Vuodatus: Murheellinen päivä W124:n kanssa.. kääntyy iloksi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Vuodatus: Murheellinen päivä W124:n kanssa.. kääntyy iloksi

Viesti Kirjoittaja Atzo »

Oon tekemässä muuttoa ja köijäsin tänään rikkinäisiä kamoja kierrätykseen lainaperäkärryllä. Alamäki alkoi kun laitoin peräkärryn pistokkeen kiinni ja auton käyntiin, niin eipä toiminut enää lämpö-, bensa- eikä öljynpainemittari ja kaiken paras oli että alkoi ASD-valo nillittämään. Ajelinpa keikan sitten ilman tietoa mittarilukemista (n.10km) :oops: ja perillä kun sain kärryn pois perästä tarkastin sulakkeet ja yksihän sieltä oli kärähtäny. Sulakkeenvaihto auttoi mittariongelmaan, mutta ASD tarvii kai nollata kuten täällä on jo monessa topicissa neuvottu. Eikä siinä vielä kaikki! Käväistiin tuossa kaupungilla illanpuolella ja sen jälkeen ajettiin paikalliseen automarkettiin, niin eikös parkkipaikalla alkanut lätäkkö ilmestyä alle, jäähdytinnestettä valui solkenaan lohkon kylkeä pitkin kuskin puolelta sieltä jostain vesipumpun seutuvilta. Huomenna pitää tutkailla että mistä se oikein vuotaa. Viime talvena oli sama juttu ja epäilynä oli vesipumppu, joka vaihdettiin (170€ KL:tä putken kanssa) eikä sekään auttanu ja epätoivossa kippasin pussillisen Thurmoa järjestelmään :oops: auttoihan se puoli vuotta, mutta näköjään mikä taakseen jättää sen edestään löytää ....kele.
Viimeksi muokannut Atzo, Ti 22.06.2004 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu ei se mersukaan ole oikeastaan sen kummempi auto kuin muutkaan.. ainakin ite olen sen kokenut... joka päivä saa olla jotaki paikkaa rassaamassa... tänään vaihdoin "muka" 300sen etujouset ässään nojoo... kenttään meni kerralla... pohjapanssarin alla 6cm maavaraa!!! eiku vanhat katkeilleet jouset huomenna takas...
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Atzo »

Yritin tuossa parkkipaikalla tutkia että mistä se oikein vuotaa, mutta eihän sinne imusarjan alle nää oikein millään. Jostain vesipumpun jalan välistä olis eka arvio, mutta voisikos siellä olla esim pakkasproppua joka vois vuotaa? Jos joku laittaisi räjäytyskuvia olisin aika onnellinen :lol:. Toisaalta sen KL:n pumpun mukana tuli kyllä aika ohut O-rengas tiivisteeksi, mutta sen kaveriks laitettiin Wurthin sinistä tiivistemassaa. Oliskohan Vehon pumppuun tarkoitettu tiiviste paksumpi? On senverran ilkee homma tuo vesipumpun irrotus ettei turhaan viittis sitä purkaa. Ja vielä yksi juttu, kuuluuko järjestelmän kehittää paljonkin painetta? Suurin osa tuosta vuodosta vaikuttais tapahtuvan just koneen sammutettua kun järjestelmässä on paineet, kun korkin avaa niin vuoto loppuu.
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Tarkista vesiletkut!
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Atzo kirjoitti:Yritin tuossa parkkipaikalla tutkia että mistä se oikein vuotaa, mutta eihän sinne imusarjan alle nää oikein millään. Jostain vesipumpun jalan välistä olis eka arvio, mutta voisikos siellä olla esim pakkasproppua joka vois vuotaa? Jos joku laittaisi räjäytyskuvia olisin aika onnellinen :lol:. Toisaalta sen KL:n pumpun mukana tuli kyllä aika ohut O-rengas tiivisteeksi, mutta sen kaveriks laitettiin Wurthin sinistä tiivistemassaa. Oliskohan Vehon pumppuun tarkoitettu tiiviste paksumpi? On senverran ilkee homma tuo vesipumpun irrotus ettei turhaan viittis sitä purkaa. Ja vielä yksi juttu, kuuluuko järjestelmän kehittää paljonkin painetta? Suurin osa tuosta vuodosta vaikuttais tapahtuvan just koneen sammutettua kun järjestelmässä on paineet, kun korkin avaa niin vuoto loppuu.
Muistaakseni jostain välistä sai peilin kanssa "juorureiän" näkymään, se on mukavasti piilossa pumpun alla.
En kyllä ihmettele vaikka pumppu vuotais, tuntuu olevan romuja noi kl:n pumput :evil:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Atzo »

