300D 250tkm
300D 250tkm
Olis hyvä kuntonen juuri leimattu 300D 250tkm ajettu sähköikkunoilla,kattoluukulla, kaatuvat niskatyynyt (takana), sähköpeili, vetokoukku,huoltokirja täydellinen, 2x renkaat. ollut vanhuksen käytössä ei kulumia sisällä eikä ulkopuolella yksi ainoa pieni kukkanen ovessa listan juuressa. Tietäiskö kukaan paljon tämmösistä ollaan pyydetty en oikein saanut itse selville sopivaa hinta-arviota. Kiitos.
Viimeksi muokannut tikkari91, Ti 22.05.2012 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300D 250tkm
Vuosimalli pitäis tietää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 300D 250tkm
ainiin joo unohtui kokonaa 91 olis vm 

Re: 300D 250tkm
2500-4000 euroa. Haitari on laaja, koska tuonikäiseen autoon liittyy välttämättä jo riskejä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 300D 250tkm
ok hyvä homma kiitos. 

Re: 300D 250tkm
Jos oikeasti kilometrit on tuollaiset ja kuivassa sekä tuuletetussa tallissa pidetty ja kolaroimaton tarjoan heti 4.5K€ jos on manuaali
Luhmuja ei tietty saa olla eikä ruosteita niissä mersun vakiopaikoissa löydykkään jos nuo lähtötiedot pitää paikkaansa. Jos ruostetta on vakiopaikoissa sit kannattaa miettiä mitä maksaa eikä lähtötiedot välttämättä pidä paikkaansa.
Sit jos on lämäisty reippaammin johonkin joskus niin sitten hinta muuttuu. Etuloksun tai konepellin ruttaatuminen on pieniä ja en niitä laskisi isoksi miinukseksi. Jos kulmaa on tökätty niin että koripenkkiin on joutunu miettisin kax kertaa ostaakko. Tällaisen selvittely vie jo aikaa eikä sitä välttämättä edes saa selville.
Ota digikameralla kuvia ja katto niitä. Niistä joskus näkee onko autoa maalattu. Silmä ei välttämättä osaa erottaa värin sävyeroa. Eihän tällä oikeastaan muuta merkitystä ole (riippuu tietty misstä kohtaa on lämäisty) kuin että jos kertoo auton olevan kolaroimaton niin jos se ei pidäkkään paikkaansa niin voi epäillä muitakin kerrottuja asioita. Tietty jos tunnet tai tiedät kokeneen peltisepän niin ne kaverit näkee kyllä ilman kameroitakin
Sanoisin että halpa jos saat 4K€ tai alle jos on kolaroimaton ja lähtötiedot on oikein.

Luhmuja ei tietty saa olla eikä ruosteita niissä mersun vakiopaikoissa löydykkään jos nuo lähtötiedot pitää paikkaansa. Jos ruostetta on vakiopaikoissa sit kannattaa miettiä mitä maksaa eikä lähtötiedot välttämättä pidä paikkaansa.
Sit jos on lämäisty reippaammin johonkin joskus niin sitten hinta muuttuu. Etuloksun tai konepellin ruttaatuminen on pieniä ja en niitä laskisi isoksi miinukseksi. Jos kulmaa on tökätty niin että koripenkkiin on joutunu miettisin kax kertaa ostaakko. Tällaisen selvittely vie jo aikaa eikä sitä välttämättä edes saa selville.
Ota digikameralla kuvia ja katto niitä. Niistä joskus näkee onko autoa maalattu. Silmä ei välttämättä osaa erottaa värin sävyeroa. Eihän tällä oikeastaan muuta merkitystä ole (riippuu tietty misstä kohtaa on lämäisty) kuin että jos kertoo auton olevan kolaroimaton niin jos se ei pidäkkään paikkaansa niin voi epäillä muitakin kerrottuja asioita. Tietty jos tunnet tai tiedät kokeneen peltisepän niin ne kaverit näkee kyllä ilman kameroitakin

