W124:sen rakentamista/virittämistä
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä
Oliko tämä sedan vai farkku ? Farkussa ei sovi iskarit edes alapäätä mulkkaamalla, ne on liian pitkät ja sitten varsinkin kun on madallettu auto. Iskarin yläpäätä pitäisi semmonen 6-10 cm nostaa ylemmäs.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä
Terho P kirjoitti:pitää mulkata niitä iskarin kiinnikekohtia jos meinaat tavis iskarit laitella mun muistaakseni. paa lähelle alkuperästä väriä niin ei voi pahasti mennä pieleen tai siitä jotenkin pikkusen taittaen,istuu siten sisäosien yms värityksien kans edes jotenkuten,näyttää kamalalta jos sininen sisusta ja siniset ikkunat ja auton väri on keltainenBtw: Lammimmaas oli jo ekat kahinat eilen
ite olin vain yleisössä kun ei ole varaa rikkoa romuja ja aika ei parane tuosta ellei tee jotain muutoksia enempä mitä on tullu tehtyä
![]()
pirhanan kuvat ei meinaa tosiaan aueta niin en oikeen saanu selville että millanen väritys tässä on nyt päällä ja ei tiä sanoo oikeen mikä siihen sopisialfan azzurro nuvola jos en väärin muista istuu w124 selkään oikeinkin hienosti jos semmosesta tykkää,farkussa tuskin toimii se väri ja vaatii maalariltakin pikkusen muutakin kuin suuria puheita
Nii kuulemma oli

Iskari on yhellä pultilla alapäässä kiinni. pituutta en osaa sanoa.
Sedanihan tää on tuos on kuva parinvuoden takaa.

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä
Eli sedaniin sopii suoraa kaasuiskari tasonsäätö iskarin tilalle?
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä
Tasonsäätö vempulat lähtöö mäkeen. mikä ohjaustehostimen pumppu kannattas laittaa tuon tandempumpun tilalle?.
Ihan vakio jostaki 124:sesta vai kannattasko ettiä jostaki vaikka viton pumppu?
Ihan vakio jostaki 124:sesta vai kannattasko ettiä jostaki vaikka viton pumppu?
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä
Ihan vaan normaali 124/201 pumppu kiinteellä säiliöllä. Viton pumput on laadultaan paskoja ja sen takia vaikeita löytää.Tompa124 kirjoitti:Tasonsäätö vempulat lähtöö mäkeen. mikä ohjaustehostimen pumppu kannattas laittaa tuon tandempumpun tilalle?.
Ihan vakio jostaki 124:sesta vai kannattasko ettiä jostaki vaikka viton pumppu?
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
"Kesän" aikana ei kerinny tehä autoa valmiiksi. Loodanki teko on tosin viä kesken.
Josny ku lumet tulee maahan nii sais ens kesäksi ajohon.
Kansi lähti muokattavaksi ja koneeseen ois tarkotus laittaa vahvemman kiertokanget. luultavasti arrowit.
Koneelle tulee muutenki täys remppa nii saa huoleta ajella sitte muutama vuoden
.
Paljon sitä ruostetta vain löytyy vaikka sitä ei aluksi näy yhtää. massan väliistä menny aiva pehuuksi.
Jarruja siihen kaipaas. saako sinne minkämoiset vähillä muutoksilla. e500 jarruja oon sinne kaavaallu mut onko olemas parempia ns."bolt on" tyylilllä?.
jos löytyy joltaki ylimääräsenä ja haluaas niistä luopua nii pistää vaikka YV:n viestin niistä.
Josny ku lumet tulee maahan nii sais ens kesäksi ajohon.
Kansi lähti muokattavaksi ja koneeseen ois tarkotus laittaa vahvemman kiertokanget. luultavasti arrowit.
Koneelle tulee muutenki täys remppa nii saa huoleta ajella sitte muutama vuoden

Paljon sitä ruostetta vain löytyy vaikka sitä ei aluksi näy yhtää. massan väliistä menny aiva pehuuksi.
Jarruja siihen kaipaas. saako sinne minkämoiset vähillä muutoksilla. e500 jarruja oon sinne kaavaallu mut onko olemas parempia ns."bolt on" tyylilllä?.
jos löytyy joltaki ylimääräsenä ja haluaas niistä luopua nii pistää vaikka YV:n viestin niistä.
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Tämä on niin totta!Tompa124 kirjoitti:
Paljon sitä ruostetta vain löytyy vaikka sitä ei aluksi näy yhtää. massan väliistä menny aiva pehuuksi.

