorin saisi vaihtaa tehokkaampaan tietyillä edellytyksillä.
Moottorin saisi vaihtaa tehokkaampaan tietyillä edellytyksillä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
taitaa mennä C36 AMG:n tehot jo vakiona yli sen 7 kg/KW rajan, joten ei onnaa tämäkään...JarkkoN kirjoitti:
Moottorin saisi vaihtaa tehokkaampaan tietyillä edellytyksillä.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
W202 C36 AMG:n kone on alunperin tehty 280-lohkosta isommalla porauksella (89,9 -> 91,0) ja iskulla (73,5 -> 92,4). Lohko ei ehkä ole paras mahdollinen lisävirityksiä ajatellen. Tehoa lienee löytyneen 276 hv (noin 203 kW) ja omapaino oli luokkaa 1560 kg, joten tehoa voisi sen puoleen ottaa noin 223 kW (noin 303 hv). Onko C36 mallisarjan tehokkain vai onko se C43, se pitäisi selvittää Trafista. Muuten pitäisi tekniikan vastata tuota C43-mallia. Päästöjen todentamiseksi pitäisi ilmeisesti varata noin 1000 euroa per testi.
Edit: mitat ristissä ,-)
tomant
Edit: mitat ristissä ,-)
tomant
Viimeksi muokannut tomant, To 05.04.2012 22:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Ai siinä on semmonen homma. Taitaa olla pyttyjen välit aika lyhkäset noin isolla porauksella..tomant kirjoitti:W202 C36 AMG:n kone on alunperin tehty 280-lohkosta isommalla iskulla (89,9 ->91,0) ja porauksella (73,5 ->92,4). Lohko ei ehkä ole paras mahdollinen lisävirityksiä ajatellen.
tomant
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
jep, muutenkin tuollainen C36 kone on ihan onneton viritys tarkoituksessa, kun tehdas on jo kaiken repinyt irti, mitä siitä saa (vaparina), joten ahtamalla tehtävä viritys on tuhoon tuomittu yritys, ainakin jos puhutaan normaalista tehojen kaksinkertaistamisesta...Siekkinen kirjoitti:
Ai siinä on semmonen homma. Taitaa olla pyttyjen välit aika lyhkäset noin isolla porauksella..
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Olin virheellisesti siinä uskossa että tuon kokonen kone olis tehty isommasta lohkosta ja olis siten vähän kestävämpi viritettävä. Olis noissa tehoissa vielä parannettavaa vaparinakin kun vertaa muiden merkkien tehokkaampiin malleihin. Ei välttämättä itse mutta amg:n pajalla olisivat voineet 300 hevosta edes rikkoa
onhan tuo kone kuitenkin 3.6 litranen.. Onkohan siinä sitten ajateltu käyttöikää vai mitä.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Napa on ihan oikeassa. Tuota ei kannata lähteä ahtamaan jos vähänkään pidempi käyttöikä tai leima on mielessä. Jos jotain haluaa tehdä niin ostaa koneen C55:sta ja heittää paikoilleen, koska noita W202 malleja tehtiin isolla kasilla (vaikka harvinaisia ovat), niin sääntöjen mukaan pitäisi olla laillista. 55:een koneeseen on puolestaan tehty useita ahtamisia ja saavutettu hyviä tuloksia. Siitä en tiedä salliiko 202-kori tuota ahtimen lisäämistä. Viisammat kertokoot siitä.napa kirjoitti:jep, muutenkin tuollainen C36 kone on ihan onneton viritys tarkoituksessa, kun tehdas on jo kaiken repinyt irti, mitä siitä saa (vaparina), joten ahtamalla tehtävä viritys on tuhoon tuomittu yritys, ainakin jos puhutaan normaalista tehojen kaksinkertaistamisesta...
Edit:
W202:een muita isomman V8-koneen tuomia muutoksia: Päivitetty vaihteisto (jotain tekemistä neulalaakerin kanssa), päivitetty perä ja jotain pohjalevyjen/suojien muutoksia. Nämä ovat aika harvinaisia mutta W202-koppaiseen pitäisi periaattessa olla vaihdettavissa 5,4 V8 kone, jolla hepat nousevat ihan kohtuullisesti 280 -> 367.
Viimeksi muokannut amgenter, Pe 06.04.2012 01:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
niille kai riitti siihen aikaan se, kun oli kuitenkin tehokkaampi, kuin lähin kilpailija, eli bmw M3... tehoja sais vaparina varmasti yli 300 helposti, mutta kestävyyden kustannuksella, se on tietysti ihan selvä... aika miedot puristuksetkin on koneessa (ainakin omasta mielestä), kun vain 10.5:1Siekkinen kirjoitti:Olin virheellisesti siinä uskossa että tuon kokonen kone olis tehty isommasta lohkosta ja olis siten vähän kestävämpi viritettävä. Olis noissa tehoissa vielä parannettavaa vaparinakin kun vertaa muiden merkkien tehokkaampiin malleihin. Ei välttämättä itse mutta amg:n pajalla olisivat voineet 300 hevosta edes rikkoaonhan tuo kone kuitenkin 3.6 litranen.. Onkohan siinä sitten ajateltu käyttöikää vai mitä.



