W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen. Ny käy.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen. Ny käy.

Viesti Kirjoittaja TTRa »

Noniin elikkäs otsikon mukainen varmari turbo riisseli merssu käy rynkyttäen ja pitää toki samalla naputusta, oireet katoaa kun kierrokset nousee abaut 1500rpm, tai jos painaa nopiaa kaasua, myös silloin naputus katoaa kun egr:än aukaisee kokonaan mutta silloin käynti muutoin muuttu huonommaksi. Autosta oli egr tulpattu mutta poistin tulppauksen ja samalla polttoainepuolen imuvuodot korjattu, suutin remppa tehty kahteen kertaan koska ekat mate in intia by bosch kärjet ei toiminu... Sen verran muista vioista että varvikello ei toimi ja YJ-reletta oli joku etellisistä omistajista roplannu rikki asti ja samaten KD/ilmastoinnin releen kimppuun oli hyökätty, voisko nuo Releet vaikuttaa tuohon käyntiin noin paljon ? :shock:

Lisäystä. Kylmänä käy starttauksen jälkee noin 20sek ihmeen hyvin ja jos menee painamaan kaasua niin heti alkaa käymään huonommin ja rynkytys alkoo, ja samaten saa soppaa aivan liikaa eli savuttaa.

Eli mersu oli
w124 e300TDT -93 automaatti ja ilmastoitu
Viimeksi muokannut TTRa, Ti 15.05.2012 17:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ainakin tuo yj-rele vaikutta käyntiin jos on vielä sellaisessa kunnossa ,että nastat voi tinata uudelleen niin kannattaa koittaa.
Eipä tuo uusikaan maksa pajoa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tyhjäkäyntirele?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja TTRa »

YJ-relettä oli kokeillu joku korjata ja siinä on sellainen muovikotelon sisällä komborele joka oli särjetty auki, vissii tarvikemallin rele oli tuo mikä autosta löyty. Kokeiltiin tuossa toisesta rikkinäisestä autosta relettä mutta ei ollu vaikutusta asiaan, tuo vaihtorele oli mb oma ja piti sekin avata ja oli täynnä kylmäjuotoksia mutta uudelleen juottaminen ei auttanu.
JarkkoN kirjoitti:Tyhjäkäyntirele?
Missäs tämä tyhjäkäyntirele sijaittee ?
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Muistaakseni tyhjäkäyntirele on akun takana ja kyljessä lienee merkintä ELR.
Minulla oli joskus käytetty rele varaosana, mutta saatoin antaa sen auton mukana.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja TTRa »

Akun takana ei ole muutakuin tuo YJ ja KD/Klimate rele. Tuon Ilmastointi/Kickdown releen kun pisti takasi jälkiasennetun kytkentäreleen tilalle joka oli hyppylangoilla kiinni niin ilmastointikin lakkasi toimimasta eli sähköö ei mee jokapaikkaan, ja kd ei ole toiminut kertaakaan kunnolla.
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja TTRa »

Noniin asia etenee sen verran että kampuran asentotunnistin on sökö, ei ainaskaan antanu mitään arvoo pihalle käynnissä ollessa eikä vaikuttanu käyntiin kun anturin piuha oli irti.

Jos jollakin löytyy kyseinen anturi niin saa kaupata lähialueelta eli pohjois-satakunta,pirkanmaa,eteläpohjanmaan seudulta. Tälläi viikonloppuna huono ostaa uutta varaosaa.
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja apg »

TTRa kirjoitti:Noniin asia etenee sen verran että kampuran asentotunnistin on sökö, ei ainaskaan antanu mitään arvoo pihalle käynnissä ollessa eikä vaikuttanu käyntiin kun anturin piuha oli irti.
no ei varmasti vaikuttanu käyntiin koska kyseessä oli kierroslukumittarin anturi :D
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

EPC:sta voi katsoa releen sijainnin, jos tietää, mistä autosta on kyse.

Tämä taitaa olla sellainen auto, jossa rele on relelaatikossa sulakkeiden takana.
Varaosanumero on A 007 545 96 32 eikä minulla ole enää tätä osaa.

