CDI imuläppien moottorin poisto.
CDI imuläppien moottorin poisto.
Kaverilla on chrysler 300c, sehän on Mersun tekniikalla. Hän oli lukenut, että imusarjan läppämoottori voidaan korvata 4 ohmin vastuksella. Eikä tule herjoja tai vikatilaa.
Jenkeissä oli joku ostanut törky hintaisen kitin, kaveri oli avannut sen, sisällä oli ollut jonkinlaista elektroniikkaa ja piirilevy. Kaikki ne oli ohitettu ja johdot oli kytketty suoraan 4 ohmin vastukseen.
Jenkeissä oli joku ostanut törky hintaisen kitin, kaveri oli avannut sen, sisällä oli ollut jonkinlaista elektroniikkaa ja piirilevy. Kaikki ne oli ohitettu ja johdot oli kytketty suoraan 4 ohmin vastukseen.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Ulukomaan foorumeilla on ohjeita vastushuijaukseen, mutta jos on varaa ostaa iso sysleri niin on varmaankin varaa myös käydä asiansa osaavalla ohjelmoijalla joka blokkaa sen ohjelmasta pois kokonaan
kuusenalla ja rengashuolto Karjalainen Kajaanissa hoitaa, kuin myös nimim. Tuikku

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Sehän on helpoin tapa, mutta kaveri on itse kiinnostut näistä asioista. Tosin hänellä ei ko. Ongelmaa ole.
Ajattelin vain jakaa helpon ja halvan ratkaisun, yleiseen ongelmaan.
Ajattelin vain jakaa helpon ja halvan ratkaisun, yleiseen ongelmaan.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Olikos siinä miten se vastus hoitelee asento singnaalin tai missä asennossa se "kertoo" ECUle
Läppämoottorin olevan?
Oliko systeemi ollut pitkään käytössä?
Vuoden? 500tkm? enemän?
(ettei hetken päästä ole tarvetta ecu remontille jos väärää singnallia/vastusta pitkään)
Läppämoottorin olevan?
Oliko systeemi ollut pitkään käytössä?
Vuoden? 500tkm? enemän?
(ettei hetken päästä ole tarvetta ecu remontille jos väärää singnallia/vastusta pitkään)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Sitä en osaa sanoa? Ei ole siitä omakohtaisia kokemuksia.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Jos imusarjan läppämoottoria voidaan huijata 4 ohmin vastuksella niin miksi ECU:n ohjelmasta poisto kokonaan ei vaikuttaisi epäedullisesti ECU:n toimintaan pitkässä juoksussa, niinkuin CDI203 kertoi.
Yhden parametrin muutos vaatii nipun muitakin parametri muutoksia ECU:ssa ja onko sekään enää tarkoitusperään " terveellistä ".
Kaikki muutokset kun vaikuttaa kaikkeen, joten kovin hypoteettiselta jutut vaikuttaa.
Väitän, että ainakin savukaasun päästöisyysarvot menevät lopullisesti pieleen, kun mainittuja toimenpiteitä tehdään. Eli millä sitten säädetään moottoriin virtaavaa ilmamäärää.
Yhden parametrin muutos vaatii nipun muitakin parametri muutoksia ECU:ssa ja onko sekään enää tarkoitusperään " terveellistä ".
Kaikki muutokset kun vaikuttaa kaikkeen, joten kovin hypoteettiselta jutut vaikuttaa.
Väitän, että ainakin savukaasun päästöisyysarvot menevät lopullisesti pieleen, kun mainittuja toimenpiteitä tehdään. Eli millä sitten säädetään moottoriin virtaavaa ilmamäärää.
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Dieselmoottoriin saa kuule virrata niin paljon ilmaa kun sinne vaan menee. Katsastussetä tykkää hyvistä hiukkaspäästöarvoista, sitä ei kiinnosta typen oksidit eikä ketään muutakaan.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
S202 kirjoitti:Dieselmoottoriin saa kuule virrata niin paljon ilmaa kun sinne vaan menee. Katsastussetä tykkää hyvistä hiukkaspäästöarvoista, sitä ei kiinnosta typen oksidit eikä ketään muutakaan.
Niin varmaan tykkääkin, mutta entäs tykkääkö moottori ilmaylimäärästä kun kaikki muut parametrit eivät täsmää.
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Halvin ja helpoin on jättää se moottori paikalleen hyrräämään itsekseen ja vikatilaa ei tule.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Vakio diiseli käy joka tilanteessa reippaalla ilmaylimäärällä.Mesemies89 kirjoitti:
Niin varmaan tykkääkin, mutta entäs tykkääkö moottori ilmaylimäärästä kun kaikki muut parametrit eivät täsmää.
Läpät parantavat ilman pyörteilyä sylinterissä matalilla kierroksilla, kun ovat siis kiinni ja avautuvat kierrosten noustessa.
Itse juuri pari päivää sitten purin läpät irti 270:stä. Moottorin vedossa ei minkäänlaista eroa.
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Vastus laitetaan siinä tapauksessa jos se moottori on rikki, muutenhan se jätetään paikalleen surisemaan.atlas kirjoitti:Halvin ja helpoin on jättää se moottori paikalleen hyrräämään itsekseen ja vikatilaa ei tule.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Tai sitten ostetaan ehjä moottori, ja laitetaan se hyrisemään itsekseen jonnekin muualle.jartuo kirjoitti:Vastus laitetaan siinä tapauksessa jos se moottori on rikki, muutenhan se jätetään paikalleen surisemaan.atlas kirjoitti:Halvin ja helpoin on jättää se moottori paikalleen hyrräämään itsekseen ja vikatilaa ei tule.
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Jossain täällä forrumilla nimerkki blackslide teki tuommoisen vastus virityksen. Mitä oon kuulut niin ei toimi kunnolla auto saattaa sammua kesken ajon, kun meinaa lähteä liikkeelle.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Uusi moottori on laitettu aina tarvittaessa ja läpät poistettu.
Inhoan kaikenlaisia ohituskytkentä-virityksiä
Inhoan kaikenlaisia ohituskytkentä-virityksiä

