Lucas jälleen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
studis
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Lucas jälleen

Viesti Kirjoittaja studis »

Alkoi sitten tuo jo legendaksi muodostunut Lucaksen syöttöpumppu vuotamaan. Kyseessä '96 c tuontipeli. Kustannusarvio 600-1150 eur riippuen mitä joutuu uusimaan.

Miten on, varmaankin kannattaisi uusia muutkin kuin pelkät tiivisteet kun pumpun kerran joutuu irroittamaan eli siis sähkötoimilaitteet, jotka voi kuulemma olla myös syynä vuotoon. Siis vaikka nyt oiski kunnossa. Onkos noi lukaksen ongelmat yleensä just näitä vuotojuttaja vai mitä?

Onkohan jollakin enemmän tietoa tuosta "tuontimese suomeen ->pumppu rikki parin tankillisen jälkeen" -syndroomasta, vai onko vaan legendaa? Tuntuu että noita tapauksia ois kyllä ollu.

:(
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pumpun irrotus/asennus ei ole homma eikä mikään, ei sen takia kannata terveitä osia vaihtaa.

Kuopion Dieselhuolto on paikka jossa noita korjataan, ja siellä tarkistavat kyllä pumpun ja kertovat mitä on syytä uusia.

Varmasti on muitakin paikkoja - me ollaan käytetty pumput Kuopiossa.

Tuontiautojen pumput ovat alkaneet vuotamaan aika pian monessa tapauksessa, liekö sitten osaltaan pakkaset syynä.
wiimax.fi
studis
Sisäänajossa
Sisäänajossa

No Kuopiossa ois juuri tarkoitus käydäkin...

Meinasin vaan että kyllähän tossa työkin maksaa, ei viittis uudestaan alkaa samaan hommaan. Mutta eiköhän ne siel Kuopios hommasa osaa.

Pakkasista en tiijä kun auton vasta hain.
michaelis
Sisäänajossa
Sisäänajossa

lucas

Viesti Kirjoittaja michaelis »

studis kirjoitti:No Kuopiossa ois juuri tarkoitus käydäkin...

Meinasin vaan että kyllähän tossa työkin maksaa, ei viittis uudestaan alkaa samaan hommaan. Mutta eiköhän ne siel Kuopios hommasa osaa.

Pakkasista en tiijä kun auton vasta hain.
...Minä epäilin samaa et mul ois pumppu rikki(lucas)mut aloin penkoon ja hakeen vikaa ja sehän löytyki..nimittäin mun autossa oli polttoainesuodattimen rungossa hiushalkeama.(veti ilmoja) mulle ehdotettiin et sulla on mennyt pumppu rikki,nimittäin mun autosaki on lucas.Autoni on vm.97 tuontiauto,ja olen ajellut 2-talve ja ei ongelmia.Saksasta tuodut ovat siistimpiä ja varustellumpia,SUOMI malleissa on vain pölärit ja ajettu 500 oookm ja pyynti aivan päin honkaa.Olen kuullut et jos toi pumppu vuotaa niin se on merkki et kohta poikii.Ei mun tieto.LUCKA TILL....... :D
Oli miten oli niin,mut minä lähen kahaville!
studis
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: lucas

michaelis kirjoitti:Minä epäilin samaa et mul ois pumppu rikki(lucas)mut aloin penkoon ja hakeen vikaa ja sehän löytyki..nimittäin mun autossa oli polttoainesuodattimen rungossa hiushalkeama.(veti ilmoja) mulle ehdotettiin et sulla on mennyt pumppu rikki,nimittäin mun autosaki on lucas.Autoni on vm.97 tuontiauto,ja olen ajellut 2-talve ja ei ongelmia.Saksasta tuodut ovat siistimpiä ja varustellumpia,SUOMI malleissa on vain pölärit ja ajettu 500 oookm ja pyynti aivan päin honkaa.Olen kuullut et jos toi pumppu vuotaa niin se on merkki et kohta poikii.Ei mun tieto.LUCKA TILL....... :D
Siis oliko sulla halkeama siinä rungossa mihin se suodatin pyöritetään kiinni? MItäköhä moinen mahto kustantaa? Oon yrittänyt tsekata paikat ja tullu siihen tulokseen ett vuotaa niiden muovikuorien alta mitkä on siinä pumpun päällä ja sivulla. Katotaan nyt miten käy, pitäs saada nyt tulevalla viikolla remppaan toi.

Joo siistejä kyll on tuodut vehkeet, vaikka mull oli vaan pöllärit hitsi... :cry:. No alut hommattu, saipahan mieleisensä :D.
Roisto
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Vähän vanhaan threadiin vastaan mutta sattui silmään...

Serkkupojallakin on samainen C 220 Lucasin sähköohjatulla pumpulla. Hänellä oli oireina silloin tällöin esiintyvä pätkiminen ja vedon katoaminen lähinnä ajossa. Serkku vaihtoi poltoaineensuodattimia, tiivisteitä ym. sekä käytti autoaan parin paikkakunnan Vehoilla ilman tulosta (paitsi Veholta ehdotettu pumpunvaihto). :cry:

Kerran oltiin taas liikenteessä ja auto alkoi taas esittämään oireitaan. Tuolloin huomattiin, että vika esiintyy, kun oikean puolen vilkun laittaa päälle. Parkkipaikalla sitten aikamme auton ympärillä pyörimme ja huomasimme, että oikea takaparkki himmenee, kun saman puolen vilkku syttyy eli ihan selvä maadoitusvika. Tuohon sitten näppärinä kavereina laitoimme uuden johdon takavalosysteemin ja rungossa olevan pultinkannan välille ja voilà - taas Mersu käy ja kukkuu niin tasaisesti kuin neloskone ylipäätään voikaan.

Tuli mieleen, että eikö Mersua tehdäkään Saksassa, kun viat ovat kuin ranskalaisissa autoissa (kaverini Rellussa oli yhtä hölmö vika mutta kerrottaneen toiste). :D

t.
R.
E500 – 211.070
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eikös W202:ssa mittaritkin ole VDO:n sijaan Magneti Marellin tekosia?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin