w124 300tdt ominaisuuksia FLEKTI ONGELMAA NYT

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

w124 300tdt ominaisuuksia FLEKTI ONGELMAA NYT

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Mikähän mahtaa olla kun mersun ovet menee lukkoon kuskinpuolen ovesta ja aukeaa vain apukuskin ovesta? Joskus (ehkä 1 kerta sadasta yrityksestä) ovet aukeaa kuskin ovesta. Avain ei siis käänny kuskinovessa "aukipäin". Pieni, mutta todella ärsyttävä vika kun saa aina rampata apukuskin puolelle aukasemaan ovia :roll:

Sitten konepellin alle kurkattuani löysin letkun minkä toinen pää ei johda mihinkään ja toinen pää menee savutuksenestokelloon(?). Letkun pään lähettyvillä on myös jokin palikka (rajattu punasella kuvassa) siihen tulee kaksi johtoa ja kahdelle letkulle ois lähdöt mutta ei lähde mitään letkuja niistä. mitä nämä ovat ja mitä ne vaikuttavat?

Kuva
Viimeksi muokannut Mgo-, Ma 30.07.2012 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-s124 300tdt -92
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vaihda aluksi vaikka lukkojen paikkaa ,kuskin toisellepuolelle ja päinvastoin.Helppo homma kun kuusiokololla vaan ruuvi löysälle ja lukkopesä irti mutta ennen sitä avain pesään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

atlas kirjoitti:Vaihda aluksi vaikka lukkojen paikkaa ,kuskin toisellepuolelle ja päinvastoin.Helppo homma kun kuusiokololla vaan ruuvi löysälle ja lukkopesä irti mutta ennen sitä avain pesään.
pitäisikö apukusken oven olla kanssa "kaksisuuntainen"? en koskaan ole saanut apukuskin ovesta lukkoon ovia, aukipäin vain kääntyy
-s124 300tdt -92
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nyt en ole varma mutta olen kyllä ainakin yhteen autoon vaihtanut ja ei mitään ongelmia.
kokeile ensin että lukko kääntyy molemmissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos ei avain käänny lukossa, niin kannattaisi sarjoittaa ne lukkopesät. Siellä on haitat luultavasti rikki.
Kaksi ovea hoituu varmasti satasella ja lukkopesät kannatta irrottaa ja kiinnittää itse.

Jos autossa on keskuslukitus, niin ovet pitäisi saada lukkoon ja auki kaikista kolmesta lukkopesästä.

Itse hommasin heti alussa kauko-ohjattavan keskuslukituksen, ilman sitä ei voi elää, kun ensin tottuu käyttämään.
Asennettuna maksoi jotain 150 euron luokkaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.rime.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Täällä on ihan laadukkaita kakeja ja helppo asentaa itsekin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RRRRMEl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 05.07.2010 17:22
Paikkakunta: EePee

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja RRRRMEl »

Mullakin oli samantapaista ongelmaa lukkojen kans ja syynä oli kulunut avain.. Toisella avaimella pelitää hienosti.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Aku P »

RRRRMEl kirjoitti:Mullakin oli samantapaista ongelmaa lukkojen kans ja syynä oli kulunut avain.. Toisella avaimella pelitää hienosti.
Juu. Kunnon voitelullakin voisi vielä norjistua, tuppavant ainakin nuo lukkosulat kuivattamaan lukot tosi kankeiksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
sune
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 31.03.2012 12:13
Paikkakunta: Pori

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja sune »

Saattaa olla pumpussakin jotain häikkää?
Ja tosiaankiin, toimiiko takaluukun lukosta?

Jos vika ei ole pumpulla tai sen johdotuksilla, tuo kaukolukitus saattaa olla helpoin ja edullisin vaihtoehto (itellä rimen kaukolukitus kahdella saksiavaimella, tais olla jotain ~55e, toimii ihan hyvin)
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mgo- kirjoitti:Sitten konepellin alle kurkattuani löysin letkun minkä toinen pää ei johda mihinkään ja toinen pää menee savutuksenestokelloon(?). Letkun pään lähettyvillä on myös jokin palikka (rajattu punasella kuvassa) siihen tulee kaksi johtoa ja kahdelle letkulle ois lähdöt mutta ei lähde mitään letkuja niistä. mitä nämä ovat ja mitä ne vaikuttavat?
Onko tehot hukassa? :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Täytyypä huomenissa kokeilla vara-avaimella miten toimii! Silikonispraytä tungin lukkoihin eilen ja kyllä ehkä aavistuksen parani. Huomenissa tutkaillaan lisää.


