kysyinkin ihan vaparin kytkimen kokoja, meni jakeluun toki että vakio turbo mallia ei ole manuskanajuuso he kirjoitti:siis kun 300 turboa ei ole tehty manuaalina mut tuota sprintteriä yms muitahan on tehty nii sieltä saattais jotain vinkkiä löytää tosin ei nekään saata pitää mut jotain suuntia saa.
W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.
Voisitko kertoa missä olet nähnyt noita kaupiteltavan tuohon hintaan ?mk kirjoitti:olen kanssa tuota 300 väykkyäni piristämässä.
Tuo noin 285 hv on kanssa se tavoite, Olisko tällainen turbo optimi:
Turbolader GT28
Drückt max. 1.8bar / bis max.420Ps ausgelegt
T25 Flansch
Öl + Wasser gekühlt
doppelt Keramikkugelgelagert (wie die RS-Version)
mit Interner Druckdose
Spricht sehr zeitig an ,ab 2700U/min
Verdichterturbine Eingang = 55/67mm
Compressor AR 0.60
Turbine AR 0.64
Trim (Compressor) 59.86
Trim (Exhaust) 61.73
Abgasgehäuse Ausgang = 60mm
tuollaisia kun on kaupattu kohtuu hintaan. n 630e.
MB S 420 CID L
ihan saksanmaalla ja jenkeissä oli moisia myynnissä...
esim :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GT28RS-T ... 2672QQrdZ1
hommasin omaani jo gt 37 garretin ja holsetin h1c:n, kummassakin sopivat siivet , eli 55 kompura ja 60 turbiini. Saas nyt nähdä kumpi laitetaan. Toinen jäänee yli, eli tulee tänne myyntiin. Hintaa vähempi kuin tuolla gt 28:lla
esim :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GT28RS-T ... 2672QQrdZ1
hommasin omaani jo gt 37 garretin ja holsetin h1c:n, kummassakin sopivat siivet , eli 55 kompura ja 60 turbiini. Saas nyt nähdä kumpi laitetaan. Toinen jäänee yli, eli tulee tänne myyntiin. Hintaa vähempi kuin tuolla gt 28:lla
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
exC36 amg-94
sorry that I post here in english...
The W210 300Turbodiesel has the 722.6 W5A330.
So the torque converter is for 330Nm max.
So a tuning will be harmful, right?
Do someone already took the torque converter from a bigger machine?
Like 320CDI or E430 because they habe the W5A580...
Are there in Finland already some tuned W210 300Turbodiesel?
But with stock pump? So with EDC.
I am looking to get my W210 300TD up to 250-270hp with bigger Turbo like the GT25 or GT28 but with stock pump.
So I need a good tuner, which can adapt the software for that.
Thanx in advance
The W210 300Turbodiesel has the 722.6 W5A330.
So the torque converter is for 330Nm max.
So a tuning will be harmful, right?
Do someone already took the torque converter from a bigger machine?
Like 320CDI or E430 because they habe the W5A580...
Are there in Finland already some tuned W210 300Turbodiesel?
But with stock pump? So with EDC.
I am looking to get my W210 300TD up to 250-270hp with bigger Turbo like the GT25 or GT28 but with stock pump.
So I need a good tuner, which can adapt the software for that.
Thanx in advance
There is no reason to change converter, 300 turbodiesel already has double friction plate lock-up clutch inside. There is nothing else differences in 722.6 converters which effects mechanical strength, althought there is three different diameters of converters.
Smallest dia. has only one friction plate, middle size and biggest dia. converters have both two plates.
300 turbodiesel has middle dia. converter, it is very good for your purposes.
There is difference in stall speeds, small converter has higher stall than big. If you tune your 300 TD you maybe need a little higher stall in your converter for best results, it is possible modify inside.
Mechanical differences between W5A330 and W5A580 are in quantity of friction plates inside transmission, it is possible modify too.
Although i think with 250-270 hp there is no need to do it.
In software adaptations, contact to mr. Mika Karala,
http://www.turbotec.com/
I hope this helps
Smallest dia. has only one friction plate, middle size and biggest dia. converters have both two plates.
300 turbodiesel has middle dia. converter, it is very good for your purposes.
There is difference in stall speeds, small converter has higher stall than big. If you tune your 300 TD you maybe need a little higher stall in your converter for best results, it is possible modify inside.
Mechanical differences between W5A330 and W5A580 are in quantity of friction plates inside transmission, it is possible modify too.
Although i think with 250-270 hp there is no need to do it.
In software adaptations, contact to mr. Mika Karala,
http://www.turbotec.com/
I hope this helps
JariN
Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.
Vanha on ketju, mutta koitetaan. Laittoko topicin aloittaja tai onko joku muu koittanut vaihtaa isomman turbon vakiopumpun kanssa. Itellä olisi kova kuume ja hx35 olisi ostoslistalla. Jos se pumppu riittää 300hv tai karvan verran alle niin se riittää mainiosti. Onko tätä joku toteuttanut ja onko penkkilappuja?
W210 300TD Avantgarde -97
Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.
En tiiä onko tuosta apua mihinkään ja en suosittele mitään mutta lukase läpi niin ainakin noihin kysymyksiin löytyy vastaus.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: niin ja se piisaa varmaan juurikin siihen 300hp. hx35 ja välijäähdytin vaihtoon. se oli itsellänikin aluksi tarkoitus mutta lähti lapasesta.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: niin ja se piisaa varmaan juurikin siihen 300hp. hx35 ja välijäähdytin vaihtoon. se oli itsellänikin aluksi tarkoitus mutta lähti lapasesta.
Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.
Välijäähy on jo vaihdettu isompaan. Kysymysmerkkinä onkin ollut tuo pumppu. Pitää pultata hx35 paikoilleen ja viedä ohjelmoitavaks koittamaan saako 300hv haamurajan rikki vakiopumpulla..
W210 300TD Avantgarde -97
Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.
Yhden tapauksen tiedän tältä foorumilta joka on saanut 6mm tapeilla (80mm3 syöttö) ja holset hx35 #16 pakopesällä kapiakantisesta koneesta 300 heppaa. Ei pitäis tehdä tiukkaa monivenassa jos ei vikatiloista tule ongelmaa.Bai3r kirjoitti:Välijäähy on jo vaihdettu isompaan. Kysymysmerkkinä onkin ollut tuo pumppu. Pitää pultata hx35 paikoilleen ja viedä ohjelmoitavaks koittamaan saako 300hv haamurajan rikki vakiopumpulla..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.
kyllä tulee vakiopumpulla kun vaan ohjelmantekijä tietää mitä tekee. ja 12 pesä piisaa varmasti. pakopaine nousee vasta 5000 hujakoilla ahdistavaksi, ja laatikko vaihtaa vaihteen 4400 jos ei pakkovaihde päällä. Sitten oikein lyhyt pakosarja niin et huomaa mitään viivettä verrattuna vakioahtimeen. ja 1.6bar pitäs helposti riittää paineeksi. vaikka noita hx35sia on kyllä aika monen tuottoisia. Mutta hyvän saat tuolla reseptillä.
Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.
Aattelin käyttää vakio pakosarjaa ja tehä siihen vaan välilaipan ahtimelle. Eiköhän tuo vakio pakosarja riitä hyvin vielä noille tehoille..
W210 300TD Avantgarde -97
Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.
Riittää ja kyllä sekin aika lyhkänen on.Bai3r kirjoitti:Aattelin käyttää vakio pakosarjaa ja tehä siihen vaan välilaipan ahtimelle. Eiköhän tuo vakio pakosarja riitä hyvin vielä noille tehoille..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.
Onko se sitte ennään niin lyhkänen ku väli laipan joutuu tekkeen. Muistelen, että joutuu aika jyrkästi kääntää ylähä päin että turpo mahtuu olemaan.
Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.
Jyrkästi joutuu joo kääntämään ellei ala tekemään tilaa tulipeltiin. Kyllä se vielä sen laipankin kanssa heräileeJuhoL kirjoitti:Onko se sitte ennään niin lyhkänen ku väli laipan joutuu tekkeen. Muistelen, että joutuu aika jyrkästi kääntää ylähä päin että turpo mahtuu olemaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.
Offipalstalla näytti olevan tommonen välilaippa. Tota tyyliä ni hyvä tulee.
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=67482
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=67482
W210 300TD Avantgarde -97




