Olisiko kokemuksia / vinkkejä mistä päin lähtisin otsikon mukaista 'vikaa' paikallistamaan?
Auto on siis 350 SLC -75. Kylmänä käynnistettäessä tunkee puhaltimen suuttimista voimakas bensan haju hyttiin. Auton ulkopuolella ei haise, ei myöskään konehuoneessa. Haju tulee ainoastaan puhaltimen puhaltaessa kylmää ilmaa, mutta jos kääntää puhaltamaan lämmintä niin haju lakkaa. Myös koneen lämmettyä haju lakkaa.
En ole myöskään huomannut, että auto tiputtaisi bensaa tallin lattialle mistään "väärästä" paikasta.
(Kylmänä jättää kyllä aika paljon benziiniä polttamatta kun katsoo mitä pakoputkenpäistä roiskuu... )
Mulla haisi tuo 300E aikoinaan bensalle kylmänä. Vika löytyi yhden ruiskusuuttimen tuloputken juuresta. Mutteria tiukemmalle niin herkesi vuotamasta.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
No juu, ilmanputsari irti ja löytyihän se vika suoraan "tiskiltä". Huohotinletkun ja ilmanputsarin välinen liitos falskaa aika iloisesti. Letkunkiristin päälle, ni eiköhän se sillä...
Mulla on 350SL:n (-72) juuri täsmälleen samat oireet.
Jättää tosi paljon polttamatta, pakarin kohdalta maa aivan kosteana. Paikallinen Bosch huolto sanoi, että ei kannata koskea D-Jetroniciin kun kerta pelaa. Eli ei kai auta kuin kärsiä lompakossa reilumpi bensan tarve. Vai onko vinkkejä, miten voisi säätää?
Tyhjäkäynti on nyt niin säädetty, että kylmänä on reilut 1000 rpm, mutta lämpinä hädin tuskin pysyy käynnissä...
D-jetronicin letkunpätkät kannattaa tosiaan tarkistaa säännöllisesti. Vähintään talviseisonnan jälkeen, ja aina jos tuntuu bensanhajua. Bensasuihku kuumassa konehuoneessa voi saada paljon aikaan...
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Matti R kirjoitti:D-jetronicin letkunpätkät kannattaa tosiaan tarkistaa säännöllisesti. Vähintään talviseisonnan jälkeen, ja aina jos tuntuu bensanhajua. Bensasuihku kuumassa konehuoneessa voi saada paljon aikaan...
Juhannusreissun jälkeen ajoin tänään ekan kerran ja taas sama juttu
- ajon jälkeen fikkarin kanssa syynäämällä löytyi vuotokohta juuri tuollaisen letkun pätkän toisesta päästä.
Huomenna taas putsarin kotelo irti ja lisätutkimuksia, kiristyksiä / korjauksia.... ettei tulevaisuudessa leimahda
Kaikki letkunkiristimet kiristetty. Letkut ehjiä, mutta kiristysvaraa löytyi yli puolesta ja se pahin vuotokohta oli tosissaan kastellut alleen... huh!
- näiden kanssa sietää olla tosissaan
Ei se märkä siellä pakoputken päässä ole suinkaan pottoainetta vaan
tiivistynyttä vesihöyryä eli vettä. Se on aikamoinen ilmamäärä mitä kulkee moottorin läpi. Jos se olisi polttoainetta niin taitaisi olla paljon muitakin oireita.