Puhuu edelleen kierroslukumittarin anturista, joka mittaa vain moottorin pyörimisnopeutta, ei niinkään kampiakselin asentoa, kuten tuolla edellä jo koitettiin oikaista asiaa
Periaatteessa pikkupultit A ja B kun irroittaa niin koppa irtoaa eteenpäin vetämällä kun on aluksi purkanut siitä edestä miljoon aosaa ja pulttia pois. Sikäli turhaa touhua, että ainoa minkä edun sillä saat on uusien ketjunohjaimien mukanaa tuoma mielihyvä, ne eivät vaikuta yhtään mitään nokan tai pumpun ajoitukseen, ainostaan ehkä ketjun ääneen jos laahaimet on todella kuluneet.
Ketjupyörät saat vaihdettua lähes mitään purkamatta, nokan ketjupyörän ihan siitä ylhäältä, pumpun ketjupyörän (= ennakonsäädin!) alipainepumpun irroittamalla. Huom ! Kampikaselin hammaspyörät eivät ole irroitettavaissa, enkä ole niissä oikein mainittavaa kulumaa koskaan nähnytkään.
Sinuna nyt tarkistaisin onko ketju kulunut eli siis venynyt ja jos tai kun ei ole, niin laittaisin pumpun ennakon kohdilleen ja nokan oikeaan hampaaseen. Ei se niin helppoa muuten olekkaan kuin aluksi luulisi, eli on tainnut käydä vain fipa edellisen remontin tekijälle.