
Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Auto W202 bensa (-93). Vaihatin molemmat jouset eteen liikkeessä kun toinen oli mennyt poikki. Huollon jälkeen huomasin, että keula oli uusien jousien mukana noussut merkittävästi ja mielestäni liikaa. Eturenkaan ja kaaren väli on 9cm!? (kuva1. on otettu ennen tunkkausta) Mitä tuumaa foorumin väki
Onko vastaavia kokemuksia? Huolto tuumasi, että jos vaihtaa jouset myös taakse niin välys renkaan ja kaaren välissä pienenis jonkin verran. Epäilen, tunkkasin auton perän kämpillä ylös, jotta keulassa olisi enemmän painoa. Renkaan ja kaaren väli ei pienentenyt milliäkään (kuva2)?? Olisko keulaan mennyt väärät liian jäykät jouset esim. diisselivermeen jouset joissa keula painaa enemmän vai mikä tässä mättää?

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut mantsalax, La 30.06.2012 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Tai sitten siellä on liian paksut jousien kumit nähden jousen kovuuteen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Väärät jouset, selvä tapaus.
Onko Classic vai peräti Esprit tai Sport ?
Onko Classic vai peräti Esprit tai Sport ?
wiimax.fi
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Auto on C -mallin classic, offroad-versio, ainakin nyt
. Kuinka saan huoltoliikkeen vastuuseen jotta saan oikeat jouset tilalle? Nehän kiistää tietty kaikki viimeseen asti!

Viimeksi muokannut mantsalax, La 30.06.2012 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Et siis tiedä varustetasoa ? Lukeeko sivulistassa mitään ?
wiimax.fi
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
C-mallin classic lukee tuossa edellisessä viestissä.dealer kirjoitti:Et siis tiedä varustetasoa ? Lukeeko sivulistassa mitään ?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Juu, niin lukee nyt mutta ei lukenut silloin kun kirjoitin edellisen viestini
On tuo kyllä liian korkea Classiciksikin. Olisiko laitettu vahingossa isompikoneisen jouset.

On tuo kyllä liian korkea Classiciksikin. Olisiko laitettu vahingossa isompikoneisen jouset.
wiimax.fi
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
on kyllä aika karun näköinen 

ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Tattis vastauksista. Lets go offroad, not. Kuinka saa huollon tehneen liikkeen vastuuseen? Kuinka asian siis heille perustelen? Ei jaksaisi lähteä asiasta pelkästään inttämään
Koittavat kiistää tietenkin. Vitu**skäyrä melko korkeella..

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Otappa kuva jossa auto on pyörillään, miltä näyttää ?
Ei ole vaikea perustella ongelmaa jouset vaihtaneelle korjaamolle, liian korkealla on liian korkealla eikä siinä auta höpinät tyyliin "vaihda takajouset niin keula laskee"
Minulle on joskus käynyt noin, olen asentanut väärät jouset 202:een. Syyllinen tosin oli varaosapuolella
Saman tien vaihdettiin oikeat jouset, enkä ymmärrä miksi tässä tapauksessa on jätetty keula silminnähden liian ylös.
Eihän jousen vaihdossa mene aikaa kuin muutama minuutti per puoli.
Ei ole vaikea perustella ongelmaa jouset vaihtaneelle korjaamolle, liian korkealla on liian korkealla eikä siinä auta höpinät tyyliin "vaihda takajouset niin keula laskee"
Minulle on joskus käynyt noin, olen asentanut väärät jouset 202:een. Syyllinen tosin oli varaosapuolella

Saman tien vaihdettiin oikeat jouset, enkä ymmärrä miksi tässä tapauksessa on jätetty keula silminnähden liian ylös.
Eihän jousen vaihdossa mene aikaa kuin muutama minuutti per puoli.
wiimax.fi
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Sano että kysy dealeriltä joka korjaa mersuja ammatikseen. Jos ei uppoa kerro että lukee mersuforumia ja tutustuu dealerin ammattitaitoon.
W213 220d +W242 electric drive
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Hommasitko jouset itse vai tuliko ne jouset sen huoltoliikkeen kautta ? Ehkäpä heiltä löytyy jotain dokumenttia niistä jousista mistä sitten hakkivatkin ne .
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Jouset tulivat liikeen kautta, luotin. Per**le, ei olisi pitänyt. Luotin senkin takia, koska ite en mikään asiantuntija oo. Siksi mersun laitoinkin, että pääsee ajeleen huolettomia kilometrejä
. Joo asiaan takas, ensimmäinen kuva (mikä on tuolla ketjussa ensimmäisenä) on otettu ennen tunkkausta. Kuvassa näkyy kaari ja vähän rengasta. Tässä alla on kuva koko autosta ennen tunkkausta. Melko välys, vai hä?

