W124:sen rakentamista/virittämistä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oliko tämä sedan vai farkku ? Farkussa ei sovi iskarit edes alapäätä mulkkaamalla, ne on liian pitkät ja sitten varsinkin kun on madallettu auto. Iskarin yläpäätä pitäisi semmonen 6-10 cm nostaa ylemmäs.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Terho P kirjoitti:pitää mulkata niitä iskarin kiinnikekohtia jos meinaat tavis iskarit laitella mun muistaakseni. paa lähelle alkuperästä väriä niin ei voi pahasti mennä pieleen tai siitä jotenkin pikkusen taittaen,istuu siten sisäosien yms värityksien kans edes jotenkuten,näyttää kamalalta jos sininen sisusta ja siniset ikkunat ja auton väri on keltainen :wtf: Btw: Lammimmaas oli jo ekat kahinat eilen :wink: ite olin vain yleisössä kun ei ole varaa rikkoa romuja ja aika ei parane tuosta ellei tee jotain muutoksia enempä mitä on tullu tehtyä :roll:

pirhanan kuvat ei meinaa tosiaan aueta niin en oikeen saanu selville että millanen väritys tässä on nyt päällä ja ei tiä sanoo oikeen mikä siihen sopisi :? alfan azzurro nuvola jos en väärin muista istuu w124 selkään oikeinkin hienosti jos semmosesta tykkää,farkussa tuskin toimii se väri ja vaatii maalariltakin pikkusen muutakin kuin suuria puheita :wink:

Nii kuulemma oli :D. en töitten takia keriinny lähtiä vaikka mielenkiintoa ois ollu mennä kattohon muitten aikoja. 3.8 ois tarkotus mennä koittaan jos saan auton nippuun..

Iskari on yhellä pultilla alapäässä kiinni. pituutta en osaa sanoa.

Sedanihan tää on tuos on kuva parinvuoden takaa.
Kuva
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Eli sedaniin sopii suoraa kaasuiskari tasonsäätö iskarin tilalle?
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Tasonsäätö vempulat lähtöö mäkeen. mikä ohjaustehostimen pumppu kannattas laittaa tuon tandempumpun tilalle?.

Ihan vakio jostaki 124:sesta vai kannattasko ettiä jostaki vaikka viton pumppu?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tompa124 kirjoitti:Tasonsäätö vempulat lähtöö mäkeen. mikä ohjaustehostimen pumppu kannattas laittaa tuon tandempumpun tilalle?.

Ihan vakio jostaki 124:sesta vai kannattasko ettiä jostaki vaikka viton pumppu?
Ihan vaan normaali 124/201 pumppu kiinteellä säiliöllä. Viton pumput on laadultaan paskoja ja sen takia vaikeita löytää.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

"Kesän" aikana ei kerinny tehä autoa valmiiksi. Loodanki teko on tosin viä kesken.
Josny ku lumet tulee maahan nii sais ens kesäksi ajohon.
Kansi lähti muokattavaksi ja koneeseen ois tarkotus laittaa vahvemman kiertokanget. luultavasti arrowit.
Koneelle tulee muutenki täys remppa nii saa huoleta ajella sitte muutama vuoden 8) .

Paljon sitä ruostetta vain löytyy vaikka sitä ei aluksi näy yhtää. massan väliistä menny aiva pehuuksi.

Jarruja siihen kaipaas. saako sinne minkämoiset vähillä muutoksilla. e500 jarruja oon sinne kaavaallu mut onko olemas parempia ns."bolt on" tyylilllä?.
jos löytyy joltaki ylimääräsenä ja haluaas niistä luopua nii pistää vaikka YV:n viestin niistä.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Tompa124 kirjoitti:
Paljon sitä ruostetta vain löytyy vaikka sitä ei aluksi näy yhtää. massan väliistä menny aiva pehuuksi.
Tämä on niin totta! :evil:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Etujarrut löytyi.

Taakse ois hakuses viä jäähdytetyt jarrut.

Kuva
Kuva
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Ny tuli aikaa päästä mersun kimppuun pitkästä aikaa :D .
Takajarrut löyty. Tuloo S210 300TDT takajarrut. jäähdyttämättömät ny kuitenki mut 290mm levyllä.
Auto nostettu pajahan ja sisusta pureettu kojelautaa ja kattoverhoilua lukuunottamatta.
Kattoverhoilun kans pähkäälin että kuin sen saa pureettua. Onko joku tääl purkanu sen nii että osaas jelppiä.
Puhdistuksen ja katon vaimennuksen takia pitäs saada pois.

