Vaihto ML:stä CLK:n

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
impi80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 20.03.2012 17:07
Paikkakunta: Hollola

Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja impi80 »

Elikkä itsellä ML 270 CDI -00 ajettu: n.347tkm
Juuri katsastettu moitteetta.
Ei mtn vikoja
Mutta kun tekisi mieli vaihtaa clk cabrioon.
Onko mtn "järkeä"?
Kyseinen clk olisi vm.99-00 ja 230 tai 320

Kiitos.

T: Ari
McKorhone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:17

Re: Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja McKorhone »

Sunnuntaina kun avasin CLK:n katon 1. kertaa tänä vuonna ja kruisailin hesan keskustassa auringon häikäistessä yläviistosta olin taas helevetin iloinen etten ostanut mitään v*tun 'järkiautoa' vaan avo CLK:n :mrgreen: Kesä tulossa, jessss! No toisaalta, nyt kun tossa on maakaasulaitteet niin sehän on jo lähes 'järkiauto' :shock:

Hommaa se avo :D
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Re: Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Joo, teet niin miltä itsestä tuntuu =) Jos avoautoa halajat niin anna mennä vaan :thumbup:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
impi80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 20.03.2012 17:07
Paikkakunta: Hollola

Re: Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja impi80 »

Mitenkäs nuo moottorit: 200 ja 230. Onko kestävyys eroja paljonkin tai jotain muuta merkille pistettävää?
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja sportsman »

CLK cabrioon sopivat minusta ne niihin saatavilla olleet moottorit. Sinun on itse ratkaistava mikä niistä on sinulle sopivin . Suomessa ei moottorin teholla varsinkaan carbiossa ole niin suurta merkitystä. Ihan perus 200 bensamoottorillakin pärjää loistavasti. Toiselle taas 430 on ainoa sopiva.
Huomio kuitenkin että cabriossa pitää olla nahkapenkit , ei avokaton takia vaan minusta ne kuuluu cabrion tyyliin.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja RH »

sportsman kirjoitti: Ihan perus 200 bensamoottorillakin pärjää loistavasti. Toiselle taas 430 on ainoa sopiva.
Huomio kuitenkin että cabriossa pitää olla nahkapenkit , ei avokaton takia vaan minusta ne kuuluu cabrion tyyliin.
Näin on. Ja sitten siinä pitää tyylin vuoksi olla myös se veekasi :thumbup: :clap: :wink: .
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Jos valintaa joutuisi tekemään moottorin ja lumppukaton välillä, ei olisi epäselvää.....430.

Itseasiassa en turhempaa tiedä kuin avoauto....kattoluukkuakaan en koskaan pidä auki...johtuuko siitä että en tupakoi?

.
Mitä aloittajan kysymään.....ehdottomasti SLK tai sitten ML jatkaa vaan.

E: ja itse pidän sen suojaliukukannen aina kiinni ettei saatanan aurinko häikäise yläviistosta.... :D
.
Opel, "weird lieben autos"....
McKorhone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:17

Re: Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja McKorhone »

Joo avoauto ei kaikille sovi :D Jos pitäisi valita 430:n ja rättikaton välillä niin valinta olisi selvä, ai mutta niinhän se jo onkin :D
Katto auki, kesä tuloo!
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Itse asiassa CLK -cabrio on varsin onnistunut kokonaisuus mersuksi . Autoa voi helposti käyttää koko vuoden ja takapenkille myös mahtuu 2 ihmistä.
Lopetin aikoinaan prätkätouhun kun en jaksanut kokoajan pukea ja riisua varusteita . Lisäksi tenavien mukaan ottaminen oli hankalaa. CLK cabriossa pääsee koko perhe nautiskelemaan . Hyvä fiilis kun avaa katon työhön mennessä tai kotimatkalla.
Tuo rättikattoisuus ei todellisuudessa häiritse mitenkään, mutta onhan se taksimersuihin tottuneille hieman hämmentävää ja tällöin tietysti sen täytyy myös huonoa :)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
McKorhone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:17

Re: Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja McKorhone »

^Aika sama meininki! Moottoripyöräilyn loputtua 'pakottavista' syistä tuli avoauton hankita kurantiksi. CLK:n etuja olivat juurikin tuo nelipaikkaisuus perheelliselle ja ympärivuotisen käytön mahdollisuus/helppous.

Mutta ehdottomasti pitää käydä koeajolla katto auki, mieluusti kauniina päivänä niin huomaa aika nopeasti onko avoauto sinun juttusi :D

OT: Oma CLK meni juuri leimasta läpi ilman ensimmästäkään huomautusta, juhuu :clap:
impi80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 20.03.2012 17:07
Paikkakunta: Hollola

Re: Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja impi80 »

ML sit vaihtu CLK:n ei kylläkään avoon mutta coupeen. Sen verran joutuu olemaan paikalliseen liikkeeseen yhteydessä koska pari muuttujaa ilmentynyt.

-Kuskin sähköpenkki jumii, tai siis ainoastaan etäisyys. Ekaks ei halunnu mennä taaksepäin mutta nyt ei sit liiku eteenpäin.
-Apparin peili säätyy muuten hyvin mutta kun laittaa pakin päälle niin kääntyy täysin alas mutta eipä nouse enää kun lähtee eteenpäin.
-Tyhjäkäynti välillä hieman levoton, ei kumminkaan älytön soutaminen koska kiekkaviisariin ei vaikuta. Kuulemma vika saattaisi olla ilmamassamittarissa.

Ja autohan on 430 Sport -99/00 (huoltokirjassa ekat leimat italiassa)

En sit tiiä onko facelift vai mikä kun myös peileissä vilkut.

Kuvat: http://s191.photobucket.com/albums/z224/impi80/CLK/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mielenkiinnosta haluttaisi tietää mikä seikka vaikutti kuitenkin umpikattoisen hankintaan....?

Oliko kone kuitenkin koeajolla se juttu ?
Kävitkö lakanakattoista ajamassa ?

Jne.

.
Opel, "weird lieben autos"....
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Vaihto ML:stä CLK:n

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Tuo apapparin puolen pelien palautuminen takaisin kestää meidän clk:ssa ainakin hetken siis kun on laittanut d:n päälle.
Tosin voihan siinä olla myös mekanismissa vikaa . Tuleeko mitään ääntä pelistä kun siirrät P:lta D:lle ?

Penkki ongelmaa todennäköisesti johtuu siirtomoottorin/hammaspyörien ongelmasta ? Vai joko selvitit vian ?

Tyhjäkäynti vika tulee joko tulpista , ilmamassamittarista tai tulpanjohdoista .
(katso pimeällä konehuoneeseen näkyykö tulpanjohdoissa läpilyönteja kun kone käy ).
Koska on viimeksi mitattu päästöt ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vastaa Viestiin