Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
mantsalax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 23.05.2010 14:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja mantsalax »

Auto W202 bensa (-93). Vaihatin molemmat jouset eteen liikkeessä kun toinen oli mennyt poikki. Huollon jälkeen huomasin, että keula oli uusien jousien mukana noussut merkittävästi ja mielestäni liikaa. Eturenkaan ja kaaren väli on 9cm!? (kuva1. on otettu ennen tunkkausta) Mitä tuumaa foorumin väki :?: Onko vastaavia kokemuksia? Huolto tuumasi, että jos vaihtaa jouset myös taakse niin välys renkaan ja kaaren välissä pienenis jonkin verran. Epäilen, tunkkasin auton perän kämpillä ylös, jotta keulassa olisi enemmän painoa. Renkaan ja kaaren väli ei pienentenyt milliäkään (kuva2)?? Olisko keulaan mennyt väärät liian jäykät jouset esim. diisselivermeen jouset joissa keula painaa enemmän vai mikä tässä mättää?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut mantsalax, La 30.06.2012 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tai sitten siellä on liian paksut jousien kumit nähden jousen kovuuteen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Väärät jouset, selvä tapaus.
Onko Classic vai peräti Esprit tai Sport ?
wiimax.fi
Avatar
mantsalax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 23.05.2010 14:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja mantsalax »

Auto on C -mallin classic, offroad-versio, ainakin nyt :lol: . Kuinka saan huoltoliikkeen vastuuseen jotta saan oikeat jouset tilalle? Nehän kiistää tietty kaikki viimeseen asti!
Viimeksi muokannut mantsalax, La 30.06.2012 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Et siis tiedä varustetasoa ? Lukeeko sivulistassa mitään ?
wiimax.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

dealer kirjoitti:Et siis tiedä varustetasoa ? Lukeeko sivulistassa mitään ?
C-mallin classic lukee tuossa edellisessä viestissä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu, niin lukee nyt mutta ei lukenut silloin kun kirjoitin edellisen viestini :roll:
On tuo kyllä liian korkea Classiciksikin. Olisiko laitettu vahingossa isompikoneisen jouset.
wiimax.fi
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

on kyllä aika karun näköinen :D
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
Avatar
mantsalax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 23.05.2010 14:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja mantsalax »

Tattis vastauksista. Lets go offroad, not. Kuinka saa huollon tehneen liikkeen vastuuseen? Kuinka asian siis heille perustelen? Ei jaksaisi lähteä asiasta pelkästään inttämään :x Koittavat kiistää tietenkin. Vitu**skäyrä melko korkeella..
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Otappa kuva jossa auto on pyörillään, miltä näyttää ?
Ei ole vaikea perustella ongelmaa jouset vaihtaneelle korjaamolle, liian korkealla on liian korkealla eikä siinä auta höpinät tyyliin "vaihda takajouset niin keula laskee"

Minulle on joskus käynyt noin, olen asentanut väärät jouset 202:een. Syyllinen tosin oli varaosapuolella :D
Saman tien vaihdettiin oikeat jouset, enkä ymmärrä miksi tässä tapauksessa on jätetty keula silminnähden liian ylös.
Eihän jousen vaihdossa mene aikaa kuin muutama minuutti per puoli.
wiimax.fi
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja markoala »

Sano että kysy dealeriltä joka korjaa mersuja ammatikseen. Jos ei uppoa kerro että lukee mersuforumia ja tutustuu dealerin ammattitaitoon.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Hommasitko jouset itse vai tuliko ne jouset sen huoltoliikkeen kautta ? Ehkäpä heiltä löytyy jotain dokumenttia niistä jousista mistä sitten hakkivatkin ne .
Avatar
mantsalax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 23.05.2010 14:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja mantsalax »