IG: @pyrytakkunen
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Etujarrut löytyi.
Taakse ois hakuses viä jäähdytetyt jarrut.


Taakse ois hakuses viä jäähdytetyt jarrut.


Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Ny tuli aikaa päästä mersun kimppuun pitkästä aikaa
.
Takajarrut löyty. Tuloo S210 300TDT takajarrut. jäähdyttämättömät ny kuitenki mut 290mm levyllä.
Auto nostettu pajahan ja sisusta pureettu kojelautaa ja kattoverhoilua lukuunottamatta.
Kattoverhoilun kans pähkäälin että kuin sen saa pureettua. Onko joku tääl purkanu sen nii että osaas jelppiä.
Puhdistuksen ja katon vaimennuksen takia pitäs saada pois.
Kuvat näköjää hävinny kaikki mitkä oli tallennettuna tuonne kuvat.fi sivustolle. pitänee siirrellä johonki toiseen paikkaan missä pysyys talles.
Myöskin EHJIÄ peilikolmiota sais tarjota. värillä ei väliä. Lehtikotelot myös kiinnostais missä ois paikat 6.5" midille. mieluite sellasille jokka on etuoven takaosas "suojas" potkuilta. muistelisin joskus jossaki viestiketjus nähneeni sellaset joissa on 2x6.5" paikat valmiina?.

Takajarrut löyty. Tuloo S210 300TDT takajarrut. jäähdyttämättömät ny kuitenki mut 290mm levyllä.
Auto nostettu pajahan ja sisusta pureettu kojelautaa ja kattoverhoilua lukuunottamatta.
Kattoverhoilun kans pähkäälin että kuin sen saa pureettua. Onko joku tääl purkanu sen nii että osaas jelppiä.
Puhdistuksen ja katon vaimennuksen takia pitäs saada pois.
Kuvat näköjää hävinny kaikki mitkä oli tallennettuna tuonne kuvat.fi sivustolle. pitänee siirrellä johonki toiseen paikkaan missä pysyys talles.
Myöskin EHJIÄ peilikolmiota sais tarjota. värillä ei väliä. Lehtikotelot myös kiinnostais missä ois paikat 6.5" midille. mieluite sellasille jokka on etuoven takaosas "suojas" potkuilta. muistelisin joskus jossaki viestiketjus nähneeni sellaset joissa on 2x6.5" paikat valmiina?.
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Pakosarja pitäs tehä uus.
Olisin valmis ostaan nuo prässätyt lähdöt tai työkalun siihen millä saa tuon soikeen lähdön.
Tässä googlen löytämä kuva mitä haen

Mieluiten YV:n kautta.
Olisin valmis ostaan nuo prässätyt lähdöt tai työkalun siihen millä saa tuon soikeen lähdön.
Tässä googlen löytämä kuva mitä haen

