124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
Mistähän kannattaa alkaa vikaa etsimään kun ei kytkeydy ja päälle magneettikytkimelle ei tule virtaa, suoraann kun laittaa akulta niin heti kompura alkaa pyörimään. Voisko olla putkistossa ole paineentunnistin mennyt epäkuntoon vai millainen systeeni niissä termostaateissa siellä on?
Kohta tulee lämmin ilma....
Kohta tulee lämmin ilma....
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
Käytä auto ilmastointi huollossa. Ottavat vanhat kaasut pois, kuivaavat järjestelmän, laittavat öljyn ettei kompressorin hiilitiiviste ole kuivana ja vuoda,tekevät tiiviys testin,imevät tyhjiön ja laittavat uudet kylmäineet ja väriaineen joka ilmaisee mahdollisen vuodon. Huollon hinta 65- 90 € paikkakunnasta riippuen. Käytin oman mesen eilen huollossa ja hyvä tuli 65 € hintaan. Talvi aikaa varten tuli vielä hyvä neuvo, että laita kuumailma puhallin lämmityslaitteen aukkoon puhaltamaan ja anna auton käydä lämpötilan säätimen kiekot kylmimmässä asennossa noin 10 min kerran kuussa niin pysyy kunnossa. Tuloilma termostaattia pitää hämätä, kun ilmastointi ei mene päälle alle noin + 5 asteessa.jussimb kirjoitti:Mistähän kannattaa alkaa vikaa etsimään kun ei kytkeydy ja päälle magneettikytkimelle ei tule virtaa, suoraann kun laittaa akulta niin heti kompura alkaa pyörimään. Voisko olla putkistossa ole paineentunnistin mennyt epäkuntoon vai millainen systeeni niissä termostaateissa siellä on?
Kohta tulee lämmin ilma....
Meseillään
Re: 124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
Siis jos on jo tarkistettu että ainetta on tarpeeksi järjestelmässä,niin silloin ei kannata vaihtaa aineita.Turhaa ajan ja rahantuhlausta,ja vika on kuitenkin jäljellä!Mese 320 TE kirjoitti:Käytä auto ilmastointi huollossa. Ottavat vanhat kaasut pois, kuivaavat järjestelmän, laittavat öljyn ettei kompressorin hiilitiiviste ole kuivana ja vuoda,tekevät tiiviys testin,imevät tyhjiön ja laittavat uudet kylmäineet ja väriaineen joka ilmaisee mahdollisen vuodon. Huollon hinta 65- 90 € paikkakunnasta riippuen. Käytin oman mesen eilen huollossa ja hyvä tuli 65 € hintaan. Talvi aikaa varten tuli vielä hyvä neuvo, että laita kuumailma puhallin lämmityslaitteen aukkoon puhaltamaan ja anna auton käydä lämpötilan säätimen kiekot kylmimmässä asennossa noin 10 min kerran kuussa niin pysyy kunnossa. Tuloilma termostaattia pitää hämätä, kun ilmastointi ei mene päälle alle noin + 5 asteessa.jussimb kirjoitti:Mistähän kannattaa alkaa vikaa etsimään kun ei kytkeydy ja päälle magneettikytkimelle ei tule virtaa, suoraann kun laittaa akulta niin heti kompura alkaa pyörimään. Voisko olla putkistossa ole paineentunnistin mennyt epäkuntoon vai millainen systeeni niissä termostaateissa siellä on?
Kohta tulee lämmin ilma....
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Moottorin tai kompuran nopeusanturi rikki, jos näiden ero liian suuri, ei kompura käynnisty.
Höyrystimen anturi viallinen, näyttää liian kylmää jolloin kompura ei kytkeydy päälle. Ulkolämpötilan anturi viallinen, näyttää liian kylmää jolloin kompura ei kytkeydy päälle.
Moottorin lämpötila-anturi (ilmastointilaitteen oma, ei siis se jolta lähtee tieto lämpömittarille) viallinen, näyttää liian suurta lukemaa jolloin järjestelmä pitää kompuran poiskytkettynä ylikuormittumisen välttämiseksi.
Ilmastointilaitteen rele viallinen.
Noi nyt tulee ekana mieleen.
Ja kaasuvivustossa on mikrokytkin joka kytkee pois kompuran täyskaasulla.
Ja Felmit näköjään laittoi tuon linkin sivuille josta nuo kaikki löytyy, ja vähän muutakin, se ylin linkki, CD1-> valitse malli/vuosimalli-> Climate control manual-> Section 2 Air conditioning.