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
On tuo aika häsrkin näköinen näkeekö sieltä edes eteen päin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Joo, kyllä tuo minusta liian korkealla on 

wiimax.fi
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Joo, tattis kaikille vastanneille "uskon vahvistuksesta". Lähen taistelemaan asiasta ma huoltoliikkeen kanssa, vi**u.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 85
- Liittynyt: La 26.02.2011 22:39
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
kuluttaja-asiamies mukaan, ja tekemään pari terävää valitusta(puukko).... ei vaan. pakkohan niiden on syyt niskoilleen ottaa ja korjata osia omaan piikkiin.
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Jeah varmaan isokoneisen mallin jouset pistetty eteen..
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Tai sitten joku on korjannut kuoleentuneita jousia liian paksuilla jousenkumeilla, eikä 'ammattilaiset' osannut katsoa oikeaa kumia paikalleen...mutta eihän tuo nyt ole iso asia hoitaa kuntoon...kumilla tai toisella jousella. Jousi on siitä kiva, ettei se menetä myyntikuntoaan vaikka on käynyt alla...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
sano että keulasta tuli liian korkea ja meinaa puskea hiemankin kovempaa jos ajaa mutkaan. Tottahan tuo kyllä on, jos kokeilet 

ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Joo kyllähän w202 classikin jouset on korkeat, varsinkin jos on vielä ne korkeimmat kumit jousien päässä.
Sitä en osaa sanoa onko tässä tapauksessa väärät vai ihan oikeat jouset kuitenkin niin korkeella näyttäis keula olevan.
Mutta niin se on että jos 202 on jousia laittamassa kannattaa mielluumin laittaa espritin tai elegancen jouset kun ne ei oo niin korkeat kuin classicin tai sit vaan pätkä pois classicin jousista jos on liian korkea.
Sitä en osaa sanoa onko tässä tapauksessa väärät vai ihan oikeat jouset kuitenkin niin korkeella näyttäis keula olevan.
Mutta niin se on että jos 202 on jousia laittamassa kannattaa mielluumin laittaa espritin tai elegancen jouset kun ne ei oo niin korkeat kuin classicin tai sit vaan pätkä pois classicin jousista jos on liian korkea.
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Onko classicissa ja elegancessa/espritissä/sportissa oikeasti erimittaiset jouset vai tehdäänkö se madallus jousikumeilla? On tuo oikeasti vakioclassiciksikin liian korkea keulasta. En suosittele katkomaan vaan viemään liikkeeseen jossa sinne laitetaan ne oikeat jouset.jarno85 kirjoitti:Joo kyllähän w202 classikin jouset on korkeat, varsinkin jos on vielä ne korkeimmat kumit jousien päässä.
Sitä en osaa sanoa onko tässä tapauksessa väärät vai ihan oikeat jouset kuitenkin niin korkeella näyttäis keula olevan.
Mutta niin se on että jos 202 on jousia laittamassa kannattaa mielluumin laittaa espritin tai elegancen jouset kun ne ei oo niin korkeat kuin classicin tai sit vaan pätkä pois classicin jousista jos on liian korkea.
Dealer varmaan tietää paremmin että eikö noissa mene jousivalinnat vielä esim. vaihdelaatikon ja vaikka ilmastoinnin perusteella? Ettei pelkkä moottorityyppi vaikuta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Eri jouset on Esprit/Sport <-> Classic.
Oikeat jouset pitää aina laskea EPC mukaan mutta tässäkin tapauksessa perus-bensa-classic-202:een ei pitäisi tulla ongelmaa vaikka jouset ostaa mistä tahansa varaosaliikkeestä.
Niinpäin voisi käydä että raskaasti varusteltuun yksilöön tulisi liian löysät jouset.
Kuvia katsellessa mietin tuota säätökumijuttua ... epäilen ettei keula laskeutuisi normikorkeuteen vaikka nyt olisi paksuimmat kumit ja laitettaisiin ohuimmat, mutta kokeilemallahan se selviäisi.
Oikeat jouset pitää aina laskea EPC mukaan mutta tässäkin tapauksessa perus-bensa-classic-202:een ei pitäisi tulla ongelmaa vaikka jouset ostaa mistä tahansa varaosaliikkeestä.
Niinpäin voisi käydä että raskaasti varusteltuun yksilöön tulisi liian löysät jouset.
Kuvia katsellessa mietin tuota säätökumijuttua ... epäilen ettei keula laskeutuisi normikorkeuteen vaikka nyt olisi paksuimmat kumit ja laitettaisiin ohuimmat, mutta kokeilemallahan se selviäisi.
wiimax.fi
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Ite vaihatin omaan classic w202 kl varaosista sen omat jouset (eteen) ne laski pisteiden perusteella mitkä jouset siihen kuuluu ja laitoin matalimmat kumit jousten päähän ja silti keula oli selvästi ylempänä kun takapää. Sen verran jo peräpää oli laskeutunu että keuli aika rumasti.
Varmaan tässäki tän ketjun alottajan autossa peräpää jo alempana mitä on alunperin ollut.
Tarkoitan vaan et kannattaa varmaan selvittää onko nuo jo liian pitkät tai jäykät jouset ku noin hurjan korkeella keula on, mutta ihan oikeillakin jousilla keula tulee aika korkealle.
Itelle kävi niin että jyväskylän autobest ei osannu sanoa rekisterinumeron perusteella mitä jouset siihen kuuluu
Mutta kl varaosissa kyllä löyty oikeat jouset, välillä tuntuu jossain paikoissa olevan hankalaa löytää mersuun oikeat jouset.
Varmaan tässäki tän ketjun alottajan autossa peräpää jo alempana mitä on alunperin ollut.
Tarkoitan vaan et kannattaa varmaan selvittää onko nuo jo liian pitkät tai jäykät jouset ku noin hurjan korkeella keula on, mutta ihan oikeillakin jousilla keula tulee aika korkealle.
Itelle kävi niin että jyväskylän autobest ei osannu sanoa rekisterinumeron perusteella mitä jouset siihen kuuluu

