300D 250tkm

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
tikkari91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 22.05.2012 22:19

300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja tikkari91 »

Olis hyvä kuntonen juuri leimattu 300D 250tkm ajettu sähköikkunoilla,kattoluukulla, kaatuvat niskatyynyt (takana), sähköpeili, vetokoukku,huoltokirja täydellinen, 2x renkaat. ollut vanhuksen käytössä ei kulumia sisällä eikä ulkopuolella yksi ainoa pieni kukkanen ovessa listan juuressa. Tietäiskö kukaan paljon tämmösistä ollaan pyydetty en oikein saanut itse selville sopivaa hinta-arviota. Kiitos.
Viimeksi muokannut tikkari91, Ti 22.05.2012 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vuosimalli pitäis tietää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
tikkari91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 22.05.2012 22:19

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja tikkari91 »

ainiin joo unohtui kokonaa 91 olis vm :D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

2500-4000 euroa. Haitari on laaja, koska tuonikäiseen autoon liittyy välttämättä jo riskejä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
tikkari91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 22.05.2012 22:19

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja tikkari91 »

ok hyvä homma kiitos. :P
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5442
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Jos oikeasti kilometrit on tuollaiset ja kuivassa sekä tuuletetussa tallissa pidetty ja kolaroimaton tarjoan heti 4.5K€ jos on manuaali :wink:
Luhmuja ei tietty saa olla eikä ruosteita niissä mersun vakiopaikoissa löydykkään jos nuo lähtötiedot pitää paikkaansa. Jos ruostetta on vakiopaikoissa sit kannattaa miettiä mitä maksaa eikä lähtötiedot välttämättä pidä paikkaansa.

Sit jos on lämäisty reippaammin johonkin joskus niin sitten hinta muuttuu. Etuloksun tai konepellin ruttaatuminen on pieniä ja en niitä laskisi isoksi miinukseksi. Jos kulmaa on tökätty niin että koripenkkiin on joutunu miettisin kax kertaa ostaakko. Tällaisen selvittely vie jo aikaa eikä sitä välttämättä edes saa selville.

Ota digikameralla kuvia ja katto niitä. Niistä joskus näkee onko autoa maalattu. Silmä ei välttämättä osaa erottaa värin sävyeroa. Eihän tällä oikeastaan muuta merkitystä ole (riippuu tietty misstä kohtaa on lämäisty) kuin että jos kertoo auton olevan kolaroimaton niin jos se ei pidäkkään paikkaansa niin voi epäillä muitakin kerrottuja asioita. Tietty jos tunnet tai tiedät kokeneen peltisepän niin ne kaverit näkee kyllä ilman kameroitakin :wink:

Sanoisin että halpa jos saat 4K€ tai alle jos on kolaroimaton ja lähtötiedot on oikein.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jari Ke kirjoitti:Jos oikeasti kilometrit on tuollaiset ja kuivassa sekä tuuletetussa tallissa pidetty ja kolaroimaton tarjoan heti 4.5K€ jos on manuaali :wink:
Luhmuja ei tietty saa olla eikä ruosteita niissä mersun vakiopaikoissa löydykkään jos nuo lähtötiedot pitää paikkaansa. Jos ruostetta on vakiopaikoissa sit kannattaa miettiä mitä maksaa eikä lähtötiedot välttämättä pidä paikkaansa.
n.
Njuuu. Nettiautossa näkyy 91-92-mallisten 300D:ien hinnat lähtevän runsaasta tonnista ja päättyvän lähemmäs kymppiä. Jollain on automaattilaatikkoinen, vajaat 230 000 km ajettu ja hyvin varusteltu 92-mallinen tarjolla hintaan 6500e. Huonommin pidettyjä ja enemmin ajettuja farkkuja ja turboja on tarjolla edukkaamminkin, vaikka niiden pyynnit yleensä korkeampia ovatkin. Perusvarusteltu perusmalli, jos se on niin siisti kuin luvataan, voi hyvinkin olla pyynniltään samoissa. Kyllä minä kompromissina jopa vähän yli 4000 e voisin pyytää lähdössä, fiksu jättää hiukan tinkivaraa. :wink:

Mitä tuohon maalailuun tulee, niin kyllähän useimpia 20 vuotta vanhoja autoja on jostain kohdasta ellei kokonaan maalattu uudelleen. Joskus niihin on ihan hyvät syyt - joku parkkipaikkakolhu joka on asiallisesti korjattu ja huomaamattomasti maalattu ei suinkaan ole peruste hyljeksiä autoa. Isommasta kolarista olisi kyllä hyvä tietää. Mahdetaanko suoranaisia myyntimaalauksia enää 2000-luvulla edes tehdä...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mika V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: La 23.10.2004 11:57
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja Mika V. »

Toin tälläisen W124 300D 5-v. manuaalin (vm. oli -90 tai -91) 2000-luvun alussa Saksasta, autolla oli ajettu noin 140 tkm. Oli kyllä mahtava auto; jäi sellainen kuva, että tässä on paras Mercedes! Kulki suoraan kuin juna, äänetön, ei mitään nitinöitä yms. ja 3-litran vapari kutonen veti hienosti (varsinkin kierroksilla pirteästi) taivaallisen saundin - joskin vaimean - säestyksellä... Kulutus oli Ruotsin läpi tullessa 6,2 ltr/100 km. Auto meni jonnekin Oulun seudulle.

