Laatikko brobleema...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Maku72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 05.04.2012 11:12
Paikkakunta: Äänekoski

Laatikko brobleema...

Viesti Kirjoittaja Maku72 »

Moi mersukansa :)

Nyt olen sitten minäkin siirtynyt audien ja bemarien jälkeen mersuun :) Eikä siinä mitään kaikki hyviä merkkejä !
Vaihdoin liikkeessä 2vk sitten auton ja nykyinen on C32 Amg vm.2002 ja heti koeajossa huomasin vaihdelaatikko ongelman ja kyseinen
juttu kirjattiin myös kauppasopimukseen vielä varuulta joten korjauksen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia :)

Eli... ajoi sitten standard tai winter säädöillä niin kun automaatti vaihtaa ykköseltä kakkoselle niin heti vaihdon jälkeen tulee nykäisy, se ei hirveen paha ole mut ei kuulu kyllä ehjän laatikon ominaisuuksiin, kaikki muut vaihteet menee päälle ihan hienosti...
Luettiin vikakoodit ja väylävikaa hälyytti ja sen sai kuitattua pois sekä vaihdettiin öljyt ja suodatin laatikkoon ja 20km testiajossa kun testeri oli kiinni laatikosta ei tullut enään mitään hälyytyksiä, mutta se nykäisy on edelleen olemassa.

Nykäisytä sen verran, että kun ihan hitaasti kiihdyttää sitä ei edes aina tule ja muutenkin sen nykäisyn suuruus vaihtelee paljon !
Täällä on varmaan paljon tietäjiä asiaan ja kysysinkin teiltä neuvoa, et mikä voisi olla vialla laatikossa ja onko muilla ollut vastaavia ongelmia ?

T.Marko
C32 Amg V6 kompressor...
S 203 200Cdi...
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: Laatikko brobleema...

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Tervetuloa foorumille.

Paineet laatikon sisällä hitusen hakusessa.
Taitava *:n käyttäjä saa siitä avaamatta tarvittavat tiedot, että millä se kuntoon tulee.

Monia aiheita ko. asiasta foorumillakin on.
Tämänhetkisen tiedon pohjalta ehdotan, että vaihdatat laatikon öljyt huutelemalla ja samalla laatikkoon vaihtuu KUB-venttiili, öljynsuodatun ja pohjan tiiviste samalla vaihtaa myös laatikon sähköpistoke.
Osat noin 80eur + öljyt (hyvin huuhtelemalla jopa 14l) vähintään 9litraa. Huon sinne sopivaa öljyä.
Ja laatikon adaptointi.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Maku72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 05.04.2012 11:12
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Laatikko brobleema...

Viesti Kirjoittaja Maku72 »

Kiitoksia tiedosta :)
Sitä huuhtelua korjaamolla myös ehdotettiin, jos näistä juuri vaihdetuista öljyistä on vähääkään apua, mutta en kyllä huomaa eroa mihinkään suuntaan... Puhui myös jostain turbiini lukosta joka vois olla viallinen sekä suositteli laatikon kalibrointia eli aikas lailla samoja asioita kuin sinä :)
C32 Amg V6 kompressor...
S 203 200Cdi...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Laatikko brobleema...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tossa se jo oli yllä jvk210cdi kirjoitanut, KÜB on se turbin lukon systeemi
Laatikoa ei "kalibroida" osia kun sinne vaihdetaan niin vanha "adaptaatio"Oppineisuus
Nollattan ja tarpeen mukaan opetetaan uudestaan(yleensä opii itse)

Lisäksi vielä oliko missän muualla mitään vika koodia,
Laatikon ja minkä välillä can onkelma oli
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Maku72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 05.04.2012 11:12
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Laatikko brobleema...

Viesti Kirjoittaja Maku72 »

Ok ! Eipä se mies muuta sanonut kuin väylävikaa ilmoitti laatikolle ja myös senkin, että noita hälyjä voi tulla esim. kun akku vaihdetaan ym ym... ja todellakin sitä hälyä ei enään kuittauksen jälkeen tullut ainakaan koeajon aikana, vois vikakoodit käydä vielä jokupäivä luetuttamassa.

Joka tapauksessa otan liikkeesen yhteyttä ja heidän homma toi olis kuntoon laitaa !

Kiitokset neuvoista :)
C32 Amg V6 kompressor...
S 203 200Cdi...
jykä hyvinkää
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 22.08.2006 08:54
Paikkakunta: Barnhill
Viesti:

Re: Laatikko brobleema...

Viesti Kirjoittaja jykä hyvinkää »

Mulla on C250td:n askissa samanlainen vika, mutta 2 ja 3 vahteen vaihdossa. Kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle, niin vaihde ei heti vaihdu, vaan pienellä viiveellä ja moottorin kierrokset rynnähtää. Tämä siis silloin, kun on veto päällä. Sit kun tulee esim. risteykseen, ja vaihteiston pitäisi vaihtaa pienemmälle, niin se ei heti vaihdukkaan, vaan taas pienellä viiveellä ja nykäisyllä. Pari päivää sit askiin vaihdettiin öljyt ja sit laatikko alkoi satunnaisesti luistaa. Ei aina mut välillä liikkeelle lähdettäessä.

Onks tää aski valmis romukoppaan? Ja vaihteiston tyyppi on 722.5??
Pitäähän nyt haagertilla ajella...
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Re: Laatikko brobleema...

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Keppimoduli
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Laatikko brobleema...

Viesti Kirjoittaja Jolle »

jykä hyvinkää kirjoitti:Mulla on C250td:n askissa samanlainen vika, mutta 2 ja 3 vahteen vaihdossa. Kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle, niin vaihde ei heti vaihdu, vaan pienellä viiveellä ja moottorin kierrokset rynnähtää. Tämä siis silloin, kun on veto päällä. Sit kun tulee esim. risteykseen, ja vaihteiston pitäisi vaihtaa pienemmälle, niin se ei heti vaihdukkaan, vaan taas pienellä viiveellä ja nykäisyllä. Pari päivää sit askiin vaihdettiin öljyt ja sit laatikko alkoi satunnaisesti luistaa. Ei aina mut välillä liikkeelle lähdettäessä.

Onks tää aski valmis romukoppaan? Ja vaihteiston tyyppi on 722.5??
Minkä vuosimallin autosta kysymys. Laatikko voi olla 722.4 tai 722.6 ja molemmissa on oma vikamahdollisuuksensa :D
Tosin tuo kierrosten nouseminen kielisi kuluneesta laatikosta tai paljon väärästä öljymäärästä laatikosta riippumatta :roll:

Mitä öljyä laatikkoon laitettiin?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
jykä hyvinkää
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 22.08.2006 08:54
Paikkakunta: Barnhill
Viesti:

Re: Laatikko brobleema...

Viesti Kirjoittaja jykä hyvinkää »

^-97 on vuosimalli. En mä tiiä mitä öljyä sinne on laitettu, mut luotan kyllä korjaamoon, kun siellä ei tehdä oikeestaan muita kuin Mersuja. Mut toi aski saattaa kyllä olla loppu, muutaman kerran on hävinny vaihde kesken ajon...
Pitäähän nyt haagertilla ajella...
Vastaa Viestiin