ASD ilman hydraulipumppua
ASD ilman hydraulipumppua
Elikkä jälkiasennus ASD perä,niin miten se paine tuli toteuttaa perään ilman pumppua.
Joku aikaisemmin muistaakseni kirjoitti siitä mut en nyt tähän hätään löytänyt.
Mitä ja millä paineella perään laitetaan?
Kuluttaako jatkuva paine nopeemmin levyjä perästä?
Joku aikaisemmin muistaakseni kirjoitti siitä mut en nyt tähän hätään löytänyt.
Mitä ja millä paineella perään laitetaan?
Kuluttaako jatkuva paine nopeemmin levyjä perästä?
Re: ASD ilman hydraulipumppua
Sinne saa rasvanipan ja prässillä sitten painetta. Ei oo ittellä kuvia siitä asennuksesta mutta kai jollain on...
Re: ASD ilman hydraulipumppua
Tottakai.j.t.v kirjoitti: Kuluttaako jatkuva paine nopeemmin levyjä perästä?
Aina kun kääntyy niin levyt pyörii toisiaan vasten ja mitä suurempi paine painaa levyjä nippuun niin sitä enemmän ne kuluvat.
Re: ASD ilman hydraulipumppua
Komppaan Mikaa eli levyt ei kestä viikkoakaan kun ovat kuluneet niin että käsin voi pyöritellä toista ratasta kun toinen on maassa. Rasvaa voi tietty lisätä mutta kohta levyt on niin loppu ettei lukko enää pelaa ollenkaan ja ei se messinki/rautajauho mitään voiteluainetta ole joten perä alkaa ääntämään aika äkkiäMika.T kirjoitti:Tottakai.j.t.v kirjoitti: Kuluttaako jatkuva paine nopeemmin levyjä perästä?
Aina kun kääntyy niin levyt pyörii toisiaan vasten ja mitä suurempi paine painaa levyjä nippuun niin sitä enemmän ne kuluvat.

Ja sitä rautajauhoa tulee sinne se on varmaa kun isompi tasauspyörä ottaa kiinni kehtoon kun kitkapinnat on loppu. Muutama perä tullu purettua

Pistä jokin kabiinista ohjattava sähkööljypumppu ja paineohivuotoventtiili et saat tarvittaessa lukon päälle rajatulla paineella. Painonappi tai kick down kytin tms. ohjaus. Uudet kitkapannat kustantaa lähes 200€ jos kaikki uutta laittaa

Re: ASD ilman hydraulipumppua
Miten kova paine sinne on saatav?Käviskö hydrauli käsijarrusta rakennettu,olis ainakin helppo ja nopee käyttää?Ja yksinkertainen toteuttaa.
Re: ASD ilman hydraulipumppua
60 ja 100 bar on ollu puhetta tällä foorumilla mutta satavarmaa tietoa ei ainakaan minulla ole. Se on kuitenkin varmaa että 100bar paineella lukko taatusti pitää jos kitkapinnat on kunnossa. Meinaan ne "hydraulitunkit" siellä perän molemmin puolin on senverran isot. Käsin ei pienintäkään mahdollisuutta puristaa kasaan edes muutaman bar kompurapaineella. Koittelin kun taannoin vaihdoin omaan kaikki tiivisteet ja stefat. Kompurapaineella kätevä aukaista tuo "tunkki" tiivisteitten vaihtoa vartenj.t.v kirjoitti:Miten kova paine sinne on saatav?Käviskö hydrauli käsijarrusta rakennettu,olis ainakin helppo ja nopee käyttää?Ja yksinkertainen toteuttaa.

