Lähtökohtanahan on siis käyttiksenä toimiva -96 vuoden "Italian-vienti" kompura(Elegance), johon kaipaan hieman piristystä, niin moottorin suhteen, kuin alustan ja ulkonäönkin. Ostin auton 2010 kesällä ja siihen mennessä se oli viettänyt 3 vuotta Suomessa.
Tarkoitus on pitää auto mahdollisimman orkkis-kuosissa ja ajettavuudeltaan hyvänä.
Autoon olen tähän mennessä tehnyt\teetättänyt seuraavanlaisia muutoksia:
- Kleemann Boost Kit - hihnapyöräsarja(kampuran pyörä ja laturin pyörä sekä pidempi remmi)
- It`s Fun Ecu-ohjelmointi
- NKG BKR7E tulpat 0.8mm kärkivälillä
- 3" ahtoputki coolerilta kaasuläpälle alumiinista, jolla MAF:n paikka siirretty lähemmäs kaasuläppää(ahtoputken sisällä ristikkö pienentämään ilmanpyörteilyä)
- Moottorin huohotuskaasuletkun poistaminen ja kaasujen ohjaaminen filtterin kautta konehuoneeseen(öljynerottimesta kulkee myös pieni putki öljytikulle)
- Alpinen MP3\USB soitin, kolmella RCA-lähdöillä
Autoon uusittu REILUSTI kulutusosia, mm. startti, ilmamassamittari, tiivisteitä, puslat apurunkoon, heloja, levyt + palat + laakerit joka nurkkaan yms...
Muutoslistalla olisi ainakin seuraavat:
- Isompi ahtoilman cooleri
- Alustasarja
- ECU-ohjelmointi
- Ahtimen( Eaton M62 ) päivitys. Ebaystä laakeri + stefasarja sekä mahdollisesti ahtimen porttaus
- Imuputkistot ahdinta ennen ja jälkeen, KN-vapaavirtaussuodatin alkuperäiskoteloon
- Kaasuläpän muokkaaminen muutaman millimetrin kookkaammaksi, ilmeisesti kutistettu sisältä
- E-hyväksytty Race-katti ja takaäänenvaimentimen muutos, lähinnä ulkonäöllisesti
- VDO-mittari ahtopaineelle sekä mahdollisesti laajakaistalambda ja mittari seossuhteelle
- Avantgarde-maski tilattu
- Uudet kaiuttimet sekä vahvistin
Ideoita missä kannattaisi teettää? Turun Bosch Car Centerillä(Häkkinen) ajattelin teettää tuon ohjelmoinnin. Ainakin täältä Hämeenlinnasta vielä kohtuumatkan päässä.
Mitenkäs tuo alustasarja, olen miettinyt HR:n Cup Kittiä. Onko pintakova setti? Mitenkäs passaa tuo 60\40 madaltava Eleganceen? Renkaina nyt 205\50\17 ja tulossa 225\45\17. Olisiko 40\40 fiksumpi valinta vai jääkö etupää turhan korkealle verrattuna perään?

Entäpä mikä olisi sopiva takavaimennin putkistoon? En halua mitään kovaa pörinää tai 4" ulostuloa. Olisiko Magnaflow varteenotettava?
Siinäpä taas tekemistä ja rahantuhlausta


Kiitoksia kommenteista!
-Joni