Vaikka ei ole perjantai, niin edellä olevasta voisi päätellä viitattavan muuhunkin - sillä erotuksella, että aloittelevan pukin homma on yleensä ohi viidessa sekunnissa ja pettymys vieläkin suurempiPasi M. kirjoitti:Ensin vietetään viikkokaupalla unettomia öitä ja odotetaan mitä pukki on saanut pajassaan pykättyä. Sitten koko homma on viidessä minuutissa ohi ja pettymys on yleensä suuri. Hinausauto... .
Projekti: W126 edustuskuntoon ja pienimuotoista tuninkia
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Höhöö, eilen saatiin auto pihaan kauheassa sateessa ja just ja just mahtu kärryyn ilman pölykapseleita. Tänään on tullut paljon valmista, juhliminen on jäänyt vähemmälle (toki muutama olut, lonkero, konjamiini, viski, raparperilikööri, Swackki, viinilasi ja ties mitä muuta on tullut nautittua, mutta kohtuudella toki).
Ruostesuojasin lamppujen aluset, laitoin uudet etupuskurin kannakkeet hollilleen, ruostesuojasin helmat + takapuskurin alusen, asensin helmat kera uusien kiinnikkeiden, konepellin äänieriste löysi myös oman paikkansa, kuten myös sivuvilkut + takaluukun sälppeet, pl. tuningtakavalot, jotka uupuvat edelleen. Lisäksi tuli soviteltua takaluukkua millilleen kohdilleen, laitoin kesäpyörät uusilla keskiöillä alle, rahaa-on-maskin ja kaikkee pientä... Alkaa näyttään jo autolta.
Kuvia tulee lähiaikoina...
Ruostesuojasin lamppujen aluset, laitoin uudet etupuskurin kannakkeet hollilleen, ruostesuojasin helmat + takapuskurin alusen, asensin helmat kera uusien kiinnikkeiden, konepellin äänieriste löysi myös oman paikkansa, kuten myös sivuvilkut + takaluukun sälppeet, pl. tuningtakavalot, jotka uupuvat edelleen. Lisäksi tuli soviteltua takaluukkua millilleen kohdilleen, laitoin kesäpyörät uusilla keskiöillä alle, rahaa-on-maskin ja kaikkee pientä... Alkaa näyttään jo autolta.
Kuvia tulee lähiaikoina...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Inhan hyvältä näyttää ainakin kuvissa. Tuota omaa koslaa on alkanut katselemaan oikein suurennuslasin kanssa ja niin sieltä vaan löytyy naarmu sieltä ja toinen täältä. Mutta kaikella on aikansa, kuten Lapparit joskus totesivat: sateet tulevat ajallallaan jne, kuten olet huomannut... 
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
No aluks pitikin, mutten sitten jaksanu. Tuo onkin konservatiivista tuninkia, se on luonnossa itseasiassa aikas hieno.epk kirjoitti:upeelta näyttää, mutta herranjumala maalaa sen maskin rivat mustiksi, eihän sun "tuning" maski tuu edes esille!
Ja kun autolla kuitenkin ajellaan kesät talvet, sorateillä ja ties missä, ei maalin kiinnipysymisestä ole mitään takeita. Tai siis ainakin kiveniskemiä tulee jumalattomasti, eikä sitä sitten viittis joka kesä uudestaan maalailla. Varsinkin kun noi listat on kiinni epoksilla.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Siiskö tämä tuplarivoitettu maski on kuuluisa "rahaa on" -maski? Sinnikäs käsitys on ollut, että ko. maskilla tarkoitetaan sillä viisiin tuunattua maskia, että keskelle on lätkäisty se iso tähti, vähän kuin kuorma-autoissa. Mutta näin se tietous lisääntyy ajan mittaan, vaikka varsinasita viisautta ei enää lisää tulekaanPasi M. kirjoitti: laitoin kesäpyörät uusilla keskiöillä alle, rahaa-on-maskin ja kaikkee pientä...