Mieluiten YV:n kautta.
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä. Pakosarjan tekoa..
Mää oon ihan ruuvipenkisä puristanu nuita ja rälläkällä sitte suorat osat pois. Käytän pelkän kartio osuuden että tulis mahollisimman lyhyt.
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä. Pakosarjan tekoa..
--
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä. Pakosarjan tekoa..
Pitäs saada mahollisimman lyhyt kuitenki ilman putken repeytymistä. että melkee pitäs putkestä prässätä. nuolla suppareitten kans siitä tulee nii pitkä?
Jeemun youtube videos näytti semmone työkalu olla. https://www.youtube.com/watch?v=j8E6bGyj_hI" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeemun youtube videos näytti semmone työkalu olla. https://www.youtube.com/watch?v=j8E6bGyj_hI" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä. Pakosarjan tekoa..
Yksinkertanen värkki
http://jeemu.kuvat.fi/kuvat/Kaikkee/Kaluja/
Joko sul pakosatsin laippa on? Jos ei nii tilaa KKD sellai pienireikänen nii saa jo siin pienennettyä putken.
Laitat putkee mulle nii prässään noi kartiot sulle.
http://jeemu.kuvat.fi/kuvat/Kaikkee/Kaluja/
Joko sul pakosatsin laippa on? Jos ei nii tilaa KKD sellai pienireikänen nii saa jo siin pienennettyä putken.
Laitat putkee mulle nii prässään noi kartiot sulle.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Nonii nostellaas tätäki topiccia vaihteeksi ku edellisestaki viestistä on kohta 5kk.
Talven aikana oli suunnittelilla tehdä auto valmiiksi kesää varte mut aika ja motivaatio ei vain riittäny. Eikä oikee rahatilannekkaa
.
Elikkä autolle kuuluu seuraavaa:
-Kori odottaa viäki nosturis motivaatiota korimuutoksiin/hitsaamisiin. Ruosteettomat ovet ja konepelli oon hommannu. Näillä näkymin viä tulossa E500 etulokarit ehkä koko korisarja johon takakaaret teen itte. Sen takia itse tehdyt ku pitää noi leveet renkaat saada joteki sopimaan kuitenki siistillä toteuksella pitäs päästä.
Vanteiksi löyty OZ tekeleet mut mallista en ole täysin varma. Tuos toises topicis missä on ollu näistä juttua nii joku kehui että olisi OZ Racing Hamann Opera

Kyseessä siis 3osaiset vanteet. etuvanteet oli alunperinki 3osaset ja takavanteista oli tehty 3osainen näis oli keskiö erillinen.
Lipat piti kokeella kiillottaa. Joku masteri oli hiekkapuhaltanu nämä joskus. Eipä ollu syviä kraatereita hioda
.kokeelin pikkusen keskiötäki kiillottaa mut totesin että maalattu sopii paremmin. Tuommoset niistä tuli.Kännykkä kuvat on mitä on.

Ostaes nämä oli 8x18" ja 10x18" ja näistä teen 9.5"x18" ja 11.25"X18" elikkä takalipat siirtyy etuvanteisiin ja taakse tuloo 1.25"leveempi eli 3"ja 4.25" lipat. ET tulis oleen edes jossain 20 ja takana 20-25 välillä.
Renkaiksi tulee eteen 255/35/18 ja taakse 315/30/18 Tähän monella on varmaan mielipide mutta taakse pitääs saada sopimaan 300mm sliksitki joskus nii samalla tehdä katupyörällekki tilaa.
vertaaluna 225/40/18

Taka jarrutki vaihtui viä vanhemman viissatkun jarruihin. Eli nyt on joka nurkas 500 jarrut. Samalla tilailin 500 omat jarrukilvetki ku vanhat oli nii huonot/ruostuneet. Viä pitääs HYVÄT palat löytää jokka ei pöläjääs ja kestää radallaki käydä. vaikka tätä suoraa ajamiseen tehdää

H&R alusta sarja tuli myös hommattua. oisko ollu 60/40 madaltava sarja.
Moottorille:
-Kansi on viä sepällä mut osat on melkee kaikki löytyny. Moottoriin tilailin tiivisteet ja laakerit kaikki uutta. Kiertokankia en ole vielä hommannu.
-Lohko lähti hoonaukseen ja tasopintojen suoristamiseen.
-Pakosarja on melkeen valmis. Kollektorin tekeminen vain on tuottanu tuskaa saada oikeen lainen mut näyttää jo positiiviselta.
-Hukkaportiksi tuloo synapsen 50mm.


Vaidelaatikoksi tuloo Ford C4 automaattiloota joka on vahvistettu ja tehty full manual koneistolla +muulla kikoilla mahdollisimman kestäväksi. Muokattu mersun kytkinkopalle. Turbiiniksi tuli TCI Street fighter joka on muokattu mersun vetolevylle. 3500rpm stallilla. Ainut miinus tällä hetkellä varttia ajatelle on että brake puuttuu. Taitaa kuitenki olla paree ku kilpien väliin on tulos nii ei tuu mitää tilanteita.

Kartaani on viä suunnitelu asteella. ristikot,putken halkasia/paksuus on viä mietintä asteella mutta se on päätetty että yksi osainen tästä tuloo.
Perä käy varmaan remppaukses ennen kiinnilaittoa.
Sitte äänentoisto
Tämä tehdään autoon viimeisenä. Johdot tietysti vedän verhoilujen alle piiloon.
Kun tämä ny projekti asteella on nii tullu vimma tuohon äänentoisto järjestelmäänki. Tämä kori on tarkoitus pitää kilvissä(ja ehkä kietää näyttelyitäki
) nii pitää sitä humppa vehkeetki olla. Vaikka tästä tuloo ylimäärästä painoa varttia ajatellen ei se haittaa. Tehdä toinen kevyt kori sitte joskus jos tuo kiihdyttely alkaa kiinnostaa enemmänki.
Eli nämä on suunnitelmia. Osa näistä on jo hommattuna.
Tarkotus ois laittaa konttiin "kiinteä"suppari loota johon tulis vahvistimet jonku pleksin taakse kiinni. Akut siirtyy pyöräkotelojen taakse oleviin syvennyksiin (2kpl red toppeja). Suppari on Ground Zero Plutonium 12 Limited ja sille kaveriksi 2kpl SPL Dynamics ICE-3500D vahvistinta.
Erkka sarja on Rainbow CS 265.25 Germanium tupla mideillä jokka tulee oven takaosaan lehtikotelon tilalle. diskanntit ja ehkä keskiääni tulee alkuperästen kaijutin paikoille tehdyille loodille jokka on suunnattuna kuskin korviin. Mid bassojen vahvistimeksi tulee spl dynamics S-6004
Tarkotus ois ohjata joka kaijutinta aktiivisena mut saa nähä. Soittimena on alpinen 117R+Alpine PXA-H100




Talven aikana oli suunnittelilla tehdä auto valmiiksi kesää varte mut aika ja motivaatio ei vain riittäny. Eikä oikee rahatilannekkaa

Elikkä autolle kuuluu seuraavaa:
-Kori odottaa viäki nosturis motivaatiota korimuutoksiin/hitsaamisiin. Ruosteettomat ovet ja konepelli oon hommannu. Näillä näkymin viä tulossa E500 etulokarit ehkä koko korisarja johon takakaaret teen itte. Sen takia itse tehdyt ku pitää noi leveet renkaat saada joteki sopimaan kuitenki siistillä toteuksella pitäs päästä.
Vanteiksi löyty OZ tekeleet mut mallista en ole täysin varma. Tuos toises topicis missä on ollu näistä juttua nii joku kehui että olisi OZ Racing Hamann Opera

Kyseessä siis 3osaiset vanteet. etuvanteet oli alunperinki 3osaset ja takavanteista oli tehty 3osainen näis oli keskiö erillinen.
Lipat piti kokeella kiillottaa. Joku masteri oli hiekkapuhaltanu nämä joskus. Eipä ollu syviä kraatereita hioda


Ostaes nämä oli 8x18" ja 10x18" ja näistä teen 9.5"x18" ja 11.25"X18" elikkä takalipat siirtyy etuvanteisiin ja taakse tuloo 1.25"leveempi eli 3"ja 4.25" lipat. ET tulis oleen edes jossain 20 ja takana 20-25 välillä.
Renkaiksi tulee eteen 255/35/18 ja taakse 315/30/18 Tähän monella on varmaan mielipide mutta taakse pitääs saada sopimaan 300mm sliksitki joskus nii samalla tehdä katupyörällekki tilaa.
vertaaluna 225/40/18


Taka jarrutki vaihtui viä vanhemman viissatkun jarruihin. Eli nyt on joka nurkas 500 jarrut. Samalla tilailin 500 omat jarrukilvetki ku vanhat oli nii huonot/ruostuneet. Viä pitääs HYVÄT palat löytää jokka ei pöläjääs ja kestää radallaki käydä. vaikka tätä suoraa ajamiseen tehdää


H&R alusta sarja tuli myös hommattua. oisko ollu 60/40 madaltava sarja.
Moottorille:
-Kansi on viä sepällä mut osat on melkee kaikki löytyny. Moottoriin tilailin tiivisteet ja laakerit kaikki uutta. Kiertokankia en ole vielä hommannu.
-Lohko lähti hoonaukseen ja tasopintojen suoristamiseen.
-Pakosarja on melkeen valmis. Kollektorin tekeminen vain on tuottanu tuskaa saada oikeen lainen mut näyttää jo positiiviselta.
-Hukkaportiksi tuloo synapsen 50mm.


Vaidelaatikoksi tuloo Ford C4 automaattiloota joka on vahvistettu ja tehty full manual koneistolla +muulla kikoilla mahdollisimman kestäväksi. Muokattu mersun kytkinkopalle. Turbiiniksi tuli TCI Street fighter joka on muokattu mersun vetolevylle. 3500rpm stallilla. Ainut miinus tällä hetkellä varttia ajatelle on että brake puuttuu. Taitaa kuitenki olla paree ku kilpien väliin on tulos nii ei tuu mitää tilanteita.

Kartaani on viä suunnitelu asteella. ristikot,putken halkasia/paksuus on viä mietintä asteella mutta se on päätetty että yksi osainen tästä tuloo.
Perä käy varmaan remppaukses ennen kiinnilaittoa.
Sitte äänentoisto
Tämä tehdään autoon viimeisenä. Johdot tietysti vedän verhoilujen alle piiloon.
Kun tämä ny projekti asteella on nii tullu vimma tuohon äänentoisto järjestelmäänki. Tämä kori on tarkoitus pitää kilvissä(ja ehkä kietää näyttelyitäki

Eli nämä on suunnitelmia. Osa näistä on jo hommattuna.
Tarkotus ois laittaa konttiin "kiinteä"suppari loota johon tulis vahvistimet jonku pleksin taakse kiinni. Akut siirtyy pyöräkotelojen taakse oleviin syvennyksiin (2kpl red toppeja). Suppari on Ground Zero Plutonium 12 Limited ja sille kaveriksi 2kpl SPL Dynamics ICE-3500D vahvistinta.
Erkka sarja on Rainbow CS 265.25 Germanium tupla mideillä jokka tulee oven takaosaan lehtikotelon tilalle. diskanntit ja ehkä keskiääni tulee alkuperästen kaijutin paikoille tehdyille loodille jokka on suunnattuna kuskin korviin. Mid bassojen vahvistimeksi tulee spl dynamics S-6004
Tarkotus ois ohjata joka kaijutinta aktiivisena mut saa nähä. Soittimena on alpinen 117R+Alpine PXA-H100




Viimeksi muokannut Tompa124, La 11.05.2013 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Kiirusta pitää eikä mersulle taho olla oikee aikaa.. Mutta jotaki saanu
Vähä saanu pakosatsia tehtyä valmiimmaksi 1&2 putket viä puuttuu ku ei oo turbo tullu viä remppauksesta. Näköö vähä että kuin öljynpaluun ja hukkaportin saa paikoolleen.
Vähä se on massasta poikkeeva
. Lähinnä pääimmäisena tarkotuksena oli että saa putlti/mutterit yläpuolelta kaikki kiinni ilman mitaa ihmeellisempää puljausta.
TIG:illä ois tarkootus lopuksi hitsaalla kaikki kiinni. Vingutella sitte mitä on tarves. TIGg:iä ei viä ittellä ole nii sen takia vedetty MAG:lla täppiin.
Mahtuu "kenkälusikka" sovituksella viä hyvin W124 konehuoneeseenki.


Vähä saanu pakosatsia tehtyä valmiimmaksi 1&2 putket viä puuttuu ku ei oo turbo tullu viä remppauksesta. Näköö vähä että kuin öljynpaluun ja hukkaportin saa paikoolleen.
Vähä se on massasta poikkeeva

TIG:illä ois tarkootus lopuksi hitsaalla kaikki kiinni. Vingutella sitte mitä on tarves. TIGg:iä ei viä ittellä ole nii sen takia vedetty MAG:lla täppiin.
Mahtuu "kenkälusikka" sovituksella viä hyvin W124 konehuoneeseenki.


-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Joutunee hiukan lämpösuojaa rakentanaan koneen kumityynyn päälle. voi mennä veteläs nopsaan kumit kun alumiini johtaa lämmöt..
Hyvältä muuten näyttää
Hyvältä muuten näyttää

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Kummin tilalle tuloo joko mallia IKH Moottorin tärinäkummit jokka on kolmas osa tuon koosta, taikka sitte sellane joustava jääkiekko. Eli tuoho tuloo 5-10cm putkee ennen vaimmeninta.Bryggi kirjoitti:Joutunee hiukan lämpösuojaa rakentanaan koneen kumityynyn päälle. voi mennä veteläs nopsaan kumit kun alumiini johtaa lämmöt..
Hyvältä muuten näyttää

Onsiä kuitenki jonkiverran rakoa vaikka kuvista ei näykkää.
Toki pakosarjan putkiin mihin saaki nii pitää vetää eristenauha ympärille. lämpö pellejäki varmaan joutuu siitä huolimata tekeen..
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Vähäse on jotain tapahtunu tälläki aikaa.
Musta koppa oli nii mätä jokapuolelta että luovuun siitä ku löytyi naapuri kaupungista hiekkapuhallettu/massattu/maalattu rullaava koppa.
Hyvä tähä tarkoitukseen kun lisävarustetia ei oo oikee muutaku vetokoukku,kaatoluukku ja karosisusta. Ylimäärästa painoo kopalle ei paljoa ole.
Tähän on kuitenki pieniä muutoksia tulos kuten: anteennit pois sivuvilkut pois,taka kaarten levitys. lasien tummennus, koukku romukoppaan.

vähäpiti nuota vanteita kokeilla. Näki vähä kuin leveet takalipat tilaa.

Taakse joutuu jonki moisen lätyn laittaan että saa sitä pikkusen ulommas.
Vanteet vein maalaukseen. Väriksi tuli harmaa joka pikkusen valos heijastaa tätä korinväriä.
Korisarjaki tuli hommattua. Kaikki on viä muovia. Ainut miinus on että koukulle on tehtu jollaki puukkosahalla kolo
. Kaippa sen saa jollaki peitettyä huomaamattomaksi.
Etu ja taka puskuri on varmaanki joitan lorinserin kopiota?. Helmoissa oli BBS leimat.

Etupäähän on oikeestaan saatu kaikki hommattua 500e jarrukilvet,laakerit,puslat,nivelet ja 4-maticin iskarin kummit. Jarruihin tuli tiivisteet ja pölysuojat uusia. Melkeimpa vain kokoamista vailla.


Moottori on viä kesken.
Osia on kuitenki pikkuhiljaa alkanu löytyä.
Polttoaine linjasto vaihui viä kertaalleen. Elikkä nyt tulee Fuelabin tuotanoa kaikki. Suodatin,pummpu ja paineen säädin.
Moottorin kummit sattumalta löyty polyuretaanista. pysyy moottoriki paikoillaa
. 
Pakosarja on hukkaporttia ja hitsaiusta vailla valmis.

Kiertokanget tuli Arrowin tekemät. Moottorin sisäiset osat kävivät tasapainotukseen samalla reissulla suurennettiin kiilaa isommaksi jos vaikka joskus remmi ahinta laittaa.. Viel lohko lähtee runkolinja/sylinteri hoonaukseen samalla pultit vaihetaa ARP tuottesiin

Vanha imusarja tulii myydyksi. Ny pitäs tehä kokonaan uusi. Laippa ja putket on hommattua. Seny on viä aika alku vaihees että taitaa se vappu tulla tänäkin vuonna liian aikaisn
.

Kartaanin on osat löytyny. Tuloo 3" putki ristikoilla.
Musta koppa oli nii mätä jokapuolelta että luovuun siitä ku löytyi naapuri kaupungista hiekkapuhallettu/massattu/maalattu rullaava koppa.
Hyvä tähä tarkoitukseen kun lisävarustetia ei oo oikee muutaku vetokoukku,kaatoluukku ja karosisusta. Ylimäärästa painoo kopalle ei paljoa ole.
Tähän on kuitenki pieniä muutoksia tulos kuten: anteennit pois sivuvilkut pois,taka kaarten levitys. lasien tummennus, koukku romukoppaan.

vähäpiti nuota vanteita kokeilla. Näki vähä kuin leveet takalipat tilaa.