Sanoisin että halpa jos saat 4K€ tai alle jos on kolaroimaton ja lähtötiedot on oikein.
Re: 300D 250tkm
Njuuu. Nettiautossa näkyy 91-92-mallisten 300D:ien hinnat lähtevän runsaasta tonnista ja päättyvän lähemmäs kymppiä. Jollain on automaattilaatikkoinen, vajaat 230 000 km ajettu ja hyvin varusteltu 92-mallinen tarjolla hintaan 6500e. Huonommin pidettyjä ja enemmin ajettuja farkkuja ja turboja on tarjolla edukkaamminkin, vaikka niiden pyynnit yleensä korkeampia ovatkin. Perusvarusteltu perusmalli, jos se on niin siisti kuin luvataan, voi hyvinkin olla pyynniltään samoissa. Kyllä minä kompromissina jopa vähän yli 4000 e voisin pyytää lähdössä, fiksu jättää hiukan tinkivaraa.Jari Ke kirjoitti:Jos oikeasti kilometrit on tuollaiset ja kuivassa sekä tuuletetussa tallissa pidetty ja kolaroimaton tarjoan heti 4.5K€ jos on manuaali![]()
Luhmuja ei tietty saa olla eikä ruosteita niissä mersun vakiopaikoissa löydykkään jos nuo lähtötiedot pitää paikkaansa. Jos ruostetta on vakiopaikoissa sit kannattaa miettiä mitä maksaa eikä lähtötiedot välttämättä pidä paikkaansa.
n.