Siekkinen kirjoitti:
Mgo- kirjoitti:Sitten konepellin alle kurkattuani löysin letkun minkä toinen pää ei johda mihinkään ja toinen pää menee savutuksenestokelloon(?). Letkun pään lähettyvillä on myös jokin palikka (rajattu punasella kuvassa) siihen tulee kaksi johtoa ja kahdelle letkulle ois lähdöt mutta ei lähde mitään letkuja niistä. mitä nämä ovat ja mitä ne vaikuttavat?
Onko tehot hukassa? :D
En oikeen osaa tuohon sanoa kun tämä on ensimmäinen mersu niin ei ole oikeen vertailupohjaa. Mutta voitko selventää mihin asia liittyy ja mitä vaikuttavat nuo?
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mgo- kirjoitti:Täytyypä huomenissa kokeilla vara-avaimella miten toimii! Silikonispraytä tungin lukkoihin eilen ja kyllä ehkä aavistuksen parani. Huomenissa tutkaillaan lisää.


Siekkinen kirjoitti:
Mgo- kirjoitti:Sitten konepellin alle kurkattuani löysin letkun minkä toinen pää ei johda mihinkään ja toinen pää menee savutuksenestokelloon(?). Letkun pään lähettyvillä on myös jokin palikka (rajattu punasella kuvassa) siihen tulee kaksi johtoa ja kahdelle letkulle ois lähdöt mutta ei lähde mitään letkuja niistä. mitä nämä ovat ja mitä ne vaikuttavat?
Onko tehot hukassa? :D
En oikeen osaa tuohon sanoa kun tämä on ensimmäinen mersu niin ei ole oikeen vertailupohjaa. Mutta voitko selventää mihin asia liittyy ja mitä vaikuttavat nuo?
Jos syöttöpumpun päällä olevaan savutuksenestokelloon (morkooliin) ei mene (ahto)painetta niin syöttömäärä pysyy pienenä. Siitä morkoolista pitäis mennä letkun magneettiventtiiliin ja siitä edelleen imusarjan painelähtöön. Mutta letkun voi vetää suoraan imusarjasta morkooliin jos ei halua siihen väliin ahtopainetta rajottavia tekijöitä. Sitä venttiiliä ei kuitenkaan ole mitään järkeä ohittaa ellei syöttöjä ole ruuvailtu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Moro,

tuosta alipaineletkujutusta ensin. Katselin, että mun -94 E300 Turbodieselissä ei ole tuommoista kuvassasi punaisella ympyröityä möykkyä ollenkaan. Voisko se olla jonkun käytöstä poistetun ajonestolaitteen venttiili? Siis sellainen, joka ohjaa moottorin alipaineen pumpun sammuttimelle silloin, kun ajonesto on päällä. Sellaisia on ollut ainakin - itsekin olen parissa W124:ssä niitä tavannut.

Mihin muuten se menee se letku, jonka toinen pää on irti? Siihen syöttöpumpun päälle, kuten Siekkinen edellä kuvailee vai?

Mulla muuten on jostain jäänyt käteen sellainen W124- dieselmoottorien alipainekaavioita sisältävä tiedosto. Voin lähettää sen vaikka sähköpostiin, jos arvelet sellaisesta olevan hyötyä.

Ja sitten lukoista. Jos luet tän linkin keskustelusta toiseksi ja kolmanneksi alimmaiset viestit, niin siinä on neuvoja, miten ne lukkopatruunat saa pois. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 84&start=0

Ja sitten kun se lukkosylinteri (tai lukkopatruuna, kummaksi sitä nyt sitten tykkääkin nimittää) on pois, niin sen voi puhdistaa ja katsoa, miten haitat liikkuvat ja miten niiden jouset toimivat. Niin kauan, kun avain on patruunan sisällä, haitat pysyvät nipussa - kun avaimen ottaa pois, niin haitat pääsevät vapaasti putoilemaan. Tässä yhteydessä voi vaikka hieman viilata pois sellaisesta haitasta, joka jää koholle silloin, kun avain on sylinterin sisällä. Sillä sen saanee ainakin liikkumaan molempiin suuntiin.

Jos keskuslukko ei siltikään toimi normaalisti, niin voisi olettaa, että vikaa on joko siinä sylinteriyksikössä, joka sekä avaa ja sulkee etuoven lukon että samalla sähköisesti tunnistaa, onko ovi lukossa vai avattu. Molemmissa etuovissa on samanlainen. Tai sitten vikaa olisi sähköisessä yhteydessä sylinteriyksikön ja ali-/ylipainepumpun välillä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Nozki kirjoitti:Moro,

tuosta alipaineletkujutusta ensin. Katselin, että mun -94 E300 Turbodieselissä ei ole tuommoista kuvassasi punaisella ympyröityä möykkyä ollenkaan. Voisko se olla jonkun käytöstä poistetun ajonestolaitteen venttiili? Siis sellainen, joka ohjaa moottorin alipaineen pumpun sammuttimelle silloin, kun ajonesto on päällä. Sellaisia on ollut ainakin - itsekin olen parissa W124:ssä niitä tavannut.

Mihin muuten se menee se letku, jonka toinen pää on irti? Siihen syöttöpumpun päälle, kuten Siekkinen edellä kuvailee vai?

Mulla muuten on jostain jäänyt käteen sellainen W124- dieselmoottorien alipainekaavioita sisältävä tiedosto. Voin lähettää sen vaikka sähköpostiin, jos arvelet sellaisesta olevan hyötyä.

Ja sitten lukoista. Jos luet tän linkin keskustelusta toiseksi ja kolmanneksi alimmaiset viestit, niin siinä on neuvoja, miten ne lukkopatruunat saa pois. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 84&start=0

Ja sitten kun se lukkosylinteri (tai lukkopatruuna, kummaksi sitä nyt sitten tykkääkin nimittää) on pois, niin sen voi puhdistaa ja katsoa, miten haitat liikkuvat ja miten niiden jouset toimivat. Niin kauan, kun avain on patruunan sisällä, haitat pysyvät nipussa - kun avaimen ottaa pois, niin haitat pääsevät vapaasti putoilemaan. Tässä yhteydessä voi vaikka hieman viilata pois sellaisesta haitasta, joka jää koholle silloin, kun avain on sylinterin sisällä. Sillä sen saanee ainakin liikkumaan molempiin suuntiin.

Jos keskuslukko ei siltikään toimi normaalisti, niin voisi olettaa, että vikaa on joko siinä sylinteriyksikössä, joka sekä avaa ja sulkee etuoven lukon että samalla sähköisesti tunnistaa, onko ovi lukossa vai avattu. Molemmissa etuovissa on samanlainen. Tai sitten vikaa olisi sähköisessä yhteydessä sylinteriyksikön ja ali-/ylipainepumpun välillä.
kiitoksia hyvistä vinkeistä! Tänään kokeilin öljytä lukkoja ja kokeilin vara-avaimella mutta mitään muutosta ei tapahtunut. Kontista menee sekä kiinni että auki. Täytyy viikonloppuna kokeilla Nozkin vinkkejä. Tosiaan välillä kun kuskinovessa rämppäät sitä avainta ja sitten se yhtäkkiä kääntyykin sinne "aukipäin" ni lukossa rusahtaa...
vaikka voimalla en ole väätänyt... noh viikonloppuna selviää
-s124 300tdt -92
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

noniin! Tänään käytin lukot irti ovista ja kuskin puolen lukko toimii nyt normaalisti molempiin suuntiin! Apukuskin lukkopatruuna oli jostain syystä halki n. 2cm matkalta ja uskon siinä olevan se vika kun ei käänny yhtään kiinnipäin. Mutta eipä tuo nyt nii haittaa saa olla tuollein! Eli nyt ovet saa normaalisti kiinni ja auki kuskin ovesta sekä takaontista, apukuskin ovesta vain auki. Ja hommaan taisi mennä kokonaiset 10min? :)

Isot kiitokset vinkeistä!
-s124 300tdt -92
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

nonniii sitte seuraavaa ongelmaa kehiin. Jos ajaa vähänkin vauhdikkaammin ja kääntää niin oikealla etupäässä kuuluu paukahus. Tuntuu että taitaa tehdä vasemmalle kääntäessä enemminkin sitä kuin taas oikeallle kääntäessä. Ja hiekkatiellä myös kuuluu aika ilkeää kolinaa tuolta oikean etupyörän luota. Pikasesti silmäilin ja tunnustelin ni ei väljiä tuntunut. mistä ettimään vikaa?
-s124 300tdt -92
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja johani »

Kallistuksenvakaajan puslat/ alapallonivel
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

johani kirjoitti:Kallistuksenvakaajan puslat/ alapallonivel
Selvä peli. Vois samantien vaihtaa sekä puslat että alapallonivelen kun ei näytä kalliita olevan. Vai onko motonetin kama ihan ok? onko mitään huomioitavaa noita vaihdettaessa?
-s124 300tdt -92
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja johani »

puslia vaihtaessa keula ei saa olla kallellaan ja alapallonivelessä lovi mikä pitää olla tiettyyn suuntaan. Saattaa myös olla tosi tiukassa ja useat vaihdattavat mielummin ku ite vaihtavat, se jousi ku on niinku ladattu patruuna ku se ampuu sieltä.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Nozki »

... ja monesti on täältä saanut lukea kommenttia siitä, että muut kuin alkuperäiset alapallonivelet eivät kestä käytössä kuin naurettavan vähän aikaa. Varmasti nuo väitteet johonkin oikeasti perustuvatkin. Samoin totta on se, että tarvikkeena voi hyvällä tuurilla saada hyvän ja huonommalla sitten todella luokattoman huonon osan. Myös Motonet myy eri valmistajien tekemiä niveliä, joten se, että on joskus saanut sieltä hyvän tai huonon, ei välttämättä tarkoita, että seuraava olisi samanlainen.

