Aamulla konehuoneen yleis silmäilyn jälkeen kokeilin startata ... startti äänetön
latasin akun ja uusi yritys. .... ei muutosta ,Paitsi nyt lämppäri jää humisemaan vaik avaimet taskussa.
Kysyisinkin mistä alotan ,ja onko vastaavia vikoja ollu?
starttia tutkailtiin ja sulakkeita mut ei ainakaan heti ongelma selvinny.
Viimeksi muokannut weldelk, Ma 14.05.2012 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aamulla konehuoneen yleis silmäilyn jälkeen kokeilin startata ... startti äänetön
latasin akun ja uusi yritys. .... ei muutosta ,Paitsi nyt lämppäri jää humisemaan vaik avaimet taskussa.
Kysyisinkin mistä alotan ,ja onko vastaavia vikoja ollu?
starttia tutkailtiin ja sulakkeita mut ei ainakaan heti ongelma selvinny.
Mikäs oli malli 202 vai 203 molempia oli 00
Lämppärin humina vittailee virran/maan vähyyteen
Syttyyikö mittaristoon valot normaalisti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
..Kokeillaas tuota virtalukon vaihtoa kun niissä on ollut nuita ongelmia.
Autossa elektroninen virtalukko jos vaihdan sen .onko ohjeita antaa kyseiseen puuhaan.
vaatiiko ohjelmoinnin, onko tietoa osanumeron perässä olevasta Q3,Q5,Q8 merkeistä, eivät purkaamolla aina edes ilmoita mut kai sillä joku merkitys on.
ja tuon virtalukon kimpussa olin kun on siitä ollu tääl juttui.
.. mut mitäpä sille osaa..... kun se näyttää enemmä videokameralta kun virtalukolta.
202... niin tarkisteltavia kohteita flektin ohjainboxsi, sammutus venttili, sen johdot, huohotuksen lämmitys,
hantin puollella olevasa mustassa laatikossa olevat sulakeet niiten alla oleva boxsi,
ECU,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Kiitos ...
sulakkeet tarkastettu moemmin puolin ja kontista.
.... oma arvio miten on käynyt
ajoin illalla parkkiin , Virtaa katosi aamupäivään mennessä eli luultavasti tu lämppärin moottori on huutanut koko yön. mut ei enää aamupäivällä. mittarivalot paloi normaalisti edelleenkin mut ei startannut eikä myöskään latauksen jälkeen. latauksen jälkeen kun yritti startata ei startti naksahdakaan (Vaik koputtelis pajavasaralla) Ainoa uusi oire on et tosiaan tuo lämmityslaitteen moottori jääpuhaltamaan ,vähän kun taukolämmitys, mut ei sammu ollenkaan.
Onko noi kaikki vaihtoehdot siis yhteydessä sekä starttiin että puhaltimeen?
Luultavastihan tämä viedään korjaamolle mut ,jos vinkkejä ois niin kiitos etukäteen.
Tuo virtalukkokin on taidettu jo kerran vaihtaa kun koodi on myytävien lukkojen mukaan E sarjalaisesta mb 210 545...
weldelk kirjoitti:Kiitos ...
sulakkeet tarkastettu moemmin puolin ja kontista.
.... oma arvio miten on käynyt
ajoin illalla parkkiin , Virtaa katosi aamupäivään mennessä eli luultavasti tu lämppärin moottori on huutanut koko yön. mut ei enää aamupäivällä. mittarivalot paloi normaalisti edelleenkin mut ei startannut eikä myöskään latauksen jälkeen. latauksen jälkeen kun yritti startata ei startti naksahdakaan (Vaik koputtelis pajavasaralla) Ainoa uusi oire on et tosiaan tuo lämmityslaitteen moottori jääpuhaltamaan ,vähän kun taukolämmitys, mut ei sammu ollenkaan.
Onko noi kaikki vaihtoehdot siis yhteydessä sekä starttiin että puhaltimeen?
Luultavastihan tämä viedään korjaamolle mut ,jos vinkkejä ois niin kiitos etukäteen.
Tuo virtalukkokin on taidettu jo kerran vaihtaa kun koodi on myytävien lukkojen mukaan E sarjalaisesta mb 210 545...
Ovat yhteydessä keskenään,
Korjaamot voi olla suoraan yhteydessä niin konsultoidaan...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
uusi virtalukko.... ovet ja luukut yllättäen aukeaa ,mut itse virtalukko ei toimi ollenkaan. *****taa nää sähköautot .autossa vanhalla lukolla myös käynnistyksenesto päällä eli ilmeiseti soitettava hinuri pihalle...... ja niin se johtotähti poistui kotikorjaamolta ... tähtikorjaamon pojat laittaa. ei tartte kun lyödä kahisevaa pöytään.
weldelk kirjoitti:uusi virtalukko.... ovet ja luukut yllättäen aukeaa ,mut itse virtalukko ei toimi ollenkaan. *****taa nää sähköautot .autossa vanhalla lukolla myös käynnistyksenesto päällä eli ilmeiseti soitettava hinuri pihalle...... ja niin se johtotähti poistui kotikorjaamolta ... tähtikorjaamon pojat laittaa. ei tartte kun lyödä kahisevaa pöytään.