Tämä vaan fiilistelynä. Eikös hyväkuntoisten 124:n hinnat ole jo jonkun aikaa nousseet, ainakin Saksassa? Jos tämä on helmi yksilö, niin kait siitä nyt yli 4 k€ pitäis saada?

-Mika-
E430 T 4Matic Elegance -00
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jari Ke kirjoitti:Sit jos on lämäisty reippaammin johonkin joskus niin sitten hinta muuttuu. Etuloksun tai konepellin ruttaatuminen on pieniä ja en niitä laskisi isoksi miinukseksi. Jos kulmaa on tökätty niin että koripenkkiin on joutunu miettisin kax kertaa ostaakko. Tällaisen selvittely vie jo aikaa eikä sitä välttämättä edes saa selville.
OT mutta tätä oon miettinyt monta kertaa että miks se haittaa kaikkia hirveästi jos auto on joskus kolaroitu. Jos se nimenomaan on käynyt koripenkissä ja oikaistu asianmukaisilla menetelmillä ja vielä maalattu ja paikkailtu hyvin niin en ajattelisi sen juurikaan laskevan arvoa. Sitten taas jos auto on ajettu mutkalle ja laitettu vaan uudet pellit ja maalattu niin sitten se jo haittaa. Kulmia ei saa ikinä kohilleen ja ovet ei mahu kiinni :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onneksi nykyään vaaditaan ohjaus kulma arvot kaikilta pyöriltä ja siitä myös näkee pahastikorjatun työn jäljen.
Itse myös peltiseppänä totean että tekijästä on se jälki kiinni ja kuitenkin muistaakseni kolari autoja on yllättävän paljon prosentuaallisesti liikenteessä ja harva edes tietää onko oma kolaroitu kun ei älyä edes onko ikinä maalailtu jos nyt ei uudesta asti ole omistanut sitä kulkinetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

atlas kirjoitti:Onneksi nykyään vaaditaan ohjaus kulma arvot kaikilta pyöriltä ja siitä myös näkee pahastikorjatun työn jäljen.
Itse myös peltiseppänä totean että tekijästä on se jälki kiinni ja kuitenkin muistaakseni kolari autoja on yllättävän paljon prosentuaallisesti liikenteessä ja harva edes tietää onko oma kolaroitu kun ei älyä edes onko ikinä maalailtu jos nyt ei uudesta asti ole omistanut sitä kulkinetta.
Itsekkin työskentelen kolarikorjaamolla ja uskomattoman paljon siellä autoja käy. Jotkut pahempia ja jotkut vähemmän pahoja mutta ei niistä jälkeenpäin huomaa että mitään olis tehty. Siitä näkee että todella moni auto on kolaroitu mutta mitäpä tuo haittaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18197
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hintahaitari on tosiaan laaja tuollaisella autolla - ja tietysti ilman kuvia ja koeajoa arvioiden vielä laajempi, mutta oletetaan että se on oikein hyvässä kunnossa.
Joskus joku saattaa saada moisen helmen parilla tonnilla, joskus joku saattaa maksaa sellaisesta 6000 euroa tai enemmänkin ja olla todella tyytyväinen hankintaansa.
wiimax.fi
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Siekkinen kirjoitti:
atlas kirjoitti:Onneksi nykyään vaaditaan ohjaus kulma arvot kaikilta pyöriltä ja siitä myös näkee pahastikorjatun työn jäljen.
Itse myös peltiseppänä totean että tekijästä on se jälki kiinni ja kuitenkin muistaakseni kolari autoja on yllättävän paljon prosentuaallisesti liikenteessä ja harva edes tietää onko oma kolaroitu kun ei älyä edes onko ikinä maalailtu jos nyt ei uudesta asti ole omistanut sitä kulkinetta.
Itsekkin työskentelen kolarikorjaamolla ja uskomattoman paljon siellä autoja käy. Jotkut pahempia ja jotkut vähemmän pahoja mutta ei niistä jälkeenpäin huomaa että mitään olis tehty. Siitä näkee että todella moni auto on kolaroitu mutta mitäpä tuo haittaa.
Kyllähän sen uudelleen maalatun pinnan näkee jo silmällä, yleensä ovat vielä ihan eri värisiä, vaikka oikealla sävyllä vedetty.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

