Mitä tarvii kun olisi tarkoitus vaihtaa 4vaihteisesta, 5vaihteiseksi?
Auto on vm:91 200d
Tarviiko esim jotain vivustoja, kardaani yms purkuautosta?
Mitä ottaa huomioon laatikkoa ostaessa?
olisi tutulla yksi laatikko mutta siinä on 3vaihteen syncro sökö, minkähänlainen olis korjata? kannattaako?
w124 laatikon vaihtoon tarvittavaa?
Re: w124 laatikon vaihtoon tarvittavaa?
Nähtävästi tarvitset lyhyemmän etupään kardaania ja vaihdekulissin kokonaisuudessaan.
Se synkronrengas nyt ei ole kummonen vaihtaa.Sen hinta on noin 50e kl-osista ja vaatii kyllä askin purkamisen.Mietit vaan tarkkaan mikä se sitten on ettei tule väärää vaihdettua.
Tarkin siinä askissa on laittaa se jousilukko ja kettumaisin.Paperitiivisteet uutta ja ei saa kasata liimalla kun siellä on w202 nähden kartiorulla laakerit ja säätö tällöin muuttuu liimaillessa ja askin laakerit palaa.
W202 askin voi kasata liimalla kun siellä on kuulalaakerit
säästetty siinä.
Se synkronrengas nyt ei ole kummonen vaihtaa.Sen hinta on noin 50e kl-osista ja vaatii kyllä askin purkamisen.Mietit vaan tarkkaan mikä se sitten on ettei tule väärää vaihdettua.
Tarkin siinä askissa on laittaa se jousilukko ja kettumaisin.Paperitiivisteet uutta ja ei saa kasata liimalla kun siellä on w202 nähden kartiorulla laakerit ja säätö tällöin muuttuu liimaillessa ja askin laakerit palaa.
W202 askin voi kasata liimalla kun siellä on kuulalaakerit

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 laatikon vaihtoon tarvittavaa?
en kyl suosittele alkaa synkroja vaihteleen jos ei oo askeista kokemusta yhtään,tahtoo olla melkosia nippelitestejä loppupeleissä ja tarvii prässiä että saa rataspakkoja pienistettyä synkrojen vaihtoon. toki jos luotat itseesi ja on päivä aikaa niin kaiketi ne sinne saa puljattua,itellä tahtonu jäädä nuo askit levälleen pajan pöydän alle ja lopulta yhtä ainoata laakeria vaille valmiiksi jne
no mä oonkin normaalia noloompi mutta ompa jääräpäisyyttä edes yrittää

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: w124 laatikon vaihtoon tarvittavaa?
Eli on lyhyt ja pitkä akselista askia.
Lyhyt-kaksoismassa
Pitkä-tavallinen vauhtis.
Pitkä akseli muistaakseni tulee askin ulkopuolelle näkymään kun katsot sivusta ja lyhyt jää sisään eli se ei näy sivusta katsottuna.
Sitä että onko kaksoismassa limppu niin ei taida saada tietää mistään ennenkuin irroitat askin.Jos jollakin olisi tähän fakta tai jonkin valmistusnumeron perusteella sen saisi tietää.
Lyhyt-kaksoismassa
Pitkä-tavallinen vauhtis.
Pitkä akseli muistaakseni tulee askin ulkopuolelle näkymään kun katsot sivusta ja lyhyt jää sisään eli se ei näy sivusta katsottuna.
Sitä että onko kaksoismassa limppu niin ei taida saada tietää mistään ennenkuin irroitat askin.Jos jollakin olisi tähän fakta tai jonkin valmistusnumeron perusteella sen saisi tietää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-