No eikös se kaappijuoppous ole ihan oleellinen osa asiallista hitsausprosessia. Ei pelota se valokaarikaan niin paljoa kun on kemian aineet kohdillaan...PepeKyy kirjoitti:Saakos tänne sotkea kaarijuottolangalla turaamisen
HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Itellä oli ajatuksissa huomenissa hitsailla apurunkoa
ruostunu reikä siihen usen maakontaktin takia enkä viihti uutta ostaa. Eikös moottori ole sen takia kumityynyjen päällä että värinät sais vaimennettua. Tottakai niitä jonkin verran kulkeutuu mutta en ajatellut niitten repivän metallia rikki hitsisauman vierestä.
Edit. Laitetaas lainauskin tuohon että kaikki tietää mitä tarkotan.
Edit. Laitetaas lainauskin tuohon että kaikki tietää mitä tarkotan.
patroltd kirjoitti:Jos on YHTÄÄN moottoria viritetty niin apurunkoa ainakaan EI saa hitsata johtuen moottorin erilaisista värinöistä/momenttipiste jää auki jolloin hitsattu apurunko katkeaa sauman vierestä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Veskola hiljaa........ minä ainakin juon reilusti
. kaapista en ole vielä tullut ulos... 

Hyvät on perät.......
Auti
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
joo.. no joo. suattaapi ollakkin. asiaa en ole sen kummemmin tutkinu, semmonen ymmärrys vaan ollu, että olis teräksen puolella matsku. no, se on ainakin varmaa, ettei se ole samaa "patarautaa", kun vaikka sylinteriputket. ei ole haurasta ja heikkoo ja yhtä helposti työstettävää, kun patarauta. mutta voi se olla silti valurautaakin.S202 kirjoitti: Kyllä nyt täytyy sen verran oikaista että pakosarjat on valurautaa.
jos ihan maalaisjärjellä ja perinteisellä kokeilemisella haluaa saada asiasta jotakin tietoa, niin voi kokeilla vaikka magilla hitsata jotakin, minkä tietää varmaks valuraudaks. vaikka jotain vanhaa pataa. huonosti tarttuu palko kiinni. sitten voi kokeilla johonkin pakosatsiin täräyttää, niin kohtuu hyvin tarttuu ilman mitään lämmittämisiäkin. mutta kuten sanottu, niin mitään syvempiä tutkimuksia asiasta ei ole, joten mitään varmaa en voi sanoa asiasta. pahoittelut virheistä. jos se nyt sitten oli virhe. tarvii selvittää jostain.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
teknisesti ottaen pakosarjat on kai valurautaa, mutta sitäkin kun on niin montaa eri laatua (teräsvalusta, kunnon patarautaan...) vanhat viemäriputket on myös kunnon valurautaa ja niiden hitsaamisessa huomaa eron nykyaikaisen pakosarjan hitsaamiseen, ne kun murtuu yleensä alle minuutissa sauman vierestä, vaikka kuinka hitsais valupuikolla ja yrittäis tasata lämpöjä... japanilainen pakosarja on useimmiten parempaa hitsata, kuin eurooppalainen musta, menee migillä tosi maukkaasti... valmetin pakosarja taas ei pysy hitsaamalla kasassa, se tuli kokeiltua parivuotta sitten, kokeiltiin migillä ja puikolla... aina sama lopputulos, murtuu sauman vierestä kun kone on käynyt tunnin tai kaksi... (no, oli siinä pari suunnitteluvirhettäkin ja uusi oli toteutettu eritavalla siitä "heikosta" kohtaa...)pera8x kirjoitti:joo.. no joo. suattaapi ollakkin. asiaa en ole sen kummemmin tutkinu, semmonen ymmärrys vaan ollu, että olis teräksen puolella matsku. no, se on ainakin varmaa, ettei se ole samaa "patarautaa", kun vaikka sylinteriputket. ei ole haurasta ja heikkoo ja yhtä helposti työstettävää, kun patarauta. mutta voi se olla silti valurautaakin.S202 kirjoitti: Kyllä nyt täytyy sen verran oikaista että pakosarjat on valurautaa.
jos ihan maalaisjärjellä ja perinteisellä kokeilemisella haluaa saada asiasta jotakin tietoa, niin voi kokeilla vaikka magilla hitsata jotakin, minkä tietää varmaks valuraudaks. vaikka jotain vanhaa pataa. huonosti tarttuu palko kiinni. sitten voi kokeilla johonkin pakosatsiin täräyttää, niin kohtuu hyvin tarttuu ilman mitään lämmittämisiäkin. mutta kuten sanottu, niin mitään syvempiä tutkimuksia asiasta ei ole, joten mitään varmaa en voi sanoa asiasta. pahoittelut virheistä. jos se nyt sitten oli virhe. tarvii selvittää jostain.
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Kaipa se on mitä kukakin pitää valurautana... Eri seostahan noi pakosarjat on, kuin perus hapero mitä monesti valuraudaksi kutsutaan. Sen verran mitä noita pakosarjoja on tullut vaikka rälläköityä, niin paljon tiukempaa kamaa kuin joku lohko mihin rälläkkä uppoo kuin voihin. Migilläkin noihin sarjoihin aikoinaan turbonlaippoja räitty ilman mitään kuumentamisia, eikä yksikään oo tielle tippunut. Jos olis perus haperoo, niin tuskin olis yksikään laippa pysynyt kiinni noilla menetelmillä. Enemmän halkeemis ongelmia ollu noissa sarjoissa mitkä on vesijohtoputkista/käyristä tehty, yhden vehkeen sarjaa sai hitsata monesti ennen kuin alko kestää. Liekkö tuossakin olis päässy helpommalla, kun olis esikuumentanu sarjaa ja jäähdyttäny hitaasti villoissa.