Esim. Ebay:
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-W1 ... 0844397111" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja TTRa »

apg kirjoitti:
TTRa kirjoitti:Noniin asia etenee sen verran että kampuran asentotunnistin on sökö, ei ainaskaan antanu mitään arvoo pihalle käynnissä ollessa eikä vaikuttanu käyntiin kun anturin piuha oli irti.
no ei varmasti vaikuttanu käyntiin koska kyseessä oli kierroslukumittarin anturi :D
Mistä tuo ruiskunohjainboxi tietää että missä asennossa kampura on, kerran ku tuossa on tuo sähköohjattu rivipumppu. :shock:
JarkkoN kirjoitti:EPC:sta voi katsoa releen sijainnin, jos tietää, mistä autosta on kyse.

Tämä taitaa olla sellainen auto, jossa rele on relelaatikossa sulakkeiden takana.
Varaosanumero on A 007 545 96 32 eikä minulla ole enää tätä osaa.

Esim. Ebay:
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-W1 ... 0844397111" onclick="window.open(this.href);return false;
No eihän sitä sielläkään ollu eikä edes tyhjää paikkaakaan sille... :wtf:
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos tuo auto om OM603a-moottorilla eli 300 TDT, niin eikös se pumppu ole mekaanisesti ohjattu?
Vasta väyrysiin kai tuli sähköinen ohjaus.

Tyhjäkäynti on sähköisesti säädelty sillä ELR-releellä. Saksalaisten lähteiden mukaan ELR on
akun takana. EPC-kuvan mukaan akun takana olisi ELR, ylijännitesuojarele ja ilmastointi/kick-down-rele.

Näet itse paremmin, kun tiedät valmistusnumeron:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;

Olisiko joku nypännyt ELR:n pois?

Nuo ELR-ongelmat ja kierroslukumittarin ongelmat näyttäisivät usein esiintyvän yhdessä keskustelupalstoilla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja TTRa »

Sepä tuossa on jämerää kun tuossa autossa ei ole ylimääräisiä nastoitettuja releen paikkoja. no mekaaninen pumppu toi on mutta 2-johtosarjaa menee pumpulle(päälle ja takakanteen) ja lisäksi kylkeen menee 3 alipaineletkua johki murkulaan.
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Väyrystenkään pumppu ei ole kiinnostunut kampiakselin asennosta. Siellä on jakoketju, joka määrää ruiskutushetken yhdessä mekaanisen ennakonsäätimen kanssa. Sähköosat on siellä vain rajoittamassa/annostelemassa syötön määrää.

Jos tässä 300 tdt autossa löytyy ruiskutuspumpun perästä pyöreä muovinen rasia, jonka ylälaitaan menee 2 napainen sähköjohto, se tarkoittaa että ELR rele löytyy jostakin (tai on joskus ainakin löytynyt) ja se säätelee tuon pyöreän rasian avulla tyhjäkäyntiä. Vika on siinä, jos tyhjäkäyntikierrosluku on selvästi alle 750 rpm. Niin ja 99,9% todennäköisyydellä se löytyy koska autossa on ilmastointi. Kokeile vaikuttaako tyhjökäynnin rpm arvoon kun nappaat tuon johdon irti moottorin käydessä, jos vaikuttaa niin ELR toimii oikein, mutta moottori ei vain "jaksa" käydä 750 rpm kierroksella. Sama jos nappaa sen kierroslukuanturin pois niin tyhjäkäynti tipahtaa pois kun ELR ei sitä säädä ilman anturisignaalia.

Tosin minun korvaan kuulostaa se "naputus" siltä, että jokin venttiili siellä vaivaa ja 1 sylinteri ei syty kunnolla, jolloin se myös täristää samaan tyyliin kuin olisi 1 hehku rikki.

Kyljessä olevat alipaineletkut liittyvät automaattilaatikon ohjastamiseen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos öljynpainemittari humppaa tyhjäkäynnillä ykköspytyn tahdissa, niin todennäköisin vika on
kannentiivisteen vuoto. Se on yleensä ykköspytyn kohdalla. Öljynpaine laskee paikallisesti sen
verran, että venttiilinnostajat alkavat pitää naputusta. Puristuspaine laskee niin, että ykköspytty
ei polta kunnolla tyhjäkäynnillä.

Kannattaa silti katsoa se tyhjäkäynnin säätö ensin kuntoon.