wiimax.fi
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
dealer kirjoitti:Uusi moottori on laitettu aina tarvittaessa ja läpät poistettu.
Inhoan kaikenlaisia ohituskytkentä-virityksiä



Tuo on mielestänikin ainoa oikea tapa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Niinhän se on niille joilla rahaa on. Helppo juttu.
Kyllähän ne läpätkin kannattaa paikallaan pitää kun ne sinne on tarkoitettu, ei siinä mitään.
Kyllähän ne läpätkin kannattaa paikallaan pitää kun ne sinne on tarkoitettu, ei siinä mitään.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Ei kannattaisi ostaa autoa jota ei ole varaa pitää kunnossa.jartuo kirjoitti:Niinhän se on niille joilla rahaa on. Helppo juttu.
Kyllähän ne läpätkin kannattaa paikallaan pitää kun ne sinne on tarkoitettu, ei siinä mitään.
Toki korjauksia voi tehdä eri laillakin kuin "merkkiliike", mutta varsinaiset virityskorjaukset ovat pahuksen hankalia kun myöhemmin etsitään jotain vikaa.
Läppämoottorin korvaamisen vastuksella ymmärtäisin mikäli kaikki toimisi sen jälkeen ongelmitta mutta en usko siihen ennen kuin itse kokeilisin.
Toisaalta kyseisen virityksen huomaisi helposti - eihän sitä ole mitään syytä piilottaa....
Olen nähnyt 290:n neulan liiketunnistimen tilalla vastuksen, moottori kyllä toimi paremmin kuin rikkinäisellä liiketunnistimella mutta ei lähellekään oikein.
Imusarjan läppiä ei kannata pitää paikallaan koska niistä on käytännössä vain haittaa.
Itsellä tulee noista vastusviritelmistä aina mieleen muuan 202 jossa oli korvattu vastuksilla mm. turvavöiden kiristimet.
No, se on todellakin eri asia koska vaikuttaa todella olennaisesti passiiviseen turvallisuuteen.
Samaan kastiin lasken viritykset joissa on korvattu airbagin tai absien merkkivalon toiminta jollain vippaskonstilla, jopa korjaamon toimesta - kaikenlaisia k*sipäitä alalta löytyykin