Kuvat näköjää hävinny kaikki mitkä oli tallennettuna tuonne kuvat.fi sivustolle. pitänee siirrellä johonki toiseen paikkaan missä pysyys talles.

Myöskin EHJIÄ peilikolmiota sais tarjota. värillä ei väliä. Lehtikotelot myös kiinnostais missä ois paikat 6.5" midille. mieluite sellasille jokka on etuoven takaosas "suojas" potkuilta. muistelisin joskus jossaki viestiketjus nähneeni sellaset joissa on 2x6.5" paikat valmiina?.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Pakosarja pitäs tehä uus.
Olisin valmis ostaan nuo prässätyt lähdöt tai työkalun siihen millä saa tuon soikeen lähdön.
Tässä googlen löytämä kuva mitä haen
Kuva

Mieluiten YV:n kautta.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä. Pakosarjan tekoa..

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Mää oon ihan ruuvipenkisä puristanu nuita ja rälläkällä sitte suorat osat pois. Käytän pelkän kartio osuuden että tulis mahollisimman lyhyt.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä. Pakosarjan tekoa..

Viesti Kirjoittaja BTriker »

--
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä. Pakosarjan tekoa..

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Pitäs saada mahollisimman lyhyt kuitenki ilman putken repeytymistä. että melkee pitäs putkestä prässätä. nuolla suppareitten kans siitä tulee nii pitkä?
Jeemun youtube videos näytti semmone työkalu olla. https://www.youtube.com/watch?v=j8E6bGyj_hI" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä. Pakosarjan tekoa..

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Yksinkertanen värkki
http://jeemu.kuvat.fi/kuvat/Kaikkee/Kaluja/

Joko sul pakosatsin laippa on? Jos ei nii tilaa KKD sellai pienireikänen nii saa jo siin pienennettyä putken.
Laitat putkee mulle nii prässään noi kartiot sulle.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Nonii nostellaas tätäki topiccia vaihteeksi ku edellisestaki viestistä on kohta 5kk.

Talven aikana oli suunnittelilla tehdä auto valmiiksi kesää varte mut aika ja motivaatio ei vain riittäny. Eikä oikee rahatilannekkaa :D.
Elikkä autolle kuuluu seuraavaa:

-Kori odottaa viäki nosturis motivaatiota korimuutoksiin/hitsaamisiin. Ruosteettomat ovet ja konepelli oon hommannu. Näillä näkymin viä tulossa E500 etulokarit ehkä koko korisarja johon takakaaret teen itte. Sen takia itse tehdyt ku pitää noi leveet renkaat saada joteki sopimaan kuitenki siistillä toteuksella pitäs päästä.

Vanteiksi löyty OZ tekeleet mut mallista en ole täysin varma. Tuos toises topicis missä on ollu näistä juttua nii joku kehui että olisi OZ Racing Hamann Opera
Kuva
Kyseessä siis 3osaiset vanteet. etuvanteet oli alunperinki 3osaset ja takavanteista oli tehty 3osainen näis oli keskiö erillinen.
Lipat piti kokeella kiillottaa. Joku masteri oli hiekkapuhaltanu nämä joskus. Eipä ollu syviä kraatereita hioda :x .kokeelin pikkusen keskiötäki kiillottaa mut totesin että maalattu sopii paremmin. Tuommoset niistä tuli.Kännykkä kuvat on mitä on.
Kuva
Ostaes nämä oli 8x18" ja 10x18" ja näistä teen 9.5"x18" ja 11.25"X18" elikkä takalipat siirtyy etuvanteisiin ja taakse tuloo 1.25"leveempi eli 3"ja 4.25" lipat. ET tulis oleen edes jossain 20 ja takana 20-25 välillä.
Renkaiksi tulee eteen 255/35/18 ja taakse 315/30/18 Tähän monella on varmaan mielipide mutta taakse pitääs saada sopimaan 300mm sliksitki joskus nii samalla tehdä katupyörällekki tilaa.
vertaaluna 225/40/18 :mrgreen:
Kuva

Taka jarrutki vaihtui viä vanhemman viissatkun jarruihin. Eli nyt on joka nurkas 500 jarrut. Samalla tilailin 500 omat jarrukilvetki ku vanhat oli nii huonot/ruostuneet. Viä pitääs HYVÄT palat löytää jokka ei pöläjääs ja kestää radallaki käydä. vaikka tätä suoraa ajamiseen tehdää :DKuva

H&R alusta sarja tuli myös hommattua. oisko ollu 60/40 madaltava sarja.

