ML400:sen rapina
ML400:sen rapina
Laitetaan nyt toi toinenkin vika tänne kun ei ratkaisua ole löytynyt. Eli kun autolla ajettu ja sammuttaa vaikka tunniksi, startatessa kuuluu hirmu rapina noin.3sekuntia. Sama ääni kuului öljyjen vaihdon jälkeen noin.6sekuntia eli ihan kuin kävisi kuivana hetken. Ääni ei tule vaikka starttaisi kymmenen kertaa peräkkäin vaan kun auto seissyt jonkin aikaa.
Öljy karkaa jostakin? Jakoketju ei rallata monen kuuntelijan mukaan.. Ääni on karsea ja tuntuu että jokin leipoo pian.
Öljy karkaa jostakin? Jakoketju ei rallata monen kuuntelijan mukaan.. Ääni on karsea ja tuntuu että jokin leipoo pian.
Re: ML400:sen rapina
Jakoketju venynyt yli tuuman!!!
Siis jakopään remontti edessä
Foorumilla monia juttuja ko. moottorin heikkoudesta.
Samalla sinne päivittyy ketjun ohjurit, ettei tasapainoakselin hammas hyppää.
Kun tasapainoakseli hyppäää hampaalta, niin alkaa hytkyttäminen.
Siis jakopään remontti edessä

Foorumilla monia juttuja ko. moottorin heikkoudesta.
Samalla sinne päivittyy ketjun ohjurit, ettei tasapainoakselin hammas hyppää.
Kun tasapainoakseli hyppäää hampaalta, niin alkaa hytkyttäminen.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: ML400:sen rapina
Jep.
Jakopään laittoon pääsee.
Onko kukaan muuten perehtynyt noihin sen kummemmin? kuluuko nuo ketjupyörät/laahaimet noissa pahastikkin.
Vai selviääkö pelkän ketjun uusimisella?
Pelkkä ketjun uusiminen ei ole kummonen homma.
Rapina tulee siis siitä kun öljynpainetoiminen ketjunkiristin seisoessaan vuotaa paineet pois ja käynnistyksessä menee hetki ennenkuin paineet nousee kiristimellä saakka niin paljon että kiristin saa painettua ketjun tiukalle.
Jakopään laittoon pääsee.
Onko kukaan muuten perehtynyt noihin sen kummemmin? kuluuko nuo ketjupyörät/laahaimet noissa pahastikkin.
Vai selviääkö pelkän ketjun uusimisella?
Pelkkä ketjun uusiminen ei ole kummonen homma.
Rapina tulee siis siitä kun öljynpainetoiminen ketjunkiristin seisoessaan vuotaa paineet pois ja käynnistyksessä menee hetki ennenkuin paineet nousee kiristimellä saakka niin paljon että kiristin saa painettua ketjun tiukalle.
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 159
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Re: ML400:sen rapina
Jakoketju on melko varmasti venynyt, eikös se ole näiden 400CDI:n oikein ominaisuus.
Kaverilla on G400CDI ja siitä oli ketju venynyt muistaakseni jotain 6 senttiä!!
Omasta autosta oli tosin mennyt kiristäjä kypsäksi ja se rallatteli enemmän moottorin ollessa lämmin.
Kaverilla on G400CDI ja siitä oli ketju venynyt muistaakseni jotain 6 senttiä!!
Omasta autosta oli tosin mennyt kiristäjä kypsäksi ja se rallatteli enemmän moottorin ollessa lämmin.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Re: ML400:sen rapina
Jos ja kun rapinaa / hytkytystä, ja jakopäätä ei ole aiemmin tehty, niin...
Tasapainoakselin ratas pitää tarkastaa.
Laahaimet ja kiristimet pitää päivittää uuden mallisiin ja mikä ehkä merkittävin parannus, niin tasapainoakselin rattaan alle tulee semmoinen palikka, joka estää ketjun hyppäämistä hampaalta toiselle.
Eli ellei ole kasattu päivitetyillä osilla, niin pitää tehdä.
Kun on päivitetty, niin sitten noin 100tmk välein vaihtaa vähemmän venynyt ketju "syöttämällä" sisään.
Tasapainoakselin ratas pitää tarkastaa.
Laahaimet ja kiristimet pitää päivittää uuden mallisiin ja mikä ehkä merkittävin parannus, niin tasapainoakselin rattaan alle tulee semmoinen palikka, joka estää ketjun hyppäämistä hampaalta toiselle.
Eli ellei ole kasattu päivitetyillä osilla, niin pitää tehdä.