Anteeksi jartuo, avautumiseni meni pahasti ohi aiheen

wiimax.fi
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
Ei mitään, ymmärrän täysin, enkä itsekkään suosi mitään virityksiä. Alkuperäinen ajatus oli antaa yksi vaihtoehto, uuden moottorin tilalle.
Eikä itselläni ole asiasta mitään kokemusta, autosani on vielä ko. Moottori paikoillaan ja läpätkin vielä löytyy. Saa olla niin kauan kuin toimivat.
Eikä itselläni ole asiasta mitään kokemusta, autosani on vielä ko. Moottori paikoillaan ja läpätkin vielä löytyy. Saa olla niin kauan kuin toimivat.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
dealer kirjoitti:Ei kannattaisi ostaa autoa jota ei ole varaa pitää kunnossa.jartuo kirjoitti:Niinhän se on niille joilla rahaa on. Helppo juttu.
Kyllähän ne läpätkin kannattaa paikallaan pitää kun ne sinne on tarkoitettu, ei siinä mitään.
Toki korjauksia voi tehdä eri laillakin kuin "merkkiliike", mutta varsinaiset virityskorjaukset ovat pahuksen hankalia kun myöhemmin etsitään jotain vikaa.
Läppämoottorin korvaamisen vastuksella ymmärtäisin mikäli kaikki toimisi sen jälkeen ongelmitta mutta en usko siihen ennen kuin itse kokeilisin.
Toisaalta kyseisen virityksen huomaisi helposti - eihän sitä ole mitään syytä piilottaa....
Olen nähnyt 290:n neulan liiketunnistimen tilalla vastuksen, moottori kyllä toimi paremmin kuin rikkinäisellä liiketunnistimella mutta ei lähellekään oikein.
Imusarjan läppiä ei kannata pitää paikallaan koska niistä on käytännössä vain haittaa.
Itsellä tulee noista vastusviritelmistä aina mieleen muuan 202 jossa oli korvattu vastuksilla mm. turvavöiden kiristimet.
No, se on todellakin eri asia koska vaikuttaa todella olennaisesti passiiviseen turvallisuuteen.
Samaan kastiin lasken viritykset joissa on korvattu airbagin tai absien merkkivalon toiminta jollain vippaskonstilla, jopa korjaamon toimesta - kaikenlaisia k*sipäitä alalta löytyykin![]()
Anteeksi jartuo, avautumiseni meni pahasti ohi aiheen
Antaa niiten läppien olla niin toiminassa niin pitkään kun toimivat,
Sitten kun lakkavat tomimasta ei ole syytä ostaa uutta imusarjaa,
Tai poistaa ne sitten samalla jos on tarvis muuten imusarjaa "nuohota"
Vastus viritelmät turva varusteissa on huono juttu,
Jos niitä haluaa vähentää niin se kannatta tehdä koodamalla
Toimii sitten kunnolla edes ne jäljelle jäännet(mielummin laitaa kuntoon)
Ja merkit näkyviin että se ja se turva varuste on poistetu
Vastus viritelmät/anturi huijaukset kulluu mutenkin kohtaan missä voi teko hetkellä pari euroa säästää
Ja hetken päästä menee sitten monin kertaine summa(railipaine anturin huijaussa"tuhoboxsi" airmaticikin säätely anturi hujauksella siinähän ei ole muutenkaan mitään onkemelmia...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: CDI imuläppien moottorin poisto.
No pitääpäs kommentoida tähän.. Ohitin EGR:n vastus/diodi viritelmällä a'la dieselman. Tämä siis korvaa EGR:n ohjauksen vastuksella, samalla kun MAF:n signaalia pienennetään samassa suhteessa kuin EGR:ää(nyt siis vastusta) ohjataan 'auki'. Ongelmat hävisivät kun kolvasin piuhat kunnolla kiinni (Olivat väliaikaisesti ~6kk hauenleuoilla kiinni), joten pätkintä varmaan aiheutti ne muutamat sammahtelut.
Tuo imuläppämoottori oli omassa tapauksessa niin sökö että se poltti sulakkeen f2 aina kun siinä oli johto kiinni. EGR modin jälkeen sen pystyi näemmä irroittamaan kokonaan, eikä mitään vikaherjaa tullut.
Kyllä tuo modi tuntuu hyvin pelaavan, vaikutti etenkin kaupunkiajoon aika paljon, moottori vastaa kaasuun herkemmin ja siten laatikkokin vaihtaa vähän jämerämmin. Savutuskin katosi lähes kokonaan. Tämä modi on tosin omalla vastuulla ja voihan siinä ECU hajota jos menee vääriin piuhoihin tai väärin päin noita yhdistelemään...
Suosittelen ennemmin ECU:n ohjelmointia, se on paljon parempi ratkaisu kun ohjelmasta voi muokata kaikkia parametrejä ja toimintavarmuus on parempi. Tällöin voi samalla puuttua vaihdelaatikon käytökseen yms.
Tuolla oli tuosta minun ongelmasta sivulta 3 alkaen vähän tarkemmin juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... e&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo imuläppämoottori oli omassa tapauksessa niin sökö että se poltti sulakkeen f2 aina kun siinä oli johto kiinni. EGR modin jälkeen sen pystyi näemmä irroittamaan kokonaan, eikä mitään vikaherjaa tullut.
Kyllä tuo modi tuntuu hyvin pelaavan, vaikutti etenkin kaupunkiajoon aika paljon, moottori vastaa kaasuun herkemmin ja siten laatikkokin vaihtaa vähän jämerämmin. Savutuskin katosi lähes kokonaan. Tämä modi on tosin omalla vastuulla ja voihan siinä ECU hajota jos menee vääriin piuhoihin tai väärin päin noita yhdistelemään...
Suosittelen ennemmin ECU:n ohjelmointia, se on paljon parempi ratkaisu kun ohjelmasta voi muokata kaikkia parametrejä ja toimintavarmuus on parempi. Tällöin voi samalla puuttua vaihdelaatikon käytökseen yms.
Tuolla oli tuosta minun ongelmasta sivulta 3 alkaen vähän tarkemmin juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... e&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.