Moottorille:
-Kansi on viä sepällä mut osat on melkee kaikki löytyny. Moottoriin tilailin tiivisteet ja laakerit kaikki uutta. Kiertokankia en ole vielä hommannu.
-Lohko lähti hoonaukseen ja tasopintojen suoristamiseen.
-Pakosarja on melkeen valmis. Kollektorin tekeminen vain on tuottanu tuskaa saada oikeen lainen mut näyttää jo positiiviselta.
-Hukkaportiksi tuloo synapsen 50mm.
Kuva
Kuva

Vaidelaatikoksi tuloo Ford C4 automaattiloota joka on vahvistettu ja tehty full manual koneistolla +muulla kikoilla mahdollisimman kestäväksi. Muokattu mersun kytkinkopalle. Turbiiniksi tuli TCI Street fighter joka on muokattu mersun vetolevylle. 3500rpm stallilla. Ainut miinus tällä hetkellä varttia ajatelle on että brake puuttuu. Taitaa kuitenki olla paree ku kilpien väliin on tulos nii ei tuu mitää tilanteita.
Kuva

Kartaani on viä suunnitelu asteella. ristikot,putken halkasia/paksuus on viä mietintä asteella mutta se on päätetty että yksi osainen tästä tuloo.

Perä käy varmaan remppaukses ennen kiinnilaittoa.

Sitte äänentoisto
Tämä tehdään autoon viimeisenä. Johdot tietysti vedän verhoilujen alle piiloon.
Kun tämä ny projekti asteella on nii tullu vimma tuohon äänentoisto järjestelmäänki. Tämä kori on tarkoitus pitää kilvissä(ja ehkä kietää näyttelyitäki :shh: ) nii pitää sitä humppa vehkeetki olla. Vaikka tästä tuloo ylimäärästä painoa varttia ajatellen ei se haittaa. Tehdä toinen kevyt kori sitte joskus jos tuo kiihdyttely alkaa kiinnostaa enemmänki.

Eli nämä on suunnitelmia. Osa näistä on jo hommattuna.

Tarkotus ois laittaa konttiin "kiinteä"suppari loota johon tulis vahvistimet jonku pleksin taakse kiinni. Akut siirtyy pyöräkotelojen taakse oleviin syvennyksiin (2kpl red toppeja). Suppari on Ground Zero Plutonium 12 Limited ja sille kaveriksi 2kpl SPL Dynamics ICE-3500D vahvistinta.

Erkka sarja on Rainbow CS 265.25 Germanium tupla mideillä jokka tulee oven takaosaan lehtikotelon tilalle. diskanntit ja ehkä keskiääni tulee alkuperästen kaijutin paikoille tehdyille loodille jokka on suunnattuna kuskin korviin. Mid bassojen vahvistimeksi tulee spl dynamics S-6004

Tarkotus ois ohjata joka kaijutinta aktiivisena mut saa nähä. Soittimena on alpinen 117R+Alpine PXA-H100
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Tompa124, La 11.05.2013 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Kiirusta pitää eikä mersulle taho olla oikee aikaa.. Mutta jotaki saanu
Vähä saanu pakosatsia tehtyä valmiimmaksi 1&2 putket viä puuttuu ku ei oo turbo tullu viä remppauksesta. Näköö vähä että kuin öljynpaluun ja hukkaportin saa paikoolleen.