Taakse joutuu jonki moisen lätyn laittaan että saa sitä pikkusen ulommas.
Vanteet vein maalaukseen. Väriksi tuli harmaa joka pikkusen valos heijastaa tätä korinväriä.
Korisarjaki tuli hommattua. Kaikki on viä muovia. Ainut miinus on että koukulle on tehtu jollaki puukkosahalla kolo

Etu ja taka puskuri on varmaanki joitan lorinserin kopiota?. Helmoissa oli BBS leimat.

Etupäähän on oikeestaan saatu kaikki hommattua 500e jarrukilvet,laakerit,puslat,nivelet ja 4-maticin iskarin kummit. Jarruihin tuli tiivisteet ja pölysuojat uusia. Melkeimpa vain kokoamista vailla.




Moottori on viä kesken.
Osia on kuitenki pikkuhiljaa alkanu löytyä.
Polttoaine linjasto vaihui viä kertaalleen. Elikkä nyt tulee Fuelabin tuotanoa kaikki. Suodatin,pummpu ja paineen säädin.
Moottorin kummit sattumalta löyty polyuretaanista. pysyy moottoriki paikoillaa


Pakosarja on hukkaporttia ja hitsaiusta vailla valmis.


Kiertokanget tuli Arrowin tekemät. Moottorin sisäiset osat kävivät tasapainotukseen samalla reissulla suurennettiin kiilaa isommaksi jos vaikka joskus remmi ahinta laittaa.. Viel lohko lähtee runkolinja/sylinteri hoonaukseen samalla pultit vaihetaa ARP tuottesiin



Vanha imusarja tulii myydyksi. Ny pitäs tehä kokonaan uusi. Laippa ja putket on hommattua. Seny on viä aika alku vaihees että taitaa se vappu tulla tänäkin vuonna liian aikaisn



Kartaanin on osat löytyny. Tuloo 3" putki ristikoilla.
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

onko sulla nuihin 4 maticin iskarin kumeihion ne siihen päälle tulevat alumiini kaaret?
ite oistin ne joltakin tämän forumin kautta ja sillä käsittääkseni oli niitä useammat.
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Ei Kyllä ole. Mimmoset raudat siihe kuuluu?.jukkis. kirjoitti:![]()
onko sulla nuihin 4 maticin iskarin kumeihion ne siihen päälle tulevat alumiini kaaret?
ite oistin ne joltakin tämän forumin kautta ja sillä käsittääkseni oli niitä useammat.
Ihmettelin kyl kootes että aika hyvin ne heiluu verrattuna vanhoinin

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä

tuommoinen siihen päälle tulee.
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Jaa jotta tuollaset. Täytyy jostaki hommata.
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
mistä hommasit nuo jarru kilvet ? vai kuittasitko ihan VEHOlta 100 kipale eteen ja 50 taakse ? :O
ei se voi särkyä!
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Naapuri kaupungin "norinkylän veholta" on tullu kaikki alkuperäis osat alustaan,moottoriin tiivisteet/muut hilppeet ja tarvittavat jarruosat.loso kirjoitti:mistä hommasit nuo jarru kilvet ? vai kuittasitko ihan VEHOlta 100 kipale eteen ja 50 taakse ? :O
Hintaa en muista. Tuli nii paljo tilattua muutaki samalla.
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Vanteet tuli maalauksesta. Kuvis ei oikee keskiön oikea väri pääse ilmi mut jotain kuitenki..
Vähä joutuu kaarille töitä tekeen että saa sen 255/35/18 sopimaan
. toisena vaihtoehtona ollu kapee rengas kovalla venyllä..