Höyrystimen anturi viallinen, näyttää liian kylmää jolloin kompura ei kytkeydy päälle. Ulkolämpötilan anturi viallinen, näyttää liian kylmää jolloin kompura ei kytkeydy päälle.
Moottorin lämpötila-anturi (ilmastointilaitteen oma, ei siis se jolta lähtee tieto lämpömittarille) viallinen, näyttää liian suurta lukemaa jolloin järjestelmä pitää kompuran poiskytkettynä ylikuormittumisen välttämiseksi.
Ilmastointilaitteen rele viallinen.
Noi nyt tulee ekana mieleen.
Ja kaasuvivustossa on mikrokytkin joka kytkee pois kompuran täyskaasulla.
Ja Felmit näköjään laittoi tuon linkin sivuille josta nuo kaikki löytyy, ja vähän muutakin, se ylin linkki, CD1-> valitse malli/vuosimalli-> Climate control manual-> Section 2 Air conditioning.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
jaahas, että noinkin sen voi tehdä....Mese 320 TE kirjoitti:Käytä auto ilmastointi huollossa. Ottavat vanhat kaasut pois, kuivaavat järjestelmän, laittavat öljyn ettei kompressorin hiilitiiviste ole kuivana ja vuoda,tekevät tiiviys testin,imevät tyhjiön ja laittavat uudet kylmäineet ja väriaineen joka ilmaisee mahdollisen vuodon. Huollon hinta 65- 90 € paikkakunnasta riippuen. Käytin oman mesen eilen huollossa ja hyvä tuli 65 € hintaan. Talvi aikaa varten tuli vielä hyvä neuvo, että laita kuumailma puhallin lämmityslaitteen aukkoon puhaltamaan ja anna auton käydä lämpötilan säätimen kiekot kylmimmässä asennossa noin 10 min kerran kuussa niin pysyy kunnossa. Tuloilma termostaattia pitää hämätä, kun ilmastointi ei mene päälle alle noin + 5 asteessa.jussimb kirjoitti:Mistähän kannattaa alkaa vikaa etsimään kun ei kytkeydy ja päälle magneettikytkimelle ei tule virtaa, suoraann kun laittaa akulta niin heti kompura alkaa pyörimään. Voisko olla putkistossa ole paineentunnistin mennyt epäkuntoon vai millainen systeeni niissä termostaateissa siellä on?
Kohta tulee lämmin ilma....
itse olen kyllä ihan yksinkertaisesti ajellut lämpimään parkkihalliin silloin tällöin....

Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Entäs se tuloilma-anturi ilmanottokanavassa voisko se olla syynä?jussimb kirjoitti:Viime kesänä täytetty ja vaihdettu letku ja kuivain, ja nyt mitattu paineet ja todettu että toimii kun kytkee kompuran suoraan päälle.
Nyt siellä on joku vika mikä ei korjaannu millään huollolla vaan pitää löytää mikä katkaisee virran syötön päämäärään.
Meseillään
Re: 124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
mulla 124 300tdt vm-93 automaatti-ilmastoinnilla. ilmastointi ei toimi ja kaekenlaesta on yritettynnä tehhä.
onko tuo mangneettikytkimen vaihto millanen homma ja saako sitä mistään muualta kun veholta?
vai kannattaako ostaa suoraan käytetty kompura ja vaihtaa siitä?
kokeilin laittaa sieltä akun takaa olevalta releeltä 5 ja 87 navat yhteen tuloksena ei mitään vaikutusta..
eli oiskohan tuosta se kytkin sökö?? painetunnistin hypytetty ei vaikutusta.. käsin siitä kompuran päästä pyörittelin ja tuntuu että paljon väljempi/kevyempi pyöritellä
kun toisessa röntässä jossa kampura toimii.. pitää vielä koittaa syöttää kompuralle suoraan 12v.
niin ja ilmastointi on täytetty 2 päivää sitten. oli järjestelmä kuulemma tyhjä. en tiedä oisko tuohon pitänyt vaihtaa myös kuivain?
124 300tdt vm-93 automaatti-ilmastoinnilla.
onko tuo mangneettikytkimen vaihto millanen homma ja saako sitä mistään muualta kun veholta?
vai kannattaako ostaa suoraan käytetty kompura ja vaihtaa siitä?
kokeilin laittaa sieltä akun takaa olevalta releeltä 5 ja 87 navat yhteen tuloksena ei mitään vaikutusta..
eli oiskohan tuosta se kytkin sökö?? painetunnistin hypytetty ei vaikutusta.. käsin siitä kompuran päästä pyörittelin ja tuntuu että paljon väljempi/kevyempi pyöritellä
kun toisessa röntässä jossa kampura toimii.. pitää vielä koittaa syöttää kompuralle suoraan 12v.
niin ja ilmastointi on täytetty 2 päivää sitten. oli järjestelmä kuulemma tyhjä. en tiedä oisko tuohon pitänyt vaihtaa myös kuivain?