mutta jotenkin tuo kone ei herätä oikein mielenkiintoa edes teoriatasolla virittää

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Joku valmis kompurakone vois olla hyvä aihio viritykseen. Luulis olevan vähän kestävämpi viritettävä. Mutta jos jonkun 230k:n laittaa ja alkaa sitä virittämään niin siitä ei saakkaan helpolla samoja tehoja kuin tuosta vakiona
kasikoneet on tietenkin asia erikseen. Niissä on melko matala viritystaso kun tehoja ei pari litraa isommassa koneessa ole kuin 60 heppaa enemmän. Sais varmasti kevyelläkin ahtamisella isoja lukemia.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
juuu ok... mites tuo 5.4 v8, missä korissa sitä on käytetty että mistä semmoisen voisi saada? herää kysymys että onko C43 porattu myös c280 lohkosta? ahtaminen siis ei tule kuuloonkaan, lisäksi haluaisin lisätä BMW E36 M3 3,2 litrasessa koneessa enemmän hepoja muistaakseen 321?
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Mallissa C43 on V8-moottori, ei suora kuutonen, kuten mallissa C280.Feremenco kirjoitti:juuu ok... mites tuo 5.4 v8, missä korissa sitä on käytetty että mistä semmoisen voisi saada? herää kysymys että onko C43 porattu myös c280 lohkosta? ahtaminen siis ei tule kuuloonkaan, lisäksi haluaisin lisätä BMW E36 M3 3,2 litrasessa koneessa enemmän hepoja muistaakseen 321?
Alkuperäisessä E36 M3-mallissa oli kolmelitrainen kone, jossa 286 hv ja Evo-mallissa tuo 3,2 litraa ja 321 hv. Mersussa on enemmän kiinnitetty huomiota kestävyyteen kuin tehoihin.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
väyrysestähän ne v8 koneet on peräisin. joku ihan vakio kasi jo liikuttaisi ceetä melko rivakasti ja muutos olisi edullisempi vaihtoehto.
sitten myyt c36 tekniikan pois, esim w108 nokalla se olisi mukava laitos
sitten myyt c36 tekniikan pois, esim w108 nokalla se olisi mukava laitos

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Hestec'in laitattamalla C36;n niin siitä saa noi 320hv ja vääntö muistaakseni kasvoi samassa suhteessa.
Toki pelkka hestec ei riitä vaan pitää laittaa paremmin hengittävä putkisto kanssa ja pitikö myös suuttimet vaihtaa, mutta noista suuttimista en ihan varmaksi muista.
Sit tälläinen on kans aika kiva.

Toki pelkka hestec ei riitä vaan pitää laittaa paremmin hengittävä putkisto kanssa ja pitikö myös suuttimet vaihtaa, mutta noista suuttimista en ihan varmaksi muista.
Sit tälläinen on kans aika kiva.

