Moro,
tuosta alipaineletkujutusta ensin. Katselin, että mun -94 E300 Turbodieselissä ei ole tuommoista kuvassasi punaisella ympyröityä möykkyä ollenkaan. Voisko se olla jonkun käytöstä poistetun ajonestolaitteen venttiili? Siis sellainen, joka ohjaa moottorin alipaineen pumpun sammuttimelle silloin, kun ajonesto on päällä. Sellaisia on ollut ainakin - itsekin olen parissa W124:ssä niitä tavannut.
Mihin muuten se menee se letku, jonka toinen pää on irti? Siihen syöttöpumpun päälle, kuten Siekkinen edellä kuvailee vai?
Mulla muuten on jostain jäänyt käteen sellainen W124- dieselmoottorien alipainekaavioita sisältävä tiedosto. Voin lähettää sen vaikka sähköpostiin, jos arvelet sellaisesta olevan hyötyä.
Ja sitten lukoista. Jos luet tän linkin keskustelusta toiseksi ja kolmanneksi alimmaiset viestit, niin siinä on neuvoja, miten ne lukkopatruunat saa pois.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 84&start=0
Ja sitten kun se lukkosylinteri (tai lukkopatruuna, kummaksi sitä nyt sitten tykkääkin nimittää) on pois, niin sen voi puhdistaa ja katsoa, miten haitat liikkuvat ja miten niiden jouset toimivat. Niin kauan, kun avain on patruunan sisällä, haitat pysyvät nipussa - kun avaimen ottaa pois, niin haitat pääsevät vapaasti putoilemaan. Tässä yhteydessä voi vaikka hieman viilata pois sellaisesta haitasta, joka jää koholle silloin, kun avain on sylinterin sisällä. Sillä sen saanee ainakin liikkumaan molempiin suuntiin.
Jos keskuslukko ei siltikään toimi normaalisti, niin voisi olettaa, että vikaa on joko siinä sylinteriyksikössä, joka sekä avaa ja sulkee etuoven lukon että samalla sähköisesti tunnistaa, onko ovi lukossa vai avattu. Molemmissa etuovissa on samanlainen. Tai sitten vikaa olisi sähköisessä yhteydessä sylinteriyksikön ja ali-/ylipainepumpun välillä.