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Aikansa paikkaa hakee. Kaikn näköstä lämpölaajenemista ja vetelyä noissa ite tehyissä on.
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
ei kyllä pitäs tarvita parsia jos kunnolla vesijohtokäyristä/putkista on tehty hitsattu esim tigillä, tai sit saa olla jo pakopaineita tai joku älytön turbon paino ilman minkäänsortin tukea
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valurauta" onclick="window.open(this.href);return false;
suurin erohan valuraudan hitsattavuudessa/sauman kestossa taitaa olla tuossa, onko kyseessä pallo- vai suomugrafiittivalurauta... pallografiittivalurautaa sanotaan usein arkikielessä teräsvaluksi ja se suomugrafiittivalurauta on sitä perinteistä patarautaa (vaikka nyt jossain vanhassa puukiukaan rungossa, josta lähtee iso pala irti, kun tiputtaa huolimattomasti puukalikan sen kylkeen saunapuita kantessa
)
suurin erohan valuraudan hitsattavuudessa/sauman kestossa taitaa olla tuossa, onko kyseessä pallo- vai suomugrafiittivalurauta... pallografiittivalurautaa sanotaan usein arkikielessä teräsvaluksi ja se suomugrafiittivalurauta on sitä perinteistä patarautaa (vaikka nyt jossain vanhassa puukiukaan rungossa, josta lähtee iso pala irti, kun tiputtaa huolimattomasti puukalikan sen kylkeen saunapuita kantessa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Migillä olen noita useamman hitsannut ja tuo yksi jäi erityisesti mieleen tuon halkeilun takia. Saattoi haljeta ihan mutkasta tai mistä tahansa missä saumaa ei ollut edes lähellä. Lopulta kun sen oli kauttaaltaan hitsannut päällisin puolin täyteen, niin kesti sen hetken kun möin koko auton poiskeijo17 kirjoitti:ei kyllä pitäs tarvita parsia jos kunnolla vesijohtokäyristä/putkista on tehty hitsattu esim tigillä, tai sit saa olla jo pakopaineita tai joku älytön turbon paino ilman minkäänsortin tukea
Ja ei pitäis, ei pitäis, mutta vastaavasti minulla on ollut "kiinantina"sarja evossa mikä kesti, kesti ja kesti...vaikka eikös noiden kaikkien pitäis halkeilla muiden juttujen mukaan
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
poikkeus joka vahvistaa säännön tai jotain... sama juttu oli joskus amiksen hitsaustunnilla, kun kaveri veti vesijohtoputkeen saumaa ihan liian suurella virralla ja koko puikon yhtä soittoaPansu kirjoitti:
Ja ei pitäis, ei pitäis, mutta vastaavasti minulla on ollut "kiinantina"sarja evossa mikä kesti, kesti ja kesti...vaikka eikös noiden kaikkien pitäis halkeilla muiden juttujen mukaan
noissa kiinan "rosterisarjoissa" taitaa suhde olla 1/100, että on edes jotenkin kestäviä jutuista päätellen... materiaali niissä nyt ei vain taida olla kovin hyvin pakosarjaksi soveltuvaa (muutenkin rosteri on aika kaukana omasta mielestäni pakosarja värkiksi...) mutta kun ihmiset on nykyään niin kovasti sen kiiltävän perään, niin kai niitä siksi saadaan myytyä
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Niinkuin NAPA sanoi osuvasti että "täällähän puikko palaa"
Aina ei kerkeä tällaisiin väittelöihin kapustan kanssa niin olisi hyvä jos olisi jokin merkki joka ilmoittaa "kuuman aiheen"
jonka kimpussa on samalla aikaa puoli forumia
Aina ei kerkeä tällaisiin väittelöihin kapustan kanssa niin olisi hyvä jos olisi jokin merkki joka ilmoittaa "kuuman aiheen"
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Napa:lle, joo ja noi kiinantinat kun on niin pirun ohutta putkee, et varmaan sekin osaltaan vaikuttaa noiden hajoomiseen. Saa nähdä kestääkö noi vasta hommatut mersun sarjat mitään..
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Kertokaa ny joku kannattaako etuapurunkoa mennä hitsailemaan?
Ruosteen aiheuttama reikä joka on ehkä noin 3-5 senttiä pitkä ja 2-3 leviä pitäis paikata. Helppo paikka mutta onko huono idea hitsata?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Kyllä mä mieluummin hitsaisin sen kuin lappaisin kilon lasikuitukittiä tai alustamassa, kuten tapana kait on 