Mutta kl varaosissa kyllä löyty oikeat jouset, välillä tuntuu jossain paikoissa olevan hankalaa löytää mersuun oikeat jouset.
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Tehtaan ohjeista (WIS), sikäli kun muistan ulkoa:
WIS:ssa on ohje maavaran mittaamiseen, jonka avulla nähdään, onko kori oikealla korkeudella.
Jos (ja kun) säätötarvetta on, voi korkeutta säätää em. kumeja tai jousia vaihtamalla.
WIS:ssa on myös ohje kumien ja jousien valintaan autokohtaisesti. Varusteet vaikuttavat
auton painoon ja painon mukaan sitten valitaan sopivat jouset ja kumit. Tässä tarvitaan
auton valmistenumero, jotta nähdään tarkasti varusteet.
Jousia voi olla jäykkyydeltään erilaisia ja ne on merkitty värikoodilla (ainakin w124:ssa oli).
Kumeja on useita eri paksuuksia ja ne on numeroitu.
Tästä tapauksesta:
Jos jousi on tarvikeosa, siinä ei välttämättä ole sama jäykkyys tai pituus kuin alkuperäisissä.
Nyt tässä nimenomaisessa tapauksessa keula on liian korkealla ja sitä voi yrittää korjata
kumeja vaihtamalla, kuten ehdotettu. Jos säätövara ei riitä, tarvitaan erilaiset jouset.
Ei pitäisi olla korjaamolle mikään ongelma laittaa homma kuntoon. Ota kaveri mukaan
todistajaksi ja mene puhumaan ystävällisesti asiasta. Pyydä korjaamaan korkeus oikeaksi.
Korjaamo ei näemmä tiedä oikeaa korkeutta, joten olisi hyvä, jos sinulla olisi paperille
tulostettuna tehtaan antama lukema oikeaksi maavaraksi ja ohje, mistä kohtaa se
mitataan. Muuten korjaamo voi ajatella, että haluat muuten vaan madallusta.
Jos korjaamo kieltäytyy tai ei osaa, niin tee kirjallinen vaatimus. Sinun tulee pystyä
osoittamaan, että olet valittanut ja antanut korjaamolle mahdollisuuden korjaukseen.
Lisäksi olisi hyvä, että sinulla olisi se tehtaan lukema oikeasta korkeudesta.
Jos korjaamo ei silti saa valmista, voit saada rahat takaisin oikeusteitse. Kannattaa puhua
kuluttaja-asiamiehelle, joka sitten vielä ottaa yhteyttä korjaamoon ennen oikeusjuttua.
Mm. KL-varaosista saa varmasti sopivat jouset ja kumit.
WIS:ssa on ohje maavaran mittaamiseen, jonka avulla nähdään, onko kori oikealla korkeudella.
Jos (ja kun) säätötarvetta on, voi korkeutta säätää em. kumeja tai jousia vaihtamalla.
WIS:ssa on myös ohje kumien ja jousien valintaan autokohtaisesti. Varusteet vaikuttavat
auton painoon ja painon mukaan sitten valitaan sopivat jouset ja kumit. Tässä tarvitaan
auton valmistenumero, jotta nähdään tarkasti varusteet.
Jousia voi olla jäykkyydeltään erilaisia ja ne on merkitty värikoodilla (ainakin w124:ssa oli).
Kumeja on useita eri paksuuksia ja ne on numeroitu.
Tästä tapauksesta:
Jos jousi on tarvikeosa, siinä ei välttämättä ole sama jäykkyys tai pituus kuin alkuperäisissä.
Nyt tässä nimenomaisessa tapauksessa keula on liian korkealla ja sitä voi yrittää korjata
