w124 seisontajarrun palautusjousi
w124 seisontajarrun palautusjousi
Mites vaihdetaan seisontajarrun polkimeen tuleva palautusjousi. Sen verran taitaa olla kuoleentunut että välillä sytyttelee merkkivaloa.
Re: w124 seisontajarrun palautusjousi
parhaiten asia taitaa selvitä ottamalla se koko systeemi käteen ja vaihtamalla jousi... ei ollut kummoinen homma kuitenkaan, kun joskus sen tein... tai mulla ei ollut edes sitä vanhaa jousta siellä mallina, missä sen pitäis olla, mutta selvisi hyvin helposti mihin se kuuluu ja millainen sen pitää olla...Stroker kirjoitti:Mites vaihdetaan seisontajarrun polkimeen tuleva palautusjousi. Sen verran taitaa olla kuoleentunut että välillä sytyttelee merkkivaloa.
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Pe 13.04.2012 12:51
- Paikkakunta: JURVA
Re: w124 seisontajarrun palautusjousi
Mulla oli sama vika... korjaantui kun kiristi löysät pois vaijerista auton alta olevasta säädöstä. sijaitsee kardaani tunnelin "katossa" ihan peräpäässä. ja sielä on myös tuo palautus jousi jos vaatii vaihtoa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w124 seisontajarrun palautusjousi
kyllä se tarttee ensin säätää rummusta seisonta jarru kohilleen ja sitten vasta mennä kiristää vaijeria ja vaijerin palautus jousta 

mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Pe 13.04.2012 12:51
- Paikkakunta: JURVA
Re: w124 seisontajarrun palautusjousi
Aivan unohdin tämän... =)touhottaja kirjoitti:kyllä se tarttee ensin säätää rummusta seisonta jarru kohilleen ja sitten vasta mennä kiristää vaijeria ja vaijerin palautus jousta
Re: w124 seisontajarrun palautusjousi
on sielläkin, mutta myös itse polkimessa on palautusjousi, tosin niin heppoinen, että jaksaa juuri ja juuri painaa sitä käsijarrun merkkivalon katkaisinta...Jokke-paappa kirjoitti:ja sielä on myös tuo palautus jousi jos vaatii vaihtoa.
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 seisontajarrun palautusjousi
Ei kyllä tartte milloinkaan koskea itse vaijeriin jossakin muualla on se vika.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-