Itse olen sen verran varautunut tämän asian kanssa, että laittaisin alkuperäiset alapallot, jos niitä olisin vaihtamassa. En sitten tiedä, miten järkevä ratkaisu se on, mutta eivätpä nekään vakioalustaiseen S124:ään varsin paljoa taida maksaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

motonetistä saksalaisvalmisteinen TRW pallonivel 17.90e ja kl:ltä alkuperäinen 30.60e. Eikös tuo TRW ole ihan hyvä merkki?
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Onhan se hyvä merkki.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja johani »

en jaksanu uutta topicia tehrä nii aattelin kysyä että onko se peilinlämmittimen johto joka menee siihen peilin lasiin, ei taida näissä tummuvia peilejä olla ? ja mikä sitä ohjaa kun oli irrotettu se johto niin mietin että onko ohjaus jummannut että jatkuvasti on ollu päällä ?
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Nozki »

johani kirjoitti:en jaksanu uutta topicia tehrä nii aattelin kysyä että onko se peilinlämmittimen johto joka menee siihen peilin lasiin, ei taida näissä tummuvia peilejä olla ? ja mikä sitä ohjaa kun oli irrotettu se johto niin mietin että onko ohjaus jummannut että jatkuvasti on ollu päällä ?
Joo, lämmittimen piuha. Käsittääkseni niin, että peilissä itsessään on sellainen lämpötilaan reagoiva elementti, joka laittaa lämmityksen päälle, kun on riittävän kylmä ulkoilma. Eli jos en nyt ihan ole väärässä, niin aina auton käydessä pitäisi tulla jännite siihen peilin liittimelle, ja peilin lasielementissä on sitten itsessään systeemi, joka tarvittaessa tuuppaa lämmityksen päälle.

Se ei ole mitenkään tekemisissä esim. takalasinlämmittimen kanssa, kuten monissa muissa autoissa on.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

tänää sitte rupes kuskin puolen takapyörästä kuulumaan hirveää vinkumista. Ääni tulee käsijarrusysteemistä/rummusta. Sen tarkemmin en päässy kahtomaa ku levy ei lähe irti... millä helvetillä se on kiinni? säädin niitä käkkärin kenkiäki siinä toivossa että siellä olisi rummussa olake joka estäisi levyn liikkumisen, mutta levy ei liiku milliäkää minnekkää suuntaan vaikka kengät löysimmillään....
-s124 300tdt -92
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Eikös 124:n jarrulevyissä ole jo se kiinnitys"pultti"? Eli pienen pieni, kuusiokolokantainen ruuvinnypykkä pyöränpulttien reikien välissä. Lienet sen huomannut...? Sitten se kait ei ole kuin vasaraa sille levylle, jos kerta seisontajarrun kamat ei jumita. Ruoste piti tuossa alkukeväästä aika topakasti kiinni 123:n takalevyjä, kun niitä piti vaihdella. :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Vai onko laakeri joka pitää ääntä
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Pakardinen kirjoitti:Eikös 124:n jarrulevyissä ole jo se kiinnitys"pultti"? Eli pienen pieni, kuusiokolokantainen ruuvinnypykkä pyöränpulttien reikien välissä. Lienet sen huomannut...? Sitten se kait ei ole kuin vasaraa sille levylle, jos kerta seisontajarrun kamat ei jumita. Ruoste piti tuossa alkukeväästä aika topakasti kiinni 123:n takalevyjä, kun niitä piti vaihdella. :)
Juu kyllä minä senki irroitin... Meneekö tuo levy kuinka herkästi pilalle jos kumivasaralla hakkais?
Vai onko laakeri joka pitää ääntä
Kyllä se on se käppäri sydeemi mikä pitää äänen kun säädin jarrukenkien yläpäätä siitä "ruuvvista" niin ääni vaimeni/koveni riippu kumpaan suuntaan pyöritteli
-s124 300tdt -92
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mgo- kirjoitti:Meneekö tuo levy kuinka herkästi pilalle jos kumivasaralla hakkais?
Eipä sen kumimoskasta pitäs olla millänsäkään, tietysti mitä ohuemmaksi kulunut, niin sitä herkempihän se on taipumaan. Ihan rautaisellakin vasaralla saapi jonniinverran pieksää, että se pipiä saa. Ei nyt tietysti siihen "jarrupintaan" kannata ihan ensimmäisenä olla lekalla lyömässä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Rautavasaralla vaan kovaa iskua siihen rumpuosaan sivulta päin vähän joka puolelta niin kyllä se siitä irtoaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin