W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

juuso he kirjoitti:siis kun 300 turboa ei ole tehty manuaalina mut tuota sprintteriä yms muitahan on tehty nii sieltä saattais jotain vinkkiä löytää tosin ei nekään saata pitää mut jotain suuntia saa.
kysyinkin ihan vaparin kytkimen kokoja, meni jakeluun toki että vakio turbo mallia ei ole manuskana :lol:
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

ytte kirjoitti:kellään tietoa paljoko on kolmesatkun levyn halkaisia...
228mm taitaa olla..
Avatar
juffe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 18.03.2005 12:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja juffe »

mk kirjoitti:olen kanssa tuota 300 väykkyäni piristämässä.
Tuo noin 285 hv on kanssa se tavoite, Olisko tällainen turbo optimi:

Turbolader GT28
Drückt max. 1.8bar / bis max.420Ps ausgelegt
T25 Flansch
Öl + Wasser gekühlt
doppelt Keramikkugelgelagert (wie die RS-Version)
mit Interner Druckdose
Spricht sehr zeitig an ,ab 2700U/min
Verdichterturbine Eingang = 55/67mm
Compressor AR 0.60
Turbine AR 0.64
Trim (Compressor) 59.86
Trim (Exhaust) 61.73
Abgasgehäuse Ausgang = 60mm


tuollaisia kun on kaupattu kohtuu hintaan. n 630e.
Voisitko kertoa missä olet nähnyt noita kaupiteltavan tuohon hintaan ?
MB S 420 CID L
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

ihan saksanmaalla ja jenkeissä oli moisia myynnissä...
esim :

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GT28RS-T ... 2672QQrdZ1

hommasin omaani jo gt 37 garretin ja holsetin h1c:n, kummassakin sopivat siivet , eli 55 kompura ja 60 turbiini. Saas nyt nähdä kumpi laitetaan. Toinen jäänee yli, eli tulee tänne myyntiin. Hintaa vähempi kuin tuolla gt 28:lla
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Avatar
rodion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 11.11.2004 23:23

Viesti Kirjoittaja rodion »

sorry that I post here in english...

The W210 300Turbodiesel has the 722.6 W5A330.
So the torque converter is for 330Nm max.
So a tuning will be harmful, right?
Do someone already took the torque converter from a bigger machine?
Like 320CDI or E430 because they habe the W5A580...

Are there in Finland already some tuned W210 300Turbodiesel?
But with stock pump? So with EDC.

I am looking to get my W210 300TD up to 250-270hp with bigger Turbo like the GT25 or GT28 but with stock pump.
So I need a good tuner, which can adapt the software for that.

Thanx in advance
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

There is no reason to change converter, 300 turbodiesel already has double friction plate lock-up clutch inside. There is nothing else differences in 722.6 converters which effects mechanical strength, althought there is three different diameters of converters.
Smallest dia. has only one friction plate, middle size and biggest dia. converters have both two plates.
300 turbodiesel has middle dia. converter, it is very good for your purposes.
There is difference in stall speeds, small converter has higher stall than big. If you tune your 300 TD you maybe need a little higher stall in your converter for best results, it is possible modify inside.
Mechanical differences between W5A330 and W5A580 are in quantity of friction plates inside transmission, it is possible modify too.
Although i think with 250-270 hp there is no need to do it.

In software adaptations, contact to mr. Mika Karala,
http://www.turbotec.com/

I hope this helps :wink:
JariN
Avatar
Bai3r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.05.2008 15:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Viesti Kirjoittaja Bai3r »

Vanha on ketju, mutta koitetaan. Laittoko topicin aloittaja tai onko joku muu koittanut vaihtaa isomman turbon vakiopumpun kanssa. Itellä olisi kova kuume ja hx35 olisi ostoslistalla. Jos se pumppu riittää 300hv tai karvan verran alle niin se riittää mainiosti. Onko tätä joku toteuttanut ja onko penkkilappuja?
W210 300TD Avantgarde -97
jolavi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ke 29.04.2009 11:12

Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Viesti Kirjoittaja jolavi »

En tiiä onko tuosta apua mihinkään ja en suosittele mitään mutta lukase läpi niin ainakin noihin kysymyksiin löytyy vastaus.

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: niin ja se piisaa varmaan juurikin siihen 300hp. hx35 ja välijäähdytin vaihtoon. se oli itsellänikin aluksi tarkoitus mutta lähti lapasesta. :D
Avatar
Bai3r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.05.2008 15:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Viesti Kirjoittaja Bai3r »

Välijäähy on jo vaihdettu isompaan. Kysymysmerkkinä onkin ollut tuo pumppu. Pitää pultata hx35 paikoilleen ja viedä ohjelmoitavaks koittamaan saako 300hv haamurajan rikki vakiopumpulla..
W210 300TD Avantgarde -97
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Bai3r kirjoitti:Välijäähy on jo vaihdettu isompaan. Kysymysmerkkinä onkin ollut tuo pumppu. Pitää pultata hx35 paikoilleen ja viedä ohjelmoitavaks koittamaan saako 300hv haamurajan rikki vakiopumpulla..
Yhden tapauksen tiedän tältä foorumilta joka on saanut 6mm tapeilla (80mm3 syöttö) ja holset hx35 #16 pakopesällä kapiakantisesta koneesta 300 heppaa. Ei pitäis tehdä tiukkaa monivenassa jos ei vikatiloista tule ongelmaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jolavi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ke 29.04.2009 11:12

Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Viesti Kirjoittaja jolavi »

kyllä tulee vakiopumpulla kun vaan ohjelmantekijä tietää mitä tekee. ja 12 pesä piisaa varmasti. pakopaine nousee vasta 5000 hujakoilla ahdistavaksi, ja laatikko vaihtaa vaihteen 4400 jos ei pakkovaihde päällä. Sitten oikein lyhyt pakosarja niin et huomaa mitään viivettä verrattuna vakioahtimeen. ja 1.6bar pitäs helposti riittää paineeksi. vaikka noita hx35sia on kyllä aika monen tuottoisia. Mutta hyvän saat tuolla reseptillä.
Avatar
Bai3r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.05.2008 15:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Viesti Kirjoittaja Bai3r »

Aattelin käyttää vakio pakosarjaa ja tehä siihen vaan välilaipan ahtimelle. Eiköhän tuo vakio pakosarja riitä hyvin vielä noille tehoille..
W210 300TD Avantgarde -97
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Bai3r kirjoitti:Aattelin käyttää vakio pakosarjaa ja tehä siihen vaan välilaipan ahtimelle. Eiköhän tuo vakio pakosarja riitä hyvin vielä noille tehoille..
Riittää ja kyllä sekin aika lyhkänen on.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Onko se sitte ennään niin lyhkänen ku väli laipan joutuu tekkeen. Muistelen, että joutuu aika jyrkästi kääntää ylähä päin että turpo mahtuu olemaan.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

JuhoL kirjoitti:Onko se sitte ennään niin lyhkänen ku väli laipan joutuu tekkeen. Muistelen, että joutuu aika jyrkästi kääntää ylähä päin että turpo mahtuu olemaan.
Jyrkästi joutuu joo kääntämään ellei ala tekemään tilaa tulipeltiin. Kyllä se vielä sen laipankin kanssa heräilee :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Bai3r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.05.2008 15:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Viesti Kirjoittaja Bai3r »

Offipalstalla näytti olevan tommonen välilaippa. Tota tyyliä ni hyvä tulee.

http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=67482
W210 300TD Avantgarde -97
Vastaa Viestiin