Jouset tulivat liikeen kautta, luotin. Per**le, ei olisi pitänyt. Luotin senkin takia, koska ite en mikään asiantuntija oo. Siksi mersun laitoinkin, että pääsee ajeleen huolettomia kilometrejä :D. Joo asiaan takas, ensimmäinen kuva (mikä on tuolla ketjussa ensimmäisenä) on otettu ennen tunkkausta. Kuvassa näkyy kaari ja vähän rengasta. Tässä alla on kuva koko autosta ennen tunkkausta. Melko välys, vai hä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

On tuo aika häsrkin näköinen näkeekö sieltä edes eteen päin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, kyllä tuo minusta liian korkealla on :D
wiimax.fi
Avatar
mantsalax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 23.05.2010 14:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja mantsalax »

Joo, tattis kaikille vastanneille "uskon vahvistuksesta". Lähen taistelemaan asiasta ma huoltoliikkeen kanssa, vi**u.
teemu.vehkamaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 26.02.2011 22:39

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja teemu.vehkamaki »

kuluttaja-asiamies mukaan, ja tekemään pari terävää valitusta(puukko).... ei vaan. pakkohan niiden on syyt niskoilleen ottaa ja korjata osia omaan piikkiin.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Jeah varmaan isokoneisen mallin jouset pistetty eteen..
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tai sitten joku on korjannut kuoleentuneita jousia liian paksuilla jousenkumeilla, eikä 'ammattilaiset' osannut katsoa oikeaa kumia paikalleen...mutta eihän tuo nyt ole iso asia hoitaa kuntoon...kumilla tai toisella jousella. Jousi on siitä kiva, ettei se menetä myyntikuntoaan vaikka on käynyt alla...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

sano että keulasta tuli liian korkea ja meinaa puskea hiemankin kovempaa jos ajaa mutkaan. Tottahan tuo kyllä on, jos kokeilet :D
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
Avatar
jarno85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 23.09.2011 18:32

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja jarno85 »

Joo kyllähän w202 classikin jouset on korkeat, varsinkin jos on vielä ne korkeimmat kumit jousien päässä.
Sitä en osaa sanoa onko tässä tapauksessa väärät vai ihan oikeat jouset kuitenkin niin korkeella näyttäis keula olevan.
Mutta niin se on että jos 202 on jousia laittamassa kannattaa mielluumin laittaa espritin tai elegancen jouset kun ne ei oo niin korkeat kuin classicin tai sit vaan pätkä pois classicin jousista jos on liian korkea.
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jarno85 kirjoitti:Joo kyllähän w202 classikin jouset on korkeat, varsinkin jos on vielä ne korkeimmat kumit jousien päässä.
Sitä en osaa sanoa onko tässä tapauksessa väärät vai ihan oikeat jouset kuitenkin niin korkeella näyttäis keula olevan.
Mutta niin se on että jos 202 on jousia laittamassa kannattaa mielluumin laittaa espritin tai elegancen jouset kun ne ei oo niin korkeat kuin classicin tai sit vaan pätkä pois classicin jousista jos on liian korkea.
Onko classicissa ja elegancessa/espritissä/sportissa oikeasti erimittaiset jouset vai tehdäänkö se madallus jousikumeilla? On tuo oikeasti vakioclassiciksikin liian korkea keulasta. En suosittele katkomaan vaan viemään liikkeeseen jossa sinne laitetaan ne oikeat jouset.

Dealer varmaan tietää paremmin että eikö noissa mene jousivalinnat vielä esim. vaihdelaatikon ja vaikka ilmastoinnin perusteella? Ettei pelkkä moottorityyppi vaikuta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eri jouset on Esprit/Sport <-> Classic.
Oikeat jouset pitää aina laskea EPC mukaan mutta tässäkin tapauksessa perus-bensa-classic-202:een ei pitäisi tulla ongelmaa vaikka jouset ostaa mistä tahansa varaosaliikkeestä.
Niinpäin voisi käydä että raskaasti varusteltuun yksilöön tulisi liian löysät jouset.

