Tässä olis tarina mesestä joka Pätkii kierroksilla samallatavoin ku rajoitin.
Ostin sit laatikko vikasen mesen, joka ei ollu menny päästöistä. Vaihdoin ensitöikseni vaihdelaatikon käytettyyn, samalla paikansin todennäköisen syyn päästöihin. katalysaattori oli halki. Joten vaihdoin koko putkiston 230E:stä viimeistä putkea lukuunottamatta. olin katsastanut eri auton samalla putkistolla (katalysaattorilla) aikaiseimmin, jonka jälkeen ei ajettu edes 200km. Samalla vaihdoin tulpat ja ilmansuodattimen. Katsastamaan ja päästöistä pomppas. No eiku lambdan ostoon, vaihdoin ja taas katastusmiehen puheille, ei mennyt päästöistä ja samalla tuli huomattua että kone pätkii hiukan kierroksilla 2400-2500rpm. Ei tietoa onko aikaisemmin tehnyt koska ei tullut kiinnitettyä huomiota.
Päättelin että jos korjaan pätkimisen korjaantuu myös päästöt. Vaihdoin tulpanjohdot ja puhdistin ilmamassaanturin. Ei vaikutusta.Ilmamassaanturin johtoja oli vaihdettu ja anturin liitin liimattu anturiin kiinni, joten ostin takuupurkaamolta anturin ja liittimen, lyhensin samalla johtoja koska näyttivät aika pitkiltä. Ei vaikutusta pätkimiseen.
Tämän jälkeen vaihdeltu alipaine letkuja ja tarkisteltu sähkö liitoksia. vaihdettu myös imusarjan alla olevat alipaine letkut. Käynti parani hieman mutta ei aikutusta pätkimiseen. Ostettu Takuupurkaamolta kaasuläppäkotelo, ja uusi nokka-akselin asentotunnistin. ei vaikutusta pätkimiseen. löytynyt täysin suojaton johto joka vaihdettu uuteen. Johto oli lämpötila anturin johto joka on siinä koneen edessä termarin vieressä, samalla vaihdettu muita vähän haperoita johtoja, käynti nyt tasainen ku uudessa ja tyhjäkäynti n.750rpm. Mutta ei vaikutusta pätkimiseen. Tänään vaihdettu yj rele ja taas kerran ei minkään näköistä vaikutusta. Jos kaasuläppäkoten johdon ottaa irti pätkimine loppuu mutta joutokäynti luonnollisesti nousee, samoin häviää nopea joutokäynti. Pätkiminen loppuu myös jos ottaa ilmamassaanturin johdon irti, mutta käynti ja kaasuttaminen muuttuu räkiväksi.
Ainiin ja aina välillä koitettu käydä mittaamassa päästöjä ja ei vaikutusta sielläkään suunnassa. HC ja CO% korkealla
Paljon on tekstiä tarinassa ja paljon on myös autoa tutkittu ja jotai jäi varmasti mainitsematta,

Alkaa ideat loppumaan, Kellään ideoita? Apu tulisi tarpeeseen. Imuilmanlämpöanturi? Lämpöanturi? Imusarjan painetunnistin? ECU? (toivottavasti ei ecu :S) Toivottavasti joku osaa neuvoa ja Kiitos jo näin etukäteen.