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Tuon koneen ahtamisen saa unohtaa. Sylintereiden välit tosi kapeat. Mutta eiköhän se kestävä kone muuten oo ja vaparina luulis irtoavan reilusti 300 heppaa mutta se ei oo halpaa virittämistä se.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Empä enää muista.
Mutta kurkkaa mitä siinä suuttimen kyljessä lukee ja kuukleta.

Mutta kurkkaa mitä siinä suuttimen kyljessä lukee ja kuukleta.

Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
mun tietojen perusteella pitäis olla ihan samat, kuin esim. w124 320E mallissa, eli tuollaiset...jönni kirjoitti:Kuin isot c36:n vakio suuttimet on?

juuri ja juuri nuo saattaa siihen 280 heppaan piisata, jos vähän on bensanpainetta nostettu (3 bar. -> 3.5 bar.) niin ei tarvitse kuitenkaan vielä 100% aukiololla ajaa...
no, vertailun vuoksi saatiin kyllä ihan vakiolla bensanpaineella kaverin voorttista 210 cc/min suuttimilla n. 240 heppaa, että kyllä nuo pitäis piisata...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
noh jos ahtamisen voi kerta unohtaa, mites sitten muu virittäminen? nokat sytytys jne jne? mistä kannattaa alottaa ja millasessa hintahaarukassa mennään?
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Moottorinohjauksen vaihtamalla ja jollain kisakateilla vois päästä tuonne ~310 hepan tehoihin. Iskutilavuuttahan piisaa, mutta iskunpituus on pitkä, eli ei oo mikään kierroskone.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 23.01.2010 12:15
- Paikkakunta: Vantaa
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Kaverilla C36:ssa pelkillä jenkeistä tilatuilla nokilla 335hk/450nm Harisen penkissä mitattuna.Overlappii nokissa vaan sen verran et meinaa päästöt mennä yli leimalle...
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Ohhoh
No kyllähän bensakoneesta saa, repiihän ne niistä jokkisromuistakin tyyliin 1,6L ja 160-180 heppaa. Eikä niihin laiteta suuria summia kiinni. Tuohon 36:seen ku vaihtais vielä jonku cdi:n 6vaihteisen manuaaliaskin nii sehän liikahtaiskin jo johonki 


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Osaatko sanoa liikettä missä näitä myydään?Pitkäkatto kirjoitti:Kaverilla C36:ssa pelkillä jenkeistä tilatuilla nokilla 335hk/450nm Harisen penkissä mitattuna.Overlappii nokissa vaan sen verran et meinaa päästöt mennä yli leimalle...
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
7u0mas kirjoitti:Osaatko sanoa liikettä missä näitä myydään?Pitkäkatto kirjoitti:Kaverilla C36:ssa pelkillä jenkeistä tilatuilla nokilla 335hk/450nm Harisen penkissä mitattuna.Overlappii nokissa vaan sen verran et meinaa päästöt mennä yli leimalle...
Saiskos vähän tietoa mistä tilattu nuo nokat?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 23.01.2010 12:15
- Paikkakunta: Vantaa
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
Sen verran täytyy korjata kun näköjään muisti pettää (soitin kaverille) et ne nenäkepit oli Belgiasta tilattu ja mestaa ei nyt yhenäkin sekään muistanu. Stage 3 kepit 305 asteen imu ja 302 asteen pako.. toiminta alue 5500-7500 rmp.. ja ne tehotki näköjään vähä kasvoi vuosien aikaan eli oikeet oli 242kw/415 nm...ja harisen säätämä...muuta ei oo tehty..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 23.01.2010 12:15
- Paikkakunta: Vantaa
Re: C36 AMG turbotus mahdollinen kompressori?
http://turbobandit.com/shop/?artnr=401&cat_id=122" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos ei itte jaksa ruveta tekemään....
Jos ei itte jaksa ruveta tekemään....