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Paljon pitäis kittiä laittaa jos haluais tuon reiän peittääveskola kirjoitti:Kyllä mä mieluummin hitsaisin sen kuin lappaisin kilon lasikuitukittiä tai alustamassa, kuten tapana kait on
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Jos paljonkin mietityttää että saanko jonkin osan hitsaamalla kestämään, niin miu mielestä kannattaa jättää sillon tekemättä. Antaa jonkun muun tehdä tai ostaa ehjän osan tilalle.
Siis niiqu aikuiset. Teinixit osaa mitä vaan.
Siis niiqu aikuiset. Teinixit osaa mitä vaan.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
En pelkää hitsisauman puolesta. Haluan vain tietää onko tuolla palkilla oikeasti taipumusta murtua hitsauksen jälkeen? Uus palkki ei taida olla sieltä halvimmasta päästä.kasiässä kirjoitti:Jos paljonkin mietityttää että saanko jonkin osan hitsaamalla kestämään, niin miu mielestä kannattaa jättää sillon tekemättä. Antaa jonkun muun tehdä tai ostaa ehjän osan tilalle.
Siis niiqu aikuiset. Teinixit osaa mitä vaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
mietitkö tosissas, että onko tuollainen puhkiruostunut jotenkin parempi/tukevampiSiekkinen kirjoitti:
En pelkää hitsisauman puolesta. Haluan vain tietää onko tuolla palkilla oikeasti taipumusta murtua hitsauksen jälkeen? Uus palkki ei taida olla sieltä halvimmasta päästä.
jotku raidetangot ja muut tukivarret on enemmän sellaisia, joita en tieliikenne käytössä olevassa autossa pahemmin hitsailisi (lakikin jo sen kieltää...) mutta ne mitä joissakin "peltoauto" projekteissa on tullut hitsailtua eivät kyllä ole pettäneen nekään
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
En usko että tuo nyt tukevampi on vaikka ei siinä nytkään mitään vikaa huomaa ellei katso. Leimalle vaan pitää viedä ja inssi tuskin kahtoo hyvällä. Joudun vetämään suht pitkän sauman siihen niin jos se siitä vierestä sitten repeää niin sitten voi jo huomata jotain kun palkki on poikkinapa kirjoitti:mietitkö tosissas, että onko tuollainen puhkiruostunut jotenkin parempi/tukevampiSiekkinen kirjoitti:
En pelkää hitsisauman puolesta. Haluan vain tietää onko tuolla palkilla oikeasti taipumusta murtua hitsauksen jälkeen? Uus palkki ei taida olla sieltä halvimmasta päästä.tarkasti kun katsot, niin kyllä siitä pitäis löytyä hitsisaumoja ihan tehtaankin jäljiltä...
jotku raidetangot ja muut tukivarret on enemmän sellaisia, joita en tieliikenne käytössä olevassa autossa pahemmin hitsailisi (lakikin jo sen kieltää...) mutta ne mitä joissakin "peltoauto" projekteissa on tullut hitsailtua eivät kyllä ole pettäneen nekään![]()
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Missä vehkeessä on edessä APUrunko?
W140:ssä kyllä on. Ja w115:ssa
Lankuissa on takana...
W140:ssä kyllä on. Ja w115:ssa
Lankuissa on takana...
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Väärä sanavalinta.. Sitä poikittaispalkkia koneen alla meinasin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Jep.
Se "palkki" on osa koria ja ei sitä ole kielletty korjaamasta hitsaamalla.
Jopa suositeltavaa.
Se "palkki" on osa koria ja ei sitä ole kielletty korjaamasta hitsaamalla.
Jopa suositeltavaa.
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
No nyt tuli suora ja selkeä vastaus.Mika.T kirjoitti:Jep.
Se "palkki" on osa koria ja ei sitä ole kielletty korjaamasta hitsaamalla.
Jopa suositeltavaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Siitä päästäänkin itse asiaan että milllä se "pitää" hitsata.
Mig/mag:lla, tig:llä, puikolla vai kaasulla juottaa...
Miten putsata palkin pinta...
Ja millä hitsikoneen asetuksilla...
Tästäkin saadaan varmaan pari sivua puhdasta puutaheinää.
Mig/mag:lla, tig:llä, puikolla vai kaasulla juottaa...
Miten putsata palkin pinta...
Ja millä hitsikoneen asetuksilla...
Tästäkin saadaan varmaan pari sivua puhdasta puutaheinää.
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Eiköhän tuo mene miggi hommiksi. Pinnan puhistan karkealla hiomalaikalla (ei rälläkän laikka). Nyt en kyllä muista äkkiseltään ollenkaan miten paksua tuo "palkin pelti" on. Jotain kolmen ja viiden millin väliin kuitenkin. Vähän kovemmalla virralla vois hitsata kuin normaali peltitöissä. Sitten happomaalit ja massat päälle.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Jep joo ja just!!Siekkinen kirjoitti: Pinnan puhistan karkealla hiomalaikalla (ei rälläkän laikka). Nyt en kyllä muista

