

sulla oli kyllä hyvää tietoo tuollaMr300 kirjoitti:En Tiedä onko satalankkuu kukaa laittannu mut en usko että tulee ongelmia. Onhan Sitä saannu m111 koneella jos nyt oikein muistelen.
W201 on just rakenteilla tommonen kone täällä
Jos kokonaisuuden suunnittelee ja toteuttaa hyvin, voi tulos olla tämännäköistä. Tässä linkki seitsemän vuotta rakennettuun C230K:hon, johon laitettu turbo http://www.cardomain.com/ride/735658/19 ... nz-c-class" onclick="window.open(this.href);return false;. Konehuoneessa ja koneessa ei tosin ole monta vakio-osaa jäljellä ,-). Takapyörästä on mitattu 254 kW (moottoritehosta ei arvioita). Tuntuu siltä, että vakiosisäkalut kestävät hyvin tehon lisäämisen, kunhan virittäminen kokonaisuudessaan on hallinnassa. Mutu-menetelmällä voisi arvioida, että pelkästään "laittamalla turbon kompuran tilalle" saa koneen tuhottua reilusti alle 200 kW moottoriteholla.toni.k kirjoitti:Minkä verran heppoja tommonen kone kestää vakio sisuskaluilla? Jos laittaa turbon kompuran tilalle
Kompressorimalleissa on ainakin vahvempi sylinterilohko kuin muissa M111-koneissa. Siinä on sisäpuolisia lisäjäykisteitä mm. runkolaakerien tasossa. Myös pieniä vesikanavia on muutettu lohkon vahvistamiseksi. Muutama kuva ja tarinaa aiheesta löytyy teoksessa Hack/Langkabel: Turbo- und Kompressormotoren, Entwicklung und Technik (Motorbuch Verlag).atlas kirjoitti:Eiköhän kompuran kone ole vahvempi jo alkujaan sisuskaluiltaan mutta halvempi se vapari on aloittaa turbottaa ja joka tapauksessa joudut muuttamaan moottorin ohjauksen...
Tässä omassani eli 111.944 (200K) puristussuhde on 8,5:1 ja isommassa 111.975 (230K) puristussuhde on 8,8:1.toni.k kirjoitti:Mikä puristussuhde tossa kompurakoneessa on?
Viittaan aikaisempaan vastaukseeni. Jos saat seokset ja sytytyksen kohdalleen sekä ahdetun ilman lämpötilan kuriin, kone todennäköisesti kestää vaivatta 250 hv. Kestäähän se vakionakin noin 210 hv, mistä koimpressori vie noin 20hv. Jos et pysty säätämään ruiskua ja sytytystä tai koneeseen menevä ilma on liian kuumaa, olet pulassa tuon 250 hv kanssa.toni.k kirjoitti:Kestääkö tuo 230 kompurankone 250 hv jos vaihtaa kompuran turboksi
Entä joss vaihtaa männät?tomant kirjoitti:Viittaan aikaisempaan vastaukseeni. Jos saat seokset ja sytytyksen kohdalleen sekä ahdetun ilman lämpötilan kuriin, kone todennäköisesti kestää vaivatta 250 hv. Kestäähän se vakionakin noin 210 hv, mistä koimpressori vie noin 20hv. Jos et pysty säätämään ruiskua ja sytytystä tai koneeseen menevä ilma on liian kuumaa, olet pulassa tuon 250 hv kanssa.toni.k kirjoitti:Kestääkö tuo 230 kompurankone 250 hv jos vaihtaa kompuran turboksi
tomant
Minkä vuoksi ja millaisiksi?toni.k kirjoitti:...Entä joss vaihtaa männät?
Wisecon männät. Vai mikä siinä koneessa pettää 250hv kohalla?tomant kirjoitti:Minkä vuoksi ja millaisiksi?toni.k kirjoitti:...Entä joss vaihtaa männät?
tomant
Oliko siinä vakio sisuskalut?tomant kirjoitti:Tuossa antamassani linkissä oli mitattu 254kW eli noin 345 hv takapyörästä. Moottoriteho voisi silloin olla 400 hv luokkaa.
tomant
Ainakin siinä 316 hv takapyörästä mitatussa versiossa oli "OE oversized pistons with OE second hand rods and OE rings" eli "alkuperäiset ylikokomännät, alkuperäiset käytetyt kanget ja alkuperäiset männänrenkaat". Muutoskista ei ole mainintaa, joten oletan sen viimeisen versionkin olevan vakiosisäkaluilla. Tällöin voisi sanoa, että ne kestävät ainakin 400 hv, kun kaikki muu on kohdallaan.toni.k kirjoitti:Oliko siinä vakio sisuskalut?tomant kirjoitti:Tuossa antamassani linkissä oli mitattu 254kW eli noin 345 hv takapyörästä. Moottoriteho voisi silloin olla 400 hv luokkaa.
tomant