W126 500SEL -82 Projekti..

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Ei mennyt RH:t taakse :thumbdown: hinkkaa sisälokariin. Takavanne on 10" et22. Spacerillä vois hieman fiksata, mutta vanne ja rengas tulee parisen senttiä ulos. Eikös se niin mennyt, että kulutuspinta pitää olla kaaren sisällä?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
giisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 15.06.2007 21:30
Paikkakunta: Kokkola

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja giisseli »

Katos, pienestä täytyy olla kiinni ku mulla pyörii 10x17" Et17 takana, renkaina 275/40. Vanne ja rengas jää täysin kaaren sisälle, sormi mahtuu vielä välihin, eikä oo mankeloitu.

Näinhän se yleisesti on, kulutuspinta pitää olla kaaren sisällä. Se, että saako vanne tulla ulos niin on vähä tulkinnanvarainen.
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

giisseli kirjoitti:Katos, pienestä täytyy olla kiinni ku mulla pyörii 10x17" Et17 takana, renkaina 275/40. Vanne ja rengas jää täysin kaaren sisälle, sormi mahtuu vielä välihin, eikä oo mankeloitu.

Näinhän se yleisesti on, kulutuspinta pitää olla kaaren sisällä. Se, että saako vanne tulla ulos niin on vähä tulkinnanvarainen.
Niimpä juuri. Itellä osuu vanne sinne sisälokarin taakse. 10" vanteessa on 235/40 kumi ja kulutuspinta jaa pari senttiä kaaren sisälle. Pitää hakea vaikkapa bilteemasta 2mm spacerit ja katsoa sitten miten onnistuu.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja nj^ »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuommosen keskustelun tossa viimesyksynä kävin trafin kanssa :D
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Dodiin 8mm spacerit auttoi hieman. Tiukoilla se siellä on, mutta saapi ehkä olla :)
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
giisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 15.06.2007 21:30
Paikkakunta: Kokkola

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja giisseli »

Eiköhän se sielä pyöri nyt ja eikös se sisälokari oo kuprulla sisällepäin, että ku laskee painon vanteelle niin tilanne paranee.
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Kyllä se kulutuspinta jää juuri sisäpuolelle :thumbup:

Kuva
Kuva
Kuva
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

V-loppuna sain projektia hieman edistettyä taas. Takasuojiin sain pohjat tehtyä ja vedin kiiltävän mustan (RAL9005). Mustan oli pakko vetää, että sai nähdä minkälaiset pohjat tuli tehtyä. Nyt vain korjamaan pieniä virheitä suojista. Katon anteeni reikäki on peitetty ja katon pohjatyöt tehty. Takaovet ovat valmiina ja vielä etuovet olis kesken. Konepelti ja etusuojat puuttuu edelleen.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllähän nokkapeltejä löytyy, olikohan kaks sinistä ja yks hoppee :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Joo yhden nokkapellin löysin tästä "lähistöltä" (n.350km päästä)

Mites touhottaja tuo kattoluukku lähteepi irti? Ostin kattoluukun tiivisteen niin se ei passaa mitenkään. aivan liian paksu tiiviste? Autosta josta ostin nii oli kai joku -88?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

88 tiiviste ei varmaankaan käykkään koska on kaks toimisen luukun tiiviste ja sulla on luultavammin yksitoiminen luukku mikä menee vain taakse auki asentoon :wink: sulla pitäs olla luukun tiiviste neljä osanen, sellanen karva tiiviste sivuille ja kumi tiiviste etu-ja takapuolelle :wink:

tuosta ensin irti kun verhoilu pahvi on ensin otettu pois :wink:

Kuva
Kuva
Kuva
aja luukkua vähän taaksepäin ennen irrotusta, muutama sentti :idea: luukku sitten vaan nostetaan pois ulukopuolelta ja painaa äkkiseltään aika paljon :)
ps. mulla olis uuvet vanhan mallin luukun tiivisteet ja vaihan ne kaks toimisen luukun tiivisteeseen :thumbup:
mullon pelkkiä romuja vaan
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Villi veikkaus, mutta taitaa 88 vuotisessa olla kaksitoiminen luukku ja sitten vielä erilainen tiivistekin. Eli 85 ja vanhemmista löytynee sopivampi.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

vai hajit nokkapellin 350km päästä ja meille olis ollu sellasen 240km :think: noo olokoon :silent:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:vai hajit nokkapellin 350km päästä ja meille olis ollu sellasen 240km :think: noo olokoon :silent:
En ole vielä hakennut nokkapeltiä :thumbup:
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kirjotuksen tekstin väärin ymmärtäminen :oops:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:ps. mulla olis uuvet vanhan mallin luukun tiivisteet ja vaihan ne kaks toimisen luukun tiivisteeseen :thumbup:
Tuo kävis mulle, erittäin hyvin :)
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Nyt tuli otettua kattoluukku irti ja samalla repäsin kojetaulun irti. Ensviikolla pitäis "uusi" kojetaulu tulla. Lattiamatotkin olis matkahuollossa. Vielä pitäis ehtiä hyvänkuntoiset penkit :o
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Dodiin. Kuukaudeksi hävis inspiraatio, mutta nyt tuli taas innostusta. Osia taas hommattu hallin nurkka täyteen ja pohjatyöt sen vain jatkuu.

Yksi asia kummastuttaa vieläkin, ku alkaa peruttaan ja käyttää hieman jarrua nii renkaat nykii ku ne alkaa pyöriä. Luulin silloin, et se on kemppiperästä, mutta vielä jatkuu sama homma.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jumittasko männät satuloissa :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:jumittasko männät satuloissa :roll:
ehkä? vaihoin taakse kesäkumen niin se vain hallissa pyörii tyhjää.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
JTee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Ke 21.03.2012 20:27
Paikkakunta: Lapua

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja JTee »

Liian pitkät pyöränpultit?
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko väärän sortin vanteet, että ottas vanne satuloihin kiinni taikka liianpitkät pultit niinku jo JTee mainittikin :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
käivärä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 27.02.2008 20:23

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja käivärä »

Mites onko mesen loksuja löytynyt?
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko sulla ylimääräsenä loksut :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

käivärä kirjoitti:Mites onko mesen loksuja löytynyt?
On löytynyt. Purkaamolta löysin ja uskoisin, että vielä alkuperäisetkin!
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Pyöränpultit voipi olla liian pitkät ja sen takia pyörät nykivät. Mitkä olisivat sopivat pultit meseen? Laatikosta sen verran kuin viskasee pakin päälle nii se miettii jonkun verran ja nykäsee aika raakasti päälle. Kierrokset ovat tyhjäkäynnillä ovat aika kovat. Voisiko johtua siittä?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Ostin nahkajakkarat ja hain ne MH:sta niin huomasin hallilla, että ovat sähköiset. Onkohan miten vaikea toteuttaa semmoset toimimaan? tuossa omassa on manuaaliset. Tuskin maton alla ole tehtaan asennettuja liittimeitä?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tuskin. Mutta eihän ne tarvii kun sähöä. Ja maita. Ja säätimet. Eli pikku juttu... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Pakardinen kirjoitti:Tuskin. Mutta eihän ne tarvii kun sähöä. Ja maita. Ja säätimet. Eli pikku juttu... :)
mmmm pikku juttu :D No säätimet pitäis alkaa vissiin ensin mehtästään ja ja ja...
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
käivärä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 27.02.2008 20:23

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja käivärä »

Olikos teillä vielä ylimääränen kone?
Selviskö siitä onko se minkä kokone mylly?

Jos ei nii heitä joskus marmorille moottorin numero, niin selvitän.
Vastaa Viestiin