kumeja vaihtamalla, kuten ehdotettu. Jos säätövara ei riitä, tarvitaan erilaiset jouset.
Ei pitäisi olla korjaamolle mikään ongelma laittaa homma kuntoon. Ota kaveri mukaan
todistajaksi ja mene puhumaan ystävällisesti asiasta. Pyydä korjaamaan korkeus oikeaksi.
Korjaamo ei näemmä tiedä oikeaa korkeutta, joten olisi hyvä, jos sinulla olisi paperille
tulostettuna tehtaan antama lukema oikeaksi maavaraksi ja ohje, mistä kohtaa se
mitataan. Muuten korjaamo voi ajatella, että haluat muuten vaan madallusta.
Jos korjaamo kieltäytyy tai ei osaa, niin tee kirjallinen vaatimus. Sinun tulee pystyä
osoittamaan, että olet valittanut ja antanut korjaamolle mahdollisuuden korjaukseen.
Lisäksi olisi hyvä, että sinulla olisi se tehtaan lukema oikeasta korkeudesta.
Jos korjaamo ei silti saa valmista, voit saada rahat takaisin oikeusteitse. Kannattaa puhua
kuluttaja-asiamiehelle, joka sitten vielä ottaa yhteyttä korjaamoon ennen oikeusjuttua.
Mm. KL-varaosista saa varmasti sopivat jouset ja kumit.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Tuohan näyttää aivan normilta, takana vaan on kuolleet jouset.
Kaikki classicit mitä olen koskaan nähnyt ovat noin korkealla, ja joka kerta naamalle tulee sama hymy.
Ja eikös varsinkin tuo ja 124 ole niitä malleja jotka on keulivan näköisiä vakiona....?
Jossain topicissa muistan nähneeni aloittajan autolle kaaren ja renkaan vakiovälykseksi 7-8cm.....eli oisko ainoo virhe nyt kumit?
Sittenhän tilanne muuttuu jos nuo ei jousta ollenkaan ?
Classicin jousitushan on sellainen citikkamainen....
.
Kaikki classicit mitä olen koskaan nähnyt ovat noin korkealla, ja joka kerta naamalle tulee sama hymy.
Ja eikös varsinkin tuo ja 124 ole niitä malleja jotka on keulivan näköisiä vakiona....?
Jossain topicissa muistan nähneeni aloittajan autolle kaaren ja renkaan vakiovälykseksi 7-8cm.....eli oisko ainoo virhe nyt kumit?
Sittenhän tilanne muuttuu jos nuo ei jousta ollenkaan ?
Classicin jousitushan on sellainen citikkamainen....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Oon samaa mieltä, itekki pidin sitä outona asiana miks ne jouset mitä laitoin eteen oli niin korkeet ja korjaamolla millä vaihoin ne niin tunnetaan mersut hyvin (kleimola mänttässä) niin sano et classicin kuuluukin olla korkea jousitukseltaan niin eestä ku takaakin se vaan et vanhemuuten takapää laskeutuu ja sittenhän se korkeus ero korostuu kun laittaa eteen uudet jousetLopenUupunut kirjoitti:Tuohan näyttää aivan normilta, takana vaan on kuolleet jouset.
Kaikki classicit mitä olen koskaan nähnyt ovat noin korkealla, ja joka kerta naamalle tulee sama hymy.
Ja eikös varsinkin tuo ja 124 ole niitä malleja jotka on keulivan näköisiä vakiona....?