Kuvia katsellessa mietin tuota säätökumijuttua ... epäilen ettei keula laskeutuisi normikorkeuteen vaikka nyt olisi paksuimmat kumit ja laitettaisiin ohuimmat, mutta kokeilemallahan se selviäisi.
wiimax.fi
Avatar
jarno85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 23.09.2011 18:32

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja jarno85 »

Ite vaihatin omaan classic w202 kl varaosista sen omat jouset (eteen) ne laski pisteiden perusteella mitkä jouset siihen kuuluu ja laitoin matalimmat kumit jousten päähän ja silti keula oli selvästi ylempänä kun takapää. Sen verran jo peräpää oli laskeutunu että keuli aika rumasti.
Varmaan tässäki tän ketjun alottajan autossa peräpää jo alempana mitä on alunperin ollut.
Tarkoitan vaan et kannattaa varmaan selvittää onko nuo jo liian pitkät tai jäykät jouset ku noin hurjan korkeella keula on, mutta ihan oikeillakin jousilla keula tulee aika korkealle.
Itelle kävi niin että jyväskylän autobest ei osannu sanoa rekisterinumeron perusteella mitä jouset siihen kuuluu :?
Mutta kl varaosissa kyllä löyty oikeat jouset, välillä tuntuu jossain paikoissa olevan hankalaa löytää mersuun oikeat jouset.
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tehtaan ohjeista (WIS), sikäli kun muistan ulkoa:

WIS:ssa on ohje maavaran mittaamiseen, jonka avulla nähdään, onko kori oikealla korkeudella.

Jos (ja kun) säätötarvetta on, voi korkeutta säätää em. kumeja tai jousia vaihtamalla.

WIS:ssa on myös ohje kumien ja jousien valintaan autokohtaisesti. Varusteet vaikuttavat
auton painoon ja painon mukaan sitten valitaan sopivat jouset ja kumit. Tässä tarvitaan
auton valmistenumero, jotta nähdään tarkasti varusteet.

Jousia voi olla jäykkyydeltään erilaisia ja ne on merkitty värikoodilla (ainakin w124:ssa oli).
Kumeja on useita eri paksuuksia ja ne on numeroitu.

Tästä tapauksesta:
Jos jousi on tarvikeosa, siinä ei välttämättä ole sama jäykkyys tai pituus kuin alkuperäisissä.
Nyt tässä nimenomaisessa tapauksessa keula on liian korkealla ja sitä voi yrittää korjata
kumeja vaihtamalla, kuten ehdotettu. Jos säätövara ei riitä, tarvitaan erilaiset jouset.

Ei pitäisi olla korjaamolle mikään ongelma laittaa homma kuntoon. Ota kaveri mukaan
todistajaksi ja mene puhumaan ystävällisesti asiasta. Pyydä korjaamaan korkeus oikeaksi.

Korjaamo ei näemmä tiedä oikeaa korkeutta, joten olisi hyvä, jos sinulla olisi paperille
tulostettuna tehtaan antama lukema oikeaksi maavaraksi ja ohje, mistä kohtaa se
mitataan. Muuten korjaamo voi ajatella, että haluat muuten vaan madallusta.

Jos korjaamo kieltäytyy tai ei osaa, niin tee kirjallinen vaatimus. Sinun tulee pystyä
osoittamaan, että olet valittanut ja antanut korjaamolle mahdollisuuden korjaukseen.
Lisäksi olisi hyvä, että sinulla olisi se tehtaan lukema oikeasta korkeudesta.

Jos korjaamo ei silti saa valmista, voit saada rahat takaisin oikeusteitse. Kannattaa puhua
kuluttaja-asiamiehelle, joka sitten vielä ottaa yhteyttä korjaamoon ennen oikeusjuttua.