Mutta hienolta pirssi kyllä näyttää, oikeastaan ulkonäkö ansaitsisi jo 8-koneen tai ainakin L-kopan
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Se isolla tähdellä varustettu maski on "tyylitajua ei ole ensinkään" - maski.Kaapo kirjoitti:Siiskö tämä tuplarivoitettu maski on kuuluisa "rahaa on" -maski? Sinnikäs käsitys on ollut, että ko. maskilla tarkoitetaan sillä viisiin tuunattua maskia, että keskelle on lätkäisty se iso tähti, vähän kuin kuorma-autoissa. Mutta näin se tietous lisääntyy ajan mittaan, vaikka varsinasita viisautta ei enää lisää tulekaanPasi M. kirjoitti: laitoin kesäpyörät uusilla keskiöillä alle, rahaa-on-maskin ja kaikkee pientä...
Mutta hienolta pirssi kyllä näyttää, oikeastaan ulkonäkö ansaitsisi jo 8-koneen tai ainakin L-kopan
Hyi saatana.Kaapo kirjoitti:Sinnikäs käsitys on ollut, että ko. maskilla tarkoitetaan sillä viisiin tuunattua maskia, että keskelle on lätkäisty se iso tähti, vähän kuin kuorma-autoissa.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Siitä asiasta on kyllä helppo olla samaa mieltä, mutta mihin mahtaa perustua tämä "rahaa on" -nimitys? Siihenkö, että on ollut varaa ostaa 12 alumiiniripaa kuuden sijastaMauri H. kirjoitti: Se isolla tähdellä varustettu maski on "tyylitajua ei ole ensinkään" - maski.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kaapo kirjoitti: Siitä asiasta on kyllä helppo olla samaa mieltä, mutta mihin mahtaa perustua tämä "rahaa on" -nimitys? Siihenkö, että on ollut varaa ostaa 12 alumiiniripaa kuuden sijasta![]()
eikös mahda olla ihan siitä että esim. w210 varustetason parantuessa , maskista rupee löytymään ripaa tuplaten, avantgardessa esim.
ja eikös w140 6satkussa ole jo enemmän ripoja mitä "köyhänmiehen" ässässä ?
Niitä on muuten 14 ja kustansikin yli 50€ koko satsi. Tähdenhän voi aina "lainata" ilmaiseksi jonkun kuormurin nokalta yön pimeinä hetkinä...Kaapo kirjoitti:Siitä asiasta on kyllä helppo olla samaa mieltä, mutta mihin mahtaa perustua tämä "rahaa on" -nimitys? Siihenkö, että on ollut varaa ostaa 12 alumiiniripaa kuuden sijasta![]()
BTW, tuplarivoitettua maskia kaupataan W126:seen myös S600 -maskina.
Ja saahan tuota isomerkkimaskiakin valmiina...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Juu, 12 ripaa on W140 V12 -mallissa ja esim. S320-vermeessä ne vakiot kuusi.epk kirjoitti:ja eikös w140 6satkussa ole jo enemmän ripoja mitä "köyhänmiehen" ässässä ?
Edittiä: näkyy olevan enemmän rimoja myös kutoskoneisen L-mallissa eli pienemmälläkin koneella voidaan "antaa rahan haista". Ja miksei niin, kun on sentään pidennetty korimalli
Saattaa toki olla, että W140:n faceliftin yhteydessä kaikki mallit ovat jo olleet rahamaskilla.
Editin edittiä: eipä näytä olevan mitään johdonmukaisuutta auton malliversion tai vuosimallin kanssa. On kuutta ja kahtatoista rimaa sikin sokin kautta linjan.
http://www.mb-w140.de/Pictures/
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
...
Upialta näyttää tuo Ässä.
(no tottakai se näyttää ku on 126...)
Rahaa on maski= sillä ISOLLA tähdellä varustettu
Tiheäripamaski= avantgardemaski (köyhänmiehen itse tehtynä..)