Kun on päivitetty, niin sitten noin 100tmk välein vaihtaa vähemmän venynyt ketju "syöttämällä" sisään.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML400:sen rapina
Näin se menee, jossain kohtaa sen joutuu aukasemaanjvk210cdi kirjoitti:Jos ja kun rapinaa / hytkytystä, ja jakopäätä ei ole aiemmin tehty, niin...
Tasapainoakselin ratas pitää tarkastaa.
Laahaimet ja kiristimet pitää päivittää uuden mallisiin ja mikä ehkä merkittävin parannus, niin tasapainoakselin rattaan alle tulee semmoinen palikka, joka estää ketjun hyppäämistä hampaalta toiselle.
Eli ellei ole kasattu päivitetyillä osilla, niin pitää tehdä.
Kun on päivitetty, niin sitten noin 100tmk välein vaihtaa vähemmän venynyt ketju "syöttämällä" sisään.
Jos ketjun vaan uittaa ilman että muut osat vaihtaa
On hyöty lyhtaikainen,
sen kun tarkistaa että kiristemssä ei ole vikaa,
Ja öljyt ei muustasyystä valu takisin pohjaan on homma edessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML400:sen rapina
Laitetaan nyt näin jälkikäteen että ketju vaihdettiin tuossa keväällä ja rapinat loppui. Työ tehtiin porissa satakunnan autotalossa (ent.veho) ja oli halvin kun viidestä paikasta kysyin hintaa. Auto pelannut kesän moitteetta kunnes viime yönä purki akun taas kuten viime talvenakin useasti. Kaapelleilla käymään ja taas palaa se helvetis SRS valo!! Hienoja vehkeitä.
Re: ML400:sen rapina
Onko tuo ketjun vaihto huolto-ohjelmassa? Voiko olettaa että yli 150tkm ajetussa autossa olisi ketju+muut hilppeet vaihdettu? Autoliikkeen myyjä "ei tiennyt"... Auto on vielä 1000kilometrin päässä.
Re: ML400:sen rapina
Ei ole huolto-ohjelmassa eikä voi olettaa mitään, sikäli kun tiedän.Ari89 kirjoitti:Onko tuo ketjun vaihto huolto-ohjelmassa? Voiko olettaa että yli 150tkm ajetussa autossa olisi ketju+muut hilppeet vaihdettu? Autoliikkeen myyjä "ei tiennyt"... Auto on vielä 1000kilometrin päässä.
Ei ainakaan WIS:sta löytynyt mitään asiasta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML400:sen rapina
Voi oletta että kaikki on vaihtamattaJarkkoN kirjoitti:Ei ole huolto-ohjelmassa eikä voi olettaa mitään, sikäli kun tiedän.Ari89 kirjoitti:Onko tuo ketjun vaihto huolto-ohjelmassa? Voiko olettaa että yli 150tkm ajetussa autossa olisi ketju+muut hilppeet vaihdettu? Autoliikkeen myyjä "ei tiennyt"... Auto on vielä 1000kilometrin päässä.
Ei ainakaan WIS:sta löytynyt mitään asiasta.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML400:sen rapina
Niin kai, sillä jos merkkiliikkeestä kysyt, niin eivät ole kuulleetkaan mistään jakoketjuongelmista.CDI203 kirjoitti:Voi oletta että kaikki on vaihtamattaJarkkoN kirjoitti:Ei ole huolto-ohjelmassa eikä voi olettaa mitään, sikäli kun tiedän.Ari89 kirjoitti:Onko tuo ketjun vaihto huolto-ohjelmassa? Voiko olettaa että yli 150tkm ajetussa autossa olisi ketju+muut hilppeet vaihdettu? Autoliikkeen myyjä "ei tiennyt"... Auto on vielä 1000kilometrin päässä.
Ei ainakaan WIS:sta löytynyt mitään asiasta.
Merkkiliikkeen huoltokirja jos on, niin kannattaa heti ostaessa vaihtaa voimansiirron öljytkin jo noilla kilometreillä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: ML400:sen rapina
Ei ole merkkiliikkeessä myytävänä. Myyjä sanoi että on ollut sellaisessa käsityksessä että mersun ketju vaihdetaan sitten kun ääntää ja tämä kyseinen ei hänen mielestään äännä. On itseasiassa ajettu 184tkm. Nokkela tuon löytääkin jo nettiautosta.
Mitä mieltä olette, onko edes mahdollista että tuon verran ajettu ei ääntäisi jos ei olisi vielä vaihdettu ketjua kertaakaan?
Mitä mieltä olette, onko edes mahdollista että tuon verran ajettu ei ääntäisi jos ei olisi vielä vaihdettu ketjua kertaakaan?