124 300tdt vm-93 automaatti-ilmastoinnilla.
Re: 124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
Kyllä, ja ennen sitä tutkia mistä vuotaa + korjata vuoto.ilmastointi on täytetty 2 päivää sitten. oli järjestelmä kuulemma tyhjä. en tiedä oisko tuohon pitänyt vaihtaa myös kuivain?
wiimax.fi
Re: 124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
väitti kyllä vianorin huoltoukko että ei vuoda
tekivät jonku painetestin..
vai onko sellasta edes olemassa..
väitti kuitenki ettei vuoda..


väitti kuitenki ettei vuoda..
Re: 124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
Silloin asia on niiltä osin OK. Kuivaimen vaihto olisi viisasta aina kun järjestelmä on ollut tyhjä, se kun ei pysty varastoimaan vettä paljoa.
Alipaineistusaika pitäisi joka tapauksessa olla pitkä tyhjänä olleelle järjestelmälle jotta vesi kiehuisi pois ...
Alipaineistusaika pitäisi joka tapauksessa olla pitkä tyhjänä olleelle järjestelmälle jotta vesi kiehuisi pois ...
wiimax.fi
Re: 124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
kyllä se noin tunnin oli "letkuissa" tuo rönttä... alipaineistustako?? säätivät sillä aikaa myös pyöränkulmat.
ihmettelin itekki kun kysyin että tarvisko tuota kuivainta vaihdella niin meinas että harvemmin henkilömalleihin vaihdetaan...
sellanen haju itelläki oli että jos järjestelmä ollu tyhjänä niin pitäs vaihtaa.. no en alkanu "amemiehen" kans viäntämään..
kuitennii onko miten yleistä noissa tuo magnettikytkimen poismeno?
jotenki näyttää että se vähän meinaa yrittää lähtä pyörimään toi kompura kun välillä pieniä nytkähyksiä ottaa..
ei kuitenkaa kierrokset putoa.
ihmettelin itekki kun kysyin että tarvisko tuota kuivainta vaihdella niin meinas että harvemmin henkilömalleihin vaihdetaan...

sellanen haju itelläki oli että jos järjestelmä ollu tyhjänä niin pitäs vaihtaa.. no en alkanu "amemiehen" kans viäntämään..

kuitennii onko miten yleistä noissa tuo magnettikytkimen poismeno?
jotenki näyttää että se vähän meinaa yrittää lähtä pyörimään toi kompura kun välillä pieniä nytkähyksiä ottaa..
ei kuitenkaa kierrokset putoa.
Re: 124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
Mielestäni ainut joka särkee on mangneetti kytkimen niin sen laakeri kun pettää.Heti pölähtää käämit mukaan ja sitten on pimeä.
Kokeile se irto johdolla sen toiminta ja tarkastele myös kompuran lähellä olevat johdot ettei ole hankautuneet puhki.
Kokeile se irto johdolla sen toiminta ja tarkastele myös kompuran lähellä olevat johdot ettei ole hankautuneet puhki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
Olen joskus Xsara Picassoon vaihtanut magneettikytkimen kelan, se oli mennyt sisältä poikki ( poistin valuhartsin myöhemmin kuumailmapuhaltimen avulla ihan mielenkiinnosta). Kompuran tyypillä löytyi Saksasta(Ebay) sopiva kela, vaihto oli yksinkertainen kun kompura sai olla letkujen varassa.
Tässä tapauksessahan tuo toimii joten johtoja seuraamalla löytynee katkos jostain ( kytkentäkaaviosta olisi hyötyä).
Tässä tapauksessahan tuo toimii joten johtoja seuraamalla löytynee katkos jostain ( kytkentäkaaviosta olisi hyötyä).
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: 124 ilmastointi ei kytkeydy päälle, magneettikytkin.
Mulla on s124 -86 puoliautomaattinen ilmastointi mut se ei toimi
Ei minkää paikan pitäis vuotaa(ainakaa kovin paljoo) ku painoin tyhjennys/täyttöventtiilist ni kyl sieltä vähän painetta tuli mut ei varmaa nii paljoo et kompura lähtee päälle. Ilmastoinnin huolto/täyttö kannattaa varmaa ekaks tehdä ni sen jälkee se vois alkaa toimii.
