
Eikös vakioahdot ole näissä jotain 0,85-0,95 bar luokkaa??
Sekin vielä että jos nuo ahdot ny pitää paikkansa ni ihmettelen miksi vain ahtoja on nostettu muttei syöttöjä...

nyt kyllä meni vähä ohi toi hukkaportin testaaminen. ei vain nyt raksuta... mutta mistä voin vääntää ne paineet pienemmälle? ei oo vielä niin tarkkaa tullu tutkittua tuota peliä, vaikka varmasti syytä olisi kerta tämmösiä yllätyksiä löytyyveskola kirjoitti:Testaileppas toimiiko se hukkaportti ollenkaan, vai onko sen TeijoTuunaaja ruuvannut tappiinsa kiinni![]()
Kompurasta paineen säätimen avulla joku 1,6 Bar painetta kelloon niin pitäisi portin napsahtaa auki reippaasti.
Vääntele sitten ne paineet tosiaan maksimissaan sinne 0,9 Bar huitteille.
Joo ahtimesta näyttäis menevän ihan rautaputki hukkaportille. Tämä siis irti ahtimen päästä ja kompuralla painetta? Ruuvikin löytyi kellon päädystä täytyy nyt mennä kokeilemaan mitä tapahtuuveskola kirjoitti:Hukkaportin kellolle menee normaalisti letku imusarjasta tai mahdollisesti suoraan ahtimen kompurapesältä (en muista mistä). Se letku irti ja paineilmaa sinne kelloon.
Kellossa pitäisi olla ruuvi, joka lisää siellä sisällä olevan jousen esijännitystä, mikäli tuo ruuvi on kiristetty tappiinsa ei hukkaporttikaan oikein aukea. Siihen kelloon ja sen ruuviin ei saisi ollenkaan koskea, ellei ahdinta sitten laiteta pienempään moottoriin. Tuo 1,5Bar voisi olla ihan OK, jos moottori on joku 1,5 litrainen![]()
Ruuvi J ja letku K
[ http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/kkk_poikkileikkaus.jpg ]
mutta älä pistä sinne mitään 8 - 10 Bar painetta, sitä se kello ei kestä
Tuota portin aukeamista ei oikein näe millään, mutta uskoisin, että sen kyllä kuulee.
kyllä se mittari näytti -1bar kylmänä tyhjäkäynnillä. Lämpimänä tais olla tyyliin jotain 0,5bar miinuksella mutta kuitenkin nollan alapuolella. mittari näyttää siis myös miinukset ja plussat. onkohan tuo mittari sitten sekasin?veskola kirjoitti:Eli kellonkalvo on paskana -> portti ei toimi.
En nyt ymmärrä mitä tuo sinun miinus 1 bar tarkoittaamutta tyhjäkäynnillä paine on oltava 0 Bar, yhtään negatiivinen se ei voi dieselissä olla, tai sitten siellä on orava imusarjassa. Joko korkki kiinni tai sitten vaihdat sen painemittarin toimivaan malliin.
Pullon korkki vai mikä?Joko korkki kiinni
Se. Tuttu lausahdus muualta tältä foorumilta...Mgo- kirjoitti:Pullon korkki vai mikä?