Mm. KL-varaosista saa varmasti sopivat jouset ja kumit.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tuohan näyttää aivan normilta, takana vaan on kuolleet jouset.
Kaikki classicit mitä olen koskaan nähnyt ovat noin korkealla, ja joka kerta naamalle tulee sama hymy.
Ja eikös varsinkin tuo ja 124 ole niitä malleja jotka on keulivan näköisiä vakiona....?

Jossain topicissa muistan nähneeni aloittajan autolle kaaren ja renkaan vakiovälykseksi 7-8cm.....eli oisko ainoo virhe nyt kumit?

Sittenhän tilanne muuttuu jos nuo ei jousta ollenkaan ?
Classicin jousitushan on sellainen citikkamainen....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jarno85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 23.09.2011 18:32

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja jarno85 »

LopenUupunut kirjoitti:Tuohan näyttää aivan normilta, takana vaan on kuolleet jouset.
Kaikki classicit mitä olen koskaan nähnyt ovat noin korkealla, ja joka kerta naamalle tulee sama hymy.
Ja eikös varsinkin tuo ja 124 ole niitä malleja jotka on keulivan näköisiä vakiona....?

Jossain topicissa muistan nähneeni aloittajan autolle kaaren ja renkaan vakiovälykseksi 7-8cm.....eli oisko ainoo virhe nyt kumit?

Sittenhän tilanne muuttuu jos nuo ei jousta ollenkaan ?
Classicin jousitushan on sellainen citikkamainen....

.
Oon samaa mieltä, itekki pidin sitä outona asiana miks ne jouset mitä laitoin eteen oli niin korkeet ja korjaamolla millä vaihoin ne niin tunnetaan mersut hyvin (kleimola mänttässä) niin sano et classicin kuuluukin olla korkea jousitukseltaan niin eestä ku takaakin se vaan et vanhemuuten takapää laskeutuu ja sittenhän se korkeus ero korostuu kun laittaa eteen uudet jouset
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Korkeuden mittaukseen tehtaalla on erikoistyökalu, johon alla olevat arvot liittyvät.

Käytännössä pitäisi etsiä jostain oikealla korkeudella oleva toinen auto ja verrata mittoja siihen.

WIS:
202:n etupään korkeus mm
+30 (-15 / +10) Classic, Elegance
+4 (-15 / +10) Esprit, Sport
+46 (-15 / +10) korotettu maavara
+33 (-15 / +10) 202.028 USA
-15 (-10 / +5) AMG

202:n takapään korkeus mm
+24 (-10 / +10) Classic, Elegance
+20 (-10 / +10) Classic ja Elegance tasonsäädollä
-2 (-10 / +10) Esprit, Sport
-5 (-10 / +10) Esprit ja Sport tasonsäädöllä
+45 (-10 / +10) korotettu maavara
+29 (-10 / +10) 202.028 USA
-3 (-10 / +5) AMG
0 (-10 / +5) AMG 202.024/025/028/029/085/089/128/133/134/188/193/194
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onko mahdollista että tukivarren pultit on löysätty ja sitten kiritty pyörät alhaalla jolloin jää puslat kierteelleen ja keula jää varmasti ylemmäs.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vaihatin jouset eteen ja autosta tuli Offroad-versio?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos keula jää noin korkealle ja auton omistaja on sitä mieltä että alemmas pitäisi saada ---> tarkastetaan onko tarjolla "löysempiä" jousia ---> tarkastetaan onko paikallaan ohuin säätökumi ---> ellei löydy em. seikoista apuja mietitään laitetaanko Esprit / Sport jouset vai laikataanko alla olevista pätkä pois.
Joka tapauksessa keula saadaan jollain konstilla haluttuun korkeuteen.
Ellei se ole sama kuin normi korkeus kyseisessä autossa hommasta tulee tietysti hieman lisäkustannuksia.

Mikäli on epäilystä että keuliva asento johtuu takajousista tarkistetaan onko ne poikki, usein on alapäästä.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin