Om 606 -> 124 lankkuun

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
__ksami__
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Su 29.08.2010 23:48
Paikkakunta: Jalasjärvi

Om 606 -> 124 lankkuun

Viesti Kirjoittaja __ksami__ »

Nyt kun olisi tilaisuus tommonen kone saada niin pakkohan se on ostaa :) kolaroidusta 97 vuoden väykystä olis tekniikkaa tiedos. Mitä muuta tuosta kannattaa hyödyntää? Laatikko? Perä? Mitä laatikkoa ja perää noissa st meseissä nyt yleensä käytetään? :) ja toiseksi, sopiiko koneen korvat suoraan lankkuun? Pitääkö jotain kohtaa modata suuremmin jos tommosen paketin sinne istuttaa?
__ksami__
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Su 29.08.2010 23:48
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Om 606 -> 124 lankkuun

Viesti Kirjoittaja __ksami__ »

Peränähän nyt varmaan menee tuo ASD mutta tuo laatikko? kannattaako ostaa samalla väykyn oma vai asentaa vanhemmasta?

Siis toki laatikko täytyy vahvistaa mutta kumpiko on parempi :?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Om 606 -> 124 lankkuun

Viesti Kirjoittaja veskola »

Väykyissä on yleensä sähköohjattu laatikko, joten kun kyselet se lienee liian hankala rojekti. Ihan ekoissa väykyissä on perinteinen laatikko ilman sähköä, mutta se pitäisi olla sama kuin w124 turbossa. Normitehoilla ei oikein mitään tartte lootalle tehdäkkään. 97 väykyssä taitaa olla se sähköloota, joten unohda se...niin ja kai se sun 124 lankku on turbolla ja samoin se väyrynen ? Jos on niin silloin siellä on jo paljon kestävää tekniikkaa valmiina, ellei niin sitten saakin ostaa sitä ja tätä.

Tätä monivenan w124:ään istutusta on toki forumit täynnä, joten niitä topiikkeja vain lukemaan. Sinne se istuu ihan heittämällä mutta on siin paljon pikkuvärkkäämistä siellä ja täällä.

Kannattaa varmaan katsoa ja kirjoittaa ylös mitä siinä nykyisessä on ja mitä kolariväykyssä on. 722.3 on se automaatti, joka olisi paras vaihtoehto, lähinnä siis asennuksen helppouden kannalta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
__ksami__
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Su 29.08.2010 23:48
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Om 606 -> 124 lankkuun

Viesti Kirjoittaja __ksami__ »

No niin kiitos tästä. Väykky on toki om606 turbo koneella mutta tuo lankku 2,5 vapari, tosin sitä ajattelinki että hommais paremman aihion niin olis osaa enemmän valmiina.

Kai se kone taytyy ostaa tuonne tallin perille orottamaan muita osia :)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Om 606 -> 124 lankkuun

Viesti Kirjoittaja veskola »

2,5 vaparilankussa lienee se heikompi automaatti, en kyllä ole ollenkaan varma mutta syöttämällä win koodin sinne dekooderiiin asia selviää käsiä likaamatta, muutoinhan lootan tyyppi on meistettynä sinne lootaan. Jos siinä oli ASD perä niin eikös se kelpaa semmoisenaan kohtuu virittelyyn. Siihen en osaa ottaa kantaa paljonko joudut ADS pumpun kanssa puuhastelemaan koneswapin yhteydessä, mutta eiköhän työ tekijäänsä neuvo.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Om 606 -> 124 lankkuun

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

pikku loota on 250 turbossakin. ei tainnut dieseleissä olla isoa laatikkoa kuin 300turbossa
Vastaa Viestiin