w 124 takapäähässäkkä
w 124 takapäähässäkkä
Olisko kellään laittaa kuvaa 124:n takaripustuksista-,ja samalla merkitä kuvaan se pusla mikä kolahtaa kun kaasulla pumppailee ajossa.
Periaattessa mikä tahansanäistä neljästä...?
No juu. Ne etummeisethan sieltä ensinnä taitaa alkaa kolisemaan. Puslien vaihtaminen oli sinänsä melko helppoa, paitsi että ois pitänu laittaa väliin kosolti enemmän silikoonia. Uudet puslat ei nimittäin painunu millään iha pohjaan asti eivätkä oo painunu vieläkään vaik on apaut 40tkm ajettu puslien vaihon jälkeen. Eipä tuo oo menoa haitannu.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
tarkista
puslien kunto lienee helppo tarkistaa. Nehän ovat ns. hydrauliset, eli jos mössö on tullut ulos niin vaihtoon. Toiseksi puslan ja rungon välissä kuuluu olla rako. Jos pusla on selkeesti "pohjannut", niin siinä on jäljet. Jos se on loppu, niin vaihtaessa ja rynkyttäessä kuuluu pikemminkin matala jymähdys kuin kolina.
Vaihdoin itselleni molemmat etummaiset. Puslan paikalleen laitto on joskus tieteenlaji, jossa voi tapauksesta riippuen olla nopeus valttia, eli pusla täytyy saada painettua nopeasti paikalleen, tai se jää "välille". Itse käytin pystymallin hydraulinostinta, jolla pumppaamalla sai sen pohjaan saakka.
P.S. Mistä noita hienoja purkukuvia vois saada kopsattua??
Vaihdoin itselleni molemmat etummaiset. Puslan paikalleen laitto on joskus tieteenlaji, jossa voi tapauksesta riippuen olla nopeus valttia, eli pusla täytyy saada painettua nopeasti paikalleen, tai se jää "välille". Itse käytin pystymallin hydraulinostinta, jolla pumppaamalla sai sen pohjaan saakka.
P.S. Mistä noita hienoja purkukuvia vois saada kopsattua??
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05