Oletko koittanut molemmilla avaimilla?
Entä onko autossa webaston kelloa?
weldelk kirjoitti:uusi virtalukko.... ovet ja luukut yllättäen aukeaa ,mut itse virtalukko ei toimi ollenkaan. *****taa nää sähköautot .autossa vanhalla lukolla myös käynnistyksenesto päällä eli ilmeiseti soitettava hinuri pihalle...... ja niin se johtotähti poistui kotikorjaamolta ... tähtikorjaamon pojat laittaa. ei tartte kun lyödä kahisevaa pöytään.
Oletko koittanut molemmilla avaimilla?
Entä onko autossa webaston kelloa?
kylläpä kokeilin ja webastokin toimii ,.
soitin hinurin aamupäivällä kun ei oo tuota aikaa eikä kyllä älliäkää enää tuohon ongelmaan ja auto on nyt merkkikorjaamolla ja lupasin mennä viikon päästä kattoon mitä löyty,
kiitokset ajatuksista.
Näihin ei pysty noin vain virtalukkoa vaihtamaan. Virtalukko on kaveri moottorinohjainlaitteen+rattilukon kanssa. Ne kaikki pitää vaihtaa samalla jos laittaa käytetyt laitteet..
Toinen vaihtoehto on hakea veholta uusi virtalukko jollonka sen saa paritettua autossa olevien laitteiden kanssa yksiin.
tapio89 kirjoitti:Näihin ei pysty noin vain virtalukkoa vaihtamaan. Virtalukko on kaveri moottorinohjainlaitteen+rattilukon kanssa. Ne kaikki pitää vaihtaa samalla jos laittaa käytetyt laitteet..
Toinen vaihtoehto on hakea veholta uusi virtalukko jollonka sen saa paritettua autossa olevien laitteiden kanssa yksiin.
ja sitten on vielä se kolmas vaihtoehto... mikä tosin ole mahdolinen ihan joka pajassa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
tapio89 kirjoitti:Näihin ei pysty noin vain virtalukkoa vaihtamaan. Virtalukko on kaveri moottorinohjainlaitteen+rattilukon kanssa. Ne kaikki pitää vaihtaa samalla jos laittaa käytetyt laitteet..
Toinen vaihtoehto on hakea veholta uusi virtalukko jollonka sen saa paritettua autossa olevien laitteiden kanssa yksiin.
... No nyt on kuiteskin mersuhuollossa ja en tiedä onko virtalukko vai joku muu jutska.Kun tulee pois niin voin kyl kertoo mikä oli, jos jotakuta kiinnostaa.
Kiitos Mielenkiinnosta
tapio89 kirjoitti:Näihin ei pysty noin vain virtalukkoa vaihtamaan. Virtalukko on kaveri moottorinohjainlaitteen+rattilukon kanssa. Ne kaikki pitää vaihtaa samalla jos laittaa käytetyt laitteet..
Toinen vaihtoehto on hakea veholta uusi virtalukko jollonka sen saa paritettua autossa olevien laitteiden kanssa yksiin.
ja sitten on vielä se kolmas vaihtoehto... mikä tosin ole mahdolinen ihan joka pajassa
CDI203 kirjoitti:
Korjaamot voi olla suoraan yhteydessä niin konsultoidaan...
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mikäs tässä on jutun juoni?
Eikös nää foorumit ole juuri sitävarten että neuvomme toisiamme?
Muutaman tonnin autoa on ikävä viedä merkkikorjaamoon jos sen saisi murto-osa hinnalla itse kuntoon.
Ja itse korjattu on aina parempi vaikka olisi konsulttiapua saanutkin foorumilta.
pptalo kirjoitti:
Nimimerkki tein itse ja säästin.
?? miten??
korjaamot sanoo joka paikassa kuten tapiokin,eli että pitäs hommata kallis lukko jne. mut cdi203 näemmä osaakin koodata vanhankin lukon kuntoon (ei tunnu moni osaavan?)ja ilemisesti vihjaa että korjaamotkin voivat ottaa häneen yhteyttä.tai sitten unohti mainita että tinaukset vaan pettänyt vanhasta lukosta
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
CDI203 kirjoitti:
Korjaamot voi olla suoraan yhteydessä niin konsultoidaan...
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mikäs tässä on jutun juoni?