Rahaa on maski= sillä ISOLLA tähdellä varustettu
Tiheäripamaski= avantgardemaski (köyhänmiehen itse tehtynä..)
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Maski
600-mallissa oli "rahamaski" vakiona, muissa ei. Useat ovat ostaneet 12-ripaisen tarvikkeena ja virittäneet sen paikoilleen. Ei ole kallis tunaus~$100 + rahti.Kaapo kirjoitti:Editin edittiä: eipä näytä olevan mitään johdonmukaisuutta auton malliversion tai vuosimallin kanssa. On kuutta ja kahtatoista rimaa sikin sokin kautta linjan.epk kirjoitti:ja eikös w140 6satkussa ole jo enemmän ripoja mitä "köyhänmiehen" ässässä ?
http://www.mb-w140.de/Pictures/
S320L -97
Lukihäiriö:

Koskas Pasi päivität konehuoneen puolelle 48 venasen V12 myllyn, kuten avattaresi antaa ymmärtää? Kori alkaa jo lupaavasti muistuttaa sellaista, joka ko. koneen majaksi kelpaisi.
Kaapo kirjoitti:
Juu, 12 ripaa on W126 V12 -mallissa ja esim. S320-vermeessä ne vakiot kuusi.
Koskas Pasi päivität konehuoneen puolelle 48 venasen V12 myllyn, kuten avattaresi antaa ymmärtää? Kori alkaa jo lupaavasti muistuttaa sellaista, joka ko. koneen majaksi kelpaisi.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Höh, täsä mihkään kiirus ole. Sitäpaitsi toi V12 on vähä niinku kakstoista venakkoo.Taxana kirjoitti:Koskas Pasi päivität konehuoneen puolelle 48 venasen V12 myllyn, kuten avattaresi antaa ymmärtää? Kori alkaa jo lupaavasti muistuttaa sellaista, joka ko. koneen majaksi kelpaisi.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jätän toki, nyt kun on uusi neonvihreä 30€:n tuningrelekin, alkup. varaosanumerolla toki, uusi pesurinvarsi ja uudet alkuperäissulat.Mauri H. kirjoitti:Mikäs muuten on noiden lampunpesimien kohtalo, kai jätät ne paikoilleen?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kommentti: jätä ihmeessä maski alkuperäiseen väriin! Musta maski iskisi Perlmuttgraun hienostuneessa sävyssä aika pahasti silmään. W126:een kuitenkin kuuluu se tietynlainen "arvokas harmaantuminen"
. Ja katsojalle ei heti iske silmään tuunattu maski, vaan hän huomaa vähän ajan kuluttua tuon kivan "jipon".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hiihaa, projekti etenee. Tänään hain 2-millistä bitumia pari levyä, silikonisprayta, renkaiden kiillotusainetta
, uuden antennin + jatkojohdon, vahamaista ruosteenestoainetta kylkien alle ja kumitiivistettä kylkiin. Huomenna ovat kylkipäreet toivottavasti paikoillaan ja kuvia seuraa...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Hienoa, kun ei vain jaksaisi sataa tähän malliin loppukesää, että pääsisi itse kukin joko nauttimaan kättensä töistä tai edes aloittamaan nePasi M. kirjoitti: Huomenna ovat kylkipäreet toivottavasti paikoillaan ja kuvia seuraa...
Tähän liittyen - jos kuvaa ja työselostetta löytyy, niin varsinkin kylkipäreitten siivo irrotus, tarvittavat kiinnitysnippelit ja tietenkin päreitten oikeaoppinen kiinnipaneskelu ovat erityisen mielenkiinnon kohteena. Muuten tuo sheivausprojekti omalta kohdalta on aika selkeissä kantimissa.