Se ELR on kaikissa tuonikäisissä kuusisylinterisissä ja muissakin, kun autossa on automaatti ja ilmastointi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

JarkkoN kirjoitti:Se ELR on kaikissa tuonikäisissä kuusisylinterisissä ja muissakin, kun autossa on automaatti ja ilmastointi.
... ja ainakin omassa -94 E300 Turbodieselissä sen ohjausboksi on siellä akun takana. Samannäköinen kuin ABS:n ohjausyksikkö, eli ei mikään tavallisen releen näköinen juttu. Taannoin oli muuten puhetta Timo L:n hankkimasta -93 E300 Turbodiesel 4-Matic -farmarista, jossa ELR:n boksi oli samalla tavalla kuin tuossa omassa autossanikin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Vuosimallissa 1994 eli 7/1993 jälkeen tehdyissä saattaa olla erinäköinen laatikko tuolla ELR:lla. Timolla on 1994-malli.

Aja auto lämpimäksi ja jätä tyhjäkäynnille. Kierrokset pitäisi olla noin 650 rpm. Kytke sitten kuormaa (valot, ilmastointi, lämmittimet).
Jos tyhjäkäynti putoaa, mutta nousee heti takaisin 650 rpm:in, ELR toimii.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja TTRa »

Mittarin mukaan öljynpaineet ei heilu tyhjäkäynnillä, ja releistä sen verran että akun takana on vain ilmastoinnin/KD rele, ylijänniterele, ruiskunohjausboxi, ja joku toinen isompi ohjausboxi, en ole kerinny tarkastamaan numeron perusteella että mikä purkki on. vaihteen pistää päälle lisälaitteet päällä ollessa niin käynti hiukan hidastuu, sen 2 napasen pistokkeen kun nyppää pumpun perästä pois niin tyhjäkäynti laskee hitusen.
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Merkillinen 300tdt kun siinä on ruiskunohjausboxi :D

ELR lukee siinä poxin, purkin,releen kyljessä, miksi sitä nyt kukin kutsuu. Siitä samasta läjästä löytyy myös ABS yksikkö.

ELR sulla kuitenkin toimii, joten unohdetaan se tällä erää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja TTRa »

Purkki mikä purkki, ELR:rrää ei lue missää boxissa :mrgreen:
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikä ole missään penkin alla tai mittariston takana...tai keskikonsolissa....tai no, eihän sen löytymisestä nyt kannata pakkomielletä tehdä :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja TTRa »

Nonniin, Kampuranasentotunnistin tuli tuossa pyhien aikaa vaihdettua ja tyhjäkäynti parani huomattavasti muttei kuiteskaan käy sillai kuin kuuluu ja ilmastointikin alkoi toimimaan niinku pitää, savutukseen tottakai se ei vaikuttanut, siinä sitten tuli samalla avattua venttiilikoppa ja tuli todettua että joskus joku on vaihtanu kettingin muttei muita hiluja, nokka-akselin ratas oli todella huono ja nokka-akseli oli noin 10astetta myöhäsellä ja samaten pumpun ajoitus oli sekasin.

Nyt tarttis tietoo että kun tuossa olis jakopään remppa edes niin saako tuota jakopään koteloa auki ilman sylinterinkannen irroitusta, onko jotaki ohjureita tms ? Ettei tarttis turhaa repia käikkia auki, toki kansipahvin vaihto ei pahaa tekisi noilla kilometreillä kun ei tiedä että onko ollu ikinä edes auki.
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

TTRa kirjoitti:Nonniin, Kampuranasentotunnistin tuli tuossa pyhien aikaa vaihdettua

Tyhmä kysymys mutta missäspäin mosaa tuo asentotunnistin oikein on?
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja TTRa »

Jari Ke kirjoitti:
TTRa kirjoitti:Nonniin, Kampuranasentotunnistin tuli tuossa pyhien aikaa vaihdettua

Tyhmä kysymys mutta missäspäin mosaa tuo asentotunnistin oikein on?
Tyhmiä kysymyksiä ei ole, tossa se oli turbiinikotelon vasemmassa alakulmassa yhdellä ruuvilla kiinni, muistaakseni 5mm kuusiokololla.
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Puhuu edelleen kierroslukumittarin anturista, joka mittaa vain moottorin pyörimisnopeutta, ei niinkään kampiakselin asentoa, kuten tuolla edellä jo koitettiin oikaista asiaa :D

Periaatteessa pikkupultit A ja B kun irroittaa niin koppa irtoaa eteenpäin vetämällä kun on aluksi purkanut siitä edestä miljoon aosaa ja pulttia pois. Sikäli turhaa touhua, että ainoa minkä edun sillä saat on uusien ketjunohjaimien mukanaa tuoma mielihyvä, ne eivät vaikuta yhtään mitään nokan tai pumpun ajoitukseen, ainostaan ehkä ketjun ääneen jos laahaimet on todella kuluneet.