Vähä se on massasta poikkeeva :D. Lähinnä pääimmäisena tarkotuksena oli että saa putlti/mutterit yläpuolelta kaikki kiinni ilman mitaa ihmeellisempää puljausta.
TIG:illä ois tarkootus lopuksi hitsaalla kaikki kiinni. Vingutella sitte mitä on tarves. TIGg:iä ei viä ittellä ole nii sen takia vedetty MAG:lla täppiin.
Mahtuu "kenkälusikka" sovituksella viä hyvin W124 konehuoneeseenki.
Kuva
Kuva
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Joutunee hiukan lämpösuojaa rakentanaan koneen kumityynyn päälle. voi mennä veteläs nopsaan kumit kun alumiini johtaa lämmöt..
Hyvältä muuten näyttää :clap:
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Bryggi kirjoitti:Joutunee hiukan lämpösuojaa rakentanaan koneen kumityynyn päälle. voi mennä veteläs nopsaan kumit kun alumiini johtaa lämmöt..
Hyvältä muuten näyttää :clap:
Kummin tilalle tuloo joko mallia IKH Moottorin tärinäkummit jokka on kolmas osa tuon koosta, taikka sitte sellane joustava jääkiekko. Eli tuoho tuloo 5-10cm putkee ennen vaimmeninta. :). sinne ei pitääs enää lämmön yltää.
Onsiä kuitenki jonkiverran rakoa vaikka kuvista ei näykkää.

Toki pakosarjan putkiin mihin saaki nii pitää vetää eristenauha ympärille. lämpö pellejäki varmaan joutuu siitä huolimata tekeen..
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Vähäse on jotain tapahtunu tälläki aikaa.

Musta koppa oli nii mätä jokapuolelta että luovuun siitä ku löytyi naapuri kaupungista hiekkapuhallettu/massattu/maalattu rullaava koppa.
Hyvä tähä tarkoitukseen kun lisävarustetia ei oo oikee muutaku vetokoukku,kaatoluukku ja karosisusta. Ylimäärästa painoo kopalle ei paljoa ole.
Tähän on kuitenki pieniä muutoksia tulos kuten: anteennit pois sivuvilkut pois,taka kaarten levitys. lasien tummennus, koukku romukoppaan.
Kuva

vähäpiti nuota vanteita kokeilla. Näki vähä kuin leveet takalipat tilaa.

Kuva Kuva

Taakse joutuu jonki moisen lätyn laittaan että saa sitä pikkusen ulommas.

Vanteet vein maalaukseen. Väriksi tuli harmaa joka pikkusen valos heijastaa tätä korinväriä.

Korisarjaki tuli hommattua. Kaikki on viä muovia. Ainut miinus on että koukulle on tehtu jollaki puukkosahalla kolo :thumbdown: . Kaippa sen saa jollaki peitettyä huomaamattomaksi.
Etu ja taka puskuri on varmaanki joitan lorinserin kopiota?. Helmoissa oli BBS leimat.
Kuva

Etupäähän on oikeestaan saatu kaikki hommattua 500e jarrukilvet,laakerit,puslat,nivelet ja 4-maticin iskarin kummit. Jarruihin tuli tiivisteet ja pölysuojat uusia. Melkeimpa vain kokoamista vailla.
KuvaKuva Kuva Kuva

Moottori on viä kesken.
Osia on kuitenki pikkuhiljaa alkanu löytyä.
Polttoaine linjasto vaihui viä kertaalleen. Elikkä nyt tulee Fuelabin tuotanoa kaikki. Suodatin,pummpu ja paineen säädin.
Moottorin kummit sattumalta löyty polyuretaanista. pysyy moottoriki paikoillaa :D. Kuva

Pakosarja on hukkaporttia ja hitsaiusta vailla valmis.
Kuva Kuva

Kiertokanget tuli Arrowin tekemät. Moottorin sisäiset osat kävivät tasapainotukseen samalla reissulla suurennettiin kiilaa isommaksi jos vaikka joskus remmi ahinta laittaa.. Viel lohko lähtee runkolinja/sylinteri hoonaukseen samalla pultit vaihetaa ARP tuottesiin :wink: Kuva Kuva

Vanha imusarja tulii myydyksi. Ny pitäs tehä kokonaan uusi. Laippa ja putket on hommattua. Seny on viä aika alku vaihees että taitaa se vappu tulla tänäkin vuonna liian aikaisn :think: .
Kuva Kuva

Kartaanin on osat löytyny. Tuloo 3" putki ristikoilla.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