Jossain topicissa muistan nähneeni aloittajan autolle kaaren ja renkaan vakiovälykseksi 7-8cm.....eli oisko ainoo virhe nyt kumit?
Sittenhän tilanne muuttuu jos nuo ei jousta ollenkaan ?
Classicin jousitushan on sellainen citikkamainen....
.
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Korkeuden mittaukseen tehtaalla on erikoistyökalu, johon alla olevat arvot liittyvät.
Käytännössä pitäisi etsiä jostain oikealla korkeudella oleva toinen auto ja verrata mittoja siihen.
WIS:
202:n etupään korkeus mm
+30 (-15 / +10) Classic, Elegance
+4 (-15 / +10) Esprit, Sport
+46 (-15 / +10) korotettu maavara
+33 (-15 / +10) 202.028 USA
-15 (-10 / +5) AMG
202:n takapään korkeus mm
+24 (-10 / +10) Classic, Elegance
+20 (-10 / +10) Classic ja Elegance tasonsäädollä
-2 (-10 / +10) Esprit, Sport
-5 (-10 / +10) Esprit ja Sport tasonsäädöllä
+45 (-10 / +10) korotettu maavara
+29 (-10 / +10) 202.028 USA
-3 (-10 / +5) AMG
0 (-10 / +5) AMG 202.024/025/028/029/085/089/128/133/134/188/193/194
Käytännössä pitäisi etsiä jostain oikealla korkeudella oleva toinen auto ja verrata mittoja siihen.
WIS:
202:n etupään korkeus mm
+30 (-15 / +10) Classic, Elegance
+4 (-15 / +10) Esprit, Sport
+46 (-15 / +10) korotettu maavara
+33 (-15 / +10) 202.028 USA
-15 (-10 / +5) AMG
202:n takapään korkeus mm
+24 (-10 / +10) Classic, Elegance
+20 (-10 / +10) Classic ja Elegance tasonsäädollä
-2 (-10 / +10) Esprit, Sport
-5 (-10 / +10) Esprit ja Sport tasonsäädöllä
+45 (-10 / +10) korotettu maavara
+29 (-10 / +10) 202.028 USA
-3 (-10 / +5) AMG
0 (-10 / +5) AMG 202.024/025/028/029/085/089/128/133/134/188/193/194
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Onko mahdollista että tukivarren pultit on löysätty ja sitten kiritty pyörät alhaalla jolloin jää puslat kierteelleen ja keula jää varmasti ylemmäs.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?
Jos keula jää noin korkealle ja auton omistaja on sitä mieltä että alemmas pitäisi saada ---> tarkastetaan onko tarjolla "löysempiä" jousia ---> tarkastetaan onko paikallaan ohuin säätökumi ---> ellei löydy em. seikoista apuja mietitään laitetaanko Esprit / Sport jouset vai laikataanko alla olevista pätkä pois.
Joka tapauksessa keula saadaan jollain konstilla haluttuun korkeuteen.
Ellei se ole sama kuin normi korkeus kyseisessä autossa hommasta tulee tietysti hieman lisäkustannuksia.
Mikäli on epäilystä että keuliva asento johtuu takajousista tarkistetaan onko ne poikki, usein on alapäästä.
Joka tapauksessa keula saadaan jollain konstilla haluttuun korkeuteen.
Ellei se ole sama kuin normi korkeus kyseisessä autossa hommasta tulee tietysti hieman lisäkustannuksia.
Mikäli on epäilystä että keuliva asento johtuu takajousista tarkistetaan onko ne poikki, usein on alapäästä.
wiimax.fi