Ketjupyörät saat vaihdettua lähes mitään purkamatta, nokan ketjupyörän ihan siitä ylhäältä, pumpun ketjupyörän (= ennakonsäädin!) alipainepumpun irroittamalla. Huom ! Kampikaselin hammaspyörät eivät ole irroitettavaissa, enkä ole niissä oikein mainittavaa kulumaa koskaan nähnytkään.

Sinuna nyt tarkistaisin onko ketju kulunut eli siis venynyt ja jos tai kun ei ole, niin laittaisin pumpun ennakon kohdilleen ja nokan oikeaan hampaaseen. Ei se niin helppoa muuten olekkaan kuin aluksi luulisi, eli on tainnut käydä vain fipa edellisen remontin tekijälle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja TTRa »

veskola kirjoitti:Puhuu edelleen kierroslukumittarin anturista, joka mittaa vain moottorin pyörimisnopeutta, ei niinkään kampiakselin asentoa, kuten tuolla edellä jo koitettiin oikaista asiaa :D
Haha :lol:

No tieretään että mistä puhutaan. Niin asiaan joo tosiaanki nokkakepin ratas oli todella huonossa kunnossa, ihan piikille kulunu, juuri ja juuri kettinki pysy päällä hyppäämättä ylitte... Kettinki on venunu vaikka on joskus vaihdettukkin. No en kehu omia taitoja ja enkä ny mikään ammattilainen ole mutta ei toi ole eka kone joka on työn alla. :shifty:
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Itse en kuitenkaan lähtisi sitä koppaa irrottamaan ilman, että samalla irrottaa kannen, koska sen kannen tiivisteen saaminen sen jälkeen tiiviiksi jakokopan yläreunaa vasten voi olla aika mahdotonta. Se saattaa jopa hajota se kannentiivisteen osa, joka kiertaa jakokopan ja sitten on pakko irrottaa myös kansi.

Ei muuta kun nokkaratas KL:stä uusi, sitten miltei ottaisin pumpun pois ja tarkistaisin sen rattaan ja ei kun asteet kohdilleen ja syötöt täysille...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja TTRa »

Joo ei siittä kopan tiivistämisesta kannen kohtaa tuu mitää tiivistemassojen kanssa, olis vaan ihan varmuuden vuoks hyvä nähdä kampuran päässä oleva ratas. Pumpun ratas oli ihan OK kuntone.
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen ?

Viesti Kirjoittaja TTRa »

Dodii, tännää tuli uuret jakokilkkeet :) , saas nähä että alkaako käymää paremmin uuden kettinkin myötä kun saa nokkakepin kohille ja samaten pumppn ajotus hakee kohille... 8)
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Avatar
TTRa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 17.10.2010 16:03

Re: W124 E300TDT -93 Käy rynkyttäen. Ny käy.

Viesti Kirjoittaja TTRa »

Khyyllä se sitte alko käymään nätimmin, ei tuuppaa käryä putkestä, rynkytys ja yskiminen katos, pieniä sivuääniä kuuluu vei käydessä mutta nytte jopa kehtaa autolla ajjaa :mrgreen:
Täytyy melkei käyttää mynä riisselillä tai tammer riisselillä säädättämässä pumppu kun näyttää iha hiukan tihtasevan pumpun kyljessä olevasta luukusta, joku vissii käyny roplaamassa :thumbdown:

Eli ongelma oli monien vikojen yhteissumma, polttoaineimuvuotoo, elr:rä ei saanu kierrostietoa rikkinäisen anturin takia, huonot suuttimet, jakoketju venunu kuralle jonka takia sitten nokka-akselin ajoitus oli pielessä.
S211 280 CDI Aut -08 :wtf:
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Vastaa Viestiin