:thumbup:

onko sulla nuihin 4 maticin iskarin kumeihion ne siihen päälle tulevat alumiini kaaret?
ite oistin ne joltakin tämän forumin kautta ja sillä käsittääkseni oli niitä useammat.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

jukkis. kirjoitti::thumbup:

onko sulla nuihin 4 maticin iskarin kumeihion ne siihen päälle tulevat alumiini kaaret?
ite oistin ne joltakin tämän forumin kautta ja sillä käsittääkseni oli niitä useammat.
Ei Kyllä ole. Mimmoset raudat siihe kuuluu?.
Ihmettelin kyl kootes että aika hyvin ne heiluu verrattuna vanhoinin :D.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kuva

tuommoinen siihen päälle tulee.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Jaa jotta tuollaset. Täytyy jostaki hommata.
Avatar
loso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 23.09.2009 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja loso »

mistä hommasit nuo jarru kilvet ? vai kuittasitko ihan VEHOlta 100 kipale eteen ja 50 taakse ? :O
ei se voi särkyä!
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

loso kirjoitti:mistä hommasit nuo jarru kilvet ? vai kuittasitko ihan VEHOlta 100 kipale eteen ja 50 taakse ? :O
Naapuri kaupungin "norinkylän veholta" on tullu kaikki alkuperäis osat alustaan,moottoriin tiivisteet/muut hilppeet ja tarvittavat jarruosat.

Hintaa en muista. Tuli nii paljo tilattua muutaki samalla.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Vanteet tuli maalauksesta. Kuvis ei oikee keskiön oikea väri pääse ilmi mut jotain kuitenki..

Vähä joutuu kaarille töitä tekeen että saa sen 255/35/18 sopimaan :D. toisena vaihtoehtona ollu kapee rengas kovalla venyllä..

Kuva
Kuva

Imusarjaan puteket suurinpiirtee taiteltuna jotta saa kokooma säilötä suunnitella..
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Aloit sitten pienen tauon/motivaation haun jälkeen vaihtaa osia ihan tolkusti. Imakka väri korissa ja vanteissa. :) Saat varmaan jumpata että saat renkaat ja vanteet sopimaan
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

AimoHarppaus kirjoitti:Aloit sitten pienen tauon/motivaation haun jälkeen vaihtaa osia ihan tolkusti. Imakka väri korissa ja vanteissa. :) Saat varmaan jumpata että saat renkaat ja vanteet sopimaan
Ei näitä ny nii paljoo vaihettu :D. Paljo viä vaihtamattakin..
Tuntuu vain tämä "yhen" talven rojekti vähä venyneen.
Kyllä tänä kesänä pitäs liikenteeseen tää saada. Tai no jossei muuta nii ees moottorin käyttää penkis nii näkis todelliset moottori tehot :wink:

Leveet renkaat saa jäädä täksi vuotta viel hyllyyn.. Pitäs nii isoja muutoksia tehä että ei aika riitä...
Renkaiksi tuloo ny sitte 225/40/18 eteen ja 265/35/18 taakse.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Mitä ny on kiirehilta kerinny tekeen.. Ei paljoa mut vähäse etiäpäin :).

Vanteet on ny valmiit ku sai takakehät saksanmaalta suomeen. Etuvanteis tuli jossain vaihees mittavirhe. Tuli vain 9½" sijaan 9".
Renkaiksi tuli ny sitte 225/40 ja 265/35
Kuva Kuva Kuva

Pultit tuli uudet. Mutterit vanhat. Sitruunahappo kylpyyn muutaman kerra ja maali päälle.
Kuva

Renkaat päällä.
Kuva Kuva

Keskilätkät tuli tehtyä itte. laserilla leikatut palat/kuvionnit.
Koitin niitä piruuttaan tuohon käyttöautoon että kuin sopivat.
Kuva Kuva Kuva

Löpö linja on viel tekemättä mut osat on siihenki suurinpiirteen hankittu. Letkut tuloo pääsääntöisesti AN letkuilla ja liittimillä.
Kuva

Taka-akselisto alkaa olla kokolailla valmis. Taaksekki tuli uudet jarrukilvet,kaikki käsijarru osat ja jarru sylintereiden remppaus sarja. Vähä levyistä hinkata maalia pois nii saa laittaa alle.
Kuva Kuva

Imusarja alkaa näyttää jo positiiviselta. Tähän versioon ei tuu yhtäkää letku+klemmari liitosta. Ei ees turbon imupuolelle. Kaikki liitoksiin laitan HDi klemmarit. Nopian käytön ja pienen tilanviennin takia

500e etulokasuojatki löyty nii sopii pyörät kunnolla edessä pyöriin.. joutu noitten isojen jarrujen takia tuomaan 12mm vannetta viel ulospäin.
Avatar
Jukki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 27.06.2004 18:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Mistä löysit 500:sen etulokarit?
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Vastaa Viestiin