Parasta laatua mitä rahalla saa......

Hyvät on perät.......
Auti
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Tämmösellä puhdistuslaikalla.


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
No kyllä minunkin mielestä se kuuluu hitsata vaikka inssi ei siitä mitään ymmärtäisikään... (volkkarin kanssa kerran sanottiin, että asiallinen hitsaus sallitaan...ja minähän tein siitä hiomalla ja maalaamalla asiallisen
... oli vähän heikkotehoinen mag silloin)

...mutta ei sitten sillä tyylillä kuin auton edellinen omistaja oli sitä reerannut. Papereiden mukaan oli itäsuomesta, ja sieltähän löytyy kyllä tekijöitäkin, niin tuo teettäminen olisi ollut asia ratkaisu.


Olisi noi voinut paremminkin hitsata
Toi oli vähän huono juttu, kun ensin uusin puslan sinne ja sitten päätin vähän hitsata vierestä 

...mutta ei sitten sillä tyylillä kuin auton edellinen omistaja oli sitä reerannut. Papereiden mukaan oli itäsuomesta, ja sieltähän löytyy kyllä tekijöitäkin, niin tuo teettäminen olisi ollut asia ratkaisu.


Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: HITSAUS !! (Virallinen hitsaustopic)
Tuo keskimmäisen kuvan paikkaus näyttää aika hyvältä
varmasti on pinta puhistettu ja naputeltu pelti oikeaan muotoon 
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103