airaksela kirjoitti:Kyllähän sen uudelleen maalatun pinnan näkee jo silmällä, yleensä ovat vielä ihan eri värisiä, vaikka oikealla sävyllä vedetty.
Näkee jos valo paistaa sivulta ja tarkkaan kahtoo. Mutta eri väriseks en niitä sanois. Joskus on sellasia sävyjä mitä ei saa passaamaan mutta kyllä ne yleensä aika samansävysiä on. Mutta et sää siinä normaalisti kahtoen mitään eroa näe. Sitten jos alkaa tarkemmin tiirailemaan ja auto on vielä kunnolla puhdas niin sitten.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Siekkinen kirjoitti:
airaksela kirjoitti:Kyllähän sen uudelleen maalatun pinnan näkee jo silmällä, yleensä ovat vielä ihan eri värisiä, vaikka oikealla sävyllä vedetty.
Näkee jos valo paistaa sivulta ja tarkkaan kahtoo. Mutta eri väriseks en niitä sanois. Joskus on sellasia sävyjä mitä ei saa passaamaan mutta kyllä ne yleensä aika samansävysiä on. Mutta et sää siinä normaalisti kahtoen mitään eroa näe. Sitten jos alkaa tarkemmin tiirailemaan ja auto on vielä kunnolla puhdas niin sitten.
samat sanat. jos on kunnolla tehty, oikee väri ja osaava maalari, niin ei kyllä erota mistään muusta, paitsi korkeintaan siitä, että uus maalattu pinta kiiltää enemmän, kun vanha kulahtanu. herkästi vaan tulee värivirhettä. esim. eri hopeet on kaikista vaikeimpia maalata ja saada lopputuloksesta juuri vastaava, mitä alkuperänen. mutta jos homman taitaa, niin ei siitäkään jää kiinni.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

pera8x kirjoitti:samat sanat. jos on kunnolla tehty, oikee väri ja osaava maalari, niin ei kyllä erota mistään muusta, paitsi korkeintaan siitä, että uus maalattu pinta kiiltää enemmän, kun vanha kulahtanu. herkästi vaan tulee värivirhettä. esim. eri hopeet on kaikista vaikeimpia maalata ja saada lopputuloksesta juuri vastaava, mitä alkuperänen. mutta jos homman taitaa, niin ei siitäkään jää kiinni.
Mun mielestä pahin on ehkä punanen akryyli. Se ei passaa ikinä ellei autoa myllytä kokonaan maalauksen jälkeen. Sitten on jotkut keltasen vihertävät sävyt ja onhan niitä muitakin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Onko se "riski" että käytetty auto vaatii huoltoa?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Aapo.T kirjoitti:Onko se "riski" että käytetty auto vaatii huoltoa?
Ei. Se joidenkin mielestä on, että se voi vaatia myös korjaamista.

:think:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5442
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 300D 250tkm

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Mielestäni sillä on väliä mistä kohtaa on lämäisty jos on lämäisty. Mitä väliä jos pelti on helposti vaihdettavissa uuteen. Sit kun ruttu tulee esim takalikasuojaan niin melkein väitän että valtaosa korjauksista suoritetaan siten että "unohdetaan" se pintapellin takana oleva pelti täysin. No sehän peeveli ruostuu ja siitä sit seuraa muutamien vuosien jälkeen ongelmia.

Runkopalkissa tms. paikassa terävä vekki on kans paikka joka kaipaa korjauksessa erityistä huolellisuutta sen korioikaisun jälkeen jos työ hyvin tehdään. Väitän "unohtuu" liian usein :roll:

Pienemmissä kolhuissa pinta kyllä näyttää hyvältä ja kestääkin kohtuullisesti jopa hyvin mutta jos korjaus on viipynyt ja pelti on ottanut ruosteen pintaan niin ainakin joillain korjaamoilla ei se paljon huolta aiheuta sanotaan se nyt niin :roll:

Ikävä kyllä omakohtaisiakin kokemuksia on muutaman vuoden takaa siitä ettei työtä tehdä kunnolla vaikka nimenomaan niin sellaisesta sovitaan. Ei vaikka tiskin takana ilmoitettua hintaa ei edes tingitä :wtf: Kylmästi ruosteen päälle vedetään ja sillä siisti. *ituttaa vieläkin. Voi olla etten jätä mainitsematta asiaa jos joku kyselee pajasta.

Elikkä kalliimpaa pitoautoa ostaessa ainakin itte kattelen tuollaiset kohdat tarkemmin ja tarvittaessa kurkkaan pellin taakse jos se suinkin vaan on mahdollista. Sävyero pinnassa on se liipaisu tarkempaan tutkimukseen.
Vastaa Viestiin