Eikös nää foorumit ole juuri sitävarten että neuvomme toisiamme?
Muutaman tonnin autoa on ikävä viedä merkkikorjaamoon jos sen saisi murto-osa hinnalla itse kuntoon.
Ja itse korjattu on aina parempi vaikka olisi konsulttiapua saanutkin foorumilta.
Nimimerkki tein itse ja säästin.
Jutun juoni on se että mitä tossa lukee eli se että
korjaamot voi olla suorraan yhteydessä niin konsultoidaan (mitä tehdäänkin... )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
.. no Korjaamo oli nyt suoraan yhyeydessä minuun Ja pojat napsuttelee uuden virtalukon paikalleen... kunhan se nyt ensin saapuu. ... ja pankkitilini on suoraan yhteydessä korjaamoon ja napsuttelen heille vähän rahuskia.
No eipä tuota autoakaan voi myydä purkaamolle joten tuo virtalukko on tavalla tai toisella saatava kuntoon alkuperäisen viestin kirjoittaja olisi voinut ottaa yhteyttä nimerkki cdi203 niin olisi varmaan päässyt halvemmalla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Terho P kirjoitti:eiks oo ihanan hintanen tuommonen virtalukko tämöseen vanhaan luuskaan (siis haukkumatta sinun autoasi vaav nyleiseltä kantilta ajateltuna)
Juu sopuhinta on alle 1500€ (sisältää virtalukon korjauksen ja löpölinjan o renkaat ja suodatin kotelon) + yksi auto pihalle lisää SIIS VOLVO
Mutta on kuiteskii alle 400 ajettu suomi murhe että eköhä tuo viel oo ihan menevä peli ja siitä sitten ehjättynä jollekin clubilaiselle mersu 3€ kilo
arska10 kirjoitti:No eipä tuota autoakaan voi myydä purkaamolle joten tuo virtalukko on tavalla tai toisella saatava kuntoon alkuperäisen viestin kirjoittaja olisi voinut ottaa yhteyttä nimerkki cdi203 niin olisi varmaan päässyt halvemmalla
... jaa että ois pitäny ottaa yhteyttä cdi203... eikö tuossa aika selvästi lue korjaamot voivat ottaa yhteyttä ... ja valitettavasti mulla ei oo korjaamoa !!!!!
Viimeksi muokannut weldelk, To 24.05.2012 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terho P kirjoitti:eiks oo ihanan hintanen tuommonen virtalukko tämöseen vanhaan luuskaan (siis haukkumatta sinun autoasi vaav nyleiseltä kantilta ajateltuna)
Juu sopuhinta on alle 1500€ + yksi auto pihalle lisää SIIS VOLVO
Mutta on kuiteskii alle 400 ajettu suomi murhe että eköhä tuo viel oo ihan menevä peli
arska10 kirjoitti:No eipä tuota autoakaan voi myydä purkaamolle joten tuo virtalukko on tavalla tai toisella saatava kuntoon alkuperäisen viestin kirjoittaja olisi voinut ottaa yhteyttä nimerkki cdi203 niin olisi varmaan päässyt halvemmalla
... jaa että ois pitäny ottaa yhteyttä cdi203... eikö tuossa aika selvästi lue korjaamot voivat ottaa yhteyttä ... ja valitettavasti mulla ei oo korjaamoa !!!!!
Kyllä häneen voi foorumilaisetkin ottaa yhteyttä ei tuo varmaankaan tarkoittanut sitä vaan jos viet auton johonkin paikalliseen korjaamoon niin cdi203 voi antaa heille apua kuin tuo homma tehdään jos eivät hallitse hommaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Terho P kirjoitti:eiks oo ihanan hintanen tuommonen virtalukko tämöseen vanhaan luuskaan (siis haukkumatta sinun autoasi vaav nyleiseltä kantilta ajateltuna)
Juu sopuhinta on alle 1500€ + yksi auto pihalle lisää SIIS VOLVO
Mutta on kuiteskii alle 400 ajettu suomi murhe että eköhä tuo viel oo ihan menevä peli
arska10 kirjoitti:No eipä tuota autoakaan voi myydä purkaamolle joten tuo virtalukko on tavalla tai toisella saatava kuntoon alkuperäisen viestin kirjoittaja olisi voinut ottaa yhteyttä nimerkki cdi203 niin olisi varmaan päässyt halvemmalla
... jaa että ois pitäny ottaa yhteyttä cdi203... eikö tuossa aika selvästi lue korjaamot voivat ottaa yhteyttä ... ja valitettavasti mulla ei oo korjaamoa !!!!!