Ville Komulainen kirjoitti:Tarkista vesiletkut!
Hyvä vinkki. Kyllä sitä taas ihminen tunsi olonsa yhtäaikaa tyhmäksi ja helpottuneeksi :oops: Alavesiletkuhan se vuoti pumpun päästä, eikä kyllä tullut mieleekään että vika olis siinä, kun neste valuu pumpun takapuolelta, mutta näin se vaan oli.
Muistaako Jani tai kukaan pitikö KL:n pumpulle olla erilainen alavesiletku? Nyt siinä on kiinni orggis eikä se istu oikein kunnolla. Ja mitähän tuollainen kustantaa? Yritin tiirailla äsken kuvastosta, mutten löytäny kuin Dieselin letkun.
Kiitoksia vastauksista, palailen taas tyhmine kysymyksineni :roll:

Ps. Se ASD:hän alkoi toimimaan kun käytin boksia irti.
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

On sille ilmeisesti oma letku olemassa.
Kertoivat kl:ssä vasta kun kävin kitisemässä toisenkin uuden pumpun viallisuudesta.
Sen alkuperäisen saa sopiin paremmin kun lyhentää sitä toisesta päästä (muistaakseni jäähdyttäjän puoleisesta päästä).
Sittenkin on aika tarkalla, ettei ota hihnapyörään kiinni...


Edit:Letku maksaa 15€(luettelon viimeiseltä sivulta löytyy)
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Atzo »

Kävin tänään tilaamassa letkun paikalliselta KL:n jälleenmyyjältä, kustansi 19,90€, ei paha hinta toimintavarmuudesta :D . Tiesi myyjä kertoa että vesipumpun malli vaihtuu alkuperäisessäkin v.-89 tienoilla.

Kaiken paras oli että myyjä tunnisti auton ja osasi kertoa jotain sen historiasta, eli tuo koslahan on rullannut tehtaalta 200D Automaattina :shock: ja joskus -88-89 vuonna lähtenyt saksanmaalle josta palannut täydellisenä 300E:nä ja rekisteröity uudelleen suomeen v. -89. Kysymys kuuluukin että MIKSI? Kuuleman mukaan omistajalla olis kyllä ollu paalua ostaa uus kolmesatanenkin.

Mistähän saan selville, että onko tuosta maksettu autovero tuodessa, vai onko se joku korinvaihtokatiska prosentit täynnä? Ainakaan kukaan ei kysellyt mitään prosenteista, kun viimetalvena mälläsin tuota keulaa. Kokeilin Zedin autofaktaa, mutta se ei paljoa kertonu.
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Atzo kirjoitti:Mistähän saan selville, että onko tuosta maksettu autovero tuodessa, vai onko se joku korinvaihtokatiska prosentit täynnä? Ainakaan kukaan ei kysellyt mitään prosenteista, kun viimetalvena mälläsin tuota keulaa. Kokeilin Zedin autofaktaa, mutta se ei paljoa kertonu.
Uteliaisuus kunniaan, mutta itse en hiiskahtaisi lähelläkään katsareita/tullisetiä, että "tässä ehkä on prosentit aika katossa..." :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Atzo »