Kun perä on nipussa niin rakenne noissa tunkeissa on kyllä sellainen ettei sieltä mitään pullahda pois vaikka niitä kovalla paineella käskeekin. Eka joka pettää lienee se seekeri vetolaipan päässä joka on perän sisäpuolella et siinä mielessä jokin painenrajaus on melkeimpä pakollinen. Helppohan tuo toisaalta on järjestää kun vaan muut kapistukset ensin saa sinne alakertaan.
Onnea projektiin

-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: ASD ilman hydraulipumppua
Kyllähän tuo järjestelmä kannattaa rakentaa jollain tavalla sähköhydraulisesti,kuten edellä jo mainittu ei tuo prässi ja muut pysyvät puristukset kovin pitkäikäistä tuosta perästä tee.100 baaria on muuten tuo täyslukon paine!
Helpoin jälkiasennus lienee asd vermeet perään,tandem pumppu konehuoneeseen putket väliin,kuskille painonappi tai muu ohjain mangneetti venttiilille jolla ohjata perän paineistus tarvittaessa.
Suunnittelussa voi tietysti ottaa huomioon alkuperäis tarkoitus johon systeemi on alunperin suuniteltu,eli liikkeelle lähtö/sutimisen esto avustimeksi nopeuksilla 2-32km/h.Kovemmissa nopeuksissa tehdas varoittaa vakavista vaurioista,tarkoittaen ilmeisestikkin juuri tuota lamellien höyläytymistä nopeassakin tahdissa...
Helpoin jälkiasennus lienee asd vermeet perään,tandem pumppu konehuoneeseen putket väliin,kuskille painonappi tai muu ohjain mangneetti venttiilille jolla ohjata perän paineistus tarvittaessa.
Suunnittelussa voi tietysti ottaa huomioon alkuperäis tarkoitus johon systeemi on alunperin suuniteltu,eli liikkeelle lähtö/sutimisen esto avustimeksi nopeuksilla 2-32km/h.Kovemmissa nopeuksissa tehdas varoittaa vakavista vaurioista,tarkoittaen ilmeisestikkin juuri tuota lamellien höyläytymistä nopeassakin tahdissa...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: ASD ilman hydraulipumppua
Tai sitten se varoitus koskee peltivaurioita. Täysin lukossa oleva perä hankaloittaa yllättävillä sivuluistoilla ajoneuvonhallintaa. ASD:han jättää suuremmissa nopeuksissa perään pienemmän paineen eli osalukituksen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: ASD ilman hydraulipumppua
Toiselta kantilta kattottuna se helpottaa sen perän hallintaa, nimim 2 talvea liukastellut asd:llä ja nyt viimetalven ilman asd:tä ja kaipaisin kovin.
Re: ASD ilman hydraulipumppua
Olikos se "johanilla" ihan alkuperäinen ASD vai juuri tuollainen prässillä pumpattu 100% lukko. Alkuperäisessä täyslukitus tippuu pois n.40 km/h nopeudesta ja jää vain ns. osalukitus päälle. Täyslukittu perä on pirullinen ajettava äkkinäiselle varsinkin talviaikaan suuremmissa nopeuksissa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: ASD ilman hydraulipumppua
alkuperänen s124 300D asd meni pari talvea ja viimetalvi sitte w124 300D ilman asd. kyllä se alkuperänen asd:kin suttaa kahella talvella vauhista riippumati, vaikka se lukko tippuukin 40km/h jälkeen 100%->~30%
Re: ASD ilman hydraulipumppua
Nurkka-ajossa ihan "kiva" kun kaasulla voi halutessaan avittaa kääntymistä mutta vähemmän kiva kun 80 vauhdissa ottaa kakkoskaistaa ja siinä kohtaa perä ottaa piiiiiitkääää liukua
Pari kertaa on säikäyttäny oikein kunnolla vaikka on ihan orkkis lukko. Nyt on sitte oppinu varomaan talvikeleillä.

Pari kertaa on säikäyttäny oikein kunnolla vaikka on ihan orkkis lukko. Nyt on sitte oppinu varomaan talvikeleillä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: To 28.06.2012 23:06
- Paikkakunta: Lahti
Re: ASD ilman hydraulipumppua
kettu hitsaat kemppiläisen perään ni ei tartte miettiä noita hytrauli juttuja







-ex W124 300TE -91
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
Re: ASD ilman hydraulipumppua
Erillisellä jarrusylinterillä ja solenoidilla ym. on tehty manuaalisia ASD-periä, ks. esim http://www.superturbodiesel.com/std/thread-597.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Lukitus voisi onnistua myös palloventtiilillä käsin.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020