Kyllä häneen voi foorumilaisetkin ottaa yhteyttä ei tuo varmaankaan tarkoittanut sitä vaan jos viet auton johonkin paikalliseen korjaamoon niin cdi203 voi antaa heille apua kuin tuo homma tehdään jos eivät hallitse hommaa
Tollasen lossan kun hinaa Merkkikorjaamon pihalle niin hyvä kun pääsee sisälle ... niin ei kyllä uskalla enää kokeilla ... "soita tonne jos et osaa"
CDI203 kirjoitti:
Korjaamot voi olla suoraan yhteydessä niin konsultoidaan...
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mikäs tässä on jutun juoni?
Eikös nää foorumit ole juuri sitävarten että neuvomme toisiamme?
Muutaman tonnin autoa on ikävä viedä merkkikorjaamoon jos sen saisi murto-osa hinnalla itse kuntoon.
Ja itse korjattu on aina parempi vaikka olisi konsulttiapua saanutkin foorumilta.
Nimimerkki tein itse ja säästin.
Jutun juoni on se että mitä tossa lukee eli se että
korjaamot voi olla suorraan yhteydessä niin konsultoidaan (mitä tehdäänkin... )
Terho P kirjoitti:eiks oo ihanan hintanen tuommonen virtalukko tämöseen vanhaan luuskaan (siis haukkumatta sinun autoasi vaav nyleiseltä kantilta ajateltuna)
Juu sopuhinta on alle 1500€ + yksi auto pihalle lisää SIIS VOLVO
Mutta on kuiteskii alle 400 ajettu suomi murhe että eköhä tuo viel oo ihan menevä peli
arska10 kirjoitti:No eipä tuota autoakaan voi myydä purkaamolle joten tuo virtalukko on tavalla tai toisella saatava kuntoon alkuperäisen viestin kirjoittaja olisi voinut ottaa yhteyttä nimerkki cdi203 niin olisi varmaan päässyt halvemmalla
... jaa että ois pitäny ottaa yhteyttä cdi203... eikö tuossa aika selvästi lue korjaamot voivat ottaa yhteyttä ... ja valitettavasti mulla ei oo korjaamoa !!!!!
Kyllä häneen voi foorumilaisetkin ottaa yhteyttä ei tuo varmaankaan tarkoittanut sitä vaan jos viet auton johonkin paikalliseen korjaamoon niin cdi203 voi antaa heille apua kuin tuo homma tehdään jos eivät hallitse hommaa
Jep kyllä voi olla yhteydessä (ja monet ovatkin postiboxsi tursuaa yli...)
korjaamot voi olla yteydessä suorran tuli siitä että tulla mainittin että auto on menossa korjaamole joka tapauksessa,
niin jos konsultointia sitten tarvis voivat sitä suorran kysyä, eikä auton omistajan tarvitse siinä väli portaan toimi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
CDI203 kirjoitti:
Korjaamot voi olla suoraan yhteydessä niin konsultoidaan...
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mikäs tässä on jutun juoni?
Eikös nää foorumit ole juuri sitävarten että neuvomme toisiamme?
Muutaman tonnin autoa on ikävä viedä merkkikorjaamoon jos sen saisi murto-osa hinnalla itse kuntoon.
Ja itse korjattu on aina parempi vaikka olisi konsulttiapua saanutkin foorumilta.
Nimimerkki tein itse ja säästin.
Jutun juoni on se että mitä tossa lukee eli se että
korjaamot voi olla suorraan yhteydessä niin konsultoidaan (mitä tehdäänkin... )
Olen sanaton
CDI203 kirjoitti:
weldelk kirjoitti:Kiitos ...
sulakkeet tarkastettu moemmin puolin ja kontista.
.... oma arvio miten on käynyt
ajoin illalla parkkiin , Virtaa katosi aamupäivään mennessä eli luultavasti tu lämppärin moottori on huutanut koko yön. mut ei enää aamupäivällä. mittarivalot paloi normaalisti edelleenkin mut ei startannut eikä myöskään latauksen jälkeen. latauksen jälkeen kun yritti startata ei startti naksahdakaan (Vaik koputtelis pajavasaralla) Ainoa uusi oire on et tosiaan tuo lämmityslaitteen moottori jääpuhaltamaan ,vähän kun taukolämmitys, mut ei sammu ollenkaan.
Onko noi kaikki vaihtoehdot siis yhteydessä sekä starttiin että puhaltimeen? Luultavastihan tämä viedään korjaamolle mut ,jos vinkkejä ois niin kiitos etukäteen.
Tuo virtalukkokin on taidettu jo kerran vaihtaa kun koodi on myytävien lukkojen mukaan E sarjalaisesta mb 210 545...
Ovat yhteydessä keskenään,
Korjaamot voi olla suoraan yhteydessä niin konsultoidaan...
Koitetaan hiukan tarkentaa
tuosta kun lueskeli (punaiseksi värjätyn ja) niin ymmärsi että ei ole tarkoitus itse tehdä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)