No, takapuskurin irrotus kuulemma on pirullinen projekti, jos autossa on kiinteä vetokoukku - ei välttämättä riitä vapaa mitta vetää puskinta irti ilman venkoilua. Lieneekö näin?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Höh, aurinko pilkottaa pilvien lomasta ja silti vettä tulee ku saavista kaatamalla.Kaapo kirjoitti:Hienoa, kun ei vain jaksaisi sataa tähän malliin loppukesää...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Niin, kyllä se "rahaa on-maski" on justiinsa se, mikä tuossa linkitetyn kuvan 123:ssa on. Tiedä sitten, mistä nimitys on tullut -- toisaalta maurin ajatus "tyylitajua ei ole ensinkään-maskista" on ihan totta sekin.
Ja uskallakin maalata ne maskin ritilät mustiksi niin mie kyllä kiroan.
Ja uskallakin maalata ne maskin ritilät mustiksi niin mie kyllä kiroan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Säätiedotus lupasi keskiviikoksi puolipilvistä ja sadekuuroja - oli pilvessä koko päivän ja satoi peräti 45mm. Tänään piti olla puolipilvistä, ilman isompia sadekuuroja - tunnin ukkoskuuro ja 15mm vettä. Mutta, sääherran vastuksesta huolimatta valmista tuli. Sain kyljet ruostesuojattua ja asensin "pahvit" paikoilleen. Tämän lisäksi sain uuden antennin hollilleen ja peräluukun verhoiluosat paikoilleen. Ja tulipa ovien alaosat suojattua kotelosuojalla myös sisältäpäin. Hankkimani solukumitiiviste (8x2mm) oli ihan OK noihin paneeleihin. Tosin uusilla kiinnikkeillä oli mallia tight-fit noissa etulokareissa, mutta kyllähän se pientä väkivaltaa käyttämällä istui paikoilleen...












[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Musta maskinverkko ei kyllä oikein kävis tuohon raikkaan vaaleaan ulkoasuun...Aku P kirjoitti:Niin, kyllä se "rahaa on-maski" on justiinsa se, mikä tuossa linkitetyn kuvan 123:ssa on. Tiedä sitten, mistä nimitys on tullut -- toisaalta maurin ajatus "tyylitajua ei ole ensinkään-maskista" on ihan totta sekin.
Ja uskallakin maalata ne maskin ritilät mustiksi niin mie kyllä kiroan.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
erimieliltä, toisin varsin raikkaan ulkoasun autolle.jarski kirjoitti:Musta maskinverkko ei kyllä oikein kävis tuohon raikkaan vaaleaan ulkoasuun...Aku P kirjoitti:Niin, kyllä se "rahaa on-maski" on justiinsa se, mikä tuossa linkitetyn kuvan 123:ssa on. Tiedä sitten, mistä nimitys on tullut -- toisaalta maurin ajatus "tyylitajua ei ole ensinkään-maskista" on ihan totta sekin.
Ja uskallakin maalata ne maskin ritilät mustiksi niin mie kyllä kiroan.
ja nuo oven kahvat voisi myös vaikka puskurivahalla vetäistä, niin tulee tehdyn näköinen kokonaisuudesta
No pjerkele, kerran ne jo kiillotin ja olivat sitten hetken aikaa ihan uuden näköset, vaan ei enää.epk kirjoitti:ja nuo oven kahvat voisi myös vaikka puskurivahalla vetäistä, niin tulee tehdyn näköinen kokonaisuudesta
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Pasi M. kirjoitti:No pjerkele, kerran ne jo kiillotin ja olivat sitten hetken aikaa ihan uuden näköset, vaan ei enää.epk kirjoitti:ja nuo oven kahvat voisi myös vaikka puskurivahalla vetäistä, niin tulee tehdyn näköinen kokonaisuudestaJotain harmaata vinyylimömmöä vois testata seuraavaks...
koita sitä puskurivahaa, vaikka harmaata/mustaa , laitoin meiän pikkuiseen ovenkahvoihin sitä viime syksyllä , ihan hyvin on pysyny.