Mitä tuohon maalailuun tulee, niin kyllähän useimpia 20 vuotta vanhoja autoja on jostain kohdasta ellei kokonaan maalattu uudelleen. Joskus niihin on ihan hyvät syyt - joku parkkipaikkakolhu joka on asiallisesti korjattu ja huomaamattomasti maalattu ei suinkaan ole peruste hyljeksiä autoa. Isommasta kolarista olisi kyllä hyvä tietää. Mahdetaanko suoranaisia myyntimaalauksia enää 2000-luvulla edes tehdä...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: 300D 250tkm
Toin tälläisen W124 300D 5-v. manuaalin (vm. oli -90 tai -91) 2000-luvun alussa Saksasta, autolla oli ajettu noin 140 tkm. Oli kyllä mahtava auto; jäi sellainen kuva, että tässä on paras Mercedes! Kulki suoraan kuin juna, äänetön, ei mitään nitinöitä yms. ja 3-litran vapari kutonen veti hienosti (varsinkin kierroksilla pirteästi) taivaallisen saundin - joskin vaimean - säestyksellä... Kulutus oli Ruotsin läpi tullessa 6,2 ltr/100 km. Auto meni jonnekin Oulun seudulle.
Tämä vaan fiilistelynä. Eikös hyväkuntoisten 124:n hinnat ole jo jonkun aikaa nousseet, ainakin Saksassa? Jos tämä on helmi yksilö, niin kait siitä nyt yli 4 k€ pitäis saada?
-Mika-
Tämä vaan fiilistelynä. Eikös hyväkuntoisten 124:n hinnat ole jo jonkun aikaa nousseet, ainakin Saksassa? Jos tämä on helmi yksilö, niin kait siitä nyt yli 4 k€ pitäis saada?
-Mika-
E430 T 4Matic Elegance -00
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
Re: 300D 250tkm
OT mutta tätä oon miettinyt monta kertaa että miks se haittaa kaikkia hirveästi jos auto on joskus kolaroitu. Jos se nimenomaan on käynyt koripenkissä ja oikaistu asianmukaisilla menetelmillä ja vielä maalattu ja paikkailtu hyvin niin en ajattelisi sen juurikaan laskevan arvoa. Sitten taas jos auto on ajettu mutkalle ja laitettu vaan uudet pellit ja maalattu niin sitten se jo haittaa. Kulmia ei saa ikinä kohilleen ja ovet ei mahu kiinniJari Ke kirjoitti:Sit jos on lämäisty reippaammin johonkin joskus niin sitten hinta muuttuu. Etuloksun tai konepellin ruttaatuminen on pieniä ja en niitä laskisi isoksi miinukseksi. Jos kulmaa on tökätty niin että koripenkkiin on joutunu miettisin kax kertaa ostaakko. Tällaisen selvittely vie jo aikaa eikä sitä välttämättä edes saa selville.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300D 250tkm
Onneksi nykyään vaaditaan ohjaus kulma arvot kaikilta pyöriltä ja siitä myös näkee pahastikorjatun työn jäljen.
Itse myös peltiseppänä totean että tekijästä on se jälki kiinni ja kuitenkin muistaakseni kolari autoja on yllättävän paljon prosentuaallisesti liikenteessä ja harva edes tietää onko oma kolaroitu kun ei älyä edes onko ikinä maalailtu jos nyt ei uudesta asti ole omistanut sitä kulkinetta.
Itse myös peltiseppänä totean että tekijästä on se jälki kiinni ja kuitenkin muistaakseni kolari autoja on yllättävän paljon prosentuaallisesti liikenteessä ja harva edes tietää onko oma kolaroitu kun ei älyä edes onko ikinä maalailtu jos nyt ei uudesta asti ole omistanut sitä kulkinetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 300D 250tkm
Itsekkin työskentelen kolarikorjaamolla ja uskomattoman paljon siellä autoja käy. Jotkut pahempia ja jotkut vähemmän pahoja mutta ei niistä jälkeenpäin huomaa että mitään olis tehty. Siitä näkee että todella moni auto on kolaroitu mutta mitäpä tuo haittaa.atlas kirjoitti:Onneksi nykyään vaaditaan ohjaus kulma arvot kaikilta pyöriltä ja siitä myös näkee pahastikorjatun työn jäljen.
Itse myös peltiseppänä totean että tekijästä on se jälki kiinni ja kuitenkin muistaakseni kolari autoja on yllättävän paljon prosentuaallisesti liikenteessä ja harva edes tietää onko oma kolaroitu kun ei älyä edes onko ikinä maalailtu jos nyt ei uudesta asti ole omistanut sitä kulkinetta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300D 250tkm
Hintahaitari on tosiaan laaja tuollaisella autolla - ja tietysti ilman kuvia ja koeajoa arvioiden vielä laajempi, mutta oletetaan että se on oikein hyvässä kunnossa.
Joskus joku saattaa saada moisen helmen parilla tonnilla, joskus joku saattaa maksaa sellaisesta 6000 euroa tai enemmänkin ja olla todella tyytyväinen hankintaansa.
Joskus joku saattaa saada moisen helmen parilla tonnilla, joskus joku saattaa maksaa sellaisesta 6000 euroa tai enemmänkin ja olla todella tyytyväinen hankintaansa.
wiimax.fi
Re: 300D 250tkm
Kyllähän sen uudelleen maalatun pinnan näkee jo silmällä, yleensä ovat vielä ihan eri värisiä, vaikka oikealla sävyllä vedetty.Siekkinen kirjoitti:Itsekkin työskentelen kolarikorjaamolla ja uskomattoman paljon siellä autoja käy. Jotkut pahempia ja jotkut vähemmän pahoja mutta ei niistä jälkeenpäin huomaa että mitään olis tehty. Siitä näkee että todella moni auto on kolaroitu mutta mitäpä tuo haittaa.atlas kirjoitti:Onneksi nykyään vaaditaan ohjaus kulma arvot kaikilta pyöriltä ja siitä myös näkee pahastikorjatun työn jäljen.
Itse myös peltiseppänä totean että tekijästä on se jälki kiinni ja kuitenkin muistaakseni kolari autoja on yllättävän paljon prosentuaallisesti liikenteessä ja harva edes tietää onko oma kolaroitu kun ei älyä edes onko ikinä maalailtu jos nyt ei uudesta asti ole omistanut sitä kulkinetta.
Re: 300D 250tkm
Näkee jos valo paistaa sivulta ja tarkkaan kahtoo. Mutta eri väriseks en niitä sanois. Joskus on sellasia sävyjä mitä ei saa passaamaan mutta kyllä ne yleensä aika samansävysiä on. Mutta et sää siinä normaalisti kahtoen mitään eroa näe. Sitten jos alkaa tarkemmin tiirailemaan ja auto on vielä kunnolla puhdas niin sitten.airaksela kirjoitti:Kyllähän sen uudelleen maalatun pinnan näkee jo silmällä, yleensä ovat vielä ihan eri värisiä, vaikka oikealla sävyllä vedetty.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300D 250tkm
samat sanat. jos on kunnolla tehty, oikee väri ja osaava maalari, niin ei kyllä erota mistään muusta, paitsi korkeintaan siitä, että uus maalattu pinta kiiltää enemmän, kun vanha kulahtanu. herkästi vaan tulee värivirhettä. esim. eri hopeet on kaikista vaikeimpia maalata ja saada lopputuloksesta juuri vastaava, mitä alkuperänen. mutta jos homman taitaa, niin ei siitäkään jää kiinni.Siekkinen kirjoitti:Näkee jos valo paistaa sivulta ja tarkkaan kahtoo. Mutta eri väriseks en niitä sanois. Joskus on sellasia sävyjä mitä ei saa passaamaan mutta kyllä ne yleensä aika samansävysiä on. Mutta et sää siinä normaalisti kahtoen mitään eroa näe. Sitten jos alkaa tarkemmin tiirailemaan ja auto on vielä kunnolla puhdas niin sitten.airaksela kirjoitti:Kyllähän sen uudelleen maalatun pinnan näkee jo silmällä, yleensä ovat vielä ihan eri värisiä, vaikka oikealla sävyllä vedetty.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 300D 250tkm
Mun mielestä pahin on ehkä punanen akryyli. Se ei passaa ikinä ellei autoa myllytä kokonaan maalauksen jälkeen. Sitten on jotkut keltasen vihertävät sävyt ja onhan niitä muitakin.pera8x kirjoitti:samat sanat. jos on kunnolla tehty, oikee väri ja osaava maalari, niin ei kyllä erota mistään muusta, paitsi korkeintaan siitä, että uus maalattu pinta kiiltää enemmän, kun vanha kulahtanu. herkästi vaan tulee värivirhettä. esim. eri hopeet on kaikista vaikeimpia maalata ja saada lopputuloksesta juuri vastaava, mitä alkuperänen. mutta jos homman taitaa, niin ei siitäkään jää kiinni.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300D 250tkm
Onko se "riski" että käytetty auto vaatii huoltoa?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: 300D 250tkm
Ei. Se joidenkin mielestä on, että se voi vaatia myös korjaamista.Aapo.T kirjoitti:Onko se "riski" että käytetty auto vaatii huoltoa?

