w 124 takapäähässäkkä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

w 124 takapäähässäkkä

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Olisko kellään laittaa kuvaa 124:n takaripustuksista-,ja samalla merkitä kuvaan se pusla mikä kolahtaa kun kaasulla pumppailee ajossa.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Periaattessa mikä tahansanäistä neljästä...?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mutta todennäköisesti ne etummaiset
Joku mersupurkaamo??
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

agip kirjoitti:Mutta todennäköisesti ne etummaiset
Just, meiltäkin viimeksi justiin etummainen kuskin puolelta. Ääni oli kyllä todella paha, melkein pelkäsi jotain vakavampaa :wink:
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

No juu. Ne etummeisethan sieltä ensinnä taitaa alkaa kolisemaan. Puslien vaihtaminen oli sinänsä melko helppoa, paitsi että ois pitänu laittaa väliin kosolti enemmän silikoonia. Uudet puslat ei nimittäin painunu millään iha pohjaan asti eivätkä oo painunu vieläkään vaik on apaut 40tkm ajettu puslien vaihon jälkeen. Eipä tuo oo menoa haitannu.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

tarkista

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

puslien kunto lienee helppo tarkistaa. Nehän ovat ns. hydrauliset, eli jos mössö on tullut ulos niin vaihtoon. Toiseksi puslan ja rungon välissä kuuluu olla rako. Jos pusla on selkeesti "pohjannut", niin siinä on jäljet. Jos se on loppu, niin vaihtaessa ja rynkyttäessä kuuluu pikemminkin matala jymähdys kuin kolina.

Vaihdoin itselleni molemmat etummaiset. Puslan paikalleen laitto on joskus tieteenlaji, jossa voi tapauksesta riippuen olla nopeus valttia, eli pusla täytyy saada painettua nopeasti paikalleen, tai se jää "välille". Itse käytin pystymallin hydraulinostinta, jolla pumppaamalla sai sen pohjaan saakka.

P.S. Mistä noita hienoja purkukuvia vois saada kopsattua??
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Vastaa Viestiin