Aku P kirjoitti:
Atzo kirjoitti:Mistähän saan selville, että onko tuosta maksettu autovero tuodessa, vai onko se joku korinvaihtokatiska prosentit täynnä? Ainakaan kukaan ei kysellyt mitään prosenteista, kun viimetalvena mälläsin tuota keulaa. Kokeilin Zedin autofaktaa, mutta se ei paljoa kertonu.
Uteliaisuus kunniaan, mutta itse en hiiskahtaisi lähelläkään katsareita/tullisetiä, että "tässä ehkä on prosentit aika katossa..." :roll:
Jännitystä elämään, katsastus en kuussa :lol: Eihän noihin enää taida vero paljon olla, mut sen jälkeen sitä ei kyllä kannata ikinä myydä.
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Atzo »

No nyt on alavesiletku paikallaan, ja sehän istui kuin nenä ..seeseen eli loistavasti :lol:.
Ei ole vedätyksellään mihinkään suuntaan ja tekee juuri oikeanlaisen lenkin hihnan yli.

Satavarmaa tietoa en oo saanu, mutta epäilyksiä siitä että se tekniikanvaihto olis juurikin tehty saksassa ja verotettu suomeen tullessa prosenttien välttämiseksi....mene ja tiedä.... :shock:
Viimeksi muokannut Atzo, Ti 22.06.2004 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

Atzo kirjoitti: Jännitystä elämään, katsastus en kuussa :lol: Eihän noihin enää taida vero paljon olla, mut sen jälkeen sitä ei kyllä kannata ikinä myydä.
jos verot paukahtaa maksuun prosenttien takia autoa on melkein mahdoton saada kilpiin, se katsotaan uudeksi autoksi jonka on täytettävä sille määrätyt normit(päästöt,kolari turvallisuus ym.)
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Atzo »

JuhaE kirjoitti:
jos verot paukahtaa maksuun prosenttien takia autoa on melkein mahdoton saada kilpiin, se katsotaan uudeksi autoksi jonka on täytettävä sille määrätyt normit(päästöt,kolari turvallisuus ym.)
Siis tuleeko siitä "ongelmajäte"? Saako autoa käyttää edes varaosina?
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Saa tokikin varaosina myydä mutta älä nyt mene asioiden edelle :) Mitä sulla lukee rekisteriotteessa (300e vai 200d)?
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

voi käyttää varaosina.
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Atzo »

[ju55i] kirjoitti:Saa tokikin varaosina myydä mutta älä nyt mene asioiden edelle :) Mitä sulla lukee rekisteriotteessa (300e vai 200d)?
4dsedan 200 automatic-124020/2800
Moottorin tilavuus 2,96 l
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Atzo kirjoitti:
[ju55i] kirjoitti:Saa tokikin varaosina myydä mutta älä nyt mene asioiden edelle :) Mitä sulla lukee rekisteriotteessa (300e vai 200d)?
4dsedan 200 automatic-124020/2800
Moottorin tilavuus 2,96 l
No onkos siä ilmoitettu prosentteja? Kyllähän sitä tekniikan pystyy vaihtamaan sallitun rajoissa. Enkä minä ainakaan murehtis turhia, ei muutakun kovaa ajoo vaan! 8)
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Atzo »

Ei siinä kyllä mitään prosentteja ole merkattu. Mulla oli sama homma joskus välikoppaescortin kanssa, otteessa luki vaan että varustettu kaksilitraisella koneella ja sierran ruiskutuslaitteistolla.
Oli siinä poliisisetä ihmeissään kun tuli keskeyttämään kahdeksikon pyörittämisen ja luki otteesta että Ford Escort 1300 :lol: Tokas ensin että, ette pojat ...kele polta tonnikolmesatasella rengasta tolleen. :wink: .
Mutta asiaan, sehän että prosentteja ei ole merkattu otteeseen ei kai tarkoita sitä ettei niitä olisi käytetty.
Ei passaa murehtia suotta, jos jotain käy niin sit käy
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Vastaa Viestiin