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: 300D 250tkm
Mielestäni sillä on väliä mistä kohtaa on lämäisty jos on lämäisty. Mitä väliä jos pelti on helposti vaihdettavissa uuteen. Sit kun ruttu tulee esim takalikasuojaan niin melkein väitän että valtaosa korjauksista suoritetaan siten että "unohdetaan" se pintapellin takana oleva pelti täysin. No sehän peeveli ruostuu ja siitä sit seuraa muutamien vuosien jälkeen ongelmia.
Runkopalkissa tms. paikassa terävä vekki on kans paikka joka kaipaa korjauksessa erityistä huolellisuutta sen korioikaisun jälkeen jos työ hyvin tehdään. Väitän "unohtuu" liian usein
Pienemmissä kolhuissa pinta kyllä näyttää hyvältä ja kestääkin kohtuullisesti jopa hyvin mutta jos korjaus on viipynyt ja pelti on ottanut ruosteen pintaan niin ainakin joillain korjaamoilla ei se paljon huolta aiheuta sanotaan se nyt niin
Ikävä kyllä omakohtaisiakin kokemuksia on muutaman vuoden takaa siitä ettei työtä tehdä kunnolla vaikka nimenomaan niin sellaisesta sovitaan. Ei vaikka tiskin takana ilmoitettua hintaa ei edes tingitä
Kylmästi ruosteen päälle vedetään ja sillä siisti. *ituttaa vieläkin. Voi olla etten jätä mainitsematta asiaa jos joku kyselee pajasta.
Elikkä kalliimpaa pitoautoa ostaessa ainakin itte kattelen tuollaiset kohdat tarkemmin ja tarvittaessa kurkkaan pellin taakse jos se suinkin vaan on mahdollista. Sävyero pinnassa on se liipaisu tarkempaan tutkimukseen.
Runkopalkissa tms. paikassa terävä vekki on kans paikka joka kaipaa korjauksessa erityistä huolellisuutta sen korioikaisun jälkeen jos työ hyvin tehdään. Väitän "unohtuu" liian usein

Pienemmissä kolhuissa pinta kyllä näyttää hyvältä ja kestääkin kohtuullisesti jopa hyvin mutta jos korjaus on viipynyt ja pelti on ottanut ruosteen pintaan niin ainakin joillain korjaamoilla ei se paljon huolta aiheuta sanotaan se nyt niin

Ikävä kyllä omakohtaisiakin kokemuksia on muutaman vuoden takaa siitä ettei työtä tehdä kunnolla vaikka nimenomaan niin sellaisesta sovitaan. Ei vaikka tiskin takana ilmoitettua hintaa ei edes tingitä

Elikkä kalliimpaa pitoautoa ostaessa ainakin itte kattelen tuollaiset kohdat tarkemmin ja tarvittaessa kurkkaan pellin taakse jos se suinkin vaan on mahdollista. Sävyero pinnassa on se liipaisu tarkempaan tutkimukseen.