Imusarjaan puteket suurinpiirtee taiteltuna jotta saa kokooma säilötä suunnitella..
Vähä joutuu kaarille töitä tekeen että saa sen 255/35/18 sopimaan



Imusarjaan puteket suurinpiirtee taiteltuna jotta saa kokooma säilötä suunnitella..
- AimoHarppaus
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
- Viesti:
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Aloit sitten pienen tauon/motivaation haun jälkeen vaihtaa osia ihan tolkusti. Imakka väri korissa ja vanteissa.
Saat varmaan jumpata että saat renkaat ja vanteet sopimaan

Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Ei näitä ny nii paljoo vaihettuAimoHarppaus kirjoitti:Aloit sitten pienen tauon/motivaation haun jälkeen vaihtaa osia ihan tolkusti. Imakka väri korissa ja vanteissa.Saat varmaan jumpata että saat renkaat ja vanteet sopimaan

Tuntuu vain tämä "yhen" talven rojekti vähä venyneen.
Kyllä tänä kesänä pitäs liikenteeseen tää saada. Tai no jossei muuta nii ees moottorin käyttää penkis nii näkis todelliset moottori tehot

Leveet renkaat saa jäädä täksi vuotta viel hyllyyn.. Pitäs nii isoja muutoksia tehä että ei aika riitä...
Renkaiksi tuloo ny sitte 225/40/18 eteen ja 265/35/18 taakse.
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Mitä ny on kiirehilta kerinny tekeen.. Ei paljoa mut vähäse etiäpäin
.
Vanteet on ny valmiit ku sai takakehät saksanmaalta suomeen. Etuvanteis tuli jossain vaihees mittavirhe. Tuli vain 9½" sijaan 9".
Renkaiksi tuli ny sitte 225/40 ja 265/35
Pultit tuli uudet. Mutterit vanhat. Sitruunahappo kylpyyn muutaman kerra ja maali päälle.

Renkaat päällä.

Keskilätkät tuli tehtyä itte. laserilla leikatut palat/kuvionnit.
Koitin niitä piruuttaan tuohon käyttöautoon että kuin sopivat.

Löpö linja on viel tekemättä mut osat on siihenki suurinpiirteen hankittu. Letkut tuloo pääsääntöisesti AN letkuilla ja liittimillä.

Taka-akselisto alkaa olla kokolailla valmis. Taaksekki tuli uudet jarrukilvet,kaikki käsijarru osat ja jarru sylintereiden remppaus sarja. Vähä levyistä hinkata maalia pois nii saa laittaa alle.

Imusarja alkaa näyttää jo positiiviselta. Tähän versioon ei tuu yhtäkää letku+klemmari liitosta. Ei ees turbon imupuolelle. Kaikki liitoksiin laitan HDi klemmarit. Nopian käytön ja pienen tilanviennin takia
500e etulokasuojatki löyty nii sopii pyörät kunnolla edessä pyöriin.. joutu noitten isojen jarrujen takia tuomaan 12mm vannetta viel ulospäin.

Vanteet on ny valmiit ku sai takakehät saksanmaalta suomeen. Etuvanteis tuli jossain vaihees mittavirhe. Tuli vain 9½" sijaan 9".
Renkaiksi tuli ny sitte 225/40 ja 265/35



Pultit tuli uudet. Mutterit vanhat. Sitruunahappo kylpyyn muutaman kerra ja maali päälle.

Renkaat päällä.


Keskilätkät tuli tehtyä itte. laserilla leikatut palat/kuvionnit.
Koitin niitä piruuttaan tuohon käyttöautoon että kuin sopivat.



Löpö linja on viel tekemättä mut osat on siihenki suurinpiirteen hankittu. Letkut tuloo pääsääntöisesti AN letkuilla ja liittimillä.

Taka-akselisto alkaa olla kokolailla valmis. Taaksekki tuli uudet jarrukilvet,kaikki käsijarru osat ja jarru sylintereiden remppaus sarja. Vähä levyistä hinkata maalia pois nii saa laittaa alle.


Imusarja alkaa näyttää jo positiiviselta. Tähän versioon ei tuu yhtäkää letku+klemmari liitosta. Ei ees turbon imupuolelle. Kaikki liitoksiin laitan HDi klemmarit. Nopian käytön ja pienen tilanviennin takia
500e etulokasuojatki löyty nii sopii pyörät kunnolla edessä pyöriin.. joutu noitten isojen jarrujen takia tuomaan 12mm vannetta viel ulospäin.
Re: W124:sen rakentamista/virittämistä
Mistä löysit 500:sen etulokarit?
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89