W124 ratti resonoi
W124 ratti resonoi
Juu siis ratti on alkanut pitämään ihan omaa peliään: vähänkin jos on epätasainen tienpinta, niin ihme resonanssia pitää. Sitten kun kädellä painaa ratin runko-osaa päältä (siis käsi puolien välistä sille vähän kartiokkaalle osalle) niin ääni häviää.
Jotain irti ratissa? Uskaltaako paljon lähteä repimään kun on Airbagi, ettei tule tyynyt silmille?
Jotain irti ratissa? Uskaltaako paljon lähteä repimään kun on Airbagi, ettei tule tyynyt silmille?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vähän sivusta
Hieman aihetta sivuten. Mistä välistä helpoiten pääsisi tuikkaamaan rasvaa niihin töötin liukukontakteihin? Ääntävät hieman rattia käännellessä...
Terveisin
Tero
Tero
Resonanssin syy voi olla aika monessa paikassa. Veikkaan renkaita. Oletko vaihtanut lähiaikoina?
Noista rattiäänistä esimerkkinä omassani oleva. Kuumalla ilmalla kuuluu melkoinen narina, kun kääntelee rattia. Syynä on ratin ja ohjausakselin suojamuovit, jotka kuumetessaan laajenevat sen verran, että hankaavat yhteen. Ei vaarallista.
Töötin liukurenkaat ääntelevät? Oiskohan noin? Ettei olisi samasta muovien hankaamisesta kysymys?
Jos ei ole airbagia, niin rattihan on helppo irottaa. Keksiömutteri irti ja ratti irtoaa. Muista laittaa samaan booriin, että pysyy suorassa.
Noista rattiäänistä esimerkkinä omassani oleva. Kuumalla ilmalla kuuluu melkoinen narina, kun kääntelee rattia. Syynä on ratin ja ohjausakselin suojamuovit, jotka kuumetessaan laajenevat sen verran, että hankaavat yhteen. Ei vaarallista.
Töötin liukurenkaat ääntelevät? Oiskohan noin? Ettei olisi samasta muovien hankaamisesta kysymys?
Jos ei ole airbagia, niin rattihan on helppo irottaa. Keksiömutteri irti ja ratti irtoaa. Muista laittaa samaan booriin, että pysyy suorassa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: ..
Tjaa, ei sitä sitten voi rasvatajarski kirjoitti:Airbagillisessä ei ole niitä hiilisysteemeitä, vaan siellä on sellainen spriraalin muotoon kierretty johdin "nippu". Niiden kautta menee virta airbagille ja tööttöön..
Ajoittainen narina tulee sitten jostain muusta lähteestä. Ei muuta kun vaseliinisprayllä koko kotelo täyteen...
Terveisin
Tero
Tero
lisää aiheesta....
Nyt en ihan muista, kun ajan näillä vanhoilla....
Mutta tulee mieleen tapaus w114 ajoilta, jolloin ratin narinaa etsittiin
kovastikin, ja syyksi paljastui lopulta rattiakselin läpivienti kumi siellä
alhaalla rintapellissä. Sinne tujaus vaseliinisprayta ja narinat loppui.
Jossakin toisessa Mersussa oli sama homma, mutta en nyt muista
korimallia... taisi olla w126
Hyvä puoli on ettei verhoiluja tarvitse purkaa, kun voitelun voi tehdä
konehuoneen puolelta
Mutta narina kuulosti tulevan aivan selvästi keskeltä rattia, että
niin se ääni kulkee.
Mutta tulee mieleen tapaus w114 ajoilta, jolloin ratin narinaa etsittiin
kovastikin, ja syyksi paljastui lopulta rattiakselin läpivienti kumi siellä
alhaalla rintapellissä. Sinne tujaus vaseliinisprayta ja narinat loppui.
Jossakin toisessa Mersussa oli sama homma, mutta en nyt muista
korimallia... taisi olla w126
Hyvä puoli on ettei verhoiluja tarvitse purkaa, kun voitelun voi tehdä
konehuoneen puolelta
Mutta narina kuulosti tulevan aivan selvästi keskeltä rattia, että
niin se ääni kulkee.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: lisää aiheesta....
Tapauksessani narina/naksahtelu kuulostaisi tulevan jostain ratinputken ympärysmuovin ja kojelaudan saumasta. Ääni kuulostaa juuri siltä, että 123:sta tuttu töötin liukukontakti olisi kuiva.Henry V. kirjoitti: Mutta narina kuulosti tulevan aivan selvästi keskeltä rattia, että
niin se ääni kulkee.
Terveisin
Tero
Tero
Re: lisää aiheesta....
Just tuollaiselta kuulostaa niiden suojusmuovien hankaaminen yhteen.flosse kirjoitti:Tapauksessani narina/naksahtelu kuulostaisi tulevan jostain ratinputken ympärysmuovin ja kojelaudan saumasta. Ääni kuulostaa juuri siltä, että 123:sta tuttu töötin liukukontakti olisi kuiva.Henry V. kirjoitti: Mutta narina kuulosti tulevan aivan selvästi keskeltä rattia, että
niin se ääni kulkee.
Kuten totesin, kuuluu vain kuumalla ilmalla.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Tähän topiciin kun on löytynyt rattitietäjiä, niin kysyisin asiaa sivuten, että käykö W201 "pikkumersun" ratti satakaksneloseen?
Mulle olis tulossa "sporttiratti" 190:n keskiöllä, ja olis kiva tietää, että käykö se.
Jonkun valmistajan keskiökataloogin mukaan kaikissa olis sama keskiö v.-78 etiäpäin
Mulle olis tulossa "sporttiratti" 190:n keskiöllä, ja olis kiva tietää, että käykö se.
Jonkun valmistajan keskiökataloogin mukaan kaikissa olis sama keskiö v.-78 etiäpäin
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
nyk. Audi V8 Quattro
Juu siis se ratti resonoi kyllä mun mielestä ihan siitä ratista itsestään. Ei tarvi juuri muuta kun lepuuttaa kättä siinä ratin runkokappaleen päällä, niin ääni häviää. Ääni kuuluu myös ihan suoraan ajettaessa. Ihan niinkuin ratin sisällä olisi jotain irti...kaipa se on kammettava se tööttipala siitä ratin keskeltä irti ja ka´tottava mitä löytyy.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!




